ik zal me ook eens voorstellen

Moderators:Welcome, Keppebolle, Moderators

Plaats reactie
Nicolle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mei 2004, 10:08
Locatie:Ardennen
ik zal me ook eens voorstellen

Bericht door Nicolle » 15 jan 2005, 13:26

Hallo,

ik ben al een tijdje lid van dit forum maar ben heel erg weinig aanwezig. Nu heb ik even wat tijd en zal mij toch eens voorstellen;

Mijn naam is Nicolle en ik ben een Nederlandse, woonachtig in de Ardennen en mijn man is Belgisch.
3 jaar na ons huwelijk werd ik vrij snel gepland zwanger. Tot 6 mnd ging het goed, maar toen kreeg ik HELLP-syndroom. Uiteindelijk heb ik met 7 mnd een spoedkeizersnee gehad in Rocourt (Neonataal-centrum).
Sia is daar 8 wkn te vroeg geboren en heeft nog 10 wkn daar moeten blijven. Nu is het een gezonde, energieke jonge dame van ruim 4 jaar.
Na alle toestanden rond mijn zwangerschap en bevalling zag mijn man het niet zitten om nog voor een 2e kindje te gaan.
Na 2 jaar zijn we met de gynaecoloog gaan praten en die heeft zijn twijfels weg kunnen nemen. Na 6 mnd was ik zwanger, maar wel veel zieker dan de eerste keer... wat bleek bij de eerste echo? Het is een tweeling!
Mijn man kon dat even niet zo goed aan (zag alle ellende zich weer herhalen) en heeft me 2 dagen amper aangekeken (alsof ik er iets aan kon doen). Nu is hij heel gelukkig met onze kroost. Na een vlekkeloze zwangerschap heb ik na 36 weken een gezonde jongen (Nils) en een gezonde meid (Jessie) op de wereld gezet. Inmiddels zijn die ook al weer 14 mnd.
Zo dit is mijn verhaaltje. Ik hoop binnenkort de tijd te vinden jullie verhalen ook wat meer te kunnen lezen.
Groetjes, Nicolle
mama van Sia, Jessie en Nils


Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 15 jan 2005, 18:18

Hello

Ik ben janewaye, mama van vijf kinderen.
Eerst en vooral, hartelijk welkom op ons gezellig babyforum!!
Mijn jongste dochter is ook een maand te vroeg geboren, naa veel problemen.
Maar nu is zij ook een prima meid!
Scarlett is geboren in La citadelle in luik.
Ik vermoed dat wij, bijna buren zijn!!
Ik woon in Engis!!
Stapje van de kerncentraales!!

Ness
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 jan 2005, 09:44
Locatie:Essene

Bericht door Ness » 15 jan 2005, 22:56

hoi Nicolle, welkom op het forum, ik zit hier ook nog niet zo lang, maar ik heb de indruk dat er wel wat nieuw volk binnenkomt, van over héél belgië , wat ik wel fijn vind.
Ik heb me voorgesteld bij kiekeboe ik ben nieuw en momenteel zit ik met een rugprobleem, te lezen bij topic zwangerschap.

Proficiat met je drie kindjes, hopelijk geniet je met volle teugen!!

tot binnenkort op het forum

Ness

Nicolle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mei 2004, 10:08
Locatie:Ardennen

Bericht door Nicolle » 16 jan 2005, 09:35

Hoi Ness,

bedankt voor je snelle reactie. Ik begin nu inderdaad pas te genieten van de kids (mn de tweeling) want het was een slopend 1e jaar! Een tweeling opvoeden is topsport! En dan ook nog een drukke kleuter erbij.... Nu ze iets zelfsstandiger worden, wordt het iets makkelijker, maar Nils slaapt nog steeds niet goed zijn nachten door, dus al ruim een jaar iedere nacht een of meer dere keren eruit is geen pretje.
Wie weet kom ik hier wel de beslissende tip tegen die hem helpt zijn nachten lekker door te slapen... (Dus: tips zijn welkom!)
Groetjes, Nicolle
mama van Sia, Jessie en Nils

Nicolle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mei 2004, 10:08
Locatie:Ardennen

Bericht door Nicolle » 16 jan 2005, 09:36

Hoi Ness,

bedankt voor je snelle reactie. Ik begin nu inderdaad pas te genieten van de kids (mn de tweeling) want het was een slopend 1e jaar! Een tweeling opvoeden is topsport! En dan ook nog een drukke kleuter erbij.... Nu ze iets zelfsstandiger worden, wordt het iets makkelijker, maar Nils slaapt nog steeds niet goed zijn nachten door, dus al ruim een jaar iedere nacht een of meer dere keren eruit is geen pretje.
Wie weet kom ik hier wel de beslissende tip tegen die hem helpt zijn nachten lekker door te slapen... (Dus: tips zijn welkom!)
Groetjes, Nicolle
mama van Sia, Jessie en Nils


Nicolle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mei 2004, 10:08
Locatie:Ardennen

Bericht door Nicolle » 16 jan 2005, 09:40

sorry, ik dacht dat ie niet reageerde en drukte een paar keer te veel op OK.
Janewave (ik weet je echte naam niet), ik had je bericht niet gezien, maar wij zijn denk ik geen 'bijna' buren, ik woon ihalverwege La Roche en Houffalize, niet echt in de buurt denk ik. Van de tweeling ben ik bevallen in Marche-en-Famenne.

Wie weet to snel!
Groetjes, Nicolle
mama van Sia, Jessie en Nils

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 16 jan 2005, 12:53

Ja maar dantoch, ver zijn we niet val elkaar!!
het is wel fijn om te weten, dat er een dame is, die niet zo ver van mij woonst is!!

Nicolle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mei 2004, 10:08
Locatie:Ardennen

Bericht door Nicolle » 16 jan 2005, 13:21

ik heb eerlijk gezegd geen idee waar Engis ligt,. maar ik neem aan in de buurt van Luik?

Ik kom regelmatig in Luik (boodschappen, consulaat etc.) dus wie weet....

Ik las trouwens dat jouw man ook Franstalig is. HOe gaat dat bij jullie? WOrden de kinderen 2-talig opgevoed? MIjn man spreekt of leest geen NL, dus het is voor mij erg moeilijk om de kinderen ook NL te leren (ik moet anders alles wat ik in het NL zeg ook weer in het Frans herhalen.
Ik ben benieuwd naar jou ervaringen.
Groetjes, Nicolle
mama van Sia, Jessie en Nils

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 17 jan 2005, 11:04

Hoi Nicolle

Welkom op het forum!!!

Een vraagje: wat is het HELLP-syndroom?? Het is de eerste keer dat ik er van hoor..

Ik vind 1 kindje erbij al een hele grote aanpassing.. Wat moet het dan niet zijn als er ineens twee bij komen??? Naar 't schijnt is de stap van 1 naar 2 toch het grootste, dus bij jou was het ineens van 1 naar 2 en 3!!!!
Laatst gewijzigd door Dagmar op 03 feb 2005, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Nicolle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mei 2004, 10:08
Locatie:Ardennen

Bericht door Nicolle » 17 jan 2005, 11:39

hoi Dagmar,

HELLP-syndroom is een soort van zwangerschapsvergiftiging. Je bloeddruk stijgt (abnormaal), veel eiwitten in je urine en je bloedplaatsjes doen dingen die ze niet moeten doen (vraag me niet naar de benamingen). Uiteindelijk leidt dit tot vergitiging omdat je nieren en lever slecht gaan functioneren en uiteindelijk zelfs stoppen met werken.
In heel erge gevallen kun je (tijdelijK) blind worden. Deze 'aandoening' is erfelijk, mijn oma heeft het ook gehad en is idd tijdelijk blind geweest.

Tegenwoordig is het met medicijnen wel te begeleiden.
De 2e zwangerschap was daarom voor ons een beetje een risico, maar met 1 asperine-junior per dag (!) heb ik geen enkel probleem gehad!

Ik zal binnenkort eens een artikel erover kopieren en hier plaatsen.

Bedankt voor jullie reacties!
Groetjes, Nicolle
mama van Sia, Jessie en Nils

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 17 jan 2005, 12:01

Bedankt voor de uitleg, Nicolle.. Weer iets bijgeleerd!! Maar gelukkig is alles goed afgelopen voor jullie!
Laatst gewijzigd door Dagmar op 03 feb 2005, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Nicolle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mei 2004, 10:08
Locatie:Ardennen

Bericht door Nicolle » 17 jan 2005, 12:30

Hierbij wat uitleg via de website gezondheidsplein.nl

Hellp-syndroom
Hellp staat voor Hemolysis Elevated Liverenzymes Low Platelets. Het komt er op neer dat er drie dingen een rol spelen bij dit syndroom: er is een gestoorde leverfunctie, een tekort aan bloedplaatjes waardoor de bloedstolling wordt ontregeld en een verhoogde afbraak van rode bloedcellen. Er is dus veel aan de hand, maar wat merk je daar van en wat zijn de gevolgen?

Een teken dat er sprake zou kunnen zijn van het syndroom is een hoge bloeddruk in combinatie met hevige pijn in de leverstreek, wat gepaard kan gaan met misselijkheid en overgeven. De vrouw kan zelfs flauwvallen. Het lichaam heeft als het ware moeite zich aan de veranderingen binnen het lichaam aan te passen. De placenta gaat hierdoor in werking achteruit en bloedvaten verwijden zich onvoldoende, iets wat noodzakelijk is voor een gezonde zwangerschap. Na bloedprikken kan het syndroom worden bevestigd ofwel uitgesloten. Als er werkelijk sprake is van het Hellp-syndroom moet er direct worden ingegrepen. In de meeste gevallen is het belangrijk dat de baby snel wordt geboren, omdat deze door onder andere het slechter functioneren van de placenta in gevaar is.
Groetjes, Nicolle
mama van Sia, Jessie en Nils

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 17 jan 2005, 14:38

Dat moet voor een zwangere vrouw, weer een tripje to hell zijn.
Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt.
Ik wil je toch even bedanken voor de info ver die ziekte, dat is iets waar ik dacht iets van te weten...
Nu ben ik helemaal op de hoogte.

Mijn kids worden enkel franstalig opgevoed.
Mijn Vlaanderen, dat nog steeds heel dierbaar is aan mijn hart, heeft zowiezo niks of niemand meer om nog terug te keren.

Keppebolle
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:26 dec 2004, 16:09
Locatie:Sint-Andries (Brugge)
Contacteer:

Bericht door Keppebolle » 17 jan 2005, 14:53

Hallo,

En welkom op de forum veel lees en post plezier :wink:
Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 17 jan 2005, 15:12

schoone avator!!!

Nicolle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mei 2004, 10:08
Locatie:Ardennen

Bericht door Nicolle » 17 jan 2005, 17:14

nooit te oud om te leren toch? En dank jullie wel voor dit hartelijk welkom!
Groetjes, Nicolle
mama van Sia, Jessie en Nils


Plaats reactie

Terug naar “Voorstelling van jezelf”