onze eigen topic nu!

Moderators:Welcome, Annubis, Sigri, Moderators

Katia
onze eigen topic nu!

Bericht door Katia » 19 jul 2006, 17:03

voila, een topic speciaal en ALLEEN voor de septembermama's van dit jaar :P
wie weet is dit aanzet tot EINDELIJK eens wat meer interactie tussen de mama's van september...

wie hoort er bij ons lijstje?

Fieke27 - uitgerekend 12 september
Katia - uitgerekend 28 september
Smurfin27 - uitgerekend 3 oktober
Laatst gewijzigd door Katia op 19 jul 2006, 22:14, 2 keer totaal gewijzigd.


Katia

Bericht door Katia » 19 jul 2006, 17:15

voila, ineens een eerste post!

gisteren naar de vv geweest en onze thuisbevalling staat op spel aangezien ik hier met een stuitje in mijn buik zit :roll:
ok, het kan nog draaien, dus ik paniekeer zeker niet, maar toch is het in gedachten houden dat er om die reden kans kan zijn dat het niet thuis is maar in het ziekenhuis.
Gelukkig hebben we nu een ziekenhuis uitgekozen dat zich vooral met "natuurlijke" bevallingen bezighoudt en niet zo kortzichtig is als het middelheim die daar al met epi's stonden te zwaaien terwijl ge nog geen weeen had :roll:
dat idee is toch wel een opluchting, hoewel ik toch liever thuis zou blijven.
Gelukkig maakt mijn gyn geen probleem van stuitbevallingen, dus een ks zou enkel van toepassing zijn als er echt geen andere mogelijkheid was.
Het zullen in het ziekenhuis zelfs gewoon onze vv's zijn die de bevalling leiden en pas de hulp van de gyn inroepen als het echt nodig is!
Dus allez ja, zelfs een ziekenhuisbevalling is een -redelijk- goed vooruitzicht!
Toch maar duimen dat beebje zich nog spontaan draait hoor, hoewel de vv daar precies niet echt veel kans toe ziet :?
beebje zou nogal "raar" in mijn buik zitten en nog maar weinig plaats hebben :?
toch ga ik nog genoeg middelkes uitproberen om het nog natuurlijk te laten draaien... ik ga niet beginnen foefelen met inwendig draaien enz... als beebje niet draait heeft het daar een reden toe, simpel.

voor de rest was alles super perfect! :D

ik heb wel de commentaar gekregen dat mijn buik echt wel ENORM is voor op 30 weken (ze heeft zelfs zitten voelen of er geen 2e inzit, hoewel ze dat niet verwachtte omdat dat dan al wel geweten zou zijn :lol: )
ze vond mijn buik alleszins bewonderenswaardig :lol:

hoe is het met de rest van de september-mama's??

Sofie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 15:28
Locatie:Hasselt

Bericht door Sofie » 19 jul 2006, 17:28

Ok ik ben geen septembermama, maar aangezien het over thuisbevallingen gaat, wil ik wel reageren :lol:. Gelukkig is het niet al te ernstig. En wat een geluk dat dat ziekenhuis je vroedvrouw de bevalling laat leiden (als alles goed gaat). Hier in Limburg is er zo geen ziekenhuis (al zijn er wel onderhandelingen met een ziekenhuis). En ik vind het wel een gezonde instelling dat je in je achterhoofd houdt dat het toch een ziekenhuisbevalling kan worden. Ik hou dat ook in mijn achterhoofd, ook al ziet het er momenteel allemaal goed uit. Maar de mogelijkheid bestaat altijd dat ik overtijd ga, dat het een keizersnede wordt, dat mijn water breekt en er geen weeën volgen,.... Ik probeer het gewoon allemaal over mij te laten komen en geen 'plan' klaar te hebben. Mijn voorkeur gaat natuurlijk uit naar een thuisbevalling, maar als dat niet lukt, dan is het maar zo!
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 19 jul 2006, 17:36

Sofie schreef:Mijn voorkeur gaat natuurlijk uit naar een thuisbevalling, maar als dat niet lukt, dan is het maar zo!
voila dat bedoelde ik...
moest het terug middelheim zijn als ziekenhuis had ik er WEL tegenop gekeken...
alhoewel... het is niet omdat ik iets graag wil dat ik het leven van mijn kinderen daarvoor op spel zet he.

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 19 jul 2006, 18:45

Beste Katia,

Ik ben ook geen septembermama, maar wil toch even zeggen dat ik voor je meeduim dat het beebje zich nog spontaan draait!

In elk geval de moed nog niet opgeven, want wie weet neemt het volgende maand nog een heel andere wending aan en kan je droom toch uitkomen...

Ik duim mee :wink:
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding


Fieke27
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jul 2006, 14:12
Locatie:Antwerpen
Contacteer:

Bericht door Fieke27 » 19 jul 2006, 20:47

Hallo,

Ik ben ook een toekomstige septembermama!!!

Katia - uitgerekend 28 september
Sophie- uitgerekend 12 september

De kans is wel groot dat ik een augustusmama zal worden, daar ik al een maand moet rusten en vorige keer 5 weken te vroeg bevallen ben.
Ik hoop allezins de 37 weken te bereiken, dus nog 5 weken te gaan.

Katia, jammer dt je thuisbevalling niet kan doorgaan, gelukkig heb je een fijn ziekenhuis gevonden.
Ik wist niet dat ze in sommige ziekenhuizen zo stonden te springen met epidurale's, ben zelf ook zonder bevallen en hoop het deze keer ook zo te doen.

Sophie
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
smurfin27
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:13

Bericht door smurfin27 » 19 jul 2006, 21:40

Hey,

Ik ben normaal wel geen september-mama, of misschien wel als ons Ukkie beslist van iets vroeger te komen.

Katia, ik hoop dat alles goed gaat met jou en jullie babytje en dat een thuisbevalling toch nog mogelijk wordt.

Mijn laatste bezoekje bij de gyneacoloog is ook alweer eventjes geleden, maar ik voel me nog altijd opperbest (ondanks het veel te warme weer) en ons Ukkie laat geregeld weten dat alles goed met hem/haar gaat. Dus ik maak me eigenlijk geen zorgen!!!

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 19 jul 2006, 21:43

hey :) ik ben ook geen septembermama, maar ik hoop voor jou dat het alsnog een thuisbevalling wordt ;)
kzal die buik volgende week ook eens bewonderen
weet je, toen mijn vrouw even ver was als jij, zagen de meeste mensen niet eens dat ze in verwachting was, dat was een domper voor haar
voor jou zal dat wel anders zijn, hé :)
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 19 jul 2006, 22:23

sophie, lijkt me echt maar niks, zo vroeg bevallen :?

smurfin, op die paar dagen gaan we niet vitten he :wink:
leuk dat je mee komt praten!
wanneer moet je terug naar de gyn?

katharina, dat draaien is zo onvoorspelbaar dat ik er nu nog niet wakker van ga liggen!
ik ben wel blij dat de vv er geen doekjes omwindt en zegt dat "als"... het direct ziekenhuis is!
Geeft toch ergens een veilig en goed gevoel dat we in goede handen zijn bij mensen die geen risico's zullen nemen op de moment zelf!

major, is dat volgende week al?
amai dat ga rap :lol:

Gebruikersavatar
smurfin27
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:13

Bericht door smurfin27 » 20 jul 2006, 09:04

Hey,

ik moet op 3 augustus voor de volgende keer naar de gyneacoloog.
Correctie "wij moeten..." want mijn ventje zou het voor geen geld van de wereld willen missen. Vorige keer is hij 's morgens, onder volledige narcose, geopereerd aan zijn tanden en 's avonds wilde hij perse mee. Nog een beetje grogy, maar hij was er!!!! :)

Fieke27
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jul 2006, 14:12
Locatie:Antwerpen
Contacteer:

Bericht door Fieke27 » 20 jul 2006, 09:10

Is inderdaad niet leuk zo vroeg bevallen.
Thuiskomen uit het ziekenhuis zonder kindje, en dan alle dagen een aantal keer over en weer rijden naar 't ziekenhuis om eten te geven, badje, enz...
Enfin, ik hoop dat ik daar nu van gespaard zal blijven en hij/zij nog een aantal weken blijft zitten.
Volgende week vrijdag terug naar de gyn. ben benieuwd hoe alles zal zijn!!!

Sophie
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 21 jul 2006, 12:56

Sophie ik hoop van harte dat ook voor jou alles naar wens verloopt...
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Fieke27
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jul 2006, 14:12
Locatie:Antwerpen
Contacteer:

Bericht door Fieke27 » 21 jul 2006, 13:37

Hey,

Het is niet te doen met die hitte!!!!!
Dit is echt geen leuke periode om zwanger te zijn.
Gisterenavond redelijk wat last gehad van harde buiken, vanmorgen dan weer last van diarree :x
Het altijd iets hé.
Weet iemand of je meer last kan hebben van die harde buiken door het warme weer?
Bij m'n vorige zwangerschap nooit een harde buik gehad, daarmee dat ik af en toe toch een beetje ongerust ben of er al iets begonnen zou zijn.

Sophie
Afbeelding

Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 21 jul 2006, 14:19

ja dat zou daarvan kunnen afhangen!
allez ja, ik heb geen harde buiken tot nu toe :lol:
woehoe!
ben ik echt blij om...
ik heb een tijdje gehad dat ik harde buiken had terwijl ik Troia eten gaf, maar nu blijkt dat dat beebje is dat een harde toeter op mijn buik maakte (waarschijnlijk poepje de lucht in ofzo zeker?) en dat dat dat was dat ik voelde...

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 24 jul 2006, 12:43

Het is niet te doen met die hitte!!!!!
Dit is echt geen leuke periode om zwanger te zijn.
dat kan ik me levendig voorstellen
ik hoop dan ook dat de hitte eens wat gaat afnemen
zodat het voor jullie wat draaglijker wordt!
nog veel succes hé
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Liliane
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:09 jun 2006, 09:24
Locatie:Merksplas

:-)

Bericht door Liliane » 24 jul 2006, 15:42

ik ben uitgerekend voor 20 sepember 2006
AfbeeldingAfbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
smurfin27
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:13

Bericht door smurfin27 » 24 jul 2006, 15:54

'k moet zeggen dat het zaterdag toch ook een beetje te warm was voor mij. Anders kan ik goed tegen de warmte, maar nu was het toch ietske te veel.
Zondag ging het al wat beter.

'k hoop dat het tijdens ons verlof (nog een weekje geduld) een graad of 10 frisser is want er staat veel op het programma (oa de kinderkamer in orde brengen en alles klaarmaken (doopsuiker, valies, ...).

Katia

Bericht door Katia » 25 jul 2006, 23:00

het begint nu gelukkig iets draagzamer te worden vind ik...
allez ja, gisteren en vandaag toch!

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 25 jul 2006, 23:37

Meisjes, morgen wordt het windstil en heeeeet!!!!!
Hou jullie maar rustig allemaal!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Fieke27
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jul 2006, 14:12
Locatie:Antwerpen
Contacteer:

Bericht door Fieke27 » 26 jul 2006, 08:01

Ik heb een vreselijke nacht achter de rug.
Draaien en keren van de warmte, pijn in m'n heupen, ben nog steeds doodmoe, maar kon niet meer blijven liggen van de pijn in m'n bekken!
Vandaag zal het dus heet worden, ik moet normaal naar de tandarts, maar denk dat ik die afspraak maar ga annuleren en lekker thuis blijf bij m'n airco en ventilator :)
Ik zal zo blij zijn dat het morgen eindelijk goed gaat regenen, en hopelijk goed afkoeld!!!!!!!

Sophie
Laatst gewijzigd door Fieke27 op 26 jul 2006, 08:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 26 jul 2006, 12:17

gho, hier valt het nu nog mee kwa warmte...
veel last aan mijn staartbeentje :?
pffff...
en dan Troia die een beetje last heeft van de warmte...
gaat lange dag worden!

Gebruikersavatar
smurfin27
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:13

Bericht door smurfin27 » 26 jul 2006, 12:39

Ik voelde me gisterenavond niet zo goed: Rugpijn, vermoeid. Maar ja, ik had me dan ook heel de dag opgejaagd op het werk. Mijn ventje heeft al gezegd dat ik het in de congé rustig aan moet doen (da zal moeilijk zijn voor mij zulle).

Ik ben vandaag exact op 3/4 van mijn zwangerschap (30 van de 40 weken zijn voorbij). :lol:

Katia

Bericht door Katia » 26 jul 2006, 13:13

ik zit al 6 dagen verder :lol:
och... ik ben al blij dat ik het zo lang volhou!

Gebruikersavatar
smurfin27
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:13

Bericht door smurfin27 » 26 jul 2006, 14:14

ja, ik zal hier wel de laatste zijn (want eigenlijk ben ik al een oktober-mama, maar 't is daar heel erg stillekes :cry: )!!!!

Waarom ben je blij dat je het al zo lang volhoudt? Is je dochtertje te vroeg geboren?

Katia

Bericht door Katia » 26 jul 2006, 15:14

ik had op 28 weken al ontsluiting en moest plat liggen tot het einde...
weken van schrik toen, volgens de gyn ging ik de 32 weken zelfs nimmer halen. pffff... als ik er aan terugdenk :?
(heb het uiteindelijk -onverwacht- toch nog tot 39 weken uitgehouden hoor, maar doodsangsten dat we doorstaan hebben :? )

och ja, we zijn nu al 3 weken voorbij de 28 weken seh!

en er zijn pertang oktobermama's zenne!
mama van a&e en sterretje enz...

Gebruikersavatar
smurfin27
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:13

Bericht door smurfin27 » 26 jul 2006, 16:31

'k heb niet gezegd dat er niemand was he bij de oktober-mama's.
't is er alleen stiller dan hier.
Maar 'k zie dat er bij de september-mama's ook maar een stuk of 4 zijn en de laatste berichtjes komen allemaal van dezelfden :oops: .

Katia

Bericht door Katia » 26 jul 2006, 22:39

haha ja...
och het is gewoon dat het leuk is om wat ervaringen uit te wisselen en samen af te tellen!

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 28 jul 2006, 19:32

misschien word ik ook wel een septembermama :( ik moet heel veel rusten wat heel moeilijk is voor mij doe ik dat niet zal ik zowieso vroeger moeten bevallen! wie weet schrijf ik dat hier nu en ga ik over tijd ! ik hoop echt dat ik niet te vroeg beval een week of 4 ok maar moest ik nu in t kort bevallen dan is het wel een zwaar prematuurtje. :?
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 28 jul 2006, 21:21

Betty hopelijk voor jou blijft je kleintje nog zitten he, het is idd nog een beetje vroeg he nu....hou je maar rustig he meid :wink:
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 28 jul 2006, 21:43

rusten rusten rusten meid!
I've been there en bij ons is het ook goed gekomen door veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te rusten!!!
moeilijk met 2 kindjes he :?


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2006”