Help!

Moderators:Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:
Help!

Bericht door Mieke » 21 dec 2007, 22:42

Ik ben stilletjes aant overschakelen naar flesvoeding. Maar ik krijg er maar geen ritme in. De ene keer drinkt ze haar fles (150ml+5 schepjes) leeg en is ze content. De andere keer laat ze er veel of weinig instaan en valt ze eventjes in slaap voor een uurke. En natuurlijk weeral honger. Maar dat wat over is kan ik niet teruggeven. En natuurlijk maar troosten met BV en krijgt ze veel te veel binnen met die stuwing. En huppakee, alles eruit :(
Iemand tips? Ik kan ze goed gebruiken, ik weet het even niet....


Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 21 dec 2007, 22:59

goh mieke, neen kan je niet helpen aangezien ik niet zo vlug overgeschakeld ben naar flesvoeding...
maar als je haar moet troosten met bv, kan je mss even de voormelk wegkolven zodat de grootste "druk" weg is, en ze niet de grote stroom binnenkrijgt... ik heb dat ook een paar dagen moeten doen ivm te grote stuwing, het spoot er langs alle kanten uit en Amy verslikte zich constant..

verder heb ik niet echt tips, dus een grote hulp ben ik niet sorry!
hopelijk vind je vlug een oplossing!!
grtjs
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 22 dec 2007, 20:17

Ja, ik denk dat dat de beste oplossing is.. Een deel afkolven, of afkolven als ze normaal een flesje moet krijgen en dat daarna bijgeven in een flesje.. Dubbel werk dat wel, maar dan kan je ook beetje per beetje bijgeven en zie je wat ze al binnenheeft..
Of vraag eens raad op http://www.borstvoedingsforum.nl..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Winter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 22:17
Locatie:West-Vlaanderen: Brugge

Bericht door Winter » 23 dec 2007, 18:31

Hey,

Ik zou er toch voor zorgen dat ze het meeste van die 150 ml uitdrinkt hoor.
Zodat ze er niet te vlug weer is he zodat je niet moet bijgeven da's een beetje gepruts denk ik.
Je kan halfweg het flesje even rondlopen met haar, boertje laten doen een beetje spelen en dan terug de rest van het flesje geven. zo doe ik het als Nikolaj plots in slaap valt.

Ik geef sinds deze week 1 keer per dag een flesje (150 ml) Het flesje krijgt hij de voorlaatste voeding van de dag (20 uur)
Nikolaj drinkt het meestal uit maar het kan gebeuren dat hij het niet helemaal uit krijgt. Dan laat ik het zo en hij heeft pas terug honger op het normale uur (23 uur) en dan is het terug gewone bv.
Mijn zoontje krijgt dus 4 keer per dag bv en 1 keer flesje
binnen twee weken geef ik 2 flesjes en 3 keer bv zo bouw ik het langzaam af en is er niet te gestresseerd van.

Veel succes
Winter


Plaats reactie

Terug naar “De babyvoeding”