februari: baby slaapjes

Moderators:Welcome, Annubis, Sigri, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tatty
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 jul 2005, 17:48
Locatie:Zedelgem
Contacteer:
februari: baby slaapjes

Bericht door Tatty » 15 sep 2006, 23:03

Hoeveel slaapt jullie baby?
Ik zit met een probleempje. Kyana slaapt 's nacht echt heel goed. Van 20u tot 7u maar overdag is het een ramp! Een paar weken geleden sliep ze van 10u tot aan haar pattatjes (12u) en dan van 14u tot 15a16u. En nu krijg ik haar overdag bijna niet meer in haar bedje. Ze zit in haar oogjes te wrijven en te geeuwen en als ik haar dan in haar bedje leg is het groot verdriet! Als ze dan na een tijdje toch in slaapt valt is ze dan na een half uurtje terug wakker. soms slaapt ze dan maar 2 keer een half uurtje overdag. Heb al vanalles geprobeert; haar beneden een dutje laten doen, eerst een beetje spelen in haar bedje, haar laten wenen niets helpt. De enige manier om haar overdag te laten slapen is gaan wandelen of met de auto rijden en dan valt ze direct in slaap. Hebben jullie geen tips wat ik kan doen want als ze weinig slaapt is ze ook heel slecht gezind en dan weent en tiert ze veel. Kan moeilijk 2 of 3 maal daags gaan wandelen 'k moet nog een huishouden runnen ook é. en nog 1 week en ze moet naar de creche en daar gaan ze ook geen toertje met haar doen é :D
groetjes
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
Tatty
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 jul 2005, 17:48
Locatie:Zedelgem
Contacteer:

Bericht door Tatty » 09 okt 2006, 22:39

Sinds Kyana naar de creche gaat is ons slaap probleem opgelost. Nu slaapt ze 's morgens van ongeveer 9u tot 11u en dan 's middags nog 1 of 2 uurtjes. Soms huilt ze nog als ik haar in haar bedje leg maar valt dan toch in slaap en soms is ze al in gedommeld nog voor ik de kamer verlaten heb. Ben blij dat het terug gaat want als ze dan wakker komt is ze heel vrolijk en dat heeft echt een zalig gevoel :D
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 10 okt 2006, 08:50

Ik ben blij dat het opnieuw wat beter gaat. Slaap is heel belangerijk voor een kind. Het is soms wat zoeken, maar eenmaal je een goed ritme hebt gevonden, met genoeg slaap, heb je een lekker uitgelapen en een vrolijk kind. :wink:
Geniet nog maar van elkaar! :wink:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 10 okt 2006, 13:08

Gisteren bij de om heeft Ilsa maar drie kwartiertjes geslapen. Maar ze had er wel een baaldag. Want ze heeft veel gehuild.

Deze voormiddag heb ik haar te bed gelegd en toen heeft ze goed geslapen en nu ligt ze ook net te bed.

De ene dag gaat het hier al beter dan de andere.

Groetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 21 feb 2007, 09:38

Slapen jullie kids nog in de voormiddag?
Ilsa niet, enkel in de namiddag.
Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 21 feb 2007, 11:16

Maaike slaapt enkel direct na haar middageten. Voor de rest niets. Maar ja, ze heeft dan ook nooit veel geslapen. :wink:

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 21 feb 2007, 22:30

hier is het ook een ramp dat slapen
's nachts geen probleem, meestal 11uur aan een stuk
maar overdag :? en ene dag geen probleem, de andere dag een ramp
vechten vechten tegen de slaap, zichzelf bijna slaan, ganse tijd nee schudden, en hard, wenen, pruttelen, maar slapen ???? NEE
soms na een half uur valt hij in slaap, soms gaat de vermoeidheid weer over
het hangt hier soms van dag tot dag af, in zijn bed slaapt hij niet overdag omdat hij geen vaste uren heeft
weet ge waar hij zonder morren in slaap valt ? in zijnen eetstoel :roll: (kantelmodel dus kan achterover liggen)
soms gewoon al spelen in zijn park, als hij "goeie" dagen heeft
anders, zoals vandaag dus een baaldag, niet willen slapen, en dan is er niks goed :? , op speelmat zitten > gebleit, in park zitten > gebleit want hij wil staan, rechtrekken dan dat hij kan staan > oke, na een tijd worden zijn beentjes moe en zakt hij naar beneden > gebleit, in zijne loopstoel > gebleit
man, ik was bijna zot vanavond, dat was zo rond 18u begonnen en nu is hij net in slaap gevallen :roll:
en af en toe heeft hij zo van die momenten dat hij echt niet WIL slapen overdag en dan es overdreven lastig is en colèrig
groeipijnen noemen ze dat dan, amaai
en ander dagen zit ie bijna ne hele dag te lachen, van uitersten gesproken, die kan er hier wat van zenne
en wat doe je eraan ?

Gebruikersavatar
Myla
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 18:50
Locatie:Lummen
Contacteer:

Bericht door Myla » 21 feb 2007, 22:47

Hmmm dat heeft Kyan de laatste 2 dagen sus ook dat hij overdag tegen de slaap vecht. Ik word er soms ambetant van want als hij dan niet wil slapen is hij niet echt een vrolijke baby. Maar ik mag niet klagen het is erger geweest...
AfbeeldingAfbeelding

Ontzettend trotse mama van Kyan!!!


Afbeelding

Gebruikersavatar
Tatty
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 jul 2005, 17:48
Locatie:Zedelgem
Contacteer:

Bericht door Tatty » 26 feb 2007, 21:59

Bij Kyana is het ook in perioden. Als ze slaapt tot een uur of 8 's morgens gaat ze voor haar patatjes niet meer in bed. Na haar patatjes is ze dan wel dood moe en als ik haar dan in bed steek slaapt ze soms 2u en soms nog geen half uurtje. Meestal als we weg moeten blijft ze slapen en als we niets te doen hebben die dag is ze in 1 2 3 terug wakker. En ja hier ook... niet veel slaap... super ambetant! Wij zouden vechten om te kunnen slapen en die kleintjes vechten tegen de slaap! hihi
Afbeelding
Afbeelding

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 01 mar 2007, 23:41

Hier slaapt Naomi meestal een uurtje 's middags na haar fruitpapje en in de late namiddag ook een uurtje. 's Nachts wordt ze de laatste weken zeker vier keren wakker door een plasluier of gemis van mij. Ik zorg ervoor dat ik overdag dan met haar wat ga slapen want anders voel ik mij soms echt een zombie :roll:
Ik noem haar al een zotte treesebees :wink: Zotte kuren dat die soms heeft: ze doet zo van de echte oerkreten, 'dada' tata's, mept op mijn gezicht, zit in mijn mond te wroeten met haar kleine handjes vol met van die scherpe nageltjes, ze blaast in mijn gezicht, ... en de laatste week geeft ze mij van die glimlachjes met een zekere tint van trots erin als ze iets nieuws heeft ontdekt 8) Ik hetb alweer het gevoel dat ze serieus aan het groeien is.
Afbeelding

Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 13 nov 2007, 18:40

Ilsa slaapt nu al een hele tijd enkel in de namiddag.
Toen ze ziek was , sliep ze terug twee keer per dag. Maar nu nog enkel in de namiddag. Dan slaapt ze gemiddeld twee uur. Soms korter , soms langer.
Maar soms merken we wel dat ze 's avonds als grote broer moet gaan slapen eigenlijk nog niet zo moe is. En dan speelt ze soms nog wel een half uur in bed.

Groetjes,
Sigri
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 15 nov 2007, 14:08

Maaike slaapt ook al een hele tijd enkel in de namiddag. Maar ja door de dag is ze nooit een grote slaper geweest. We zijn dan ook altijd al blij als ze een uurtje, anderhalf uur slaapt. En zeer verwonderd als ze eens 3u aan een stuk slaapt.
Voor 's avonds is het nooit een probleem. Tegen 6u 's avonds merk je dat ze alweer moe is. Soms is het voor haar niet snel genoeg slaaptijd en dan vraagt ze zelfs al vroeger voor haar bed.

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 15 nov 2007, 17:58

Hier slaapt ze enkel in de namiddag zo een anderhalf tot twee uurtjes. Ze gaat slapen om 21u of zelfs 22u en wordt wakker om 8u.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tatty
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 jul 2005, 17:48
Locatie:Zedelgem
Contacteer:

Bericht door Tatty » 20 nov 2007, 14:31

Bij ons slaapt Kyana ook na haar middag maaltijd. Een uurtje of 2. En 's avonds als ze uit bad komt, gaat ze naar bed. Rond 20u a 20u30.
Hoe laat gaan ze bij jullie slapen 's avonds?
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
saardientje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 okt 2006, 23:25

Bericht door saardientje » 20 nov 2007, 14:51

Tatty schreef:Bij ons slaapt Kyana ook na haar middag maaltijd. Een uurtje of 2. En 's avonds als ze uit bad komt, gaat ze naar bed. Rond 20u a 20u30.
Hoe laat gaan ze bij jullie slapen 's avonds?
onze simon gaat om 21u slapen. van 14-16u doet hij zijn middagdutje

tegen half 9 is hij meestal wakker smorgens. ik vindt da wel perfect zo

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 20 nov 2007, 17:50

Maaike gaat om half 8 slapen. Soms kan dit wat uitlopen als we weggeweest zijn. 's Ochtends is ze tussen 7 en 8 meestal wel wakker. Soms kan dit uitlopen tot 9u.

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 20 nov 2007, 22:07

Naomi gaat meestal rond 20-21u slapen , ze wordt wakker om 8u-9u
Afbeelding

Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 21 nov 2007, 13:42

Tatty,
Hé lang geleden !
Ilsa gaat door de week rond 19u slapen. In het weekend rond half acht en soms iets later.

GRoetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 27 nov 2007, 14:54

Sigri om hoe laat wordt Ilsa dan wakker?

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 27 nov 2007, 21:08

Hey,

Door de week worden de kids gewekt om 6.20u ongeveer.
Het voorbije weekend hebben ze beiden tot 8u geslapen. Normaal gezien wordt Jonas in het weekend rond zeven uur wakker .Doordat diene begint te zingen, ... maakt ie Ilsa dan op den duur ook wakker. :(

Nu ons mie slaapt al weken slecht 's nachts . De voorbije nachten blijft het gelukkig bij één keer per nacht huilen.

Hier gaan ze gelijktijdig slapen voorlopig. Bedoeling is naar mate Ilsa en Jonas ouder worden dat Jonas dan ietsie later mag gaan slapen omdat hij de "grote" is.
Momenteel is dat niet haalbaar want Jonas is 's avonds zeer moe van 't school.

GRoetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2006”