het leven zoals het is: adoptie

Moderators:Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen
het leven zoals het is: adoptie

Bericht door Dagmar » 05 feb 2006, 10:49

Iemand gisteren gekeken? Ik heb toch een paar keer met tranen in de ogen gezeten (ik ben echt een softie)..
Ocharme dat roemeens meisje, die had echt bang dat ze haar terug daar zouden laten.. En in Haïti, al die kindjes rond die vrouw "mama" en om aandacht bedelen.. Moet erg zijn om dan te weten dat je er zoveel moet daar laten..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 05 feb 2006, 19:44

Ja, ik heb het ook gezien, allé, met 1 oog.
Maar het was idd ontroerend. Vooral toen die kindjes allemaal bij die vrouw kwamen .... moest ik daar gestaan hebben .... phew ... kzou ze allemaal meegenomen hebben, denk ik.

Mocht het zijn dat ik geen kindjes kan krijgen, ik zou toch sterk overwegen om te adopteren.

Gebruikersavatar
ukkepuk
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 14:16

Bericht door ukkepuk » 05 feb 2006, 21:40

Heb het ook gezien.
Vond het erg voor die vrouw die "haar zoontje" ging ophalen en dat ze te weten kwam dat hij ook nog een halfzus en broer heeft.
'k Zou ze alle 3 meenemen, denk ik.

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 06 feb 2006, 09:20

Ik dacht eerst dat het de bedoeling was van die vrouw van het tehuis om haar ook die twee te laten adopteren.. En dan zo zeggen dat ze door een gezin in Canada zouden geadopteerd worden.. Ik denk dat ik zou vragen of ze die mensen mijn gegevens zouden willen geven zodat de kinderen toch enige vorm van contact zouden hebben (eventueel per mail of zo)..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 12 feb 2006, 13:30

Gisteren natuurlijk weer gekeken en weer een paar moeilijke momenten.. In dat tehuis in Haïti, die kindjes zaten daar precies in een asiel.. Die bedjes leken allemaal hokjes.. Dan denk je aan je eigen kinderen die rondkruipen, op de zetel/tafel klauteren, en dan vind ik dat zo erg dat die daar maar in hun bedje zitten.. 't Is natuurlijk maar een momentopname, maar ik ben daar veel te soft voor hé! :oops:
De trouw vond ik ook ontroerend, hoe de zus de moederrol moest overnemen..
En de Roemeense meisjes, als ik die adoptieouders zou zijn, ik zou er niet gerust in zijn.. Stel dat je de biologische moeder vindt, en die wil haar dochters niet meer laten gaan.. Wat doe je dan in je eentje tegen een heel dorp.. :shock:

Ik vind het wel leuk om te zien, ik vind het een beetje jammer dat er niet meer uitleg wordt gegeven over de adoptieprocedure op zich, want daar ben ik eigenlijk wel heel benieuwd naar (omdat we dus ooit zelf willen adopteren).. Maar het was nog maar de tweede aflevering, dus misschien komt het nog aan bod..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 12 feb 2006, 13:43

Niet thuis gisteren dus niet gezien, jammer :(

maar dagmar, bedankt voor de update :)

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 12 feb 2006, 14:15

ik heb gisteren gejankt van het begin tot het einde :?
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 08 apr 2006, 23:30

't Was daarstraks de laatste aflevering.. Ik vind het wel jammer, want ik keek er graag naar..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 08 apr 2006, 23:40

pff, ik heb het dus weer gemist hé ... hoe doe ik het toch?? :lol:

Gebruikersavatar
chanti
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 nov 2005, 20:33
Locatie:zonhoven

Bericht door chanti » 09 apr 2006, 11:42

ik heb het ook niet gezien :?

maar ik heb het er ook altijd moeilijk bij bij zo programma's,
maar dat is het leven nu eenmaal eh en dan klagen wij soms dat we het moeilijk hebben, maar wat moeten die kinderen daar wel ni zeggen
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 02 aug 2006, 16:37

er komt nog een reeks van (ik dacht in het najaar of begin volgend jaar) en daar komen mijn vrienden in voor :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 13 dec 2006, 17:00

aha ik weet de datum voor reeks 2:
Vanaf dinsdag 13 februari 2007 start de tweede reeks van "Het leven zoals
het is: adoptie" op EEN (VRT), en dit gedurende 10 weken elke dinsdagavond
om 20.40u.

4 families zullen worden gevolgd, waaronder wij.

Tot voor de buis,

Tim, Sabine, Yaro & Lingmei
p.S. Ik ken Sabine al meer dan 19 jaar en heb nog samen met haar op school gezeten :) en we zijn nog steeds goeie vriendinnen
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 21 dec 2006, 13:52

wij gaan zeker kijken :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 29 jan 2007, 09:44

Even van de één-site gekopieerd:
Tim en Sabine: tweede adoptiefkind
Afbeelding
Tim en Sabine De Bondt hebben al een adoptiezoontje uit Cambodja, Yaro. Nu willen ze er graag nog een kindje bij uit China. Na een aangename eerste adoptie, storten Tim en Sabine zich enthousiast op een tweede adoptieprocedure.

Tim en Sabine kunnen wel kindjes krijgen, maar kiezen heel bewust voor adoptie. Sabine heeft de chronische ziekte 'lupus'. Dat is een bindweefselziekte die de organen aantast en enorme gewrichtspijnen veroorzaakt. Sabine wil niet weten van een biologische zwangerschap uit angst voor complicaties en eventuele erfelijkheid van de ziekte.

Met deze tweede adoptie gaat voor het koppel de kinderwens helemaal in vervulling. Maar er liggen nog enkele hindernissen op het parcours. Vanwege de nieuwe adoptiewetgeving valt het gezin De Bondt in een overgangsmaatregel en moeten ze nog voor de jeugdrechtbank verschijnen.

Na een extra lange wachttijd kunnen Tim, Sabine en Yaro dan toch naar China afreizen met een grote groep adoptieouders. Maar deze reis zal voor Sabine fysiek heel zwaar worden...


Wel effe aanvullen dat er iets niet helemaal klopt maar mijn vriendin wijdt liever niet uit over die dingen (en zeker niet op TV): door haar ziekte kan ze intussen géén kinderen meer krijgen en is ze er eigenlijk al (tijdens de zwngerschap) kwijtgespeeld ... Ze heeft eht echt al moelijk gehad en nu hebben ze zo'n 2 schatten van kinderen waar ze lang op heeft moeten wachten. Hun adoptie-reisverhaal dat in deze TV-reeks aan bod komt dat hadden ze ook op een website gezet zodat wij van hieruit elke dag hun avonturen in China konden volgen.

Wat adopteren uit China betreft las ik gisteren dan weer elders iets maar daar maak ik effe een nieuwe topic over ;) ter info.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 13 feb 2007, 16:05

Ter herinnering:

vanaf donderdag 15 februari 2007, 10 weken lang, op Eén:

"Adoptie"

telkens van 20.40u tot 21.10u.

Normaal gezien zitten wij in de eerste 5 afleveringen.

Voor meer informatie:

http://www.een.be/adoptie

http://multiblog.vrt.be/adoptie/

Veel kijkplezier,

Sabine, Tim, Yaro en Lingmei
zo, nog eens een reminder zie ; dan denken jullie er zeker aan om mijn vriendin en haar gezin mee te volgen :D

ze zijn ook al effe te zien in de voorstukjes die nu elke avond getoond worden :P
Afbeelding
Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 13 feb 2007, 16:11

ja, gisteren al gezien :P

ik kijk donderdag zeker!
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Snuffie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 sep 2006, 16:15
Locatie:Brugge

Bericht door Snuffie » 14 feb 2007, 11:29

Heb het gemist, daar ik in de klini zat. Pff...
En vertel eens?
Afbeelding
Afbeelding

Sofie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 15:28
Locatie:Hasselt

Bericht door Sofie » 14 feb 2007, 12:08

Ik ga ook zeker kijken! Ik heb ze al in de voorstukjes gezien. Zeker omdat wij meer en meer over adoptie nadenken, lijkt het me heel interessant om die gezinnen te kunnen volgen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 14 feb 2007, 14:53

Snuffie schreef:Heb het gemist, daar ik in de klini zat. Pff...
En vertel eens?
het waren maar de voorstukken met de melding dat ze die gezinnen gaan volgen mar donderdag start de reeks pas echt :D dus nog niks gemist hoor :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Snuffie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 sep 2006, 16:15
Locatie:Brugge

Bericht door Snuffie » 14 feb 2007, 14:56

Ah joepi, dan ga ik zeker kijken.
Afbeelding
Afbeelding

Sofie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 15:28
Locatie:Hasselt

Bericht door Sofie » 15 feb 2007, 21:24

Ik heb net gekeken en vond het heel leuk om Tim en Sabine te volgen. Ze lijken mij echt sympathieke mensen. Ik vond het ook super hoe ze zwangerschap tegenover adoptie plaatsten. En hoe ze zo positief bleef terwijl ze toch een serieuze ziekte heeft (toen ze haar medicatie begon op te sommen, trok ik mijn ogen wel even open!).




Ik vond ook dat Sabine heel leuke kledij droeg (voleldig mijn stijl), maar dat is mijn oppervlakkige kant die naar boven komt :oops: :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 15 feb 2007, 21:40

Ik heb het nog niet gezien (wel opgenomen), maar Filip wilt persé naar die'e stomme voetbal kijken!!! :roll:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Sofie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 15:28
Locatie:Hasselt

Bericht door Sofie » 15 feb 2007, 22:10

Ah, maar dat is het voordeel van geen kabel te hebben hé. Ge kunt ni naar de voetbal zien (maar khad toch mogen kijken van Sven :lol:).
Afbeelding

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 16 feb 2007, 09:50

wij moeten het ook nog zien, we waren toch wel op adoptiecursus zeker :wink:

En onze video doet just zo vreemd :? , heb het door mijn ouders laten opnemen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

ook

Bericht door Aicha » 16 feb 2007, 09:59

Heb gisteren ook gekeken en het lijken mij idd heel sympathike mensen!

Is eigenlijk wel straf dat je steeds door diezelfde langdradige procedure moet als je al een adoptiekindje hebt! moest heel frustrerend zijn :?

En idd, Sabine ziet er mij echt een zonnetje uit en dat met haar ziekte, echt chapeau voor dit koppel :!:

Ik blijf zeker kijken.Mijn nieuwsgierigheid is weer eens gewekt :lol: :lol:

groetjes AIcha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 16 feb 2007, 10:46

dat is nu eens ècht :P mijn (school)vriendin hè - die ik dit jaar in september al 20 jaar :shock: ken ... ik heb wel gemerkt dat er een paar dingen niet gezegd worden, integendeel zelfs, maar dat is miserie van daarvoor nog en ik begrijp wel waarom ze daar niet (op TV) over zal (/ wil) praten: dat ligt allemaal nog heel gevoelig ... maar hetgene waar het om gaat is het adoptieverhaal zelf en dat is goed weergegeven. Die procedures zijn inderdaad frustrerend en ik wet nog dat de schrik haa rom het hart sloeg want voor Yaro hebben ze haar echt tot op 't laatste zitten uitvragen en die maatschappelijke assistente en psycholoog hebben haar zelfs nog een extra keer laten terugkomen om vanalles te vragen (over haar ziekte, over het feit dat ze zou stoppen met wekren om voor de kinderen te kiezen, over haar familie enz enz en ze hebben haar echt zwaar op de rooster gelegd toen dus dat was echt niet fijn) en ik snap een deel van die vragen ook niet zenne, want als je gewoon zanger bent dan moet je toch ook niet meer dan een jaar daarvoor zo'n onozele vragen beantwoorden - er zitten toch echt debiele vragen bij zenne soms. De adoptie van Yaro heeft dat natuurlijk allemaal wel wat goedgemaakt: het is een lieve kerel en hij keek ook enorm uit naar de komst van zijn zusje. Goh zeggen dat die beelden van gisteren nu ongeveer een jaar geleden zijn dus zo lang is da tnog niet geleden hè. Rond de paasperiode zijn ze toen naar China gegaan en het lijkt nu allemaal al zo lang geleden en he tis ongeloofelijk dat dat kind hier nog geen vol jaar is: Lingmei is al zooo veranderd hè intussen, maar die foto die ze in het voorstukje van volgende week lieten zien die heb ik hier nog op de computer staan: ze hebben me die toen dezelfde week nog doorgemaild :P en 't is een dotje zenne.
Afbeelding
Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 16 feb 2007, 13:05

Koen heeft moeten wachten om te kijken naar 't voetbal "want die mensen zijn vrienden van iemand van het babyforum" :lol: Nah!

Dat is echt een mooi koppel, die het echt verdienen om ook het kindergeluk te mogen beleven. Voor hen is dat ook toeleven naar die ene datum, net zoals een zwangerschap é (alleen kan die voor hen nog wat langer duren :? )

Dat ander verhaal vond ik ook wel mooi hoor. En als die mama die brief voorlas van de biologische mama :cry:
Ik denk dat dat voor die mensen, die mama en papa zijn van dat meisje, moeilijk moet zijn om ook nog over een andere mama en papa te spreken. Ik zou dan waarschijnlijk moeke en vake of zoiets gebruiken, al is het maar gevoelsmatig é.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 16 feb 2007, 13:29

Ik ben het rats vergeten...
Maar ik heb wel een foto gezien van je vriendin, in de krant dacht ik...
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Sofie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 15:28
Locatie:Hasselt

Bericht door Sofie » 16 feb 2007, 13:35

Ewel Sofie S., zo'n gevoel hadden wij ook. Ik zou het ook raar vinden om over 'je mama' te spreken. Het blijft natuurlijk de biologische moeder, maar ik zou dan proberen om het woord in de taal te zeggen van waar het kindje vandaan komt (bv het Chinese woord voor mama als je een Chinees kindje adopteert). Lijkt me dan ook minder verwarrend. Maarja, wie ben ik :)
Afbeelding

Sofie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 15:28
Locatie:Hasselt

Bericht door Sofie » 16 feb 2007, 14:13

Wat ik trouwens ook gedacht heb; adoptie is toch enorm duur. Allé, stel nu dat ik drie kinderen wil en ik blijk onvruchtbaar te zijn. Dat is toch bijna niet te betalen om drie kinderen te adopteren :shock:. Zoals ik al zei, wij denken ook soms na over adoptie, maar zou je geloven dat we er voor zouden moeten sparen (ik ga niet werken, dus het is wel een feit dat we met minder moeten toekomen, maar toch).
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Adoptie”