ervaring met oppas

Moderators:Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)
ervaring met oppas

Bericht door Aicha » 12 sep 2007, 16:33

Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met oppassers van de gezinsbond :?:

het is zo dat we mijn mama door haar hartziekte niet kunnen belasten met de opvang van ons kindjes en tot nu toe gingen ons kindjes enkel op logement bij mijn schoonouders en sporadisch eens bij mijn papa (maar dan wel niet alledrie want daar hebben ze de plaats niet voor)! Oma en opa zijn echt schatten van mensen en die staan altijd klaar voor ons maar we willen daar geen misbruik van maken en eigenlijk zouden ze ons zo graag nog e'ens trakteren op een gastronoisch etentje :D (en wij slaan da natuurlijk nie graag af :lol: maar dan moeten we wel een opvang zien te vinden.

Als je via de gezinsbond oppas vraagt zijn die wel met alles in orde qua verzekering en hebben ze ook wel enige vorming gehad enzo maar toch ben ik er niet helemaal gerust in.

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

Re: ervaring met oppas

Bericht door Aicha » 12 sep 2007, 16:35

Aicha schreef:Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met oppassers van de gezinsbond :?:

het is zo dat we mijn mama door haar hartziekte niet kunnen belasten met de opvang van ons kindjes en tot nu toe gingen ons kindjes enkel op logement bij mijn schoonouders en sporadisch eens bij mijn papa (maar dan wel niet alledrie want daar hebben ze de plaats niet voor)! Oma en opa zijn echt schatten van mensen en die staan altijd klaar voor ons maar we willen daar geen misbruik van maken en eigenlijk zouden ze ons zo graag nog e'ens trakteren op een gastronomisch etentje :D (en wij slaan da natuurlijk nie graag af :lol: maar dan moeten we wel een opvang zien te vinden.
Nu gaan we heel heel zelden eens met z'n tweetjes weg en eigenlijk heb ik daar nu en dan toch wel eens behoefte aan :roll: :oops:
Als je via de gezinsbond oppas vraagt zijn die wel met alles in orde qua verzekering en hebben ze ook wel enige vorming gehad enzo maar toch ben ik er niet helemaal gerust in.

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 12 sep 2007, 16:50

Hey ,

Ik weet niet of de babysitters van de gezinsbond ervaring hebben .Je kan het altijd eens proberen .
Wij hebben een zoekertje geplaatst op verschillende fora en zijn dan bij een meisje uitgekomen die hier in het dorp woont.
Zij heeft ervaring van te babysitten op kleine kids bij familie en ook bij andere mensen.
We hebben eerst een gesprek gehad met haar en haar mama.
Ze is nu al een paar keer langsgeweeest om te babysitten en dat klikt heel goed.

Veel succes bij het vinden van een goede babysit.

Groetjes,
Sigri
Afbeelding

Afbeelding

Bolleke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 mei 2007, 20:59

Bericht door Bolleke » 12 sep 2007, 17:38

ik heb vroeger altijd zelf gebabysit, en deed dat via de bond!
Op zich is het heel handig!

Jij belt gewoon en je kan erbij zeggen dat je bijvoorbeeld een ervaren babysit wilt!
Bovendien ben je verzekerd als je via de bond werkt! Zowel de kindjes als de babysit zijn verzekerd!

Ik probeerde ook altijd op voorhand een gesprek te hebben bij de gezinnen waar ik terecht kwam! En na een tijdje heb je de vaste posten waar je altijd gevraagd wordt! Is wel leuk, want dan krijgen de kindjes een band met je, en vinden ze het minder erg dat mama en papa niet thuis zijn!
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
proudfather
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 jun 2007, 17:04
Locatie:millen (riemst)

Bericht door proudfather » 12 sep 2007, 17:45

@aicha: moest je krap zitten om een babysitt en je vertrouwt den bond niet.
Als je vrienden ofzo laat babysitten zijn zij verzekerd via jou familiale verzekering hé en die kennen meestal dan de kids wel hé.
En anders een lieve babyforummer die zin heeft in een avondje een xtra logé he :wink: :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

toekomstige van wenneke


Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 12 sep 2007, 18:45

Als je ze niet vertrouwt effectief beter dan vrienden of zo laten komen.
Trouwens zo'n babysitter kan ervaring hebben als jij net eentje krijgt die al ervaring heeft. En zo eentje zal dan ook wel goed in haar werk zijn anders zal die wel niet meer mogen komen via de bond.

En gelijk Sigri zegt desnoods via fora. Daar staan ook altijd zoekertjes of jij kan er eentje plaatsen.

Of als je iemand in je buurt kent die de leeftijd heeft om als babysitter te werk te gaan. Die ken je dan al en dat scheelt dan ook.

Hier nog geen ervaring met babysitters. Wij gaan niet zo vaak 's avonds weg en ook ik heb dan schrik om een slechte in huis te halen. Och ja we hebben nog tijd :wink:

Succes met de zoektocht!!!

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 12 sep 2007, 19:12

Ik weet een goeie.. Maar dat is mijn privé-oppas en die doet dat slechts heel sporadisch.. Jij zal die ook nog wel ooit misschien leren kennen (en nu zal je het wel doorhebben zeker :lol: )..

Ik ben ook op zoek naar een babysit, de behoefte om er wat meer met Filip op uit te trekken is er en ik wil zijn ouders er niet altijd mee belasten, die doen zo al meer dan genoeg voor ons..

Maar die van de Bond kan je wel vertrouwen hoor, ik heb dat zelf ook nog gedaan.. :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 12 sep 2007, 19:13

Oeps.. Ik dacht dat Annubis die vraag stelde.. Mijn privé-oppas zal jij dan ook niet leren kennen.. Sorry.. :oops: :oops: :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 12 sep 2007, 19:23

Ik heb gebabysit via 'den bond' en mijn mama is nog altijd coördinator van den babysit-dienst bij ons in het dorp. Zij heeft altijd eerst een gesprek met de babysitters en de ouders enzo voor ze ze laat babysitten. Nog geen problemen tegengekomen eigenlijk. Maar ik denk dat dat misschien ook wel varieert van plaats tot plaats. Je kan beginnen met het te proberen voor een uurtje ofzo, eh! En inderdaad, als je dan eentje leert kennen, kan je die steeds vragen. Dat doen de ouders bij ons ook.
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

babysit

Bericht door Aicha » 13 sep 2007, 10:10

bedankt voor de reacties allemaal!!!
en ..Dagmar...kon wel eventjes niet volgen ze :? :lol:

Op vrienden kunnen we niet echt rekenen. We hebben wel een paar koppels (3) waarmee we heel goed overeenkomen en die we vaak zien maar die hebben zelf ook allemaal kindjes zodus.... en als we dan samen eens uit eten willen is da ook geen oplossing é!
het is echt de bedoeling om aan een vaste babysit te geraken.

Ik heb dus de knoop doorgehakt nu en contact opgenomen met de coôrdinator van de gezinsbond en dat allemaal ne keer goed uitgelegd wat ik graag wou en nu zal ze eens zien om es iemand langs te sturen die al ervaring heeft bij gezinnen met 3 kapoentjes en ook met babiekes. Als ze ons bevalt dan mag ze volgende week zaterdagavond (op proef :lol: ) ne keer komen.

Hopelijk treffen we van de eerste keer een goeike é

liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 13 sep 2007, 18:15

Veel succes volgende week zaterdag !!!
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

babysit

Bericht door Aicha » 13 sep 2007, 18:36

merciekes :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 13 sep 2007, 18:51

om es iemand langs te sturen
Wanneer komt die kennismaken ?
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

kennis maken

Bericht door Aicha » 13 sep 2007, 18:58

dat zal in de loop van volgende week zijn! Een vaste dag staat er nog niet op!

ben echt benieuwd en kwordt al een beetje nerveus al ik er aan denk :?

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 13 sep 2007, 19:17

kwordt al een beetje nerveus al ik er aan denk
was ik ook en weet je de eerste keer dat jullie weggaan ga je er constant aan denken en is het moeilijk te genieten van je uitje
Wat onze babysit altijd doet is een smske doen als ze slapen ; dan ben je ook direct geruster.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 13 sep 2007, 22:46

awel ik ben eigenlijk ook op zoek naar iemand
echt vaak gaan wij niet weg en dan nog meestal overdag dat hij meekan, of naar een kermis eens s avonds maar niet tot gat in de nacht
als we eens ergens moeten waar het moeilijker is, gaat ie wel eens bij mijne pa, maar hij is er nog nooit blijven slapen tot nu toe
nu heb ik ook wel eens behoefte om een avondje uit te gaan, is al 2 jaar geleden dat we nog eens echt zijn uitgeweest onder ons 2, en dat moet niet ieder week zijn, zelfs niet ieder maand
maar ik vertrouw ook niet echt op een babysit
nu zei mijn pa dat hij daar gerust mag gaan slapen, en ik weet dat wel, maar kzou toch graag een vaste babysit hebben, omdat ik ook niet altijd mijn pa wil lastigvallen (hij staat voor alles alleen sinds mijn ma overleden is, nuja hij heeft dan wel wat gezelschap aan de kleine maar kom)
maar ik vind die meiskes precies allemaal zo jong :oops: , maar ja een ouder babysit gaat niet te vinden zijn zeker ? :lol:

Aicha, laat ge eens weten hoe het geweest is dan ?

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

oppas

Bericht door Aicha » 14 sep 2007, 09:15

ik denk dat het hier ook zo zal zijn hoor Sigri! Constant mijn e gsm in het oog houden om te zien of ik nog geen berichtje heb van het thuisfront en kzal hem zeker ook niet in mijn tas laten zitten want zie dat ik mijne gsm niet hoor als ze mij nodig heeft :wink:

Schorpioentje,

bij ons is het ook niet voor elke week of maand wi!
en over die leeftijd gesproken. Die coördinator zei dat ze vele oppassers hebben (allée hier in lauwe toch) die al 18 zijn. Dat valt dan nog goe mee é :wink:

Ik zal zeker eens verslag komen uitbrengen nadien!

liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 14 sep 2007, 09:50

Aicha, veel succes ermee en zeker een verslag komen uitbrengen hé :wink:

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

oppas

Bericht door Aicha » 18 sep 2007, 13:57

Ondertussen hebben we bericht gekregen wie er precies komt. Het is een meisje van bijna 18 en ik mocht haar al eens bellen zodat ze in de loop van de week eens kan komen kennismaken :lol: .

Heb dan natuurlijk direct gebeld en ze zal me een seintje geven wanneer ze langskomt (zal een beetje afhangen van haar schoolwerk) Ben echt benieuwd

liefs Aicha
Laatst gewijzigd door Aicha op 18 sep 2007, 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bijou
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2006, 16:33
Locatie:Turnhout

Bericht door bijou » 18 sep 2007, 13:59

Heb hiermee nog geen ervaring maar zou het na een verkennend gesprek wel durven proberen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

oppas

Bericht door Aicha » 19 sep 2007, 19:39

Morgenavond rond 18 u komt onze oppas kennismaken!!! :lol:

Duim maar eens dat het een goeike is é

liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 19 sep 2007, 19:45

Veel succes morgenavond.
Wij duimen hier allemaal!

Groetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 19 sep 2007, 20:27

Yep, ik duim toch ook, hopelijk valt het goed mee!
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 19 sep 2007, 21:10

Da's spannend. Ik duim ook hoor. De 'klik' moet er komen hé.
Laat ons weten hoe het was hé.

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

merciekes

Bericht door Aicha » 19 sep 2007, 21:14

merciekes!!!!!

ben daar nu echt nerveus voor é. precies of kmoet op sollicitatie ( terwijl het nu eens net andersom is :wink: ).

Ik breng morgenavond zeker verslag uit!

liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
zotteke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 apr 2005, 10:35
Locatie:kalken

Bericht door zotteke » 19 sep 2007, 21:31

Ik duim ook mee :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 19 sep 2007, 21:44

succes :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 20 sep 2007, 07:19

ik heb er via de gezinsbond ene aangevraagd !! ben ook eens benieuwd ! op 1 kindje passen is natuurlijk anders dan op 3 he
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

oppas

Bericht door Aicha » 20 sep 2007, 07:59

betty,

't is ook via de gezinsbond hoor van mij.
Heb juist aan ons kindjes gezegd dat ze vanvond eens zou komen kennismaken en ze vinden het blijkbaar ook spannend want ze want andrès zei al: ben benieuwd hoe ze eruit zal zien en of ze ons leuk gaat vinden :lol: , Orphée vroeg of ze direct ging blijven voor te spelen :lol:

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
zotteke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 apr 2005, 10:35
Locatie:kalken

Bericht door zotteke » 20 sep 2007, 11:14

Alléz t'is voor gans de familie spannend ,hopelijk valt alles goed mee en kan je nog eens op zwier met het ventje :wink:
Afbeelding

Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Babysit”