pijn tijdens vrijen maar wil zwanger worden...

Moderators:Welcome, Moderators

Voila
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 12:20
Locatie:Brugge
pijn tijdens vrijen maar wil zwanger worden...

Bericht door Voila » 02 okt 2007, 15:14

hoi iedereen,

Ik heb al een lange tijd pijn tijdens het vrijen, echt serieuze pijn...vroeger nooit last van gehad, nu de laatste twee jaar serieus!
Ben al enkele malen naar gynaecologe geweest en die dacht eerst dat het het resterende stukje maagdenvlies was dus heeft ze dat onder volledige verdoving weggesneden. Daarna nog altijd pijn, teruggegaan en toen dacht ze dat het het stukje littekenweefsel was die nog irriteerde en heeft ze dat onder plaatselijke verdoving weggesneden. Nog altijd pijn!!!
Nu ben ik nog maar recent teruggegaan en nu zegt ze dat het m'n schaambeen is......grrrrrrrrrr... ik geraak er niet meer aan uit ze!
Ik denk ook dat het m'n schaambeen is want ik voel echt iets duwen als we vrijen, maar moet ze daarvoor eerst twee operaties doen..??

het probleem is dat we doodgraag willen zwanger worden, ik ben al gestopt met de pil, maar ik ben zo bang dat ik enorm veel pijn ga hebben als ik beval... met dat ik nu al zoveel pijn heb tijdens het vrijen, zucht...

het kindje maken is ook ni evident met die pijn...we hebben nu al zo weinig betrekking...

help...
Afbeelding


Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 02 okt 2007, 15:28

Kan geloven dat dit niet leuk is.
Tijdens mijn zwangerschap van de tweede had ik zware bekkenpijn,en heb dit tijdens de bevalling heel goed gevoeld.
Mijn schaambeen deed enorm veel pijn ook,ondanks de epuderale verdoving.
Maar wat ik wou zeggen,zou je beter niet eens naar een andere gynaecoloog gaan.
Een tweede mening vragen,want die heeft nu twee operaties uitgevoerd en dan ineens komt die af met dat het van uw schaambeen komt,weet niet hoor.
Hoop voor jou dat je snel zwanger mag worden,dat je droom in vervulling gaat.

Voila
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 12:20
Locatie:Brugge

Bericht door Voila » 02 okt 2007, 15:30

oei, dus ik ga dit wsl ook serieus voelen... en je had ook epidurale verdoving?

wel, ik heb gisteren een afspraak gemaakt bij een andere gynaecoloog, Dr De Baene in brugge. Ik ga eens luisteren wat hij zegt. ik hoop dat het op te lossen valt met oefeninen bij een kinesiste, maar vrees er wat voor...

maar ik ben toch echt wel bang dat ik dit idd ook serieus ga voelen bij de bevalling...pfff...

xx
Afbeelding

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 02 okt 2007, 15:35

Oefeningen bij een kinesist kunnen echt wel helpen hoor.
Bij mijn derde zwangerschap heb ik dat gedaan omdat ik van de tweede zo last had gehad van mijn bekken.
Ze hebben mij moeten ondersteunen toen ik binnen moest,kon niet meer lopen van de pijn,en was te koppig om een rolstoel te aanvaarden.
En echt ik heb enkel op het laatste wat last gehad,maar verder niks.
Ondanks dat ik plat moest liggen,liet ik de kinesiste thuis komen.
Dus ik ben het levende bewijs dat aangepaste oefeningen wel wat kunnen helpen om klachten te voorkomen en te verminderen.

Voila
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 12:20
Locatie:Brugge

Bericht door Voila » 02 okt 2007, 15:47

en deed het dan veel minder pijn door die oefeningen van de kinesist? ook bij het bevallen??
heb je ooit ook last gehad tijdens het vrijen, want daar heb ik nu dus voornamelijk last van...
Afbeelding


Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 02 okt 2007, 19:45

Naar welk ziekenhuis ga je? St Jan?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Voila
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 12:20
Locatie:Brugge

Bericht door Voila » 02 okt 2007, 21:12

Ik ga normaal naar St-Lucas, mijn gynaecologe is Verbeure. Maar maandag heb ik een afspraak voor een tweede opinie bij Dr De Baene z'n privépraktijk in brugge
Afbeelding

Gebruikersavatar
bijou
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2006, 16:33
Locatie:Turnhout

Bericht door bijou » 02 okt 2007, 21:16

Hopelijk wordt je daar wat wijzer dan. Veel succes. :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 03 okt 2007, 07:17

Misschien heb je wel een vorm van vaginisme ? heb je daar al van gehoord ? als je wil dan stuur ik je wel wat info hierover door via pm .
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

vaginisme

Bericht door Aicha » 03 okt 2007, 08:40

kwas ook juist daaraan aan het denken!
Maar ook daar kan aan gewerkt worden hé :wink:

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voila
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 12:20
Locatie:Brugge

Bericht door Voila » 03 okt 2007, 08:57

hoi!

ik denk niet dat het vaginisme is, heb daar ook al veel info over opgezocht. Het rare is dat ik vroeger nooit geen problemen had tijdens het vrijen, nooit geen pijn. En plots is da begonnen. ik denk dat het door m'n rugproblemen komt, want als het m'n schaambeen is, dan heeft het met m'n bekkenbodem te maken...hopelijk helpen kinesie oefeningen dan...

x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

bekkenbodem

Bericht door Aicha » 03 okt 2007, 09:19

dat hangt idd allemaal aan elkaar vast dus zou idd wel eens kunnen verband houden! denk dan ook dat kinesietherapie goed zou zijn voor jou!

benieuwd hoe de second opinion zal luiden!

laat iets weten hé :wink:

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voila
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 12:20
Locatie:Brugge

Bericht door Voila » 03 okt 2007, 09:20

ja hoor, ik laat zeker iets weten! maandag heb 'k m'n afspraak bij de andere gynaecologe, hopelijk zegt hij dat het met kinesie oefeningen op te lossen is!! duimen hé!

xx
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

duimen

Bericht door Aicha » 03 okt 2007, 09:23

doen we zeker!!!! :wink:

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 03 okt 2007, 10:28

Voila schreef:en deed het dan veel minder pijn door die oefeningen van de kinesist? ook bij het bevallen??
heb je ooit ook last gehad tijdens het vrijen, want daar heb ik nu dus voornamelijk last van...
Vanaf de moment dat ik wist dat ik zwanger was van de jongste ben ik naar de gynaecoloog gestapt en heb ik het haar voorgesteld om kine te volgen tegen de pijn.
Daar ze wist dat ik van de tweede enorm heb afgezien heeft ze mij onmiddelijk een voorschrift gegeven en heb ik direct een afspraak gemaakt.
Toen ik zwanger was van de tweede moest ik er niet aan denken om te vrijen want het deed veel te veel pijn.
Van de derde had ik daar geen probleem mee,ik voelde wel mijn bekken enz.. maar het deed geen pijn meer.
Nu soms nog krijg ik last van pijn,maar dan doe ik die oefeningen voor enkele dagen en gaat dat over.
Stel het eens voor aan de gynae wat die kine aangaat.
Ik hoop voor jou dat je snel resultaat weet,dat je er iets kan aan doen.

Voila
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 12:20
Locatie:Brugge

Bericht door Voila » 03 okt 2007, 11:06

ik ga dat zeker doen! Ik ga nu maandag naar de gynaecoloog en zien wat hij zegt (die tweede opinie hé). Als hij eveneens bevestigd dat het mijn schaambeen is, ga ik vragen voor oefeningen bij een kinesiste!
hopelijk is het dat, dan is er nog een oplossing...

groetjes!

Vanaf de moment dat ik wist dat ik zwanger was van de jongste ben ik naar de gynaecoloog gestapt en heb ik het haar voorgesteld om kine te volgen tegen de pijn.
Daar ze wist dat ik van de tweede enorm heb afgezien heeft ze mij onmiddelijk een voorschrift gegeven en heb ik direct een afspraak gemaakt.
Toen ik zwanger was van de tweede moest ik er niet aan denken om te vrijen want het deed veel te veel pijn.
Van de derde had ik daar geen probleem mee,ik voelde wel mijn bekken enz.. maar het deed geen pijn meer.
Nu soms nog krijg ik last van pijn,maar dan doe ik die oefeningen voor enkele dagen en gaat dat over.
Stel het eens voor aan de gynae wat die kine aangaat.
Ik hoop voor jou dat je snel resultaat weet,dat je er iets kan aan doen.[/quote]
Afbeelding

beefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 mar 2007, 10:27
Locatie:waarloos
Contacteer:

Bericht door beefje » 03 okt 2007, 13:48

ik vind het erg verstandig van je dat je voor een tweede opinie gaat
hopelijk haalt het iets uit
het moet niet fijn zijn om betrekking te hebben als het zo'n pijn doet

Voila
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 12:20
Locatie:Brugge

Bericht door Voila » 03 okt 2007, 13:53

heyla,

neen, 't is echt niet fijn...ik ben zelfs nerveus aan 't worden als 'k denk aan 't feit dat we binnenkort eens gaan proberen voor een kindje...gewoon omdat je moet vrijen als je een kindje wilt maken... en dat betekend: pijn...
Afbeelding

beefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 mar 2007, 10:27
Locatie:waarloos
Contacteer:

Bericht door beefje » 03 okt 2007, 16:33

ja op den duur zou je een afkeer van vrijen krijgen
en als je dan gespannen bent dan heb je vast nog meer pijn omdat je verkrampt.

Voila
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 12:20
Locatie:Brugge

Bericht door Voila » 03 okt 2007, 16:38

idd... echt niet leuk! ik zou zo graag nog eens de momenten van vroeger beleven! toen had ik niks van pijn, zoals het zou moeten...

ik hoop echt dat mijn afspraak bij die andere gynaecoloog maandag me wat wijzer maakt...

x
Afbeelding

Voila
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 12:20
Locatie:Brugge

Bericht door Voila » 03 okt 2007, 16:38

BTW: Miatan is superkoddig!! dat gezichtje! :)
Afbeelding

beefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 mar 2007, 10:27
Locatie:waarloos
Contacteer:

Bericht door beefje » 03 okt 2007, 16:39

en heb je minder last in bepaalde standjes?
het is misschien een genante vraag. Maar na mijn bevalling kon ik ook niet alle standjes meteen aan wegens pijn. Nu gaat dat beter.

Voila
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 12:20
Locatie:Brugge

Bericht door Voila » 03 okt 2007, 16:41

ja, dat is wel zo... als ik vb bovenaan zit doet het minder pijn, maar als hij bovenaan zit doet het enorm pijn!
andere standjes weet ik gelijk niet echt, durven niet teveel doen wegens de pijn bij mij...
Afbeelding

beefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 mar 2007, 10:27
Locatie:waarloos
Contacteer:

Bericht door beefje » 03 okt 2007, 16:43

Voila schreef:BTW: Miatan is superkoddig!! dat gezichtje! :)
thx

beefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 mar 2007, 10:27
Locatie:waarloos
Contacteer:

Bericht door beefje » 03 okt 2007, 16:55

Voila schreef:ja, dat is wel zo... als ik vb bovenaan zit doet het minder pijn, maar als hij bovenaan zit doet het enorm pijn!
andere standjes weet ik gelijk niet echt, durven niet teveel doen wegens de pijn bij mij...
op je zij kan je ook eens proberen omdat je dan meestal minder diep penetreert
of op zijn hondjes omdat je dan beter kan regelen dat hij niet zo tegen je schaambeen aanzit te duwen
of hij al liggend en jij achterstevoren op hem dus met je rug naar hem toe, zodat je zelf controle hebt
:oops: ja sorry dat ik het allemaal zo uitschrijf hoor
maar ben aan het denken welke de meest comfortabele posities voor jou zouden kunnen zijn
ik denk dat het belangrijk is dat jij bij het vrijen de controle hebt zodat je kan regelen wat haalbaar is qua pijn.

Voila
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 12:20
Locatie:Brugge

Bericht door Voila » 03 okt 2007, 17:18

ik apprecieer dit enorm! zal ik zeker eens uitproberen, want ik denk ook dat het het beste is dat ik controle heb, het doet idd minder pijn dan.
maar het is ook zo wsl dat als ik zwanger wil worden, dat ik neer moet liggen, zodat het sperma z'n werk kan doen?
Afbeelding

beefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 mar 2007, 10:27
Locatie:waarloos
Contacteer:

Bericht door beefje » 03 okt 2007, 19:31

nee hoor :lol:
je kan nadat je man in je is klaargekomen gaan platliggen met een kussen onder je onderste
maar het hoeft niet persé
mensen geraken niet alleen zwanger van de missionarispositie hoor :P

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 03 okt 2007, 19:55

Voila schreef: dat ik neer moet liggen, zodat het sperma z'n werk kan doen?
Het moet niet! :lol:
Maar het fabeltje (of deels waarheid) doet idd wel ronde. Of zelfs nog eens schudden met je benen om het vlugger te laten zakken :lol: :lol:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 03 okt 2007, 20:07

ge kunt mss nadat hi is klaargekomen een paar uur op uw hoofd gaan staan :wink: :lol: sorry stom grapje :oops: k weet niet of dit een tip is maar mss glijmiddel ik weet ni of dat helpt!!!
AfbeeldingAfbeelding

Voila
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 12:20
Locatie:Brugge

Bericht door Voila » 03 okt 2007, 20:22

hahah! ja, idd! :p
heb dat idd ook al gehoord dat dat zou helpen, een kussen onder de poep! we zullen zien!!
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Zwanger worden”