Hoe gaat het met de mei-kindjes?

Moderators:Welcome, Annubis, Sigri, Moderators

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 12 jul 2007, 09:31

leuk he dat vertellen, jammer dat we nog niet begrijpen wat ze willen zeggen he, buiten een paar woorden dan

hier ook nog niet echt lopen, hij kan het, al langer trouwens, maar durft niet :?
aan de hand zet hij grote passen, maar vanals ik hem loslaat, een paar keer voetje verschuiven, maar ' t zijn maar kleine paskes zenne :lol: en dan zet hij zich neer


Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 12 jul 2007, 11:46

alles op zn tijd he :wink:
die van mij heeft hier wa teveel "durf" en da's ook iets zunne :shock: :roll:
Afbeelding

Afbeelding

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 17 jul 2007, 14:26

Als ik thuis de trappen op naar boven ga volgt Naomi mij altijd tot aan de trap beneden en zit dan de hele tijd mama te roepen en te zwaaien, maar vandaag was ik boven en plots was Naomi al op de derde trap aan het kruipen. Ik riep mijn man en hij stond onmiddellijk klaar achter haar voor moest ze vallen, ze is zo nog tot de 6de trap geraakt en daarna was ze het beu en had ze waarschijnlijk ook een beetje bang.

Flink van ons meiske hé, maar nu moeten we wel dringend op zoek naar een traphekje :roll: want ze probeert nu elke keer naar de trap te gaan en alleen is nog veel te riskant om de trap te nemen

De laatste dagen gaat ze ook gemakkelijker slapen, is ze meer gehecht aan haar knuffelbeer en komt ze veel knuffels geven. Alleen stappen kan ze nog niet, enkel met steun, maar het is wel een echt kruiperke zenne :)
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 17 jul 2007, 14:45

ja hier ook zo een vlugge bij
ze durft ook al de trap opgaan maar vind dit ook best wel gevaarlijk zenne
ze is wat rapper dan milan vroeger
ook wanneer mijn wasmachine dicht is kan die dat al openen hé en de wc bril die dichtligt doet ze ook al open
heb ogen tekort op mijn gat voor de moment :lol:
en nu met haar kleine zus erbij zal ik nog meer moeten opletten
maar voor de moment is ze lief ermee moja je weet nooit hé

groetjes

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 01 aug 2007, 21:52

Naomi heeft vanmiddag voor de eerste keer alleen leren inslapen zonder de borst! Nu krijgt ze sinds een paar dagen alleen nog 's morgens en 's avonds borstvoeding. Het afbouwen was niet simpel én vermoeiend, maar dankzij dat het we geleidelijk aan hebben gedaan is het gelukt.

Eerst kreeg ze geen bv meer op vraag enkel nog als ze moest slapen en als ze wakker werd, dan enkel als ze ging slapen en nu krijgt ze enkel nog borstvoeding 's morgens als ze niet goed gezind is (anders niet), en 's avonds als ze de nacht gaat doen. Overdag krijgt ze dus geen bv meer en moet ze leren van op mijn schoot én samen met Beer in slaap te vallen en vanmiddag lukte het met veel gekrijs vooraf, maar als ik Beer aan haar toonde en bij ons nam kwam er een grote brede glimlach tevoorschijn en sliep ze veel rapper. Dan heb ik haar nog een 5-tal minuutjes op mij gehouden en in haar bedje gelegd. Ze heeft zo twee uren geslapen en daarna was ze super goedgezind!

Onze autoreis naar Oostenrijk is supergoed verlopen, mijn man heeft zichzelf opgeofferd van de hele tijd te rijden, we hebben 's nachts gereden en Naomi heeft na een bv de hele tijd in haar autostoel geslapen. In Oostenrijk zelf was ze zot van de bergen, elke keer we 's morgens op het terras van ons appartement met het uitzicht op de bergen met haar naar buiten kwamen zei ze:: 'Oooohhhhh' en toen ik zei 'Berg', zei zij 'Beeeee' :) om van weg te smelten hé ....
De bestemming Oostenrijk hebben we wel wat onderschat, vroeger konden we met z'n tweetjes een hele dag de bergen verkennen, maar nu is dat volkomen anders, maar we hebben wel wat wandelingen kunnen doen en heel erg genoten van onze reis. Super veel Italiaanse pizzeria's bezocht en Naomi kroop daar lustig rond en wou zelfs mee eten :)
Volgende keer gaan we het wat rustiger aan doen en wat dichterbij huis zoeken. :wink:

Hoe is het verder nog met de mei-kindjes?
Afbeelding

Afbeelding


Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 03 aug 2007, 08:37

Zo'n verre reis is inderdaad nog niet ideaal é met die kleintjes. Ik zou het ook niet zien zitten ze. Wij hebben dit jaar gekozen voor drie dagen Centerparcs in Nederland. Voor ons was het drie uur rijden, en dat moest echt niet veel meer zijn want meneer werd al ongeduldig in de auto :roll:

Bravo voor Naomi dat ze nu zo flink gaat slapen.

Daan heeft na vier maanden nog eens een tand doorgekregen. Hij zit nu aan zeven, maar er zitten er nog een paar klaar.
Stappen lukt hem nog niet. Hij stapt wel mee aan 1 hand en ligt dan plat van het lachen. De concentratie op het stappen is er dus nog niet echt :roll: :lol:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek

Bericht door Saartje » 03 aug 2007, 10:40

Fleur kan ook nog niet stappen. Wel aan de hand, zelfs met 1 handje, maar alleen stappen durft ze nog niet goed. Ze is nu wel al enkele dagen aan 't oefenen om zonder steun te blijven rechtstaan en dat lukt haar al heel goed.

En ze weet al heel goed wat ze wil. Als je haar op de arm hebt steekt ze haar arm vooruit in de richting naar waar zij wil en owee als je er niet naartoe gaat. Als ze iets moet hebben, gaat ze ervoor zitten en zegt ze de hele tijd 'mamamamama' tot je haar geeft wat ze nodig heeft.

De tandjes productie ligt precies even stil. Ze heeft er nu 4 vanboven en 4 vanonder.

Ze begint veel meer te babbelen de laatste dagen. Soms is ze een heel verhaal aan 't vertellen. En als we dan meepraten met haar, dat vindt ze geweldig natuurlijk.
Ze begint ook al te reageren. Als je vraagt of iets lekker is zegt ze ja of knikt ze ja. Waarschijnlijk toevallig, maar 't is wel grappig.

Da's ongelooflijk hoe ik die nu zie evolueren nu ik alle dagen bij haar ben. Echt niet te doen. Ik geniet ervan! En zij ook natuurlijk! :lol:

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 03 aug 2007, 12:03

met onze maité gaat ook alles goed

maité stapt wel al maar ze weet ook goed genoeg wat ze wil hoor
ze neemt dan je hand vast en trekt je naar waar zij wil gaan
t'is een echt deugnietje

haar tanden wel ik kan niet volgen eigenlijk denk dat ze er nu 14heeft
op 22aug moet ik terug naar k&g zal eens vragen of ze eens tellen

groetjes

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 05 aug 2007, 10:57

wij zijn dus terug in het land sinds gisteren
reizen met zo een kleintje vind ik echt geen probleem hoor
vorig jaar hebben we hem amper gehoord in de wagen, en ook dit jaar is hij heel voorbeeldig geweest, echt een pluim, mijn man heeft zelfs geen enkele keer vanachter bij hem moeten zitten :roll: , hij hield zich bezig met een prul, in tegenstelling tot thuis :?
ginder is hij weer de show gaan stelen, riep naar haast iedereen die passeerde, gierde het uit als hij kinderen zag (vaak dus) en was weer de lieveling van iedereen (ohhhhhhhhh bambino :P )
enigste was dat hij af en toe eens wakker werd 's nachts, maar sliep snel terug in, misschien van de warmte
intussen zijn er 3 kiezen doorgekomen, de 4de komt er ook aan en nog 2 hoektanden in de maak
gelukkig heeft hij er niet teveel last van
stappen doet hij ook nog niet alleen, enkel een paar passen, maar grijpt direct mijn hand, al is het maar 1 vinger, dus hij kan het, gewoon nog de schrik eruit krijgen
in het water stapte hij met zijn zwembad vast te houden, en plezant dat dat was :lol:
dus voor Shayenzo een geslaagde reis (voor de mama minder, door problemen maar 70km/uur kunnen rijden en afgemat aangekomen maar dat is een ander verhaal)

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 06 aug 2007, 20:37

Zo flink van Shayenzo dat hij zo stil was in de auto. Hier zou dat dus langs geen kanten lukken é :roll:

Ondertussen heeft Daan wel nog een tand bij. Hij doet er plotseling aan door :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 06 aug 2007, 21:16

en hier stapt hij sinds gisteravond alleen
en wel wat meer dan 5 passen nu
we waren bij de buurvrouw, en ja, dat was allemaal interessant he
stapke voor stapke, maar hij zette door dit keer, wel van tafel naar de ventsterbank, terug naar de stoel, zo ieder keer een paar meter en dan effe ergens vasthouden :lol:

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 07 aug 2007, 07:36

Bravo Shayenzo!
Afbeelding

Afbeelding

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 07 aug 2007, 09:47

Proficiat voor Shayenzo! Gisteren stond Naomi eventjes 7 seconden alleen op haar voetjes! Ze trekt zich overal recht en doet al stapjes maar telkens met één handje steun, maar we verwachten dat ze binnen een paar weekjes het wel door zal hebben alleen te stappen. Ze begint ook al iets te brabbelen dat lijkt op poesje, badje, blokje, boekje, het is al herkenbaar maar nog een sterke keelklank :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 07 aug 2007, 11:16

en wonder boven wonder, hij kan zich ineens precies beter bezighouden met zijn speelgoed :roll:

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 07 aug 2007, 12:26

goed zo Shayenzo!!!!!!!!!!!!!
:D :D
nu gaat hij alles beginnen verkennen hoor... krijg maar al ogen op uw gat :lol: :lol:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 07 aug 2007, 16:02

Sabtje schreef:goed zo Shayenzo!!!!!!!!!!!!!
:D :D
nu gaat hij alles beginnen verkennen hoor... krijg maar al ogen op uw gat :lol: :lol:
ho maar dat was al hoor, vantevoren op zijn knieën tot waar hij wou en dan rechttrekken en ronddtrappelen aan tafel en stoel
hij kan van niks afblijven :roll:
kga eens een paar videokes moeten opladen :lol:

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 07 aug 2007, 21:36

zoals beloofd een paar filmkes

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 07 aug 2007, 21:37

amaai wij hebben ons hier al platgelegd van het lachen he als hij aan het rondtrappelen is, precies ne pinguin :lol:

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 08 aug 2007, 10:58

dat wordt een echte danser jong!!!


En dat stappen, zoooooo schattig! Ik kijk echt uit naar het moment dat Daan begint te stappen; Kdenk ook wel dat dat een hele verademing zal zijn voor hem :lol:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 08 aug 2007, 13:36

awel ja, denk het ook
hier zat die altijd aan vanalles recht te trekken, en rond de tafel enz, en nu ineens kan hij zich meer met zijn speelgoed bezighouden :roll:
doel bereikt misschien ???? ale, ja, zal maar blij zijn voor zolang het duurt he :lol: , straks vliegt het daar weer :P

en ja, Shayenzo is zot van muziek, niet te doen 8)

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 10 aug 2007, 15:21

Hebben jullie een dagboek gemaakt over de geboorte en de verdere ontwikkeling van jullie kinderen? Ik herlees soms eens het hele bevallingsverhaal en de aanloop ernaartoe nog eens, ik hou dat ook wekelijks bij wanneer ze haar tandjes krijgt of kan kruipen of stappen....
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 10 aug 2007, 16:07

een dagboek niet echt
ik hou het boekje van K&G bij, ivm tandjes en kunnen staan, lopen, enz
verder een website, dus daar zie je ook de evolutie
het dagboek is al lang nier meer ingevuld daar :oops:

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 10 aug 2007, 19:15

Naomi heeft weer iets zelf aangeleerd: we hebben hier zo een zoutlampje en de ze drukte plots op het drukknopje voor aan/uit en ge moet ze hier zien glunderen!! Het lampje staat rechts van mijn scherm en nu zit ze dat telkens aan en uit te doen :roll: Ik vind het alleszinds leuker dan dat ze op mijn computerkast zit te kloppen, dus laat ik dat haar maar toe :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 20 aug 2007, 23:23

Hallo,

Ik heb onlangs op een ander forum gelezen wat hun kindjes van 15 maanden allemaal al kunnen, waar ik ben van geschrokken is dat ze al zelf kunnen eten met een lepeltje. Naomi eet zelf al een stukje brood of koekje met de hand, maar haar groentenpap, fruitpap of yoghurttje heb ik altijd al zelf in haar mondje gestopt. Wordt het nu hoogtijd dat ik haar dat leer dat ze zelf haar groentenpap.. kan opeten? Ik heb het haar nog nooit aangeleerd :roll:

Kunnen jullie kindjes dat al?
Afbeelding

Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 21 aug 2007, 08:58

Als ik Daan zijn patatjes geef, dan geef ik hem ook een lepeltje in zijn hand. Hij zit dan wat te knoeien en te sukkelen, probeert wel eens wat op te scheppen, maar dat lukt nog niet echt hoor :wink:
Boterhammen daarentegen :roll: hij zou ze bijna uit mijn handen trekken :lol:


Vanmorgen heeft meneer voor de eerste keer gefascineerd naar Hopla en Bumba staan kijken. Hij begon aanhet uiterste einde van de salontafel om beetje bij beetje te naderen naar de televisie en om dan die grappige dingen te willen pakken :roll: Toen er zo iets 'uit het scherm rolde' ging hij zelfs achter de tv gaan kijken :roll: :lol:

En hij begint beetje bij beetje te stappen. hij staat nu al een heel stuk alleen recht en probeert een voetje te verschuiven maar hij durft nog niet zo. Maar allé, het begin is er nu toch al :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 21 aug 2007, 10:14

ik geef hier ook nog zelf het eten met een lepeltje hoor, anders zou het huis proper zijn denk ik :roll:
met de hand eten gaat wel, hoewel hij er dan meer zit mee te spelen en te pletten dan dat hij eet
zij fles drinkt hij alleen, dat wel

haha Sofie, wil Daan dingen uit de tv halen :lol:
hier eentje die ook zot staat van Bumba precies
had dvd van Nijntje, maar dat was maar voor 2 minuten goed, maar Bumba, daar kan hij 20 minuten geïnteresseerd staan naar kijken, en staat dan mee te klappen in zijn handjes als die kindjes op het scherm dat doen, en lachen.

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 22 aug 2007, 21:18

VANDAAG TERUG NAAR K1G GEWEEST VOOR HAAR LAATSTE PRIKJES
ze weegt nu 10.520 en is 76cm en 16 tandjes
ze vonden haar allemaal grappig wanneer we aan het babbelen waren dan zei ze gans de tijd daaaaaaaaaaaaa daaaaaaaaaaaaa maar heel luid hé
ze zagen dat het een doendig meisje is staat er blijkbaar op geschreven hé
en in de verpleegsters bureau hangen er lamellen en ze strok er wel een af zeker ik was natuurlijk beschaamd moja t'is een kind hé en ze had er leute mee dus oeffffffff

groetjesssssssssssssssssss

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 22 aug 2007, 21:20

hier is ze dan zé
Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 23 aug 2007, 08:51

Tziet er ne kastaar uit wi :lol:

Ik moet vanavond ook weer naar Kind&Gezin voor zijnlaatste prikjes. :?
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek

Bericht door Saartje » 23 aug 2007, 10:44

Ik moest normaal gezien volgende week dinsdag gaan, maar omdat we dan in duitsland zijn, heb ik dat afgebeld.
Nu mag ik 17 september pas gaan.


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2006”