Yiiiipppppiiiiieeeee !!!!!

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Vivie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 nov 2005, 21:32

Bericht door Vivie » 01 dec 2005, 13:55

Hey Flupke,

Ik zal je eens volledig gerust stellen! Bij mijn eerste zwangerschap kreeg ik op de dag dat ik ongesteld moest worden 3 dagen na mekaar bruin bloedverlies. Het ging over enkele druppels per dag, ongeveer een 2 euro munt per dag in mijn inlegkruisje. Dan weer 2 dagen niks en dan weer 2 dagen bruinverlies. Ondertussen was ik al 5 weken zwanger en heb ik maar een (positieve) test gedaan. De eerste keer dat ik toen naar de gyn moch vertelde ik haar dat en ze zei dat dat heel normaal is dat dat innestellingsbloedingen zijn.

Vorige maand kreeg ik weer rond de dag dat ik ongesteld moest worden bruin bloedverlies en ja hoor, was onverwacht zwanger geraakt. Spijtig genoeg kreeg ik een week nadien hevige buikpijn en menstruatieklachten en veel rood bloed, een vroege miskraam dus.

Deze maand (allé, 8 weken geleden dus) kreeg ik weer op de dag dat ik ongesteld moest worden drie dagen na mekaar bruin bloedverlies en toen wist ik het weer zeker, zwanger!!!

Bruin bloed = oud bloed, dus zeker niks om je zorgen over te maken (toch niet in zo'n prille zwangerschap). Mijn huisdokter bevesigde dat heel veel vrouwen dit hebben als ze juist zwanger zijn en dat is een goed teken want dat wil zeggen dat het vruchtje is ingenesteld!
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 01 dec 2005, 14:56

Bedankt voor je reactie en de geruststelling. Het bruinverlies was enkel toen ik deze morgen naar het toilet ging. In mijn inlegkruisje was nadien en voordien helemaal niets te zien. Dus heel veel zal het niet geweest zijn. Maar toch genoeg om me aanvankelijk zorgen te maken. Ik probeer er ook niet te veel aan te denken en me niet te veel zorgen te maken. Mijn vriend was wel ongerust hoor. Heb hem dan maar een stukske uit mijne zwangerschapsbijbel voorgelezen over het bloedverlies en hij was meteen gerustgesteld (allez... zegt hij toch).

Oef... nog twee weekjes en dan zie ik da prutske voor de eerste keer op de echo. Ik heb nu niet echt het gevoel dat ik zwanger ben. Ik vind da heel raar. Heb wel last van enkele kwaaltjes, maar ik kan het precies nog steeds niet geloven. Maar ik ben er wel van overtuigd dat dat gevoel zal veranderen na de eerste echo. Dan heb je echt al 'iets' gezien. Ik ben nogal een doemdenkertje en ben precies meer bezig met wat er verkeerd kan gaan dan met wat er goed kan gaan. Heb gelezen dat 1 op 4 vrouwen een miskraam krijgen, of is dit overdreven. Ik vind da wel heel veel zunne. Echt om schrik van te krijgen. Oeps.... positief blijven denken.

groetjes
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 01 dec 2005, 15:01

hey inderdaad die onzekerheid had ik ook. Zo van je ziet niks en als je niet ziek voelt maar misschien wel moe dan is het wintermoeheid maar tja meer merk je dan ook niet. De eerste echo maakte het allemaal meer waar maar die eerste stampjes deden je echt realiseren van dat leeft echt in mijn buik.

Ongelooflijk gewoon. wat ik ook gedaan heb is een dagboek bijgehouden van zwangerschap, maar die loopt nu al verder tot nu toe.
Ik ga hem eens proberen op een website te zetten dan kan ik hem delen met jullie. Ik vind het ongeloolfijk om het achteraf terug te lezen. Die mooie momenten, maar ook moeilijke momenten.

Dat deed me ook telkens goed da tik het allemaal kon neerschrijven. Hier ben je ook altijd welkom hoor :wink:
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 01 dec 2005, 15:46

Ik heb er ook al aan gedacht om een dagboek te beginnen. Inderdaad leuk om later nog eens terug te lezen. Als alles goed gegaan is tenminste. Ik denk dat ik er zal aan starten de dag van mijn eerste echo, 14 december dus.

groetjes cindy
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
wen
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 apr 2005, 15:54
Locatie:Ranst
Contacteer:

Bericht door wen » 01 dec 2005, 19:52

ja dat idd leuk voor later!
Afbeelding

Yaro zijn banner klopt weer niet,hij is nu bijna 2jaar.


AfbeeldingAfbeelding

Glenn 2/6/1995
Jens 6/9/1997
jana 20/11/1998


Vivie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 nov 2005, 21:32

Bericht door Vivie » 01 dec 2005, 21:39

Hallo Flupke,

Hier ook zo'n doemdenker, ik heb dat ook gelezen van 1 op 4 zwangerschappen eindigt in miskraam voor 6 de week zwangerschap (je bent er bijna, dus nog even en je kan al iets geruster zijn) en zelfs de helft van de zwangerschappen eindigt in de 4de week (dus nog voor je weet dat je zwanger bent). Ik kan er beter niks meer over lezen want ik maak mezelf zot!

Ik heb al wel een eerste echo gehad vorige week en toch maak ik me alweer zorgen hoor, dat zal niet ophouden tot het kindje geboren is.

Mijn kwaaltjes zijn pas enkele dagen geleden begonnen (op 7,5 weken) dus die hoef je nog niet te voelen hoor (bij mijn eerste zwangerschap had ik de eerste kwaaltjes iets eerder).

Ik heb nu buikpijn, gisteren had ik dat ook en toen is het over gegaan en nu maak ik me weer zorgen (zit in een vicieuse circel). Ik loop telkens naar de wc om te zien of ik nog niet bloed. Dat is echt om gek te worden...
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 02 dec 2005, 07:13

Ik kan me inderdaad volledig inleven in jouw situatie. Je beschrijft de exacte gevoelens zoals ik mezelf ook voel. Na dat bruinverlies gisteren ben ik wel tien keer naar het toilet gegaan om te zien of er niet meer te zien was. Dat was dus niet het geval. Maar nu deze morgen heb ik het terug een beteke. Wel totaal geen pijn, maar toch. Ik begin we weer van alles en nog wa voor te stellen. Da wordt dus weer nen ganse dag kilometers afleggen naar het toilet om te zien of er nog steeds bruinverlies is. Amai als dat zo de ganse zwangerschap zal duren dat ik me zorgen maak... dat zal nog wa worden. Allez...proberen positief denken. Het zal wel allemaal in orde komen zeker. :roll:
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 02 dec 2005, 07:21

ik heb ook een paar keer in het begin een bruin streepje verloren, maar mijn gynaecoloog zei zolang ik geen pijn heb en het is geen helderrood bloed hoefde ik me geen zorgen te maken. bij mijn eerste kindje had ik dit niet alleen bij mijn tweede.

ik ging toen ook heel de tijd naar de wc om te zien. maar ik moest zowieso al 50 keer op nen dag naar de wc . en dat heel de zwangerschap door k werd der op den duur lastig van.

ik heb toen wel op veel plaatsten de wc gezien waar je normaal als klant niet mocht komen . maar ja als ik niet naar de wc ging zou ik het in mijn broek gedaan hebben :lol: .
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
laetitia
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 aug 2005, 22:00
Locatie:leuven
Contacteer:

Bericht door laetitia » 02 dec 2005, 08:55

Mijn zwangerschap was ongepland, toen ik naar de dokter ging en bleek zwanger te zijn was ik wel heel gelukkig maar ik had ook constant bang dat er iets ging gebeuren om zot van te worden :roll: !!
In het begin dacht ik de hele tijd dat ik mijn regels ging hebben zoveel pijn dat ik had! Ik ben wel heel misselijk geweest vanaf het begin constant overgeven en niks binnen houden!
Ze zeggen wel dat de risicos op 3 maanden heel klein zijn maar rond mijn 22 weken ben ik plat op mijne buik gevallen en ik moet eerlijk zijn ik was er niet goed van ik ben dan op observatie in het ziekenhuis moeten blijven om te zien of de moederkoek niet loste maar de dagen erna toen ik thuis kwam moest ik er constant aan denken en had ik constant bang dat er iets ging mislopen!
Het beste is nog er niet te veel aan proberen te denken maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan he! Ik kon dat ook nooit.

Nog veel succes met je zwangerschap
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 02 dec 2005, 11:55

proficiat met je zwangerschap
Focus je niet zo erg op wat er mis kan gaan
maar geniet van het leven in je buikje
Doemdenken is nergens goed voor!

Juli... een zomerkindje dus!
ikzelf ben voor begin juni uitgerekend.

groetjes

Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 02 dec 2005, 11:57

Eigenlijk wel eens leuk om te lezen dat ik niet alleen ben met allerlei rare gedachten. Ik hoop echt dat dat niet de ganse zwangerschap zal duren, want dan kunnen ze me wegsteken. Dan wordt ik zo zot of een achterdeur. En mijn vriend ook... maar da zal dan van mijn gezaag zijn. :D
Ben net twee uurtjes gaan tennissen en ben stikkapot. Doodmoe. Kga efkes tukske doen en dan beginnen kuisen, want morgen komt er bezoek en die blijven dan slapen, dus ik heb nog het een en ander te doen. Een vrouw heeft toch nooit gedaan met werken hé. Heb dan al eens een dagje verlof. Wel lief van mijn vriend. Hij stopt vandaag enkele uurtjes vroeger op zijn werk om te helpen kuisen. Hij zal stofzuigen en dweilen (beneden) en ik doe dan het werk boven. Dit doet hij nu niet omdat ik zwanger ben hoor. Hij doet dat elke week. Iedere zaterdag kuist hij beneden en ik boven. Toch leuk zo'n ventje die meehelpt in het huishouden. Enkel koken en strijken kan hij niet, maar dat hoeft niet. Hij vindt dat als we alletwee fulltime werken we ook de huishoudelijke taken moeten delen. En hij heeft eigenlijk wel gelijk. Maar hoeveel mannen denken daar eigenlijk zo over?? Niet veel denk ik.

Hij vindt het wel raar dat ik elke dag doodmoe ben en telkens om 20.00 u in slaap val in de zetel. Hij vindt dat nogal vroeg in de zwangerschap. Hij denkt waarschijnlijk dat ik normaal gezien maar binnen enkele weken last zal krijgen van kwaaltjes. Heb zelfs soms de indruk dat hij mijn vermoeidheid minimaliseert, terwijl ik er echt niets kan aan doen.
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 02 dec 2005, 13:03

Bij een eerste zwangerschap weten de mannen ook nog niet goed wat er allemaal gebeurt.
Bij een 2de hebben ze al vanalles meegemaakt en ook andere verhalen gehoord, en dan hebben ze ook wel meer begrip hoor.
Dus er is zeker een beter vooruitzicht!

Rust nu maar genoeg uit
Binnenkort betert die vermoeidheid wel en dan lijkt het wel of je energie voor 10 hebt!

succes nog

Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 02 dec 2005, 14:42

Ik hoop dat ge gelijk hebt en dat ik binnen enkele maandjes een energieboost krijg. Ik heb nu ook af en toe zo'n moment waarop ik alles ineens zou willen doen en niet weet waar eerst te beginnen. Dan denk ik... oef eindelijk niet zo moe vandaag, maar na een uurtje is dan wel mijn pijp uit. :D Dan heb ik ineens weeral te veel gedaan
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 02 dec 2005, 16:13

bij mijn eerste zwangerschap kon ik veel rusten
Maar nu loopt er eentje van 22 maanden rond, en dan kan ik je verzekeren: RUST heb je niet alvorens ze slapen!

ik ben nu 13 weken en ik ben bijlange zo moe niet meer
Dus nog eventjes volhouden
en rusten!

Vivie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 nov 2005, 21:32

Bericht door Vivie » 02 dec 2005, 21:29

Ik ben nog niet echt moe (ben nu 8 weken en 2 dagen). Ik ben wel vermoeid na 't werk (maar dat heb ik altijd wel) maar als mijn zoon om 19u30 in zijn bedje ligt en ik in mijn badje ga, kom ik er als herboren uit!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 04 dec 2005, 17:08

Hoi, hier ben ik weer zunne. Ik heb in dit topic verwezen naar het bruinverlies dat ik enkele dagen geleden had. Nu duurt dit echter wel al 4 dagen na elkaar. Niet veel hoor en enkel 's morgens als ik de eerste keer ga plassen of zoals vandaag na het vrijen. Ik heb helemaal geen pijn en maak me ook niet echt ongerust, maar is er hier nog iemand die daar enkele dagen na elkaar last van had?
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
bessy
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 16:25
Contacteer:

Bericht door bessy » 04 dec 2005, 17:14

Ik wist ook niet dat het bij de tweede keer zo spannend zou zijn. Ik ben nog maar een dag overtijd en zit al te popelen om te testen. Maar ik ga wachten tot volgende zaterdag want ik ben wel eens meer overtijd. Het zou ook moeten lukken dat het nu van de eerste keer prijs zou zijn he. Bij ons Resa zijn we meer dan een jaar bezig geweest.

Vivie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 nov 2005, 21:32

Bericht door Vivie » 04 dec 2005, 19:45

Hoi Bessy, natuurlijk kan het van de eerste keer raak zijn hoor, eens de weg gemaakt is.... Bij mij was het 3x van de eerste keer prijs (1x miskraam), dus het is echt wel mogelijk hoor!!! Amai, kan jij dat nog een volle week uithouden om te wachten om te testen????

Hoi Flupke, bij mij duurde het telkens 3 dagen en dan was 't ineens gedaan. Het was bij mij wel de hele dag en nacht lang (maar nooit veel). Met bruin bloed is normaal niks mis mee maar ik kan me levendig voorstellen dat je ongerust bent!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 05 dec 2005, 16:42

was vandaag inderdaad ineens verdwenen
AfbeeldingAfbeelding

Vivie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 nov 2005, 21:32

Bericht door Vivie » 05 dec 2005, 22:18

Oef gelukkig maar!

Dan kan je lekker genieten!
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Ik ben juist zwanger....”