Holebiadoptie

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
elsv
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:04 jan 2008, 15:26
Locatie:Oostende
Holebiadoptie

Bericht door elsv » 04 jan 2008, 15:30

Hallo daar! Dit is mijn allereerste bericht hier op het forum. Mijn vriendin en ik hebben samen twee dochtertjes. Is er iemand die meer weet over holebiadoptie. Iemand die het misschien zelf meemaakte? De voorbereidingscursus hebben we al gevolgd. Weet iemand hoe lang het eventueel zou duren voor een adoptie rond is?
Vele groetjes uit het koude Oostende :P


Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 04 jan 2008, 15:32

Mell kan je daar wel mee helpen.. Ik weet niet of ze al terug meer aanwezig is op het forum, anders kan je haar eens pm'en.. Maar let erop MeLL, want er zit ook nog een Mel.. :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
elsv
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:04 jan 2008, 15:26
Locatie:Oostende

Bericht door elsv » 04 jan 2008, 15:34

pm'en? Oh jee, ik ben hier echt een leek hoor.....

Gebruikersavatar
elsv
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:04 jan 2008, 15:26
Locatie:Oostende

Bericht door elsv » 04 jan 2008, 15:36

Dagmar, lees ik daar dat je zwanger bent van een tweeling? Super! Proficiat!!

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 04 jan 2008, 15:39

Pm'en.. Je ziet vanboven "Je hebt geen nieuwe berichten" staan (of 1 of twee :lol: ), daar klik je op en je kiest voor een nieuw bericht.. Dan typ je Mell en je maakt je bericht en verstuurt het..
Maar ik denk dat ze online is.. Als het pm'en niet lukt, dan leest ze het hier wel.. :lol:

En ja, een tweeling (maar hier is op 't moment een echte tweelingboom bezig! :lol: ), dank u voor de felicitaties.. :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


Gebruikersavatar
elsv
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:04 jan 2008, 15:26
Locatie:Oostende

Bericht door elsv » 04 jan 2008, 15:42

Ik ben zelf ook van een tweeling, ik ben 10 minuten ouder dan mijn broer! Ben toch lekker de oudste hé....! Wij zijn momenteel aan het twijfelen als er nog een derde komt....de kans zit er wel in!!!

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 04 jan 2008, 15:48

Jaja hier ben ik.
En ivm de adoptie. Vooreerst proficiat met jullie kindjes. Zijn het kindjes uit een vorige relatie? Of hebben jullie samen 2 kindjes?
Is het de bedoeling dat de kindjes de zelfde achternaam gaan krijgen?

Hoe lang het duurt hangt af van rechtbank tot rechtbank. Ik heb al mensen gehoord die op 6 maanden rond waren met alles en bij sommigen duurt het langer.
Wij zitten momenteel te wachten tot het gemeentehuis de kleine inschrijft in het volksregister en dan zijn we klaar. Ondertussen zitten we al bijna 1,5 jaar bezig met de adoptie.

Als jullie de cursus gedaan hebben (wat ik gelezen heb dat zo is) dan zou ik zo zeggen: breng die papierenhandel maar vlug in orde. Ga de nodige papieren halen in het gemeentehuis, ... en breng ze binnen bij de rechtbank. Vergeet geen geld mee te nemen!!!
Daarna is het wachten. Wij hebben dan eerst een uitnodiging van de rechtbank gehad om langs te komen. Na lang wachten is dan de politie langsgeweest.

Ivm de politie. Bij ons is die enkel bij ons langsgeweest maar ik heb al van mensen gehoord dat die ook bij hun ouders langs ging. Waar dat aan ligt weet ik niet.

Bij ons is de politie een aantal keer langsgeweest omdat die elke keer weer iets vergeten te vragen was :roll: .

Daarna kregen we weer een uitnodiging van de rechtbank en kregen we de uitspraak.

Na de uitspraak wordt alles naar het gemeentehuis gestuurd en is het daarop wachten.

Nog vragen ... vuur maar af!!

Gebruikersavatar
elsv
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:04 jan 2008, 15:26
Locatie:Oostende

Bericht door elsv » 04 jan 2008, 15:53

Het zijn kindjes van ons samen. Mijn vriendin is bevallen van ons eerste kindje en ik van het tweede. Ze hebben dus een andere familienaam. Dat is een beetje moeilijk, we raken er maar niet uit welke naam het moet worden want bij volle adoptie moet het dezelfde naam zijn hé! Ik zou nog liefst een dubbele naam kiezen maar ik weet niet als dat kan. Normaal dus niet maar die meneer die die cursus gaf (in september van vorig jaar, al een tijdje geleden dus) zei dat we altijd een poging konden wagen..... Het is toch allemaal niet zo simpel hé!

Gebruikersavatar
elsv
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:04 jan 2008, 15:26
Locatie:Oostende

Bericht door elsv » 04 jan 2008, 16:20

Nog een vraagje, ik ben op de sukkel met die mooie dingen hier om af te tellen naar een geboorte of om leeftijd van je kindje erop te zetten. Ik kan het wel maken maar ik krijg het niet op het scherm bij mijn berichten......! Je ziet het, ik moet hier nog veel leren hoor... :P

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 04 jan 2008, 16:43

Ivm die afteldinges: banners genaamd
Kijk hier eens: http://www.babyforum.be/phpforum_NL/vie ... php?t=9151
(uitgelegd met beeld)

En hoe oud zijn jullie kindjes?

Ivm de dubbele achternaam. Ik heb al van 2 mensen een reactie gehoord: de een heeft het zonder problemen gekregen, de andere krijgt het niet.

Nu persoonlijk ben ik er geen voorstander voor. Maar in sommige gevallen kan ik het wel begrijpen.

Ons kindje behoudt gewoon haar familienaam (die van mij, de biologische mama). Bij een tweede, zal die dezelfde achternaam krijgen ook al bevalt (in principe) mijn vrouw hiervan.

Bij ons is die achternaam eigenlijk nooit echt een probleem geweest. Wij vinden het wel belangrijk dat beide kindjes dezelfde achternaam zullen dragen.

Gebruikersavatar
elsv
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:04 jan 2008, 15:26
Locatie:Oostende

Bericht door elsv » 04 jan 2008, 17:00

Onze kindjes zijn drie en één jaar, allé iets ouder...! A ha, dan toch iemand die weet dat een dubbele naam eventueel wel kan...! Ik denk dat wij dat dan toch maar gaan proberen....! Bedankt voor je uitleg voor die banners, ik hoop dat het gelukt is....
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 05 jan 2008, 07:59

Elsy, ik wens jullie veel succes!!!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 05 jan 2008, 09:27

Veel succes, stadsgenoot :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
elsv
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:04 jan 2008, 15:26
Locatie:Oostende

Bericht door elsv » 05 jan 2008, 13:27

Dank je wel, ik hou jullie op de hoogte....! en nog een prettig weekend!!
Groetjes,

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 05 jan 2008, 14:31

spotje schreef:Veel succes, stadsgenoot :wink:
Ook van ons veel succes, stadsgenoot.
Ik vind het super wat jullie doen.

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 05 jan 2008, 15:09

gaan jullie nu dan een derde kindje adopteren uit het buitenland? of begrijp ik het verkeerd??
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 05 jan 2008, 15:42

neeje Biomama da's hun eigen kinderen dat ze gaan adopteren.
Als lesbisch koppel heeft enkel de biologische mama rechten over het kind. De meemoeder (gelijk dat genoemd wordt) heeft pas officiele rechten na het adopteren van het kind. :wink:

Gebruikersavatar
mel
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 jun 2007, 20:51
Locatie:waarschoot

Bericht door mel » 05 jan 2008, 15:45

veel succes met de adoptie :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 05 jan 2008, 16:08

oeps ... ik dacht ergens nog een extraatje te zien ;) maar voor de eigen kindern eis dat idd ook een heel rompslomp en ik heb daar bij mell haar topic vroeger al eens gezgd dat ik het belachelijk vindt dat er zoveel voor nodig is om je eigen kinderen te adopteren, want als je geen holebi bent dan is dat niet nodig ds waarom voor jullie dan wel. Wij wonen gewoon samen en als hetero kan dat ook zodner adoptiezever hè: dan ga je gewoon om een erkenning. Het zijn toch sowieso jullie kinderen en dat is het belangrijkste, maar ik begrijp dat je de puntjes op de i wil zetten. Veel succes ermee hè.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
elsv
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:04 jan 2008, 15:26
Locatie:Oostende

Bericht door elsv » 05 jan 2008, 16:42

Ja Mell heeft gelijk, het gaat inderdaad over adoptie over onze eigen kinderen. Misschien dat we nog voor een derde kindje gaan.....we zijn er momenteel hele dagen over aan het praten. De papieren voor de adoptie gaan we eerst aanvragen in het stadhuis, ik vrees dus dat we nog een lange weg te gaan hebben voor de adoptie helemaal geregeld is. Nu ja, we hebben tijd, zolang het maar in orde komt natuurlijk..... :D
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 05 jan 2008, 18:28

heel veel succes met het onnodige papierwerk
en dat alles snel in orde mag zijn :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 05 jan 2008, 20:38

Ik vind het ook wel onnozel dat je je eigen kinderen moet adopteren als holebi. Al die rompslomp en geloop en getelefoneer.
Dit moet een agendapunt worden in de volgende vergadering van de minister van vereenvoudiging......is dit nog steeds Vankrunkelsven?

Heel veel succes met de adoptie in ieder geval.


Plaats reactie

Terug naar “Ons gezinnetje”