6 maandertje

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Sokev
Pas blauw
Berichten:2
Lid geworden op:27 jul 2017, 18:02
6 maandertje

Bericht door Sokev » 03 aug 2017, 12:16

Hoikes
Onze babygirl is bijna 6 maanden en lijkt in een 'fase' te zitten.
Thuis kunnen we dit oplossen, maar ik zit er een beetje mee verveeld daar ze straks naar de kinderopvang moet.
Ze slaapt nl echt slecht! :goofy:
Overdag slaapt ze naar haar GP 30-45 minuutjes...nooit langer. Das ongeveer rond 11u-11u30 dat ze gaat slapen.
Dan is ze wakker tot ongeveer 13u30-14. Dan begint ze meestal te mopperen en weet ik dat ze moe wordt. Dan plaats ik mij in de zetel en leg ze op mij en dan kan ze gemakkelijk 1u30 slapen! Verleg ik ze heb ik pech en is ze direct wakker...
Vroeger wiegden we ze in slaap, maar ze weegt meer dan 8kg en voor mij is dat niet meer haalbaar! Mijn schouders...
Na die 2 tukjes zou ze misschien nog na haar FP wat slapen, maar meestal niet (ofwel als we nog ergens naartoe gaan valt ze in slaap in de auto)
Dus dan blijft ze wakker tot 20u...
Rond 19u-19u30 krijgt ze nog 210 cc en wiegt mijn man ze in slaap en legt ze dan in een babykussen bij ons in de zetel tot wij gaan slapen. Dan krijgt ze nog een laatste fles van 210cc rond 22u30.

Nu komt ze ook héél veel wakker 's nachts (slaapt bij ons in der bedje). Of ze is haar tut kwijt, of papa moet ze weer in slaap wiegen.
Nu blijft ze na 3u 's nachts ontroostbaar. We hebben deze nacht geprobeerd om ze te laten wenen, maar na een 20 tal minuten was ik het beu en heb ik ze een fles gegeven. Dan heeft ze in slaap gevallen tot 8u.
Dit gaat nu al enkele dagen zo, terwijl ze voor mijn man in verlof was sliep tot 6u zonder wakker worden.
Voor mijn man is dit slopend natuurlijk want hij moet gaan werken...werkt ook op zijn humeur merk ik :-)

Ik vroeg me ook af of we die laatste fles van 22u30 niet beter weglaten? Ze komt toch wakker nu voor een fles rond 3u en anders moeten we ze wakker maken rond 22u, alhoewel ze soms ook uit zichzelf wakker wordt.

Hebben jullie tips? Het is ons eerste kindje en we springen natuurlijk bij ieder huiltje, maar zo kan dit niet verder gaan.


Plaats reactie

Terug naar “De baby”