Hoe gaat het met de mei-kindjes?

Moderators:Welcome, Annubis, Sigri, Moderators

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 28 sep 2006, 20:10

amai is dat niet wat vroeg om maar 2 flessen meer te geven?
ik ben vandaag naar k&g geweest en die vroeg ook wat ze at
maité eet ook al patat en fruitpap en heeft wel nog 3 flessen
ik dacht ook dat het teveel ging zijn maar ze zeiden me dat het vroeg ging zijn om maar 2flessen te geven



ze weegt nu 6kg540 en is 62cm groot


heeft van haar vorige prikjes niks gevoeld maar vandaag heeft ze39g
koorts :cry:


Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 28 sep 2006, 20:17

ons meisje eet heel weinig
als ik haar na haar groentjes of fruitpap nog pap ga geven
geeft ze alles over
haar maagje kan dat niet aan
Dus... maar 2 flesjes
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 28 sep 2006, 20:20

hier nog 4 flesjes, en 's middags ongeveer 100 gr groentepap
de fruitpap vult precies niet goed, want na een uur vraagt hij zijn fles
hij weegt vandaag 6.150gr en 62,5 cm
ik geef wel geen fles direct na de groentepap zoals aangewezen, want dan is hij meer dan voldaan
maar na ongeveer 2à3 u heeft hij weer honger en krijgt dan een fles

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 28 sep 2006, 20:21

hé ik doe dat als volgt s'morgen rond 8u een fles(170)
s'middags rond 11u30 patat
rond 15u30 fruitpap
rond 18u een fles(170cc)
en om 22u 22u30 een fles van(200cc) en 3 lepeltjes bambix
ik sukkel ook wat met haar darmpjes amai
maar t'is al wat verbetert

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 28 sep 2006, 20:25

ik heb een vraagje
weet iemand van jullie hoe je een fluimpje
kan laten ophoesten van maité
ze krijgt hem maar niet opgehoest
k&g zeiden me ens goed met fesiologisch serum inspuiten
maar dat helpt niet
dacht eerst dat ze verkouden ging zijn maar de dokter
zei me dat het gewoon in haar keeltje zit


hopelijk weet iemand van jullie raad :wink:


Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 29 sep 2006, 07:51

onze niels had dat vroeger ook nog alleens voor,
maar dan moest ik hem laten aerosollen
hij had dat telkens hij serieus verkouden was
en om 22u 22u30 een fles van(200cc) en 3 lepeltjes bambix
die fles moet ik al niet meer geven, want om 20.30u is die serieus in dromenland :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 29 sep 2006, 08:47

Geplaatst: 27 Sep 2006 - 14u52 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

amai onze kindjes zijn maar 7dagen verschil
tof zeg
en wat oet daan al allemaal?
Ik heb soms de indruk dat Daan echt wil meebabbelen. Hij slaat er echt zijn haak in als we tegen iemand bezig zijn. De brrr-geluidjes zijn hier al passé en het bellekes blazen is ook al verleden tijd. Hij maakt veel verschillende geluiden, maar kan ze niet echt definiëren.
hij kan sinds een tweetal weken op zijn buik rollen, maar het terugkeren lukt nog niet. We moeten dus niet anders doen dan hem terug op zijn rug te leggen, zodat hij hem weer kan omdraaien. Beetje met mama's voeten rammelen, maar met veel plezier wi.
Meneertje geniet ook van recht te zitten, met steun wel nog hé; maar hij moet alles gezien hebben. En als hij eens op zijn voetjes, staat hij echt te kraaien van plezier. Zo van 'kijk wat ik al kan' :lol: :lol:
Het is toch leuk hé om ze elke dag nieuwe dingen te zien ontdekken...



@ Saartje. Toen ik baby was, moesten ze mij ook zo de fles geven. ik had veel oorontstekingen en op die manier had ik minder pijn aan mijn oren. Ze kunnen het niet zeggen hé als ze ergens pijn hebben, maar op bepaalde manieren willen ze het je toch duidelijk maken.
Veel succes verder met het fruitpapje.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 29 sep 2006, 08:55

jaja de kindjes leren vlug bij en dat is tof natuurlijk
maité met grote broer t'is geestig om tezien
hoeveel plezier ze alletwee beleven[/quote]

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 29 sep 2006, 15:55

heb de indruk dat Shayenzo een beetje is als Daan, die wil ook steeds rechtzitten en alles gezien hebben
als we eten zit hij nu bij ons aan tafel in zijne bumbo seat, wat een lol, niet te doen hoe graag hij daar inzit, hij ziet alles he
in de buggy wil hij ook zo recht mogelijk of het staat hem niet aan anders
die geluiden, ah, tis hier soms om je een deuk te lachen, als ge die bezig hoort, allerlei geluiden, kraaien, en iets heel leuk ipv bellen blazen, prrtttttt zo met een pruilmondje en laat best maar zijn bavet aan :P :lol:

gisteren naar de vroedvrouw geweest (ja, ik ga niet naar K&G :? ) en hij woog 6.150 gr en meet 62,5 cm

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 30 sep 2006, 09:49

Ik ben verleden week naar de osteopaat geweest voor mijn bovenrug die zeer doet. Het ligt dus volledig aan de borstvoeding dat ik pijn krijg. Het komt door het gewicht van mijn borsten zodat ik de neiging heb om naar voor te buigen met mijn rug wat dus op langere termijn een kromme rug kan veroorzaken zodat ik er gebogen blijf bij lopen. Nu is alles terug 'recht'gezet met het nodige gekraak en moet ik dagelijks oefeningen doen zolang de rugpijn er nog is.

Nu heb ik ook de vraag gesteld aan de osteopaat of we Naomi mochten laten zitten en zo rechttrekken van rug naar zithouding. Hij raadde ons dat ten zeerste af, zolang mogelijk op haar rugje laten liggen zei hij en niets forceren want anders kunnen ze op hun 13jaar gebogen lopen en dan is daar niets meer aan te doen. Het gaat dan om de tussenwervelschijven in de rug die nog niet voldoende zijn ontwikkeld tot de leeftijd van 1 jaar. Dus nu zetten we Naomi veel minder op haar poep, als ze er klaar voor is om recht te komen zal ze dat zelf wel laten merken zeker :wink:
Alles is nog zo fragile hé en ik denk ook dat Naomi het beste aanvoelt wat ze al kan of niet.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 30 sep 2006, 14:00

tja, ik heb daar ook soms schrik voor, omdat ze nog fragiel zijn
maar ja, ze zullen hun eigen dus idd wel voelen zeker, of ze er klaar voor zijn
en die kapoen van mij wil het zelf, en probeert soms al alleen, is omdat hij stevig genoeg is zeker, en ik kan hem moeilijk tegenhouden

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 30 sep 2006, 15:11

ik kan dat hier ook heel moeilijk tegenhouden. van zodra hij onze handen vast heeft, trekt hij zich recht. hij wil ook over onze schouder kijken, maar meneer moet op de schoot zitten, hoe rechter hoe liever. liever zo, dan dat hij ligt te wenen als hij niet meer wil liggen.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 30 sep 2006, 16:25

breezer schreef:ik kan dat hier ook heel moeilijk tegenhouden. van zodra hij onze handen vast heeft, trekt hij zich recht. hij wil ook over onze schouder kijken, maar meneer moet op de schoot zitten, hoe rechter hoe liever. liever zo, dan dat hij ligt te wenen als hij niet meer wil liggen.
tis datte, als ze het zelf willen is het omdat ze sterk genoeg zijn zeker, ze zullen hun eigen wel voelen he
hier kijkt hij niet graag over de schouder, ik moet hem omgedraaid houden, met zijn rug tegen mij, dat hij vooruit kan kijken

wil Daan in de buggy ook recht zitten, of wil hij daar wel nog liggen ?

en ja, als ze het willen, wat doe je he, beter dan dat ze wenen omdat ze niet mogen
hier ligt hij wel nog in zijne box hoor, doet wel pogingen om recht te raken, maar dat gaat nog niet he, maar ale, hij draait dan wat rond :roll: , ligt soms met zijn hoofd naar het noorden, en een kwartier later met zijn voeten aan diene kant :shock:
ik compenseer een beetje met hem bij ons aan tafel te laten zitten als we eten, zit hij bij ons en zit hij recht, anders moet hij in de box, tenzij net na het eten mag hij ook even blijven zitten
gisteren een eetstoel gehaald, dat je kan verstellen, heel makkelijk, beter om eten te geven, want met die relax, is maar stof he, niet zo makkelijk afwasbaar :oops: :P

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 02 okt 2006, 08:53

wil Daan in de buggy ook recht zitten, of wil hij daar wel nog liggen ?
Als we niet te lang weggaan, gebruiken we nog de maxi cosi. Daarin ziet hij ook heel veel hé. Als we weggaan op tijdstippen dat hij normaal slaapt, gebruiken we de buggy zodat hij kan platliggen (ik kan die kap ook helemaal naar beneden doen, zodat het donker is), maar eens hij wakker is, o wee als hij plat ligt!
In zijn park rolt hij hem direct op zijn buikje. Ik heb zelfs gezien dat hij dit weekend kracht zette op zijn knietjes. Hij wil dus echt al iets zien te pakken dat ietske verder ligt, maar gelukkig lukt dat nog niet. Zie je dat al kruipen, een manneke van vier maanden :roll: . Tzal gelukkig nog niet voor direct zijn, maar ik denk wel dat hij redelijk vroeg zal zijn om te kruipen.

Zijn er bij Shayenzo al tandjes op komst? Ik heb al eventjes het idee gehad dat ze aan het doorkomen waren, maar nu ligt het precies weer stil.
ondertussen mogen we aan een volgende shopronde beginnen, want de kleertjes, maat 62, zijn nu toch wel te klein geworden voor ons bijna 8kg-ventje. op naar een nieuwe lading 68's!
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 02 okt 2006, 10:38

haha, ja, ik neem niet zo veel de maxi cosi, enkel op te winkelen dat ik die op de kar kan plaatsen, anders om te wandelen vroeger de kinderwagen, nu heb ik de bak erafgehaald en de buggy opgezet, alles klikt op mekaar he, lekker makkelijk :oops: , maar die kan ook helemaal plat, maar als hij wakker is, is dat niet wel zenne :?

tandjes ? hoh, heb dat al gedacht omdat hij al een hele tijd zeverde, maar zie nog niet direct iets

hier past een 62 nog wel, hij woog donderdag 6.150gr, dus dat valt nog mee he, nochtans met wat die eet :o
had 4 flessen van 200 totaal, en iedere keer tot de laatste druppel, en dan zo kijken "is dat al op? " dus dacht ik ga ze maar wat groter proberen dan he
gisteren 150gr groentepap op, heb zijn fruitpap ook wat meer gemaakt, kiwi, halve peer, halve uitgeperste sinaas deze keer met wat van die vanillerijstvlokjes, was effe proberen, want hij lust anders geen sinaas, en nog ne halve koek erbij, en 't was op :o
en zijn flessen ipv 4 waren het er dan maar 3, maar wel van 210 met 7 schepjes, en ook die waren leeg
maar ja, hoe die soms ligt te zwieren met armen en benen, die werkt dat af he :P

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 02 okt 2006, 12:39

ik denk dat ik dit weekend ook met groentenpap zal beginnen. Wat zijn de groentjes waar je het best mee begint, waarvan de smaak dus niet tè is voor de eerste keer?

Voor zijn melk ben ik een tweetal weken geleden overgeschakeld naar Aptamil 2 Extra. Als hij nog de 1 dronk, waren dat ook flesjes van 210 en s'avond 240. Nu nog flesjes van 180. 's middags krijgt hij die wel maar met moeite op, dus vind ik het wel ideaal om groentjes te geven in de plaats.

Schorpioentje73, ben je dan in Roeselare bevallen of in Kortrijk?
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 02 okt 2006, 12:51

ik ben een paar weken geleden al begonnen met de melk nr 2
ervoor waren het nog flesjes van 180 maar dan wel soms nog 5
sinds de groente - en fruitpap nog 4 en soms eens 3, maar nu zijn het er wel van 210ml

de groentjes die je best geeft kan je best vinden op de site van K&G daar staat een hele lijst

en nee ben niet bevallen in Roeselare, wegens heel dat voorval met die gyn die me schrik aanjoeg, en ben dan naar Izegem gegaan, scheelt niet zoveel in afstand he

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 02 okt 2006, 13:00

das juist, ik denk dat we het daarover al eens gehad hadden, toen de mei-kindjes nog verwachtende waren. Dat was met Laverge zeker?
Afbeelding

Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 03 okt 2006, 08:45

Ik denk dat ik weer enkele rusteloze nachtjes tegemoet ga. Niet dat Daan weer wakker wordt hé, maar hij kan zich nu al een drietal weken op zijn buikje rollen. In het begin ging het nog wat moeizaam, maar nu lukt het zonder problemen. Alleen kan hij nog niet terugkeren. Voorlopig deed hij dit nog niet in zijn bedje, maar vanmorgen dus wel. Hij heeft zich met slaapzak en al gedraaid en is op zijn buik in slaap gevallen. Nu ben ik er nog niet gerust in, dat hij altijd zijn hoofdje zal draaien om te slapen. ik denk dat is 's nachts weer een paar keer zal opstaan om te kijken hoe hij ligt tot ik weer zekerheid heb dat dit zo ook gaat.
Zijn er anders manieren om hem te leren hoe hij moet terugkeren naar ruglig, of is het gewoon 'blijven oefenen'??
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 03 okt 2006, 09:13

denk niet dat je een manier hebt om het hem te leren
hij zal het zelf wel rap onder de knie krijgen
ze zeggen al doende leert men he :wink:

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 03 okt 2006, 10:48

breezer schreef:das juist, ik denk dat we het daarover al eens gehad hadden, toen de mei-kindjes nog verwachtende waren. Dat was met Laverge zeker?
idd

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 03 okt 2006, 10:51

ai, kan begrijpen dat je ongerust bent, als hij nu al in zijn slaap op zijn buik rolt
hier slaapt Shayenzo nog altijd tussen zijne babysleep, op zijn zij, maar soms ligt hij ook op zijn rug, maar dat is niet erg he
soms verschuift hij ook een 10-tal cm naar beneden, dat ie bijna met zijn gezicht onder de donsdeken zit :? , heb een dwarslat in zijn bed gelegd, dat hij niet lager kan, maar ja, dan ligt hij met opgetrokken benen en ligt hij toch lager he :?
probleem is, we kunnen er geen ganse nacht blijven bij staan kijken he, die gastjes liggen niet altijd meer stil :roll:

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 03 okt 2006, 11:26

soms verschuift hij ook een 10-tal cm naar beneden, dat ie bijna met zijn gezicht onder de donsdeken zit
ik heb altijd gehoord dat je beter geen donsdekentje gebruikt tot de leeftijd van 1 jaar ifv wiegendood; ben je daar niet bang voor?
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 03 okt 2006, 11:46

mja ze zeggen soms dat het beter is geen donsdeken, andere zeggen dat het geen kwaad kan
in de materniteit waren het ook donsdekentjes
en het is geen zwaar, en met zijn babysleep kussen drukt het niet op hem maar op dat kussen, er is wat plaats tussen

Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek

Bericht door Saartje » 04 okt 2006, 23:46

Gisteren naar k&g geweest en ze hebben me aangeraden om andere melk te geven, die een zoetere smaak heeft. Morgen ga ik ze halen. We zullen zien wat het geeft he.
Ze hebben me wel wat bang gemaakt.Ik vertelde dat ze zo vast sliep en altijd zo lang slaapt. En ik wist niet dat het risico op wiegedood dan groter is... Ik moet haar vanaf nu dus vroeger wakker maken en een fles geven, omdat haar suikergehalte of zoiets anders te laag zou zijn en dat verhoogt het risico op wiegendood.
Ik dacht echt dat dat geen kwaad kon om haar zo lang te laten slapen. Maar blijkbaar dus wel he.
Ze weegt nu 5kg900 en is 63,5cm. Ze heeft voorlopig haar laatste spuitje gehad. Ze heeft niet gehuild, maar vandaag had ze wel een beetje koorts, maar voor de rest lacht ze nog altijd evenveel. Da's ongelooflijk, ook als ze weent krijg je haar aan 't lachen. Die lacht van 's morgens tot 's avonds.

Ik heb vorige week 3x geprobeerd met fruitpap, maar omdat het niet goed ging ben ik gestopt. Nu ga ik eerst overschakelen naar die andere melk en dan terug fruitpap.
En hopelijk eet ze dan wat meer dan nu.

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 05 okt 2006, 08:25

Saartje, dat is echt zalig hé zo'n gelukkige babietjes! Die van ons lacht ook van zodra je er nog maar naar kijkt. Hij zou ook tegen een wildvreemde beginnen brabbelen en dat vinden de mensen dan zo schattig hé. en de mama vindt dat natuurlijk ook, beter dan dat hij zou beginnen wenen van zodra hij een vreemd gezicht ziet.

Wat ik me gisteren eigenlijk aan het afvragen was: welke tandjes komen er eigenlijk eerst uit? Ik zit altijd die voorste in de gaten te houden, maar voor hetzelfde geld zijn het eerst de achterste :?:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 05 okt 2006, 13:07

onze oudste milan had eerst zijn
2 onderste tandjes maar k'weet niet ofdat
altijd zo is.
ik denk dat maité allicht tandjes gaat doen
zit voortdurend te kwijlen en altijd haar
2 vuistjes in de mond wel grappig om
tezien!

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 05 okt 2006, 13:21

Naomi zit al zeker een maand belletjes te blazen of te kwijlen en haar handjes leert ze sinds een paar weken al volop kennen door hun in de mond te stoppen, op te sabbelen, naar te staren, te grijpen naar speeltjes boven haar en nu is ze volop de a-klank aan het nadoen.

Of dat met haar handjes en kwijlen nu echt iets te maken heeft met tandjes doorkomen... weet ik niet?
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 05 okt 2006, 14:00

ik weet dat ook niet
maar de meesten zeggen toch dat dat een teken is hé
maité doet ook al veel dingen
t'is niet te geloven dat ze zo vlug
dingen bijleren hé amai
allé groetjes

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 10 okt 2006, 09:13

Zaterdag zijn we begonnen met groentenpap! Hij lustte dat dus echt niet he, hij was echt aan het kokhalzen. Het derde lepeltje vertikte hij zelfs om in te slikken. Tweede dag hetzelfde verhaal. Maar gisteren heeft hij bij oma echt gesmuld; die oma's kunnen toch nog altijd lekkerder koken zeker? Ze had er wel een beetje peterselie bijgedaan om er toch een ander smaakske aan te geven.
Ik vind het wel prettig dat hij het nu lust, maar aan de andere kant had ik liever gehad dat hij het bij mij ook had opgegeten. Tja, die mama's toch hé :roll:
Afbeelding

Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2006”