ovulatie of niet???

Moderators:Welcome, Moderators

Voila
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 12:20
Locatie:Brugge
ovulatie of niet???

Bericht door Voila » 18 dec 2007, 18:27

Hoi iedereen,

zit met een vervelend probleem... gisteren heb ik getest met de ovulatietest en toen zag ik een teststreepje maar dit was niet donker, gewoon licht. Vandaag test ik opnieuw en nu is het streepje nog lichter! Kan dat dat ik mijn eisprong heb gehad???
vind het zo raar...
Afbeelding


Gebruikersavatar
ericardtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 sep 2007, 18:25
Contacteer:

Bericht door ericardtje » 18 dec 2007, 18:29

Denk dat dit ongeveer hetzelfde principe is als bijvoorbeeld de zwangerschapstest: een streepje is een streepje, hoe licht of donker ook... Dus ook al was het een licht streepje, volgens mij wil dat zeggen dat je uw eisprong ging krijgen. Gauw klussen dus nog vandaag :wink: :lol:

Lees anders voor de zekerheid de bijsluiter nog eens!
Veel klussucces en -plezier!
Afbeelding

Afbeelding
________________________________________

www.baby.vereecke.eu

Voila
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 12:20
Locatie:Brugge

Bericht door Voila » 18 dec 2007, 18:31

ja, vanavond zeker klussen! en morgen ook! volgens de berekening moet ik m'n ei nog krijgen, want heb een cyclus van 33 dagen en de eerste dag van m'n laatste regels was op 4 december...hmmm
Afbeelding

Gebruikersavatar
ericardtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 sep 2007, 18:25
Contacteer:

Bericht door ericardtje » 18 dec 2007, 18:32

mja is raar, maar tzou kunnen hé! Ben je regelmatig met je cyclus? Of nog niet lang gestopt met de pil ofzo? Dan kan je cyclus wel ineens verkorten of verlengen eh op het moment dat je ontpilt bent...
Neem maar het zekere voor het onzekere en klussen maar :lol:
Afbeelding

Afbeelding
________________________________________

www.baby.vereecke.eu

Voila
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 12:20
Locatie:Brugge

Bericht door Voila » 18 dec 2007, 18:44

ik ben al een viertal maand geleden gestopt met de pil, en m'n cyclus is al de ganse tijd regelmatig: 33 dagen.

vanavond klussen en de rest van de week ook!

xxx
Afbeelding


Gebruikersavatar
Snoezie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 sep 2007, 14:24

Bericht door Snoezie » 18 dec 2007, 19:01

gewoon zo veel mogelijk klussen. ik heb geen zicht op cyclus, dus gewoon om de 2 dagen :lol: succes!!!
Op naar ronde 5...

Gebruikersavatar
mel
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 jun 2007, 20:51
Locatie:waarschoot

Bericht door mel » 18 dec 2007, 22:39

ik dacht dat bij sommige ovulatietesten het streepje donkerder moet zijn dan de teststreep, veel succes :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
tati
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 okt 2007, 17:18
Locatie:Noorderkempen

Bericht door tati » 19 dec 2007, 07:49

Ja... bij mij was het ook zo : teststreepje moet lichter zijn dan ander streepje....
Ik wil je niet in verwarring brengen zenne... lees nog maar eens goed je bijsluiter.. :wink:

Veel succes!!
We blijven erin geloven!!!

Gebruikersavatar
jenny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 feb 2006, 13:00
Locatie:Brussel
Contacteer:

Bericht door jenny » 19 dec 2007, 08:17

toen ik ovulatietesten gebruikte was zei het donkerste streepje uit de reeks dat de ovultatie plaats zal vinden 1 à 2 dagen na deze donkere streep...

Ik vond het wat moeilijk te schatten wanneer niet en wanneer wel...heb het zo 2 maanden na elkaar gedaan, de eerste maand op elke symptoom gelet...buikpijn, pijnscheut, emoties, t°...en dan de 2de maand heb ik proberen deze symptomen weer te vinden en zo heb ik denk ik mijn ovultatie gevonden met de symptomen en de ovulatietesten samen en door op die momenten om de 2 dagen te klussen...

En wij weten vrij zeker dat het gebeurd is op een moment waar ik er niet aan gedacht heb, gewoon uit zin en liefde op de plaats waar we stonden...en ik weet perfect waar...hihi...zo zie je :)

Dus, laat al die middeltjes helpen maar laat dit niet jou manier van proberen worden...

Veel succes :)

Voila
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 12:20
Locatie:Brugge

Bericht door Voila » 19 dec 2007, 10:21

ja, ik probeer het nu ook zo te doen. Met de ovulatietestjes maar ook op eigen gevoel af.
we hebben gisterenavond nog geklust. Het probleem is dat ik volgens de berekening en gevoel (mijn buik doet vreselijk raar!) in mijn vruchtbare periode zou moeten zitten, en we moeten nu dus elke dag klussen (is om de 2 dagen ook goed???). Ik heb nl pijn tijdens het vrijen (zie één van mijn vorige topics) en elke dag vrijen is wel een beetje teveel van het goede, dan doet het echt nog meer pijn... ik heb nu wel een zalf gekregen maar die helpt ook niet constant.
Om de 2 dagen vrijen in je vruchtbare periode, zou dat ook voldoende moeten zijn?

xxx
Afbeelding

Gebruikersavatar
tori
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jun 2006, 20:03
Locatie:Kortrijk
Contacteer:

Bericht door tori » 19 dec 2007, 10:30

Ik dacht dat sperma iets van minstens 48 uur actief kan zijn, dus dan zit je met om de twee dagen toch redelijk goed dacht ik ... maar Vincent ging ook uit van het principe "hoe meer, hoe beter" :wink:
Trotse mama van Torben en Tarja
Afbeelding
Afbeelding

Voila
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 12:20
Locatie:Brugge

Bericht door Voila » 19 dec 2007, 10:33

oei...kzal dan mss toch een beetje op m'n tanden moeten bijten deze week...
Afbeelding

Voila
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 12:20
Locatie:Brugge

Bericht door Voila » 19 dec 2007, 11:40

ok, weer iets raars...zojuist terug ovutest gedaan en heb nu helemaal geen streepje meer!!!
zou mijn ei dan al geweest zijn? aangezien ik gisteren en vooral eergisteren wel streepje had, maar niet donker!
gisterenavond dan geklust en nu een héél raar gevoel in mijn buik...

xxx
Afbeelding

Gebruikersavatar
tati
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 okt 2007, 17:18
Locatie:Noorderkempen

Bericht door tati » 22 dec 2007, 21:59

Hoe gaat het nu Voila??? Al een streepje te bespeuren?
We blijven erin geloven!!!

Voila
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 12:20
Locatie:Brugge

Bericht door Voila » 23 dec 2007, 23:19

hey Tati!!

neen, nog altijd geen streepje, het is echt héél raar, ik begrijp er niks van!
wel al drie dagen aan een stuk zo'n heel raar gevoel in m'n buik, zo'n drukkend gevoel, er zit juist gelijk een steen in m'n buik!
ondertussen klussen we wel bijna elke dag nu, want volgens een berekening op internet zou' k moeten in m'n vruchtbare periode zitten...

afwachten geblazen dus... :)

hoe is't met jou??

xxx
Afbeelding

Gebruikersavatar
tati
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 okt 2007, 17:18
Locatie:Noorderkempen

Bericht door tati » 24 dec 2007, 11:44

Voila schreef:hey Tati!!

hoe is't met jou??
Voor mij is 't op naar de volgende ronde.... :cry:
Veel succes Voila..... streepje zal dan één van de dagen wel opduiken zeker?? :roll:
We blijven erin geloven!!!

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 24 dec 2007, 13:14

Oh Tati, da's jammer.. ik duim voor de volgende ronde hé!!
En Voila, hier is't wel spannend hé nu voor jou!
Ik duim ook voor jou hoor meisje!
Afbeelding


Afbeelding

Voila
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 12:20
Locatie:Brugge

Bericht door Voila » 24 dec 2007, 16:02

Tati, m'n duimen staan recht omhoog!!!!

en ja, ik ben ook héél benieuwd nu, vind het wel echt héél raar dat ik geen streepje te zien krijg op mijn ovulatietesten...ik volg ze nochtans goed uit, maar blijkbaar is er toch iets mis...?
raar.....

het rare gevoel in m'n buik blijft wel aanhouden...

prettige kerstdaagjes aan jullie!!!!

XXXXXXXX

+ ik hou jullie op de hoogte!
Afbeelding

Voila
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 12:20
Locatie:Brugge

Bericht door Voila » 26 dec 2007, 20:56

heylaba,

ff een update van de stand van zaken ;)

ik heb al enkele dagen een serieus raar gevoel in mijn onderbuik en heb sinds vandaag pijn aan de klieren in m'n borsten...mss een teken?
ik weet het niet...ik begin niet teveel te hopen want heb al teveel verhalen gelezen hier van signalen die uiteindelijk niks waren :)
dus we zullen zien, vanaf 4 januari kan 'k een testje doen!

hoe gaat het met jullie allemaal?

xxx
Afbeelding

Gebruikersavatar
tati
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 okt 2007, 17:18
Locatie:Noorderkempen

Bericht door tati » 26 dec 2007, 21:16

Allé... laten we hopen hé Voila... maar pin je er niet te hard op vast want dan kan de ontgoocheling groot zijn hé... maar we duimen mee.... !! Hopelijk breng je vlug goed nieuws! :wink:
We blijven erin geloven!!!

Voila
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 12:20
Locatie:Brugge

Bericht door Voila » 26 dec 2007, 21:17

nee, kprobeer da idd niet teveel te doen, want zou idd wel eens heel ontgoocheld knn zijn...
't zal gewoon afwachten zijn en dan zien we wel. Als het positief is, ga 'k hééééél blij zijn, indien niet, er komen nog maandjes é...!!!

vele groetjes en succes Tati'ke!

xxx
Afbeelding

Gebruikersavatar
Winter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 22:17
Locatie:West-Vlaanderen: Brugge

Bericht door Winter » 27 dec 2007, 00:43

Voila en Tati ik duim voor jullie.
Pin je er niet te veel op vast.
't kan nu ook natuurlijk een beetje tussen de oren zitten he :wink:
In elk geval 't kan nog alle kanten uit nu. Een testje brengt het definitieve antwoord!

Gr. Winter

Gebruikersavatar
ericardtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 sep 2007, 18:25
Contacteer:

Bericht door ericardtje » 27 dec 2007, 11:49

Allez dat klinkt alvast positief maar pin je er inderdaad niet te fel op vast hé Tati! Dan kan je ook niet te hard ontgoocheld zijn :wink:
Je voelt inderdaad vanalles en de eerste keren zat ik er ook altijd naast, maar vroeg of laat ist wel eens raak hoor :lol:
We duimen dat je op 4 januari ne schone nieuwjaarskado krijgt :wink:

En voila, ook voor jou staan de duimpjes ver omhoog hoor! :D
Afbeelding

Afbeelding
________________________________________

www.baby.vereecke.eu

Gebruikersavatar
tati
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 okt 2007, 17:18
Locatie:Noorderkempen

Bericht door tati » 27 dec 2007, 12:51

ericardtje schreef:Allez dat klinkt alvast positief maar pin je er inderdaad niet te fel op vast hé Tati! Dan kan je ook niet te hard ontgoocheld zijn :wink:
Je voelt inderdaad vanalles en de eerste keren zat ik er ook altijd naast, maar vroeg of laat ist wel eens raak hoor :lol:
We duimen dat je op 4 januari ne schone nieuwjaarskado krijgt :wink:

En voila, ook voor jou staan de duimpjes ver omhoog hoor! :D
't Is andersom.... mijne toer is al verkeken... Voila kan testen de 4de... Maar 't is je vergeven hoor Ericardtje... met al die kinderwensen hier zie je op den duur het bos door de bomen niet meer... :lol:
We blijven erin geloven!!!

Voila
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 12:20
Locatie:Brugge

Bericht door Voila » 27 dec 2007, 17:10

ja, 't is idd omgekeerd ;)

het rare gevoel in m'n buik blijft aanhouden...vraag me af wat dat is! ofwel effectief een zwangerschap ofwel gewoon iets anders, ik weet het niet. 't is alleszins iets dat ik nog nooit gevoeld heb.

ik ga er van uit dat ik niet zwanger ben, 't zou wel héél rap zijn!!

veel succes aan iedereen!

xxx
Afbeelding

Gebruikersavatar
ericardtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 sep 2007, 18:25
Contacteer:

Bericht door ericardtje » 27 dec 2007, 17:47

Oeioei sorry voor de vergissing Tati en Voila :oops:

(mja dat komt ervan hier met mijn snotneus en kop vol watten eh... :wink: )

Maar voor wie het nu is en wie naar de volgende ronde gaat, de duimpjes staan voor jullie allebei omhoog hoor :wink: :D
Afbeelding

Afbeelding
________________________________________

www.baby.vereecke.eu

Gebruikersavatar
Snoezie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 sep 2007, 14:24

Bericht door Snoezie » 27 dec 2007, 18:58

ooh voila; ik ben benieuwd! we verwachten ongeveer rond dezelfde tijd de NOD. ik duim voor jou, duim jij voor mij? hihi :D
Op naar ronde 5...

Voila
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 12:20
Locatie:Brugge

Bericht door Voila » 29 dec 2007, 16:05

heylaba!

das nikske zenne Ericardtje! alles goe met de buik? ;)

Snoezie, spannend hé!!! Ik moet zeggen dat de pijn in mijn borsten momenteel weg is, dus ik verwacht geen zwangerschap... aan de andere kant was ik dan wel misselijk in de auto daarstraks en weerom dat raar gevoel in m'n buik...misschien dan toch...?? ik weet het niet, nog 7 dagen eer ik kan testen, hmmm...

ik duim voor je snoezie!!!

xxxxxxxxxxxxx
Afbeelding

Gebruikersavatar
ericardtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 sep 2007, 18:25
Contacteer:

Bericht door ericardtje » 29 dec 2007, 16:11

Snoezie en Voila, ik duim voor jullie allebei hoor! Jullie houden ons wel op de hoogte hé! De NOD-dag zal er wel snel genoeg zijn, zeker met de feestdagen er nog tussen :wink:

Met mijn buikje gaat alles goed op het eerste gezicht :) Ben wel heel vaak moe en soms nog onpasselijk maar verder gaat alles prima!
Vanmorgen in de bank vroeg de bankbediende ineens of ie een persoonlijk vraag mocht stellen...ik had al zoiets van: wat gaat em nu gaan vragen?? En toen vroeg em toch wel nie of we "in gezegende toestand" zijn!!! :shock:
En dat terwijl ik dacht dat er nog niks zichtbaars is...Blijkbaar begint het toch een beetje op te vallen aan mijn buikje (hoewel ikzelf denk dat dat nog heel vroeg is om al iets te zien...) :D Gek hé!
Afbeelding

Afbeelding
________________________________________

www.baby.vereecke.eu

Gebruikersavatar
Snoezie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 sep 2007, 14:24

Bericht door Snoezie » 29 dec 2007, 16:52

tjah voila, het duimen zal voor een maandje verder zijn bij mij; ze zijn er al de :twisted: , veel te vroeg maar ja... des te vroeger kunnen we weer klussen zeker hé? :)

maar nu ik ni meer voor mezelf hoef te duimen kan ik dubbel duimen voor jou hé! :lol:
Op naar ronde 5...


Plaats reactie

Terug naar “Zwanger worden”