Ouders/sIchoonouders

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek
Ouders/sIchoonouders

Bericht door Saartje » 12 nov 2006, 23:16

Ik zit met een dilemma. Allé ja, eigenlijk ni echt een dilemma, gewoon... 't is moeilijk.
Mijn mama zorgt af en toe eens voor Fleur, als ik bijvoorbeeld naar de kapper ga, of naar de bank... of gewoon als Bert en ik eens onder ons 2tjes op stap gaan (is nog maar 2x gebeurd) of als ik mee naar de mini-voetbal ga kijken. Nu vindt Bert zijn ma dat zij hetzelfde recht heeft als mama, dus wil zij ook op Fleur passen of haar al eens mee ergens naartoe nemen. En 't probleem is dat ik da ni wil, ik heb daar moeite mee om haar bij Fleur alleen te laten. Zij heeft vroeger ook nooit zelf voor haar kinderen gezorgd, en nu zou ze wel voor Fleur willen zorgen. Ze weet ni eens hoe ze er voor moet zorgen! Ze had halfrotte appels meegegeven voor haar fruitpap, ze wilt ze altijd wakker maken als ze ligt te slapen, en zo kan ik zóveel dingen opnoemen! Ze wil altijd alles in mijn plaats beslissen ook. Vorige week had ze venkel bij omdat ik da volgens haar moest klaarmaken voor Fleur (als groentepap), maar Fleur krijgt nog ni eens groentepap. En dan zegt zij dat da al moet en zo...

Ik heb haar dus al een aantal keren gezegd dat ik Fleur ni zomaar bij iedereen achterlaat, en ze wil da dus ni aanvaarden he. Altijd opnieuw zaagt ze erover dat ze Fleur bij haar wil. Ma hoe pedagogisch is da als ge een baby wilt wakkermaken gewoon om te kunnen pakken... da weet ik da mama da dus nooit zou doen.
Nu heeft ze zelfs ne autostoel gekocht zodat Fleur bij haar meekan... zotte kosten, want da is dus nog zoiets;die rijdt onverantwoord met de auto. Voortdurend bruusk remmen en altijd te hoog schakelen, ni op tijd remmen voor ne bocht, pinkers te laat op zetten... ik zou da ni vertrouwen als Fleur bij haar in de auto zou zitten.
Ik heb echt zoiets van: 't is ons dochtertje en WIJ beslissen bij wie ze blijft en wie er voor haar mag zorgen. Maar zij gaat er echt van uit dat Fleur regelmatig bij haar mag blijven.
Hoe maak je nu zoiets duidelijk? Enfin ja, da mens is ni voor rede vatbaar hoor, want elke keer ik die zie vertelt die hetzelfde en vraagt die hetzelfde, gewoon omda zij alles beter wil weten. Ergerlijk zenne!
Maar ik blijf bij mijn standpunt, ze moet zich ni beter willen voordoen als ze is.

Sorry, 't moest effe van mijne lever!


Katia

Bericht door Katia » 12 nov 2006, 23:42

k kan je volledig snappen, maar heb 1 tip: vertel haar wat je hier gezegd hebt, wat er op je lever ligt.
Als het haar echt interesseert, dan houdt ze daar rekening mee..;
als ze ertegenin gaat zeg je gewoon simpel "nee"
Ze heeft zich aan jouw regels te houden, niet andersom...

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 13 nov 2006, 08:26

Ik zou haar ook eens je gedacht zeggen. Vooral het feit dat ze Fleur moet laten slapen! Die kindjes hebben hun slaap nodig.

Maar aan de andere kant, is het ook haar kleinkindje é. Ik denk wel dat zij dat meisje even graag ziet, en er dus ook wel eens wil voor zorgen. Misschien eens beginnen met een uurtje, als jij boodschappen wil doen. En nu en dan eens wat langer, totdat jij op je gemak bent.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 13 nov 2006, 08:42

kan me best voorstellen dat je je daar niet goed bij voelt!!!!!
Ik zou zeker en vast eens goed met haar praten
haar jouw standpunten proberen duidelijk te maken
als er dan ruzie van komt, dan is het maar zo
maar als je elke keer op je tanden moet bijten, dan ga je je mateloos ergeren en dat wordt echt alleen maar erger en erger
Weet ze eigenlijk dat je je aan die dingen ergert???
zolang ze het niet weet bijvoorbeeld, dan zal ze verder blijven doen zoals ze bezig is
Probeer het uit te praten en een soort van compromis te vinden
waarbij beide partijen baat bij hebben
heel veel succes!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek

Bericht door Saartje » 13 nov 2006, 14:25

Sofie S. schreef:Ik zou haar ook eens je gedacht zeggen. Vooral het feit dat ze Fleur moet laten slapen! Die kindjes hebben hun slaap nodig.

Maar aan de andere kant, is het ook haar kleinkindje é. Ik denk wel dat zij dat meisje even graag ziet, en er dus ook wel eens wil voor zorgen. Misschien eens beginnen met een uurtje, als jij boodschappen wil doen. En nu en dan eens wat langer, totdat jij op je gemak bent.
Het is zeker geen optie om haar tóch voor Flur te laten zorgen! Of het haar kleinkind is of niet! Ik wil gewoon dat ze de boodschap eindelijk eens begrijpt én aanvaardt! Ik kan echt niet tegen dat opdringerig gedoe! Fleur is graag bij mijn mama en zolang zij er op wil passen zal zij dat ook mogen doen, maar echt geen 1 haar op mijn hoofd dat er aandenkt om da mens te laten oppassen.

Ja, Katia ik heb dat dus al geprobeerd he om dat te zeggen aan haar, maar die doet gewoon of ze da ni hoort. Ze onderbreekt mij altijd en begint dan over iets anders.Maar ik heb 't gisteren nog gezegd, 't gaat ni lang duren voor ik eens tegoei uitvlieg en dan zal ze 't wel geweten hebben zenne!


Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 13 nov 2006, 14:39

Hoi Sarah,
ik begrijp je heel goed! Hier bijna dezelfde situatie. Je kan dat zo dikwijls zeggen als je wilt, die willen dat gewoon niet horen!
Ook bij hun hebben ze een een volledige kinderkamer klaargemaakt terwijl ze weten dat Marie daar niet zal blijven slapen.
Ik hoop voor je dat ze het ooit eens zullen begrijpen en veel succes!!!

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 13 nov 2006, 19:36

Ik snap de situatie wel. Opdringen...hier is het gelukkig niet zo extreem. Maar ik doe mijn kinderen nooit weg naar de ouders/schoonma. Enkel in omstandigheden van mijn werk.

Moest ik jou zijn, ik zou me eens kwaadmaken. En spreken ze nadien niet meer tegen jullie, pech. Ik weet al langer dat het toch niet zo goed botert tussen jullie. Dus wat verlies je dan?
Dat is volgens mij een situatie die vroeg of laat toch eens ontploft.
Hier is het zo: wij zijn de ouders en wij krijgen het laatste woord, over alles! Ik vind dat de mama en de papa nog altijd meer rechten hebben dan de grootouders.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 13 nov 2006, 20:12

sandy schreef: Hier is het zo: wij zijn de ouders en wij krijgen het laatste woord, over alles! Ik vind dat de mama en de papa nog altijd meer rechten hebben dan de grootouders.
Helemaal mee eens !!!
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Saraatje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 nov 2006, 21:18
Locatie:provincie Antwerpen

Bericht door Saraatje » 13 nov 2006, 21:52

Mijn moeder had met mijn grootmoeder hetzelfde probleem...

Ze weet altijd alles beter, ze kan altijd alles beter en als ze de kans zou krijgen, zou ze zich nu nog altijd met alles bemoeien...

Als ik jou was, zou ik het gewoon ronduit tegen haar zeggen: Ik vind dat jij niet goed genoeg voor Fleur kan zorgen. Punt. Komt er ruzie van, dan komt ie ervan, maar dan is het waarschijnlijk voor eens en voor altijd gedaan.

Ik ben er nu 19 en als ik de fout maak om tijdens een feestje naast ons oma te ga zitten, dan zou ze mijn vlees nog voor me proberen te snijden. Als we ons oma niet in 't oog houden als ze bij ons langskomt, neemt ze het hele huishouden over.

't Is nu misschien niet plezant om het kortaf en zo duidelijk te zeggen, maar geloof me, je gaat er nog veel plezier aan hebben als ze eindelijk snapt waar haar plaats is. Nl. een heel eind onder jou, zij is maar de grootmoeder en moet zich goed leren realiseren dat Fleur haar kind niet is, maar jouw kindje...

Sara

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 27 nov 2006, 10:13

ik lees dit topic nu pas, en zie dat er dus vele hetzelfde probleem hebben
ik dus ook
van toen ik zwanger was vroeg mijn schoonma al of Shayenzo daar es ging mogen blijven slapen, hm, ook geen haar op mijn hoofd dat er aan denk
ze heeft hem zelfs nog een kwartier alleen gehad
en niet omdat ze het niet kan, ze heeft de kids van mijn schoonzus (haar eigen dochter) ook opgevoed
wat ik zie is dat de meeste mama's altijd meer naar hun mama toetrekken voor de kids dan naar hun schoonmoeder, ale, is geen algemen regel, maar komt heel vaak voor
en ook, de band met mijn schoonouders is alles behalve, schoonma moet alles weten, en er is nooit iets goed, het eerste jaar dat we samen waren was het altijd iets, ze moest alles als eerste weten, was nooit naar haar zin, wist op alles wat, en op de duur gingen we alsmaar minder en zeiden alsmaar minder
ik wou het haar al lang duidelijk maken, maar moest zwijgen voor mijn man want hij wou geen ruzie => gevolg, ik heb zo daning opgekropt, dat mijn emmer overliep en voor de minste prul blijft die nu overlopen he, dat zakt niet meer, dus maak ik me er al ziek in als we moeten gaan
en hij weet dat ook, en is ook niet akkoord met hun manier van doen, maar hij zwijgt gewoon omdat hij er schrik van heeft :?
en dan zou ik mijn kind daar achterlaten ????????? :evil:
ik kan het nog niet verkroppen dat ze hem altijd wel es wil vastpakken :cry:

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 27 nov 2006, 14:15

hoe herkenbaar :roll:

Ik heb ook niet veel vertrouwen in haar. Ze zal ze nooit kwaad doen of zo, en 't zijn alletwee haar oogappels, maar ik heb Sam nooit graag daar gelaten :? Maar soms moest ik dan eens toegeven, om de kerk in het midden te houden...
Nu heb ik dat probleem gelukkig niet meer, want ze wil niet op beide kindjes tegelijk passen :D En ze splitsen doe ik niet :wink: Hoera :lol: :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ambertje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 21:11
Locatie:Noord-Limburg

Bericht door Ambertje » 27 nov 2006, 22:39

oei, dat is inderdaad een vervelende situatie! En als ze niet wil luisteren is het niet gemakkelijk om te zeggen waar het op staat. Ik denk dat je dan alleen maar kunt volharden in een duidelijke 'neen'.
Ik zou mijn kindjes later eigenlijk ook niet graag bij mijn schonmoeder laten. Ze zal onze kindjes wel doodgraag zien, daar twijfel ik niet aan. Ma ze is echt overbezorgd! Bij het minste is er paniek en drama. Vind ik toch niet ideaal om op die manier op kindjes te passen.
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Grootouders”