Hoe gaat het met de mei-kindjes?

Moderators:Welcome, Annubis, Sigri, Moderators

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 27 sep 2007, 16:11

ja Saartje, gij hebt ook nog geluk met dat eten, hier tot voor kort wou hij ook nog hulp, maar ineens ist gedaan :roll:

dat colèrig zijn is hier ook erg, hij zit ook steeds aan mijne pc, en komt dan op mijn bil slaan om gepakt te zijn, en zit dan steeds achter mijn klavier en muis te graaien, en als hij niet mag, owee, het kot is te klein
maar ja, ik geef ook niet aan alles toe hoor, want dan leren ze nooit "nee" kennen he
probleem is natuurlijk dat hij een periode heeft dat hij niet rap een "nee" wil aanvaarden en serieus protesteerd
volharden is de boodschap zeker :roll:


Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 01 okt 2007, 09:48

Ik heb een echte West-Vlaming in huis :roll:
Gisteren waren we in Oostende en passeerden we aan de viskramen. Eén er van heet "Lange Nelle". Ik vond de naam "Nelle" wel een leuke naam en Koen eigenlijk ook. Maar wij bedenken altijd hoe kinderen het kunnen vervormen om te kunnen pesten. En Nelle kun je dus echt wel heel plat uitspreken hé, zo met een supervette E! :o Natuurlijk begonnen we uiteindelijk te overdrijven en begon Daan dat al even vettig na te zeggen gevolgd door een enorm vettige lach :roll: Geen Nelle dus! :lol:
Afbeelding

Afbeelding

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 01 okt 2007, 11:26

:lol: :lol: :lol: Ja als we hier een naam mooi vinden dan denken we er ook aan of ons kind er mee gepest kan worden, en als dat zo is is het bij ons ook direct afgeschreven!

Naomi begint hier al echt goed te kunnen stappen, binnen in huis stapt ze eigenlijk veel liever dan op het gras, maar dat zal ze ook snel gauw onder de knie krijgen :) :roll:

In de eetstoel wil ze gewoon niet meer zitten! , we hebben zo een bankje aan onze tafel en daar gaat ze héél graag op staan zodat ze met haar handjes op tafel kan slaan, het eten gaat het op het bankje ook véél vlotter dan het eetstoeltje. In de eetstoel wil ze haast niet eten, dus is onze keuze rap gemaakt! Weg met die eetstoel en leve het bankje! :wink: :lol: 8)
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 01 okt 2007, 15:07

kzie dat Shayenzo niet de enige is die zijn eigen willetje krijgt :?

tis hier al een paar weken de moeite zenne
eerste en vooral die woede aanvallen, we negeren zoveel mogelijk en tis even beter geweest, maar de laatste tijd amaai zenne
van minste dat ge er nu tegen zegt zwaait ie zo met zijn hand, precies slaan zo van "zwijgt maar gij" :evil: , als je berispt, beginnen bleiten tot en met, zijn hoofd tegen de bureau stoten, hem op de grond laten vallen
ale ja, kweet nu dat dit bij vele zo is en negeer zoveel mogelijk, maar tis ferm lastig
hij was vroeger altijd zo vrolijk, maar de laatste tijd, niet normaal, tis niks goed, speelgoed is niet wel genoeg (nooit echt kunnen mee bezighouden), hij wil alles wat niet voor hem besteed is :roll:
het eten blijft ook nog afwachten, ene keer aanvaard hij hulp, ander keer totaal niet, gooit ermee, speelt ermee, enz, en heeft dan amper iets binnen

nu ben ik er vandaag mee naar de KA geweest, oke kweet dat het allemaal tijdelijke kuren kunnen zijn en bij de meeste kids voorkomen, maar de samenloop van omstadigheden, wou ik toch zeker zijn dat hij niks mankeert, want ze kunnen ook lastig zijn omdat ze zich niet goed voelen, en kwou dat niet over het hoofd zien of berispen terwijl het kind zich misschien niet goed voelt

maar arts zei dat hij er niks aan merkt, dat het zijn karakter zal zijn en uittesten en dat we best gewoon negeren en afwachten :? dat het wel zal over gaan, tja, wanneer ??????? pff, ben dat niet gewoon he :?
ik mag hem haast niet aan of uitkleden, en de dokter kon er mee doen wat hij wou :shock:
peuterpubertijd ?

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 14 okt 2007, 00:03

Ik zou graag willen weten wat het gewicht en de lengte is van jullie mei-kindjes, dit om even te vergelijken.

Naomi weegt nu 10.2 kg en meet 83cm.
Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 14 okt 2007, 00:11

vorige week 9,6 kg en 76,5 cm :oops:

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 14 okt 2007, 11:27

maité op 15maand
10.550 en 78cm

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 15 okt 2007, 09:32

Daan is zo'n 82 cm en weegt bijna 11 kg :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 20 okt 2007, 10:31

Daan is vandaag 17 maand en heeft vandaag blijkbaar ook beslist dat hij te groot wordt voor zijn ochtendfles :? Was dat een drama vanmorgen, maar hij wou dus niks hebben :roll:
Hopelijk wil hij die vanavond wel, want zonder fles zie ik hem nog geen ganse nacht doorkomen ze.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 20 okt 2007, 11:09

oeie, hier krijgt hij 's morgens en 's avonds ook nog een fles want anders als ik die weglaat heeft hij bijna geen vocht binnen, tis dus nog altijd gene drinker, water drinkt hij amper een paar slokken (heel af en toe ne hele beker ineens, maar dat is dan uitzonderlijk als hij het heel warm heeft ofzo) , tis alles of niks hoor :roll:
als ik anders een boterhem met een bekerke melk geef, eet hij de boterham op en slechts een paar slokskes melk, dus geef ik nog maar een fles zolang hij die wil

tja, ze krijgen hun eigen willetje he, en verstaat er u soms maar aan :roll:

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 20 okt 2007, 14:11

maité krijgt hier ook nog altijd 2 flessen maar ze begint er meer en meer over te laten
denk dat ze het ook opeens zal wijgeren
nuja ze komen groot hé
hier nogaltijd haar beba2 want ze wijgert alle andere melk
dus zolang ze er nog drinkt laat ik ze hoor

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 21 okt 2007, 20:29

het is dus definitief over en uit met de ochtendfles. Ik dacht dat het misschien een grilletje was, maar neen, hij weigert pertinent.
hij is nog maar wakker en begint precies al te wenen, met het gedacht dat hij zijn fles zal moeten drinken :roll: De eerste 5-10 minuten zijn dus een groot drama, tot hij beseft dat hij die fles echt wel niet moet drinken, maar wel een boterham zal krijgen :lol:
's Avonds lust hij ze wel nog altijd :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 21 okt 2007, 22:59

en drinkt hij dan een bekerke melk s morgens ?
ik lees altijd dat ze nog ongeveer een halve liter melk moeten drinken, maar ja, als ze geen fles meer willen :roll:
hier raakt hij met 2 flessen soms nog niet aan een halve liter, maar rond de 400 cc
met een beker, enkel een paar slokken raakt hij er zeker niet meer aan :?

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 22 okt 2007, 08:42

Ik heb hem vanmorgen direct in zijn stoel gezet en een boterham gegeven. Toen ik wat melk in een beker deed en hem hielp drinken, moest hij natuurlijk een fles hebben :roll: Moest hij nu eens direct kunnen zeggen é wat hij wil :lol: want 's morgens heb ik nu echt gene tijd om hem rustig te laten beslissen ze :lol:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 22 okt 2007, 13:21

tzal idd gemakkelijker zijn eens ze praten
tis hier ook soms een raadsel wat hij wil

eerst was het een probleem omdat hij geen hulp meer wou bij het eten, en het niet altijd goed lukte zonder enige hulp, maar ik mocht niks doen of twas gekrijs
nu soms just omgekeerd, en dan nog bij een boterham :roll:
hij gooit die steeds op tafel, ik doe ze in stuksker, dat ik denk dat hij dat wil, pakt hij ieder stukske vast, en steekt het naar ons uit, moet ik het dan pakken en dan gaapt ie van "ale steekt het maar in mijne mond" :roll: :shock:
melk drinkt hij uit zijn fles, bijna leeg, en water uit een beker (paar slokken)
doe ik melk in een beker, dan neemt ie ook maar een paar slokkken

tis soms moeilijk om er ne rechte kant aan te krijgen he

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 22 okt 2007, 13:36

die spelen gewoon graag met ons voeten :wink: :lol:
Afbeelding

Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 07 nov 2007, 10:54

nog efkes updaten he :wink:

Het "eetprobleem" heb ik hier al elders gezet, dus dat weten jullie al :wink:

Voor de rest is da gewoon een supermanneke :lol: hij zegt alles na, maar zegt wel geen mama meer :( Als ik vraag "zeg eens mama", dan zegt hij papa en daarna roept hij Ajje! (Arjen, zijn neefke) Vorige week was ik thuis en die heeft een ganse week achter zijn neef lopen roepen :roll:

Vorige week heb ik hem ook 's morgens wakker gehouden omdat hij 's middags niet meer sliep dan en dat ging heel goed, met dank aan de Teletubbies 8)
Deze week doen mijn moeder en schoonmoeder wel niet mee, want ze zeggen dat hij te moe is :roll: Mijn pogingen van vorige week zijn dus voor de leute geweest :evil:

En tis ook weer volop tandjestijd :? Zijn poep staat zo rood, dat er zelfs bubbelkes op staan :? maar hij heeft er weinig last van :wink:

Kben eens benieuwd hoe hij dit jaar op de Sint zal reageren, maar ik vrees er een beetje voor. Momenteel is hij niet echt aan vreemden, en vooral geen vreemden met lange baard of zwarte vrienden :? :lol:



En hoe is het met die andere koters?
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek

Bericht door Saartje » 07 nov 2007, 11:00

Hier is de rust weergekeerd. Fleur sliep niet meer goed, werd vaak wakker s nachts, ze at slecht, deed heel lastig overdag...
Maar sinds 't weekend is dat dus verleden tijd. (wel hout vast houden natuurlijk!!) Ze slaapt terug door, doet in de namiddag zelfs een dutje, eet weer beter (hoewel ze veel zelf wilt doen), ze is heel flink overdag.
Dat is precies weer een heel ander kind. Vorige week werd ik er tureluut van met momenten, maar 't is echt veel beter nu. Zo flink dat ze alleen speelt...

Ik denk dat ik bij haar de sint niet ga opzoeken, want ik vrees dat ze ne schrik gaat pakken, ze is nog wat te klein ervoor.

Fleur zegt ook veel na, maar ze zegt veel dezelfde klanken. Ba staat voor bal, bad, ...
En ge moet er dan maar aan uitkunnen he :lol: Papa zegt ze heel veel, mama da's weer iets minder. En sinds gisteren zegt ze ook 'pa' (met korte a) tegen opa.

De deugnietestreken zijn hier ook wel ni min, ze wilt bij mama in de keuken altijd op de stoel zitten en dan kruipt ze zo op tafel. 't Is wel eentje om in 't oog te houden. En papier uit de houtmand halen, cd's uit de rek nemen, ... en als ze dat dan doet, kijkt ze eerst rond of iemand het gezien heeft en dan loopt ze stiekem weg en verstopt ze haar. Super grappig :lol:

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 07 nov 2007, 19:01

hier ook deugnietestreken alom
hij is in zijn "furten" zenne
nog altijd een colèrig bazeke als hij zijn goesting niet krijgt :roll:
gisteren de "hoek" geïntroduceerd als hij zijn furie kreeg, en efkes laten afkoelen
verder is het al of niks, ofwel viesgezind voor het minste en slaan, schoppen, hem in de grond gooien
ofwel staat em te gieren en te lachen gelijk zot met een prul van niet :roll:
hij kan heel lief zijn, als het HEM past, en niet andersom :roll:
maar als hij iets verkeerd doet, of slaat, en ik geef ne tik terug en pak zijn handje stevig vast, dan krijg ik ineens wel 10 zoentjes na mekaar :lol:

tja, tis ne filou he, maar ja, dat ziet al in zijn ogen :oops:

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 07 nov 2007, 23:58

met maité is ook alles ok
zegt wel nog bijna niks
juist mama papa ba voor bal jag voor ja en t'is al
maar verstaat alles wat je zegt en vraagt
dus die sprak zal er ook wel vlug komen hé

hier slaapt ze ook nog juist in de nm dit al van haar 1e verj
is ook altijd welgezind en ziet heel graag haar broer en kleine zus en sins 3w haar lieveling ceena de hond :lol:

vorige week een bronchitte gehad en dus antibiotica gehad waarvan ze diaree heeft gekregen dus de volgende keer zal ik dit melden aan de dokter want waarschijnlijk is ze ervoor allergisch maar was de eerste keer dat ze antibiotica kreeg

voor derest alles piccobello :lol:

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 08 nov 2007, 09:24

Met Naomi gaat alles prima, ze snapt al veel wat wij zeggen en we moeten soms echt oppassen dat we de woorden 'abrikoos, rozijntje, badje, boven, beertje'..niet te vaak gebruiken want anders staat ze op haar punt en wil ze dat ook! Ze herkent al veel diertjes zoals koe 'boe', hond 'woef', schaap 'baaa', kip 'kotkot', op een auto, moto of fiets zegt ze 'vrrrr' van vroem, op baby's, maar ook kinderen zegt ze 'beebee', als ze honger heeft zegt ze 'njamme. Ze is enorm lief en geeft lieve kusjes. We leren haar nu meestappen als we naar het bos gaan en ze volgt ons al schoon, maar na een 100-tal meter begint ze wel wat meer te wankelen en te vallen en dan is het tijd om haar terug in de buggy te zetten.

Ze eet ook meer en meer met de pot mee, haar eten dat gemixt is laat ze veel staan. 's Nachts slapen doet ze nu ook beter als een maand terug, toen moest ik toch nog een drietal keren opstaan voor een plasluier of troost, nu is dat verminderd tot één keer plasluier en is mijn nachtrust al veel beter.
Afbeelding

Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 08 nov 2007, 11:04

ah super dat je weer wat meer nachtrust hebt, want die zal je nu ook wel weer kunnen gebruiken eh :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek

Bericht door Saartje » 20 dec 2007, 13:59

Hoe gaat het hier met de mei-kindjes?
Ons Fleur, dat is een heel verhaal. Die zit echt in een moeilijke periode. Koppig, koppig en nog eens koppig!! Ze wil altijd haar zinnetje en owee als ze het niet krijgt, dan is 't kot te klein. Maar we moeten vaak effe doorbijten, anders is er gewoon niks mee aan te vangen.
Ze is 3 weken aan een stuk verkouden geweest, met veel onderbroken nachten en veel gezeur als gevolg. Echt om zot van te worden. Nu gaat het terug beter met haar slapen. Af en toe wordt ze nog wel eens even wakker, maar meestal valt ze van zichzelf weer in slaap.

Eten ging een tijdje minder goed, ze wou alles zelf doen, maar dat lukte niet echt, dus at ze vaak echt super weinig.Gelukkig dat haar flesjes nog wel binnen gingen.
Nu eet ze al een paar dagen terug beter, ze kan het al beter zelf en we mogen ook terug helpen.

Ik vraag me af wat het gaat geven als haar broertje/zusje er is, hoe ze daarop gaat reageren en hoe haar gedrag dan gaat zijn. Volgens mij gaat ze héél jaloers zijn en nog méér aandacht vragen.

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 20 dec 2007, 17:24

ja Saartje, ze zijn niet makkelijk op die leeftijd he
hier ook 2 maand zo zijn ferme koppige kuren gehad, amaai zenne :evil: , nu is het gelukkig were beter, hoewel hij nog wel ne keer zijn keelgat openzet als hij zijn zin niet krijgt, maar dat in de grond smijten en achterover gooien enzo is toch fel geminderd, en hij kan were lachen

dat eten tja, was dus ook zo, totaal geen hulp willen en amper iets binnenkrijgen, nu lukt het redelijk goed zelf met zijn vork, ofwel met de handjes als het wat moeilijk is, en ja hij wil ook wel weer hulp aanvaarden, soms :roll:

tis een periode en we moeten er door he

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 21 dec 2007, 13:33

hallo hier ook nog eens een vreslagje van onze maité :wink:
ze heeft ook soms van die buien hoor niet altijd even gemakkelijk maar we moeten erdoor
hier laat ze haar allesinds niet doen van grote broer hoor :lol: is mooi om zien zij is de baas en broer lat hem doen :(
ze begint toch eindelijk dingen na te zeggen maakte me al zorgen maar het begint toch wel begrijpt ze alles :lol:
nee zegt ze nu ook al
heeft ook al 2 keer naar om geweest en ze is er braaf en slaapt er ook goed en de kindjes doet ze geen pijn wat ik niet verwachte mo t'is nog allemaal nieuw hé er zal daar verandering in komn denk ik wanneer ze vanaf maart 3dagen naartoe zal moeten
haar eten is nog altijd goed doet alles ook al alleen mo zonder al teveel morsen
en soep dat eet ze heel graag amai en mandarijtjes niet tedoen zou er heel veel eten maar 3per dag vind ik meer dan genoeg
zo dit was dan denk ik
groetjesssssssssssssssssssssssssss


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2006”