Slechte mama??

Moderators:Welcome, Annubis, Moderators

Plaats reactie
Katja
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2006, 19:53
Locatie:Ulbeek (Wellen)
Contacteer:
Slechte mama??

Bericht door Katja » 23 jun 2007, 21:15

Ben blij da ik hier ff op het forum ben komen lezen, want ik herken mijn eigen in sommige verhalen. Maar ik heb het gevoel dat ik echt te ver gegaan ben vandaag.
Ik zie mijn zoontje doodgraag zoals alle mama's hier, maar ook ik kan niks verdragen en ben dan echt boos op hem. Sommige dagen gaat het prima en doen we de fijnste dingen samen en dan sommige dagen kan ik echt niks van hem verdragen , (van niemand hoor). Vandaag is weer zo een dag, deze nacht is het begonnen eigenlijk. HIj wou niet slapen, weende voor niks (denk ik), en ben dan boos tegen hem (helpt natuurlijk nie want hij huilt dan nog meer). Deze voormiddag ook, kan niks verdragen van hem als hij dingen doet die nie mogen. Ik roep dan en zo, zal hem nooit slaan (een tikje op de pamper wel). Tot juist toen ik hem in zijn bedje wilde leggen. Weer hetzelfde verhaal als deze nacht, hij ligt te spelen terwijl hij doodop is. En dan wordt ik kwaad en ben ik boos op hem. Maar juist heb ik hem een klets gegeven op zijn beentje, echt fel. Mijn hand stond erin. Ik ben zo van mijn eigen geschrokken. Heb er direct een koud washandje opgelegt en zo, hem vastgepakt. Ik heb mijn kind geslaan! Ik weet niet wat te doen. Ik voel mij nu echt zo slecht. Ik stop nie met wenen, gewoon omdat ik zo tegen hem doe en hij kan er zelf niks aan doen. Ik durf er tegen niemand iets van zeggen, schrik voor de reacties van de mensen. Wat moet ik doen.
Afbeelding


Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 23 jun 2007, 21:44

eerst en vooral->elke mama heeft wel eens een moment dat het teveel wordt...Ze kunnen ook zo tergend uitdagend zijn,he...
Waar komt je boosheid vandaan?Zijn er andere oorzaken dan je zoontje die niet wil slapen?

Ik merk bij mezelf dat ik weinig kan verdragen naar de kineren toe als ik bv ruzie heb met s.

Als je kwaadheid voelt komen,ga je best even de kamer uit,zelf een beetje bekoelen.Anders gebeuren er inderdaad van die dingen als slaan en tieren.

Je bent geen slechte mama,je bent enkel een beetje over je toeren.
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

slechte mama

Bericht door Aicha » 23 jun 2007, 21:50

Ik treed Sterretje volledig bij in haar uitleg en ook hier heb ik al gemerkt dat als ik eens uitschiet tegen de kindjes dat het dan meestal is omdat er iets anders is wat mij niet gaat of wat mij bezighoudt!

Dat maakt natuurlijk dat je je dan extra schuldig voelt tegenover je kindje!
maar zoals sterretje zei, je bent geen slechte mama daarom hoor :wink:

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 24 jun 2007, 12:17

Je bent GEEN slechte mama!
Ik ben ook soms boos, en zeg ook wel eens wat luider!
Ik kan dan ook heel kort zijn tegen hen. Een kind heeft nu eenmaal kuren en dan kan je al eens kwaad worden.
Ik ben nog even de kamer uitgegaan en even diep gaan ademhalen....anders zou er idd dat van komen wat jij hebt gedaan.
Als je zoon weent, dan is er wel iets aan de hand. Een kind weent niet zomaar.
Maar ik weet hoe je je voelt s'nachts....Yana heeft soms ook slechte nachten en dan kan ik ook heel kort zijn tegen haar.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 24 jun 2007, 16:54

Je moet je helemaal geen slechte mama voelen. Ik denk dat elke mama wel af en toe eens uitvliegt tegen de kinderen. Als de kinderen druk doen en ik heb dan juist een baaldag dan durf ik ook al eens roepen op hun. En natuurlijk hoe nerveuzer je zelf bent hoe drukker de kinderen dan ook worden.
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 24 jun 2007, 19:50

Inderdaad je GEEN slechte mama voelen.

Ik heb hier ook soms momenten dat ik denk "aaargh Maaike, hou op". Ik probeer dan ook altijd mij af te zonderen en eventjes te kalmeren.

Katja
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2006, 19:53
Locatie:Ulbeek (Wellen)
Contacteer:

Bericht door Katja » 24 jun 2007, 21:44

Vandaag ging het al weer helemaal goed. Zijn samen gezellig naar de kermis geweest na mijn werk en hebben ons rot geamuseerd. Ik ga echt wel de raad opvolgen van jullie en gewoon ff de kamer uitgaan als het mij ff niet gaat. Lenny moet niet de dupe worden als ik mij boos voel of zo. Dikke merci dames en als het mij niet gaat kom ik hier gewoon ff lezen op het forum.
dikke kus van ons hier en tot schrijfs -xx-

Nog es bedankt
Afbeelding

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 24 jun 2007, 22:20

graag gedaan :wink:
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 24 jun 2007, 22:37

Het kan soms al eens deugd doen om je hart te kunnen luchten en daarvoor kan je hier altijd terecht !!!!
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 25 jun 2007, 13:48

inderdaad graag gedaan :lol:

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 25 jun 2007, 14:43

Hen even laten wenen als het je teveel wordt is echt de beste oplossing!
Hier komen lezen is soms leerrijk :lol:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 25 jun 2007, 17:10

sandy schreef:Hier komen lezen is soms leerrijk :lol:
Volledig mee akkoord!!! :lol:

Gebruikersavatar
Ingetjeuh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 aug 2007, 14:09
Locatie:Beveren-Waas

Bericht door Ingetjeuh » 07 sep 2007, 14:53

Wij hebben met tim dit probleem ook al eens voorgehad... wij passen dan de 10-minutenregel toe... weet niet of er nog mensen zijn die deze kennen... maar je laat ze dus gewoon doen en als ze na 10 minuten niet gestopt zijn met huilen is er iets anders aan de hand, natte pamper, honger, dorst, uitslag op de billetjes of gewoon aandacht... nu tim wat groter is hebben we er al 15 minuten van gemaakt maar dan slaapt hij wel degelijk vast hoor... hij slaapt namelijk nog maar 1x per dag en dan natuurlijk ook nog 's avonds hé... maar soms is het nog een keertje moeilijk en dan pas ik dit regeltje toe... maar nu ik zelf trug in verwachting ben durf ik dit regeltje al eens te vergeten en neem ik tim OVERDAG (niet 's nachts) bij mij in bed tot hij slaapt... ook heeft hij een paar weken geleden 's nachts wakker geweest met een paniekerige huil... maar geen koorts... hem gekalmeerd en in slaap gewiegd en zo geprobeerd hem te laten slapen in bed... de dag daarna naar de dokter en ja hoor, oorontsteking... zeker op letten wanneer ze naar hun oor beginnen nemen, maar tim had pas ontdekt dat hij zijn vinger in zijn neus kan steken en in de oren, dus hadden we het niet direct opgemerkt...
vorige nacht was het weer hetzelfde, tim huilde paniekerig, heb hem getroost een beetje warme melk gegeven in zijn bed gelegd en zijn nachtlampje aangelaten en zo is hij in slaap gevallen, ben toch voor de zekerheid met hem naar de dokter geweest, maar alles was in orde...
heb dan eens op zijn kamer gaan kijken en wat ik merkte was verbazingwekkend! ik had aan het opruimen geweest en had een doos niet weggezet in de kast en tim had dit opgemerkt ... en in de dag liep hij er in een grote boog rond... hij vond het gewoon een beetje eng :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mamababy1234
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 feb 2014, 20:14

Re: Slechte mama??

Bericht door mamababy1234 » 23 feb 2014, 20:18

Hallo allemaal,
Wij zijn van plan om een boek te schrijven waarin we ons toespitsen op verhalen die gaan over een moeilijke periode 'na de bevalling'. Het taboe lijkt namelijk nog steeds torenhoog als je niet op een roze wolk belandt na de bevalling. Het gaat hierbij niet om de kleine ongemakken, maar over de intensiteit, angst en onmacht, de broosheid van mama en baby, de plaats van de partner, van babyblues tot het balanceren op het randje van een postnatale depressie of ermee te kampen krijgen. Kwetsbare mama's, kwetsbare baby's.
De beklemmende bezorgdheid waarbij je kindje het liefst van al iedere seconde van de dag bij je zou willen houden. Of net de hechtheid mama-baby die een moeilijke start kende, of vrouwen die zich het slachtoffer van hun hormonen voelden. Kortom, we willen schrijven over wat het dan ook was dat het onbezorgd genieten van je baby bemoeilijkte.
We zijn op zoek naar zulke verhalen! Herken jij je hierin? Wil jij je verhaal met ons delen? Stuur ons dan zeker een mailtje: mamababy1234@hotmail.com
Anonimiteit verzekerd.


Plaats reactie

Terug naar “Mama zijn of worden”