nog een nieuwke

Moderators:Welcome, Keppebolle, Moderators

Plaats reactie
maïté
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 sep 2006, 09:47
Locatie:Kuurne
nog een nieuwke

Bericht door maïté » 28 sep 2006, 18:04

Hoi allemaal,

ik ben er (helaas) al 35, woonachtig in West-Vlaanderen samen met mijn vriend en ons zoontje van 2 jaar en 4 maanden. Na jaren proberen, een miskraam en een te vroeg bevalling heeft een derde zwangerschap ons een schat van een zoontje opgeleverd. (heel lief ventje maar een enorme energie-vreter). Nu ben ik totaal ongepland zwanger geraakt op natuurlijke wijze en we verwachten dus ons volgend kindje rond 19 januari 2007. (dit zien wij zeker niet als een 'accidentje' maar wel als een heel aangename surprise!).
Na de geboorte van ons kindje ga ik in de voormiddag weer aan de slag als bediende in een zeefdrukkerij. In de namiddag en de zaterdag ben ik aan het werk als verkoopster in mijn pas opgestart winkeltje.
Ik ben benieuwd of ik hier misschien wel een naam vind voor ons "Duracelleke" en misschien kan ik het hier ook eens van mij afschrijven als ik er weer de pest in heb dat ik s'nachts uren wakker lig van de pijn in mijn bekken. :)
Ik ben benieuwd.


Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 28 sep 2006, 18:22

welkom en proficiat met je zwangerschap
Afbeelding
Afbeelding

falderie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mei 2006, 16:21
Locatie:Heestert

Bericht door falderie » 28 sep 2006, 18:28

Welkom en proficiat met je zwangerschap!! Veel plezier hier, en veel plezier met het zoeken van een naam!

Weten jullie het geslacht van de baby?

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 28 sep 2006, 19:09

Welkom en proficiat!!

Gebruikersavatar
beerke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 jan 2006, 13:34
Locatie:Maldegem
Contacteer:

Bericht door beerke » 28 sep 2006, 19:10

welkom en proficiat
Afbeelding

onze liefde is beloont met dit mooi engeltje!!!


Gebruikersavatar
Kim.D.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 jan 2006, 15:04
Contacteer:

Bericht door Kim.D. » 28 sep 2006, 20:40

welkom en proficiat

Muisje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 apr 2006, 17:09

Bericht door Muisje » 28 sep 2006, 20:54

Hallo Maïté.

Welkom op het babyforum en proficiat met jullie zwangerschap!

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 28 sep 2006, 21:18

welkom maïté,

Ongelooflijk hoeveel dingen wij gemeen hebben zeg. Ik dacht dat ik mijn eigen verhaal hoorde. Ik ben ook 35, woon ook in West-Vlaanderen. Heb ook eerst miskramen gehad, ook een kindje die te vroeg geboren was, dan een gezond kindje (Jens) en toen was ik ook ongepland zwanger (Jutta). Heel vreemd zeg.
Een grote proficiat met je zwangerschap.

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 28 sep 2006, 21:33

Welkom en veel plezier op het forum! Proficiat met je zwangerschap. Nog een mama erbij voor de januaribaby's :wink:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 28 sep 2006, 22:46

Welkom hier :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 29 sep 2006, 08:26

Welkom en proficiat met je zwangerschap
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 29 sep 2006, 09:10

Welkom hier en schrijf je bekkenpijn hier maar van je af!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 29 sep 2006, 09:16

Welkom hier, veel tetterplezier en proficiat met je zwangerschap!

Gebruikersavatar
Fredje & Fabke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 aug 2006, 23:08
Locatie:Leuven

Bericht door Fredje & Fabke » 29 sep 2006, 11:59

Een dikke proficiat met je zwangerschap en welkom :)
Afbeelding

Keppebolle
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:26 dec 2004, 16:09
Locatie:Sint-Andries (Brugge)
Contacteer:

Bericht door Keppebolle » 29 sep 2006, 13:57

Hallo, welkom hier en van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap.
Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
pitoeter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jul 2006, 10:12
Contacteer:

Bericht door pitoeter » 29 sep 2006, 14:18

ook van ons van harte welkom en ne dikke proficiat!!!
Mama van Jarne en Jorit.
Afbeelding

Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 29 sep 2006, 20:43

Welkom en veel kletsplezier .
Proficiat met je zwangerschap !!!
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 29 sep 2006, 21:02

welkom,en enorm veel forumplezier!!

proficiat met je zwangerschap!!
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 30 sep 2006, 10:44

Welkom op het forum en gefeliciteerd met je zwangerschap !!!
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 30 sep 2006, 17:40

welkom en veel plezier

Gebruikersavatar
Snuffie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 sep 2006, 16:15
Locatie:Brugge

Bericht door Snuffie » 02 okt 2006, 12:53

proficiat met jullie kleine spruit en veel plezier op et forum
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek

Bericht door Saartje » 02 okt 2006, 16:09

Welkom en veel plezier!!

maïté
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 sep 2006, 09:47
Locatie:Kuurne

eindelijk reactie

Bericht door maïté » 02 dec 2006, 11:41

amai, al die reacties en dan laat ik het afweten. 'k Vind het erg van mezelf. Intussen zit ik al over de 7 maanden en ben ik aan het aftellen. De bekkenpijn is gestagneerd (gelukkig!) en nu zijn het vooral de bewegingen en de harde buiken van zodra ik maar iets doe, die het lastig maken. En het brandend maagzuur ook maar dat zal ook wel iedereen herkennen zeker?
Mijn zoontje zou in januari naar school moeten maar weigert nog altijd om op het potje te gaan. Dat wordt dus nog een hele beleving om hem proper te krijgen.
Tja, muppet, ik ken intussen ook al heel wat mensen die de nodige miserie gehad hebben maar ons verhaal is inderdaad heel gelijkaardig. Raar, hé. Ik zal er nu wel opletten dat ik hierna niet meer zwanger raak want 2 kindjes vind ik wel genoeg. Wel vreemd, eerst was ik in de overtuiging van nooit kinderen te hebben, daarna had ik dus kans op 2 kindjes, die verloor ik en ik vreesde kinderloos te blijven. Daarna kwam er via een omweg toch een zoontje bij (wel gepland) en nu krijg ik er toch nog eentje extra. Het leven kan toch raar verlopen. Vooral als je bedenkt dat ik op 21-jarige leeftijd reeds te horen heb gekregen dat ik zonder hulp nooit zwanger zou raken.
In kortrijk kan je in een school extra onderzoek laten doen om de vroedvrouwen in spe te laten oefenen. Ik zag de aanvraag op een andere babysite en vooral het feit dat ze ook de sociale vaardigheden willen bevorderen spraken mij aan. Ik heb mij verhaal gedaan en zal dus waarschijnlijk langs gaan om mijn verhaal daar eens te doen aan de studenten. In de hoop dat het in Kortrijk wat zal verbeteren. Ik heb intussen gehoord hoe het er in Brugge aan toe gaat en ik moet zeggen dat ze daar veel menselijker zijn. Waar ben jij te vroeg bevallen en had jij dan een goede opvang?
Ik ben benieuwd of er nog iemand gaat reageren na zo'n lange periode van stilte. Ik heb het toch wel heel bont gemaakt. :)
groetjes aan iedereen!

Nancy1971
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 nov 2006, 18:53
Locatie:Gent

Bericht door Nancy1971 » 02 dec 2006, 16:21

een dikke proficiat alvast ben ook aan het aftellen veel last van maagzuur.. en terug die misselijkheid wat een leven in die buik ...vraag me af of hij nog slaapt eigenlijk..teveel aan energie .. :P :arrow: :lol:
Moeder van Mattis en Maxime
Foto's op http://marc-callens.magix.net/

Afbeelding

[Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Re: eindelijk reactie

Bericht door Dagmar » 02 dec 2006, 18:34

maïté schreef:...
Ik ben benieuwd of er nog iemand gaat reageren na zo'n lange periode van stilte. Ik heb het toch wel heel bont gemaakt. :)
groetjes aan iedereen!
Welkom terug :wink: .. 't Is niet erg dat je afwezig was, zolang je ons nu maar op de hoogte houdt.. :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 03 dec 2006, 16:42

ja, dan kunnen we de laatste weekjes samen aftellen. Dan wordt het een gezellige kerst!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 03 dec 2006, 19:49

Hey Maïté,

Ik werd opgenomen in het Sint-Jan Brugge voor mijn bevalling op 29 weken zwangerschap. Jorg was 1030 g bij de geboorte maar door vele complicaties is hij een maand later gestorven.
Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden was over dit ziekenhuis niettegenstaande de enorme tegenslag.

Veel geluk met je bevalling, allé nog een kleine twee maandjes en je kan je schat in je armen houden. Zalig hé.

maïté
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 sep 2006, 09:47
Locatie:Kuurne

maïté

Bericht door maïté » 05 dec 2006, 15:00

Hoi muppet,


ja, ik heb een buurvrouw die daar ook is bevallen op 6,5 maanden. Haar dochtertje is na 2 dagen overleden en van wat ze mij allemaal vertelde is iedereen daar bijzonder goed opgevangen, zowel de ouders als de grootouders en er werd ook de nodige uitleg gegeven rond begrafenis, crematie, sites... In Kortrijk was dit helemaal niet het geval. Zelf was ik blijkbaar in shock want ik heb een gedeeltelijke black-out maar dat zagen ze daar helemaal niet in. Het was blijkbaar ook normaal dat de lijkjes anoniem zouden begraven worden in Kortrijk (gelukkig heeft mijn ventje daar een stokje voor gestoken). Voor de gyn. was het een mislukking dus wou hij al een nieuwe afspraak maken voor hormonenbehandeling binnen de 3 maanden. Gevoelens waren totaal ondergeschikt. Ik heb nooit uitleg gekregen van wat er gebeurd is van de behandelende gyn., na 6 maanden (on)geduld heb ik mijn dossier door laten sturen en kreeg ik eindelijk een woordje uitleg. Ik wou direct vertrekken uit het ziekenhuis want ik wou absoluut geen baby's horen, maar dat was geen probleem, ze zouden me wel op het eind van de gang leggen! Een andere afdeling was nog een optie geweest maar dit vond ik er over. Zelfs de priester die thuis kwam om de begrafenis te regelen kon geen tips geven qua muziek of teksten want voor een "miskraam" doen ze dit normaal niet. M.a.w. ik kan eigenlijk wel een boekje schrijven over onnozele reacties en opmerkingen. Ook uit onze omgeving eigenlijk want na 14 dagen kreeg ik de vraag gesteld of ik er al een beetje over was! En foto's van overleden kindjes mag je blijkbaar niet in je woning uit zetten want dan zou je iemand kunnen choqueren. Volgens mij kan niemand hetzelfde verschot opdoen als de ouders zelf, maarja... Ach, gelukkig zijn er intussen al enkele jaren voorbij maar ik blijf er elke dag aan denken. (je zal dit wel herkennen). En 't begint precies weer te verslechteren, dat zal wel zijn omdat het einde van mijn allerlaatste (yes!) in zicht is. Tja, 4 maal zwanger worden, eenmaal starten met een drieling en daarna nog 3 keer van één prutske..., ikheb het nu wel gehad. Laat de bevallingsdatum maar komen maar toch liefst pas volgend jaar. :D
Amai, ik ben hier mijn schade van het stilzwijgen aan het inhalen, zo "tetteren"

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 05 dec 2006, 16:32

Hé Maïté,

Ik ben uitgerekend voor 12 januari, dus is er niet zoveel verschil met jou! Of toch wel... ik ben nu 26 jaar en het is mijn allereerste kindje. Dus zal het toch wel een heel andere ervaring zijn. Als ik je zo lees, krijg ik de indruk dat je een sterke vrouw bent!
Hier is het ondertussen in elk geval ook aftellen geblazen. Zo naar het einde toe wordt het zwaar, he! Ik krijg toch last van allerlei vervelend kwaaltjes.
Als je zin hebt om nog veel meer te kwebbelen ben je zeker welkom bij 'Verwacht in januari 2007'. Daar kwebbelen we erop los met een heleboel januari-mama's die zitten te wachten tot de feestdagen eindelijk voorbij zijn :)

Liefs,
Aditi
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)


Plaats reactie

Terug naar “Voorstelling van jezelf”