Wat heb ik allemaal nodig...

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Winter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 22:17
Locatie:West-Vlaanderen: Brugge
Wat heb ik allemaal nodig...

Bericht door Winter » 09 aug 2007, 19:54

Hey,

Aangezien we de baby dus iets vroeger zullen mogen verwachten dan normaal zou ik graag al mijn "zak" klaarmaken voor het geval dat hé.

Iemand raad wat er allemaal in moet?
't Zou de bedoeling zijn dat mijn man niet te veel heen en weer moet naar huis om spulletjes.
Ik weet dat je redelijk veel krijgt in het ziekenhuis enzo (Ik ga bevallen in het AZ Sint-Jan te Brugge)

Dus vuur maar af wat ik allemaal kan gebruiken voor de baby voor mezelf voor mijn bezoek eventueel of gewoon wat raad hoe jullie dat allemaal klaar speelden!

Dank op voorhand...

Liefs Winter


Gebruikersavatar
Nino!
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jul 2007, 17:31
Locatie:Nieuwkerken

Bericht door Nino! » 09 aug 2007, 20:21

Ik kan je al aanraden om eens te polsen bij de materniteit. Zij hebben vaak lijstjes met wat je moet meebrengen. Bv. als je kleertjes van daar kan gebruiken hoef je die niet mee te nemen.

Voor jezelf best minstens 1 verschoning per dag! dwz. pyama of jogging of andere gemakkelijke dingen. En neem geen nieuwe onderbroeken mee :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 09 aug 2007, 20:21

Je moet eens een lijstje vragen op de materniteit, want elk ZH vraagt andere dingen.
Ik ben bevallen in het AZ st Lucas en daar kregen we de verzoringsproducten, pampers, geen navelbandjes,...
Die dingen zou je moeten weten, hoe het in het st Jan gebeurd.

Voor de rest:

bodykes, pyjama, eventueel krabwantjes, mutsje, eerste kleertjes om naar huis te gaan, en meer hoeft dat wel niet te zijn.

Voor de mama:

pyjama's, kleren, ondergoed, eventueel BV bh's, toiletgerief, lectuur, fototoestel,...
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Winter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 22:17
Locatie:West-Vlaanderen: Brugge

Bericht door Winter » 10 aug 2007, 12:32

Hey,

Bedankt voor de tips!
Ik geloof dat ik idd gebruik kan maken van rompertjes voor de baby die ze in het ziekenhuis zelf hebben. Toch zal ik er een paar meedoen van thuis aangezien we een jonge hond hebben, zodat hij dan es kan ruiken aan de babykleertjes die mijn man dan terug nar huis meebrengt.

Volgende week moet ik naar een info avond in het ziekenhuis, k zal daar dan een lijstje vragen.

Groetjes Winter

jodocus
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 jul 2007, 14:49
Locatie:Hoogstraten

Bericht door jodocus » 10 aug 2007, 14:37

op 9maand.com kan je een lijstje vinden met de meest noodzakelijke dingen die je moet meenemen
groetjes

Afbeelding
Afbeelding


jodocus
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 jul 2007, 14:49
Locatie:Hoogstraten

Bericht door jodocus » 10 aug 2007, 14:39

groetjes

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Winter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 22:17
Locatie:West-Vlaanderen: Brugge

Bericht door Winter » 11 aug 2007, 18:00

Dank u wel!

Ik ga vlug es piepen!

Liefs Winter

Gebruikersavatar
jenny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 feb 2006, 13:00
Locatie:Brussel
Contacteer:

Bericht door jenny » 11 aug 2007, 22:03

Dit was mijn lijstje dat ik gebruikt heb om juist vandaag 6 maanden geleden naar het ziekenhuis te vertrekken... ik ben wel in februari bevallen, daarom dat er dikke pullen en jassen bij waren :)

ik moest namelijk op 11/02/2007 binnen om de bevalling in te leiden :)

Er waren ook geen producten bij omdat we die in het ziekenhuis kregen...

misschien helpt het u wat verder...veel succes :lol:

Afbeelding
Shot at 2007-08-11

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 12 aug 2007, 00:00

hehe Winter, ik wist eigenlijk niet dat jij zo dichtbij woonde?
ik ben ook bevallen in het AZ st jan, wie is je gyne?
ale zeg, zo tof nog iemand van hier in de buurt! :wink:

ah ja nog een tip voor de hond: een "volle" pamper om es aan te laten ruiken (kweet t klinkt raar.. :roll: )

grtjs
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 13 aug 2007, 15:39

hey winter,

mss beetje off topic maar las dat je een jonge hond hebt die nog moet wennen aan kindjes... nu onze hond is ok jong en weet wat ik heb gedaan toen ik op de maternieteit lag...
het bodyke dat hij net na zijn geboorte heeft aangehad en een goeie natte pispamper met mijn vriend meegegeven en dat gewoon aan den hond gegeven en die da mee in haar mand laten pakken en da heeft daar heel den tijd gewoon gelegen die is daar amper aangeweest.

en toen ik thus kwam heb ik de maxi cosi op de grond gezet en den hond laten ruiken en die herkende da precies die is daar naast gaan liggen en heeft daar nooit een probleem over gemaakt
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Ambertje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 21:11
Locatie:Noord-Limburg

Bericht door Ambertje » 20 aug 2007, 21:06

ik was dit weekend ook aan het kijken om mijn koffer te maken. Dat lijstje van jou Jenny is wel handig want ik was dus toch nog een aantal dingen vergeten. Ik had dus nooit aan die glazen gedacht!
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Winter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 22:17
Locatie:West-Vlaanderen: Brugge

Bericht door Winter » 29 aug 2007, 11:58

Piep,

Merci voor de tips!

en ook de tips voor de hond :lol: Ik weet dat je idd ook rompertjes in het ziekenhuis kunt krijgen maar aangezien we dus een jonge hond hebben, neem ik mijn rompertjes van thuis mee zodat als ze vuil zijn mijn man ze kan laten ruiken aan de hond. Een pispamper ga ik niet gebruiken. Leek me een goede tip maar de dierenarts raadde het me af, omdat het zou kunnen dat de hond pipi en kaka als vies ziet en alsook de baby als vies associeert.

Liefs Winter

Gebruikersavatar
bijou
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2006, 16:33
Locatie:Turnhout

Bericht door bijou » 29 aug 2007, 13:15

Hey Winter,

Ik had te weinig kleertjes voor de baby mee. Wij hadden een jongetje en aangezien dat ons eerste was en we beiden niet te veel verstand hadden van snel pampers omdoen hadden we vaak ongelukjes...

Dus als t een jongetje mocht zijn....kleertjes kleertjes kleertjes

Groetjes,
Bijou
Afbeelding

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 29 aug 2007, 14:23

Even een kanttekening bij de tip ivm de hond.
Hou er wel rekening mee dat de hond niet gaat denken dat het 'zijn baby' is. :wink:

Gebruikersavatar
Winter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 22:17
Locatie:West-Vlaanderen: Brugge

Bericht door Winter » 29 aug 2007, 14:58

Anneliefje,

Ja daar heb ik ook al aan gedacht. Het is de bedoeling dat onze hond de baby aanvaard als huisgenoot maar de baby staat boven de hond. Dit zal zeker duidelijk zijn, zei de dierenarts als de baby mee -eet aan tafel met ons. In het begin zal het wat zoeken worden. De dierenarts zei dat we eigenlijk gewoon moeten doen zoals normaal, de baby is normaal met alles erop en eraan (zijn gehuil, gelach enzo). De hond gewoon laten ruiken er bij laten zijn als hij komt kijken, zeker niet wegjagen. Maar er ook geen mega gebeurtenis van maken. 't is gewoon iets normaals dat erbij komt.


Liefs Winter

Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 29 aug 2007, 17:26

dat is zo en weetje de hod merkt al aan jou dat je zwanger bent dus normaal maken ze er geen probleem van eens ze weten dat de baby er echt wel bijhoord en blijft aarvaarden ze snel!!
nu ik moet zeggen wij hebbe er echt geen problemen mee gehad in tegendeel nu ligt ons chica(hond) altijd naast axl zijn box maxi cosi of domoo en als hij op de grond ligt (axl) gaat ze er gewoon lekker bijliggen ik lat ze wel nooit alleen met twee je weet nooit he het is en blijft en hond!!
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Winter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 22:17
Locatie:West-Vlaanderen: Brugge

Bericht door Winter » 31 aug 2007, 18:29

@ Sabtje:

Mijn Gyn is Dr. De Baene van Sint-Jan

Is dat jullie hond? Zo'n mooi beest zeg!

En lukt da zo'n beetje hond en kindje samen?

Liefs Winter


Plaats reactie

Terug naar “De bevalling”