ik vind de echo's zelf eigenlijk ook heel mooi !!

Toch plezant om die evolutie te zien. Als je dan ziet hoe het twee weken daarvoor was. Das toch ongelooflijk wat er allemaal gebeurt op zo'n korte tijd.
Ik hou ook een dagboek bij, nl 'negen maanden zwanger dagboek'. Dit is een voorgedrukt boek waarin elke dag duidelijke informatie te vinden is over de ontwikkeling van de baby en over de veradanderingen bij de moeder. Om de enkele dagen is er dan plaats vrij om zelf iets neer te pennen. Ik lees ook elke dag de tekst van die dag voor aan mijn ventje. Ik zal eens efkes zien wat er vandaag staat geschreven.
Dag 73 (ze beginnen pas te tellen van de dag van de bevruchting en niet van de eerste dag van de laatste menstruatie)
de baby: de placenta groeit tegelijk met de baby, maar wel heel wat langzamer. In dit stadium bijvoorbeeld weegt hij ongeveer 28 g, terwijl dat bij de geboorte ongeveer 448 tot 896 g bedraagt. Gisteren zijn de darmen van navelstreng naar de buikholte verhuisd.
de mama: bij ongeveer de helft van de zwangere vrouwen treedt ochtendmisselijkheid tussen week 4 en 14 op. Meestal wordt ze veroorzaakt door het verhoogde HCG-niveau in de bloedsomloop en het gewijzigde koolhydratenmetabolisme. Ook andere omstandigheden leiden mogelijk tot misselijkheid en braken. Voedsel is voorlopig nog niet uw beste vriend, maar binnen ongeveer een maand zal de misselijkheid grotendeels verdwenen zijn
(bij mij is er nu al niets meer van te bespeuren)
Let op: Hebt u een afkeer van bepaalde voedingsmiddelen, let er dan op dat u geen tekort aan voedingsstoffen, vitamines of mineralen oploopt.
Voila, das den tamtam van vandaag

(voor mij dan toch)