rust maar goed uit in die 2 weken
Yiiiiiiippppppiiiiiieeeeee !!!
Moderators:goortjes, Welcome, Moderators
Amai flupke, was me dat al ff verschieten (als ik me al verschiet kan ik mij voorstellen hoe jij je voelde!), ik dacht al dat er slecht nieuws zou volgen! Ben superblij dat alles toch in orde is. Probeer maar goed te rusten.
Het was wel een mooie echo hé, ik wist niet dat da allemaal zo snel groeide! Het is bijna 12 juli dus dan hbe je weer een mooi fotootje!
Grtz
Het was wel een mooie echo hé, ik wist niet dat da allemaal zo snel groeide! Het is bijna 12 juli dus dan hbe je weer een mooi fotootje!
Grtz
Ik ben net terug van de gynaecoloog en alles was perfect in orde met ons kleintje. Van kruin tot stuit was hij/zij 4.8 cm groot. Er werd ineens een nekplooimeting uitgevoerd. Het resultaat was 1.3 mm. Vanaf 3 mm wordt er blijkbaar verder onderzoek gedaan. Het duurde wel eventjes voordat ons kleintje stillag om de nekplooi te kunnen meten. Die was gewoon constant salto's aan het doen. Superactief. Amai. We kregen gewoon de slappe lach.
Hieronder de foto's. Mijn volgende afspraak is op 16 augustus. We kunnen weer aftellen, maar deze keer ben ik heel wat geruster

Hieronder de foto's. Mijn volgende afspraak is op 16 augustus. We kunnen weer aftellen, maar deze keer ben ik heel wat geruster

- dolfijntje2
- Pas blauw
ik vind de echo's zelf eigenlijk ook heel mooi !!
Toch plezant om die evolutie te zien. Als je dan ziet hoe het twee weken daarvoor was. Das toch ongelooflijk wat er allemaal gebeurt op zo'n korte tijd.
Ik hou ook een dagboek bij, nl 'negen maanden zwanger dagboek'. Dit is een voorgedrukt boek waarin elke dag duidelijke informatie te vinden is over de ontwikkeling van de baby en over de veradanderingen bij de moeder. Om de enkele dagen is er dan plaats vrij om zelf iets neer te pennen. Ik lees ook elke dag de tekst van die dag voor aan mijn ventje. Ik zal eens efkes zien wat er vandaag staat geschreven.
Dag 73 (ze beginnen pas te tellen van de dag van de bevruchting en niet van de eerste dag van de laatste menstruatie)
de baby: de placenta groeit tegelijk met de baby, maar wel heel wat langzamer. In dit stadium bijvoorbeeld weegt hij ongeveer 28 g, terwijl dat bij de geboorte ongeveer 448 tot 896 g bedraagt. Gisteren zijn de darmen van navelstreng naar de buikholte verhuisd.
de mama: bij ongeveer de helft van de zwangere vrouwen treedt ochtendmisselijkheid tussen week 4 en 14 op. Meestal wordt ze veroorzaakt door het verhoogde HCG-niveau in de bloedsomloop en het gewijzigde koolhydratenmetabolisme. Ook andere omstandigheden leiden mogelijk tot misselijkheid en braken. Voedsel is voorlopig nog niet uw beste vriend, maar binnen ongeveer een maand zal de misselijkheid grotendeels verdwenen zijn (bij mij is er nu al niets meer van te bespeuren)
Let op: Hebt u een afkeer van bepaalde voedingsmiddelen, let er dan op dat u geen tekort aan voedingsstoffen, vitamines of mineralen oploopt.
Voila, das den tamtam van vandaag
(voor mij dan toch)
Ik hou ook een dagboek bij, nl 'negen maanden zwanger dagboek'. Dit is een voorgedrukt boek waarin elke dag duidelijke informatie te vinden is over de ontwikkeling van de baby en over de veradanderingen bij de moeder. Om de enkele dagen is er dan plaats vrij om zelf iets neer te pennen. Ik lees ook elke dag de tekst van die dag voor aan mijn ventje. Ik zal eens efkes zien wat er vandaag staat geschreven.
Dag 73 (ze beginnen pas te tellen van de dag van de bevruchting en niet van de eerste dag van de laatste menstruatie)
de baby: de placenta groeit tegelijk met de baby, maar wel heel wat langzamer. In dit stadium bijvoorbeeld weegt hij ongeveer 28 g, terwijl dat bij de geboorte ongeveer 448 tot 896 g bedraagt. Gisteren zijn de darmen van navelstreng naar de buikholte verhuisd.
de mama: bij ongeveer de helft van de zwangere vrouwen treedt ochtendmisselijkheid tussen week 4 en 14 op. Meestal wordt ze veroorzaakt door het verhoogde HCG-niveau in de bloedsomloop en het gewijzigde koolhydratenmetabolisme. Ook andere omstandigheden leiden mogelijk tot misselijkheid en braken. Voedsel is voorlopig nog niet uw beste vriend, maar binnen ongeveer een maand zal de misselijkheid grotendeels verdwenen zijn (bij mij is er nu al niets meer van te bespeuren)
Let op: Hebt u een afkeer van bepaalde voedingsmiddelen, let er dan op dat u geen tekort aan voedingsstoffen, vitamines of mineralen oploopt.
Voila, das den tamtam van vandaag
- dolfijntje2
- Pas blauw
tot een drietal weken geleden was ik de ganse dag misselijk. Echt niet te doen. Das van de ene op de andere dag verdwenen
Nu is de vermoeidheid gelukkig ook al aan het minderen. Ik heb mijn middagdutje niet meer nodig en kan 's avonds al om 22.00 u gaan slapen ipv om 20.00 u. Verder heb ik helemaal geen kwaaltjes. Ik ben blij dat het begint te beteren want drie weken geleden voelde ik mij nog miserabel.
- dolfijntje2
- Pas blauw
Inderdaad... ik begin nu echt te genieten en durf nu ook al wat plannen maken. We gaan straks gaan kijken voor een slaapkamer. Het zijn nu nog solden en ik wil persé die kamer hebben. Ze kost wel wa veel geld (1700 euro), maar das wel met de korting van 300 euro af. Je krijgt er een juniorbed bij en de commode kan omgevormd worden tot een bureau.Dus van die kamer zouden we toch wel wat plezier moeten hebben. Ik weet dat het wat vroeg is om al aan een kamer te denken. Ik dacht dat er een wachttijd was van 6 weken, maar toen ik met de winkel belde zei ze dat het MINSTENS 12 weken zou duren en dat ik ze pas begin november zal hebben. Dan zal ik ze maar gaan bestellen hé, want in januari moet ik al bevallen. Twee maanden daarvoor de kamer uitstallen is toch niet overdreven... of wel 
- dolfijntje2
- Pas blauw
hehe dat is niet te vroeg nee, dat is normaal he dat je dat wil doen dat is allemaal heel spannend en leuk vind ik
en die prijs valt best nog mee voor het geen je ervoor hebt als je ze kan ombouwen tot een juniorkamer ga je er nog veel plezier van hebben en dan is het slimste om ze nu in de solden te kopen ja
en die prijs valt best nog mee voor het geen je ervoor hebt als je ze kan ombouwen tot een juniorkamer ga je er nog veel plezier van hebben en dan is het slimste om ze nu in de solden te kopen ja
Heel tof dat je de echo's post.
Ik word daar altijd een beetje stil van als ik dat zie.
Zo'n klein 'wezentje' dat in je aan het groeien is, ongeloofelijk toch hé.
Als je al over de 12 weken bent, zie je dan al een buikje bij jou of niet?
Is nog wat vroeg zeker?
Daar zou ik heel fier over zijn hé, dienen buik

Ik word daar altijd een beetje stil van als ik dat zie.
Zo'n klein 'wezentje' dat in je aan het groeien is, ongeloofelijk toch hé.
Als je al over de 12 weken bent, zie je dan al een buikje bij jou of niet?
Is nog wat vroeg zeker?
Daar zou ik heel fier over zijn hé, dienen buik
Nu kan je eindelijk ten volle beginnen te genieten hé. Kan je helemaal zwanger zijn, zeker als je nu geen last meer hebt van die misselijkheid en minder moe bent.
Ik vind het een goed idee om al voor die kamer te kijken. Het is nu tenminste solden en aangezien het zo lang duurt eer ze die leveren. Nuheb je nog tijd, dus kan je beter op het gemak alles doen. Tegen het einde aan heb je nog hopen te doen en tegen dan kan je misschien al niet meer zo goed onder de voeten uit!
Allez, geniet er nog van!! Wel goed dat je met dit weer niet met een dikke buik rondloopt hé. Ocharme al die bijna-mama's!! Ik denk aan jullie hoor!!
Ik vind het een goed idee om al voor die kamer te kijken. Het is nu tenminste solden en aangezien het zo lang duurt eer ze die leveren. Nuheb je nog tijd, dus kan je beter op het gemak alles doen. Tegen het einde aan heb je nog hopen te doen en tegen dan kan je misschien al niet meer zo goed onder de voeten uit!
Allez, geniet er nog van!! Wel goed dat je met dit weer niet met een dikke buik rondloopt hé. Ocharme al die bijna-mama's!! Ik denk aan jullie hoor!!