mei: xanthe wil geen groentepap eten bij de om,wat nu?

Moderators:Welcome, Annubis, Sigri, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
voetballover
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2005, 10:36
Locatie:leuven (kessel-lo)
mei: xanthe wil geen groentepap eten bij de om,wat nu?

Bericht door voetballover » 06 nov 2006, 18:47

hey iedereen! we zitten hier met een probleemke.
xanthe wil dus niet eten bij de onthaalmoeders(twee zussen die samenwerken)
ze is daar begonnen begin oktober,wij zijn een week of twee op voorhand ook begonnen met groentepap,weliswaar uit potjes,maar dat ze toch al groentjes geproefd had.
bij de onthaalmoeder krijgen ze vers.
ze krijgen er daar met moeite en op een klein uur tijd misschien tien lepels binnen.
ze hebben allebei al geprobeerd(misschien dat ze van de ene het niet wou aannemen,je weet nooit he),maar het lukt dus bij geenenkel v d twee.
aangezien zij vers geven en wij tot dan enkel potjes gegeven hadden zijn wij ook vers beginnen maken,wat hier dus goed binnengaat.ze krijgt hier 200 g,en dat eet ze 3/4 of helemaal op.
als ze daar geen groentepap gekregen heeft,krijgt ze die hier dus s'avonds rond 7/8 uur,maar das ook geen oplossing he,ligt ook zwaar op de maag denk ik.
ze hebben dan tegen ons gezegd om een week of twee zelf vers de groentepap te maken,wat we ook gedaan hebben,en wat dus ook lukte.
vorige week hadden ze verlof,hebben we gewoon verder gedaan met vers,en oma opa moeke en vake ook eens groentpap laten geven,want misschien dat ze het gewoon van 'vreemde mensen' niet wou aannemen ofzo,maar bij allemaal was het potteke op hoor.
nu vandaag ging ze terug na het verlof,en ze gingen terug proberen,ze hebben er misschien 10 lepels ingekregen.
dan een flesje in de plaats gekregen waar ze pas na een half uur begon van te drinken..
normaal drinkt ze daar wel goed van haar fles,tzal misschien een beetje terug wennen zijn voor haar.
maar dan blijft er nog altijd het mysterie v d groentpap he.
ik word er een beetje moedeloos van...
is ons madame koppig,kieskeurig misschien?
voor ons is het ook niet zo leuk,altijd te horen krijgen dat ze weer geen groentepap gekregen heeft..
iemand tips?
voor de rest is ze daar een hele leuke baby zeggen ze,heel braaf,rustig(heb de indruk dat ze daar veel rustiger is dan hier),ze hebben er niet veel 'last' van.(enkel toen ze twee weken geleden heel veel moest overgeven na haar fles toen moesten ze haar constant int oog houden,maar daar geef ik nu nutriton voor)

zucht,ik weet het niet meer hoor...µ

groetjes jari en xanthe
iemand tips?
trotse mama van XANTHE*28mei2006*3190g*51cm*

getrouwd op 28 april 2007
Afbeelding

Afbeelding


Katia

Bericht door Katia » 06 nov 2006, 18:51

misschien is ze er gewoon nog niet klaar voor :?:
niet te veel zorgen maken...
onder het jaar hebben ze dat toch niet nodig...

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 06 nov 2006, 18:52

tip: leg hen eens uit hoe ze met Rapley (ineens in stukjes) kunnen proberen - als ze het zien zitten is dat misschien een oplossing?
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 06 nov 2006, 18:53

bioMam schreef:tip: leg hen eens uit hoe ze met Rapley (ineens in stukjes) kunnen proberen - als ze het zien zitten is dat misschien een oplossing?
xanthe is nog geen 6 maand he...

Gebruikersavatar
voetballover
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2005, 10:36
Locatie:leuven (kessel-lo)

Bericht door voetballover » 06 nov 2006, 19:00

helaba,alvast bedankt voor de tips hoor,met stukjes en zonder stukjes hebben ze allebei al geprobeerd,en was geen succes.
en nog niet klaar voor?zou altijd kunnen,maar bij ons eet ze het toch graag....
trotse mama van XANTHE*28mei2006*3190g*51cm*

getrouwd op 28 april 2007
Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 06 nov 2006, 21:01

Dan zal het toch van je om afhangen. Niet teveel zorgen maken.
De melk is het belangerijkste onder het jaar. En als ze thuis goed eet, heeft ze dat toch al binnen hé?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 06 nov 2006, 22:13

misschien zijn de om's een beetje te 'druk'
hebben ze nog andere kindjes rondlopen en moeten ze hun aandacht verdelen
wat maakt dat ze wat 'drukker' zijn in omgang
en dat voelen kindjes hoor
en dat reflecteert soms in hun eetgedrag...
maar niet panikeren hoor!! komt wel goed!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
voetballover
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2005, 10:36
Locatie:leuven (kessel-lo)

Bericht door voetballover » 01 dec 2006, 21:05

allé,tijd voor een update,xanthe is 2 weken niet naar de om's kunnen gaan omdat haar kindjes de waterpokken hadden.
gisteren ging ze terug voor de 1e maal en het was weer terug hetzelfde,brullen,krijsen..als ze moet eten krijgen.

ze hadden voorgesteld aan kristof om eens te komen kijken hoe ze daar at...
hij moest maar tot 2 uur werken en kon dus gaan kijken hoe ze fruitpap at(waar we dus -terug-mee begonnen zijn een 2 weken geleden,omdat ze dus bij ons haar groenepap goed at,en k&g aanraadde om er dan mee te beginnen,niet dat ik altijd naar hun luister,maar bon )
kristof komt daar,verstopt zich achter een hoekje zodat xanthe hem niet ziet.ze nemen haar uit haar park,en begint te krijsen,kristof had ze nog nooit zo had horen krijsen en wenen.op het verschoonkussen,blijven krijsen...
en dan fruitpap ,nog blijven wenen en krijsen!
lukte blijkbaar langs geen kanten.
kristof komt dan tevoorschijn en neemt het dan over,en het lukte wonderwel!
bkijkbaar heb ik dus een wreed koppige mie,en ligt het niet aan het eten ofzo...maar zit het gewoon in haar koppeke.

ze neemt van hun dus geen eten aan.
we hebben haar al door verschillende mensen eten laten geven,opa,oma,vake,moeke,nonkels,tante,zelfs vrienden die ze nog nooit gezien had,en dat lukte altijd.
en bij de om's dus niet.
ze zeiden ook,dat ze zo niet kan verderdoen,want (ze hebben gelijk vind ik) ,zo verliest ze alleen maar gewicht als ze niet eet hé...want de eerste dagen dat ze daarkwam nam ze nog wel een fles aan,maar dat is ook beginnen verslechteren
de ene keer drinkt ze ze bijna uit,de andere keer drinkt ze maar 100ml op.(flesje dan ipv groentepap of fruitpap)
vandaag had ze haar groentepap wel op,maar na drie kwartier.
das veel te lang he.

maar nu blijft nog altijd de vraag,wat moeten wij nu doen?
andere opvang zoeken,maar wie zegt dat ze daar haar groentjes neemt?
opvang is hier heel schaars,dus das ni simpel om te vinden.
zijn er nog andere opties?
mijn dochter heropvoeden?

ik weet het niet meer...
trotse mama van XANTHE*28mei2006*3190g*51cm*

getrouwd op 28 april 2007
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 01 dec 2006, 22:21

mja u dochter heropvoeden zal zeker al geen optie zijn, zo een kind kan je nog niet veel aan zeggen he
rare is dat ze het bij anderen wel eet, ook al zijn het vreemden, en net die ene persoon niet :roll:
misschien geen goed gevoel bij die persoon, dat kan ook
maar ja wat doe je eraan he, misschien kan je bijna niet anders dan andere opvang zoeken
kunnen de grootouders es niet voor haar zorgen , daarom niet iedere dag, maar es afwisselen, en zien hoe het daar gaat

Gebruikersavatar
voetballover
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2005, 10:36
Locatie:leuven (kessel-lo)

Bericht door voetballover » 01 dec 2006, 22:39

Schorpioentje73 schreef:mja u dochter heropvoeden zal zeker al geen optie zijn, zo een kind kan je nog niet veel aan zeggen he
rare is dat ze het bij anderen wel eet, ook al zijn het vreemden, en net die ene persoon niet :roll:
het zijn wel 2 personen,het zijn 2 zussen-onthaalmoeders...maar dat maakt nu niks uit...

xanthe heeft de eerste 2 maanden als ik ging werken naar kristof zijn moeder geweest en afwisselend kwam mijn ma ook babysitten.
we hebben express opvang gezocht om dat dit echt noodopvang was,want zij werken beiden ook nog.
dus dat is eigenlijk geen optie...
normaal ging ze naar een onthaalmoeder of creche gaan vanaf ik terug ging werken in augustus,maar xanthe is pas vanaf oktober naar de om's geweest.
omdat er dan pas een plekje vrij was hier in de streek.
trotse mama van XANTHE*28mei2006*3190g*51cm*

getrouwd op 28 april 2007
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 02 dec 2006, 00:49

niet simpel dan
ik weet ook niet direct een oplossing, ze kunnen haar daar toch niet forceren he als ze het niet wil :?
had je dichterbij gewoond ging ik zeggen, ik wil gerust wel op haar passen :P
ik heb niet echt ervaring met om dus kan er weinig over zeggen
enkel mijn pa heeft Shayenzo al eens fruitpap gegeven en dat ging vanzelf zei hij

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 02 dec 2006, 07:54

Goh, dat is idd niet leuk, zowel voor Xanthe, voor jullieals voor de om. Het enige dat ik denken als mogelijke oplossing is dat de om in het weekend eens bij jullie thuis komt. Dat ze dan efkes met Xanthe speelt, zodat Xanthe weet dat dat een leuk iemand is. en dat ze Xanthe dan bij jullie haar eten geeft, in haar vertrouwde omgeving. Misschien voelt Xanthe zich gewoon niet goed bij vreemde mensen in een vreemde omgeving. Ze zal eerst eens positieve verbanden moeten zien vooraleer ze vertrouwen krijgt é.

Veel succes en hopelijk betert het vlug.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 02 dec 2006, 09:57

Sofie S. schreef:Goh, dat is idd niet leuk, zowel voor Xanthe, voor jullieals voor de om. Het enige dat ik denken als mogelijke oplossing is dat de om in het weekend eens bij jullie thuis komt. Dat ze dan efkes met Xanthe speelt, zodat Xanthe weet dat dat een leuk iemand is. en dat ze Xanthe dan bij jullie haar eten geeft, in haar vertrouwde omgeving. Misschien voelt Xanthe zich gewoon niet goed bij vreemde mensen in een vreemde omgeving. Ze zal eerst eens positieve verbanden moeten zien vooraleer ze vertrouwen krijgt
Daar dacht ik ook al aan

Veel succes gewenst!!!

Gebruikersavatar
voetballover
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2005, 10:36
Locatie:leuven (kessel-lo)

Bericht door voetballover » 06 dec 2006, 21:16

nu begint het eigenlijk wel drastisch te worden.
vandag was ik meegeweest naar k&g met xanthe,want steffen,haar neefje moest daar zijn.
ineens op de weegschaal gelegd,dat mocht,dan konden we zien heoveel ze is bijgekomen.resultaat10 gram bijgekomen!
2 weken geleden 6.020 ,nu 6.030kg.
m.a.w eiglijk niks dus.
de raad gekregen dringend andere opvang te zoeken,of zien dat ze daar zosnelmogelijk eet waar ze nu gaat.
k&g ging volgend week langskomen hier,om te zien of zetoch genoeg bijkomt,indien niet zal ze toch moeten onderzocht worden,of ze iets tekort heeft(ijzertekort e.d)

maandagavond waren we op gesprek geweest bijdee oms.
xanthe krjgt nog 4.5 voedingen per dag...
smorgens fles van 240 in totaal,smiddags groentpap,namiddag fruitpap,savonds rond 7a8 u een fles en rond 10 u nog een klein flesje (max 100ml)dit laatste heeft ze nodig om int slaap te vallen.ze slaapt anders gewoon niet.
nu,volgens de om's at ze daar niet omdat we dat kleine flesje nog gaven.(hier nochtans wel,eet haar papjes gewoon op meestal)
dat flesje mochten we nimeer geven,en de fles van 7a8 u proberen te verlaten naar half negen ofzo.
dat hebben we maandag gedaan(met veel pijn inmijn hart overigens,ik honger mijn dochter niet graag uit.)
ze had die fles dus om half negen gekregen en ze isdaarna wakker gevleven,en al wenend van de hoinger in slaap gevallen rond 12 u.
om 4 u werd ze terug wakker van de honger,nog kunnen rekken tot 5 u en dan heeft ze groente aangeboden gekregen om 11u,er zat dus 6 u ! tussen,en nog maar 6 lepels gegeten.
fruitpap juist hetzelfde...maar 4 lepels.

er zit denk ik niets anders op dan andere opvang te zoeken denk ik
we zie er alleen tegenop om iemand anders te zoeken,en om 3 maand opzeg te betalen,want 3 maanden kunnen we haar daar natuurlijk niet meer laten...zucht...

ohja,ander goed nieuws,xanthe haar 2 e tandje is onderweg!

sorry voor de foutjes hoor,xanthe zit op mijn schoot,en iedereeen,bedankt voor jullie tips!

groetjes sofie en xanthe
trotse mama van XANTHE*28mei2006*3190g*51cm*

getrouwd op 28 april 2007
Afbeelding

Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 06 dec 2006, 21:34

Als ik dat hier zo lees, zou ik toch ook andere opvang zoeken hoor. Maar dat is waarschijnlijk niet zo makkelijk om zomaar een andere onthaalmoeder te vinden?
Zij moeten toch niet zeggen wanneer jij je dochter eten geeft, want alleen jij kent de behoeften van je kleine meisje. Als zij dat (kleine) flesje 's avonds nog nodig heeft, wel dan is dat toch zo :!: :!: Ik ben er van overtuigd dat dat zeker niet aan dat flesje ligt, dat zij 's middags geen groentjes wil eten.

Volg vooral jullie gevoel èn het gevoel van Xanthe!
Veel succes verder en geef je meisje seffens maar haar flesje :wink:

Al nieuws over haar oogje?
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
voetballover
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2005, 10:36
Locatie:leuven (kessel-lo)

Bericht door voetballover » 06 dec 2006, 21:51

tja we dachten,tis het proberen waard,om dat flesje laten weg te vallen,maar het reslultaat is dus enkel dat ze snachs van de honger wakker wordt.pas zes uur later eet,en dan nog niks op eet...
en dus ook dat haar gewicht in i.p.v in de hoogte in de laagte gaat,en tis sowieso al een magerke.afvallen mag ze zeker nit doen,oke ze iswel tandjes aant krijgen,maar om daardoor niks bij te komen ljkt me nogal drastisch.
als ze bij ons is,eet ze gewoon haar groentpap op,en dan krijgt ze ook dat flesje savons hoor.de avond ervoor bedoel ik dan.
vandaag,swoensdag ben ik thuis en gaat ze niet naar daar,ze was gewoon uitgehongerd van gisteren,ahja ze eet daar op een dag niks,ze geven ook geen fles meer in de plaats...
ze heeft honderd gram groentepap op en daarachter nog een fles van 150 ml.
in de namiddag fruitpap(1 banaan en 1 appel+koek)
en daarjuist een fles van 240 in totaal.
dus m.a.w hier eet ze toch wel goed denk ik he.
normaal drinkt ze hier geen flesje ahter de groentepap maar ze was echt uitgehongerd...

ik denk datwe geen andere optie meer hebben dan andere opvang te zoeken zeker?

groetjes
trotse mama van XANTHE*28mei2006*3190g*51cm*

getrouwd op 28 april 2007
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
voetballover
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2005, 10:36
Locatie:leuven (kessel-lo)

Bericht door voetballover » 06 dec 2006, 21:57

ohja over haar oogje,met de hele'niet eten bij de om' historie,is het er een beetje tussendoor geschoten om een afspraak te maken,
al eendezer dagen eens bellen,bedankt om me er aan te herrinneren!
trotse mama van XANTHE*28mei2006*3190g*51cm*

getrouwd op 28 april 2007
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 06 dec 2006, 22:44

ik zou toch ook andere opvang zoeken hoor
toch raar dat ze daar niet eet en thuis wel he
moet toch iets zijn
dat kind kan toch niet altijd honger lijden bij die om he :? , ocharme dat dutske
maar ja, tis idd niet simpel om direct ander opvang te vinden he

en die voedingen, als ze dat nodig heeft, Shayenzo heeft hier nog 5 volle maaltijden per dag
maar denk ook te proberen geleidelijk af te bouwen naar 4, zijn fles na zijne fruitpap ipv anderhalf uur erna , iets meer tussenlaten, en zijn laatste flesje minderen
zo wat naar mekaar toekomen tot hij ene heeft rond 21u- 21u30 en dan rond 22u proberen in bed te steken, want nu is het wel heel laat zo he

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 08 dec 2006, 21:08

Voetballover, al een beslissing genomen?
Of is er toch al beterschap?
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 08 dec 2006, 22:57

wel een gekke historie seg
ik hoop dat je snel een oplossing vindt

Hier zit ik al heel lang op maar 4 voedingen en dan laat ze meestal nog een gedeelte van haar fles staan (vooral 's avonds)
groentjes en fruitpap gaan perfect
en ze komt nu wel redelijk goed bij!!

succes nog met je dochtertje!!
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2006”