Hoe gaat het met de mei-kindjes?

Moderators:Welcome, Annubis, Sigri, Moderators

Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek

Bericht door Saartje » 10 okt 2006, 12:05

Fleur heeft heel wat bijgeleerd op korte tijd. Haar voeten zijn nu heel fascinerend. Bij het verschonen of gewoon als ze in haar park ligt, neemt ze ze vast, stopt ze ze in haar mondje en kijkt er heel aandachtig naar.
Ook haar tutje is leuk om mee te spelen heeft ze ontdekt. Ze haalt het zelf uit haar mondje, bestudeert ze grondig om ze daarna weer in haar mondje proberen te steken. En natuurlijk lukt da ni direct he, eerst altijd een paar keer ernaast en dan uiteindelijk erin, maar dan meestal wel omgekeerd. Dat is dus echt de moeite om te zien zenne.


Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 10 okt 2006, 14:01

maité lust alles heeft nog nooit haar
groentenpap of fruitpap overgeslaan.
zelfs de eerste keer smulde ze verschrikkelijk
breezer:zal wel komen hoor

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 10 okt 2006, 14:05

saartje: onze maité doet dat ook t'is
komiek om tezien hé hoe ze dat doen
wat worden ze toch vlug groot hé

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 10 okt 2006, 19:25

voeten zijn hier ook ENORM in trek :lol:
en dat van dat tutje eruit trekken en er terug proberen in te proppen, dat kennen we hier ook :lol:

@ Breezer
zo gaat dat dus altijd
bij oma is altijd alles beter, wacht maar tot hij groter is :roll:
grapje hoor!!
misschien dat oma gewoon wat meer geduld had.... dat ze rustiger was
soms hebben ze ook een paar dagen nodig om overal aan te wennen
Maar.... alles komt altijd goed :wink:
Afbeelding
Afbeelding

falderie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mei 2006, 16:21
Locatie:Heestert

Bericht door falderie » 10 okt 2006, 19:40

Dat is dus zo he, bij oma IS alles gewoon veel beter! Renate wilde een tijd geleden helemaal geen groenten meer eten thuis, maar bij oma at ze wel erwtjes, worteltjes, bloemkool,...

In het begin vond ik da vooral frustrerend, maar kben da gewoon beginnen gebruiken. Als ik zei dat de groentjes van bij oma kwamen at ze ze wel op. Ik vroeg dan aan oma om weer eens iets anders klaar te maken van groenten, en zo kon ik ook mijn aanbod uitbreiden.

Dus dankzij oma, en het stickertjessysteem (van de supernanny) is het eten heel veel verbeterd.


Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 10 okt 2006, 20:23

@falderie: hoe bedoel je met de stickertjes
van de super nanny?

falderie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mei 2006, 16:21
Locatie:Heestert

Bericht door falderie » 10 okt 2006, 21:45

We hebben een blaadje gemaakt met 5 maaltijden erop, s morgens melk + boterham of cornflakes, dan boterhammen, in de namiddag een stuk fruit, 's avonds volle maaltijd en haar melk s avonds.

Vooral boterhammen, fruit en volle maaltijd waren een probleem, ontbijt en melk is nooit geen probleem maar we hebben dat erbij gezet zodat ze toch vanaf dag 1 ook succeservaringen had he.

Dus als ze flink ontbijt, haar boterham opeet, een stuk fruit eet, en bij de volle maaltijd van alles proeft krijgt ze een stickertje dat ze op haar blad mag plakken (het blad plakt aan de frigo). We maken een afspraak als ze vb na twee dagen maar 1 plaatje heeft zonder sticker (daar zetten we een treurig gezichtje :( ) dan krijgt ze een klein cadeautje (vb. een minikleurboekje, een jojo, een blaadje met stickertjes,...) Als ze meer dan 1 boos gezichtje heeft krijgt ze niks, en maken we een volgende afspraak.

Hier is het een systeem dat goed werkt. We proberen nu om het aantal dagen op te bouwen vb drie of vier dagen eer ze een cadeautje krijgt, en ondertussen heel veel aanmoedigen en prijzen en...

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 10 okt 2006, 22:26

a goed idee is dat

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 11 okt 2006, 08:40

misschien dat oma gewoon wat meer geduld had.... dat ze rustiger was
Dat zal waarschijnlijk wel zo zijn. Zij is altijd zo kalm. Gisteren bij andere oma, mijn moeder dan, moest hij ook niks hebben. En mijn ma en ik zijn alle twee zo'n zenuwpezen hé. Ik zal mij zaterdag dus proberen hééél rustig te houden en in alle kalmte zijn patatjes geven.

Hier nog geen voetjes in de mond, maar hij probeert ze wel al vast te nemen. Wat hier wel een avontuur begint te worden is zijn pamper verversen en vooral s'avonds zijn pyama aandoen. Van zodra hij op dat kussen ligt, moet meneertje zich op zijn buik zien te draaien. :roll:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 11 okt 2006, 08:58

Hier nog geen voetjes in de mond, maar hij probeert ze wel al vast te nemen. Wat hier wel een avontuur begint te worden is zijn pamper verversen en vooral s'avonds zijn pyama aandoen. Van zodra hij op dat kussen ligt, moet meneertje zich op zijn buik zien te draaien.
jaja, het gevecht kan beginnen. ik weet nog dat ik dat bij onze niels ook altijd zo'n gedoe vond. Dat was ok zo'ne vinnige!!!
En awel z'n zusje nu ook. niet te doen soms.... En dan gieren van het lachen hé!!!

kindjes voelen dat dus echt wel aan of je rustig bent of niet
voor ons is het allemaal super spannend hé, de eerste keer dit, de eerste keer dat
en de oma's hebben dat misschien al een paar keer meegemaakt
dus die blijven daar veel rustiger onder

@Falderie
hier werkt dat oma-gedoe ook goed hoor!!!
Als we zeggen dat iets van oma komt, dan is het direct OK!
niet te doen hé :roll:
Afbeelding
Afbeelding

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 11 okt 2006, 09:01

Hier zijn het volop keelgeluidjes dat ze aan het maken is en elke dag hoor ik er een paar nieuwe tussen. Ze heeft haar nog niet gedraaid op haar buik en haar voetjes moet ze nog ontdekken. Het zijn nu volop haar handjes dat ze in haar mondje steekt , erop sabbelt en de speeltjes van Nijntje die boven haar hangen vind ze keileuk, bij de minste aanraking maken deze geluid.
Afbeelding

Afbeelding

falderie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mei 2006, 16:21
Locatie:Heestert

Bericht door falderie » 11 okt 2006, 09:41

@ Goortjes

Ja die omas he! En hier is haar nieuwste zinnetje nu, oma heeft dat ook. Alles maar dan ook alles wat ze ziet, vb de gieter in de tuin, een kookpot, ne lepel. Oma heeft dat ook...

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 11 okt 2006, 10:37

maité ligt momenteel op haar pooh
speeltapijt.terwijl ik ze aan het afloeren ben
doet ze plotseling zo met haar voetje op de
grond haar poepje in de lucht en ze doet al bijna
een ganse cirkel zo rond echt ongelooflijk hoe
ze dat doet zenne.
en tieren oh god zo luid amai

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 11 okt 2006, 10:44

als ze iets nieuw kunnen, dan hoor je het ook gelijk hé :lol:
die van ons die maakt dan zo'n schatterende geluidjes!!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 11 okt 2006, 12:57

hier zijn de handjes ook interessant, de voetjes kan hij precies niet goed bij, maar hij trekt aan het onderste van zijn broek, dat hij denkt zo rechtop te raken
ook allerlei geluiden, het laatste nieuwe is tieren, ineens geeft ie een gil dat ge u doodverschiet, en dan ligt ie gewoon te lachen
kraaien en schaterlachen doet hij al een maand, en nu ja, af en toe een gil dat ge van uwe stoel wipt
buikdraaien doet hij niet, vroeger lag hij op de buik voor de krampen, maar nu al een hele tijd niet meer , en hij draait op zijn zij en terug op de rug, maar niet op de buik, als ik hem op zijn buik leg staat het hem niet aan, trekt aan de parkligger zich vooruit en trekt zo een hanglipke
het gewone speelgoed, zoals zachte knuffels en zo moet hij niet, het moet meer lawaai maken
heb nu zo een activity speeltje aan de rand van zijn park gehangen, normaal toch al voor iets ouder dacht ik, maar dat is leuk
knopjes schuiven, radje draaien, en dan zo ne toeter die erin zit, en daar speelt hij wel mee, schopt er zelfs vaak met zijn voetjes tegen ook

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 11 okt 2006, 13:48

vanmiddag gebeld naar oma (dezelfde van gisteren) en alles flink opgegeten!! Hopelijk blijft het nu duren en doet hij dit bij de mama ook dit weekend.

Daan kan ook soms zo van die schreeuwkes slaken, vooral als ik hem juist uit zijn bedje gehaald heb en naar beneden draag. Dat tierke gaat meestal gepaard met eens hevig stampen met zijn beentjes, zo enthousiast dat hij dan is.
Met dat activiteitending speelt Daan nog niet veel. Als ik er zelf op duw, ligt hij er wel verbaasd naar te kijken. Ik heb wel zo'n babygym voor in zijn park, een soort piano. Hij neemt die dingen graag vast en als hij er wat aan trekt, begint er een liedje te spelen. En dan maar vertellen tegen dat ding, precies of hij wil meezingen.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 11 okt 2006, 17:27

ons meisje is dus een echt floddermieke
die heeft constant iets zachts vast en trekt dat dicht tegen zich aan
Zo heeft ze een knuffellakentje of een paar superzachte beertjes en die liggen altijd zo dicht mogelijk tegen haar
Verder hangt er boven haar box iets met wat rammeltjes enzo aan
daar kan ze tegen rammen hoor!! met handen en voeten tegelijk!!
en dan gieren van het lachen
ons meisje ligt wel graag op haar buikje, maar ja dat is dan ook een buikslapertje dus die is het echt gewend... én ... zo ziet ze meer hé :wink: curieus ding :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
voetballover
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2005, 10:36
Locatie:leuven (kessel-lo)

Bericht door voetballover » 11 okt 2006, 19:57

hey iedereen,

vandaag ben ik dus met xanthe naar k&g geweest,ze woog deze keer 5.380kg,5 weken geleden 5010g,maw ze was weer te weinig bijgekomen,zucht....een klein 400 g op 5 weken is te weinig...
ze was van allesz een curve gezakt,zelfs van haar lengte,terwijl ze normaal altijd goed zit met haar lengte--->gemiddelde lengte.
voor het gewicht zit ze nu op de laatste curve.
ik voel me hier echt niet goed bij,en als ik dan vraag wat ik kan doen zegen ze alleen meer eten geven,tja,ik geef haar wat ze nodig heeft,ik kan toch ni meer doen he...
ik had gedacht dat ze misschien meer zou bijkomen nu ze groentepap eet,maar niet dus...
goh,ik zit er echt mee in mn hoofd.

en nu andere positieve dingen he!
sinds een week oftwee draait ze zich van haar rug naar haar buik,omgekeerd lukt niet altijd.
haar voetjes zijn ook fascinerend tegenwoordig.
haar handjes ook,die zijn handig om haar tutje uit haar mond te nemen...en dan op de grond te gooien,of terug in haar mond te steken.
tutje in,tutje uit,tutje in,tutje uit,tutje naast
die ontwikkeling zit dus goed op schema eiglijk,het eten is dan wat minder.
ze gaat sinds vorige week naar een onthaalmoeder en ze heeft al een verkoudheid vast,lap.
het enige probleem is dat ze bij de om geen groentpap wil eten!
ze krijgen er daar amper 2 lepels in...

raar...
trotse mama van XANTHE*28mei2006*3190g*51cm*

getrouwd op 28 april 2007
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 11 okt 2006, 21:23

ik begrijp je ongerustheid, haar gewicht is idd niet zo hoog
eet ze dan zo weinig ? of niet
anders veel kan je er niet aan doen he, ge kunt ze maar eten geven, en er in persen dat lukt niet hoor, dan geven ze toch maar over
een vriendin van mij , haar zoontje at laatste tijd ook minder en kwam ook veel te weinig bij, en ze moet nu caloreen bijgeven, en dat gaat nu beter
misschien es navragen bij de kinderarts

Gebruikersavatar
voetballover
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2005, 10:36
Locatie:leuven (kessel-lo)

Bericht door voetballover » 11 okt 2006, 21:41

ze eet nu een fles om 8 u ,16 u 20 u en een klein flesje s'avonds nog,dan heeft ze altijd nog een beetje zin om te tutteren,zo rond 10 11 u.
normaal krijgt ze 150 ml water per fles + 5 schepjes dan.
de ene keer drinkt ze het op ,de andere niet.
ik moest eens proberen van een stapje hoger te gaan(165ml en 5.5 schepje)
oja groentpap eet ze normaal om 12 u,hier toch.
bij de onthaalmoeder normaal ok,maar als ze het weer niet wil aannemen geven ze haar een flesje in de plaats.
voor haar leeftijd is dit te weinig geloof ik.
ik dacht dat ze toch al zeker aan 200 ml moest komen.
bij haar geboorte woog ze 3190 g,niet overdreven weinig,de eerste twee maanden kwam ze goed bij,maar niet overdreven.
maar sinds een kleine twee maand is het dus aant afzakken.
sinds 2/8 is ze 900 g bijgekomen....
das op een 10 weken tijd denk ik...
ik weet echt ni wa ik moet denken...
trotse mama van XANTHE*28mei2006*3190g*51cm*

getrouwd op 28 april 2007
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
M.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 mar 2005, 09:38
Locatie:Merksem

Bericht door M. » 12 okt 2006, 09:51

Hey,

Mijn dochtertje is nu 11 maanden en is ook zo een lichtgewichtje hoor.
Ik ben met haar nog naar K&G gewwest toen ze 10 maanden was en toen woog ze 7.270 kg. Nochtans eet zij niet slecht ('s morgens een fles van 270, rond 10 u een boterhammetje, 's middags ong 300g petatjes, fruitpap ong. 250g en haar laatste fles is ook 240 ml, tussendoor eet ze dan ook nog soms wat zoals een koekje,...). Mijn dochtertje heeft van in het begin altijd met haar gewicht onderaan de curve gezeten (haar geboortegewicht was 2.600kg), net als haar twee zusjes (en die hebben dat al flink ingehaald hoor) :lol: , ... . De verpleegster van K&G zegt dat er nu eenmaal fijne kindjes en wat molligere kindjes zijn. En zolang mijn prutske zich goed voelt in haar vel en zo flink blijft eten lig ik er niet echt wakker van...

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 12 okt 2006, 10:47

idd dat is zo
het ene kindje heeft aanleg om een fijntje te zijn
en het andere eerder aanleg om molliger te worden.
Ons meisje is ook een fijntje, maar nog wel een beetje zwaarder dan Xanthe (+/- 1 kilo zwaarder)
hier is dat beginnen beteren toen ze fruitpap en groentjes kreeg.
Als je kleintje niet meer wil eten, dan is het zo hé... forceren kun je dat toch niet
Als je ziet dat ze verder goed ontwikkelt en er gezond uitziet enzo, dan is er weinig reden om ongerust te zijn hoor
Maar ik weet uit ervaring dat je je toch wel wat zorgen maakt hoor, heb ik ook gehad. Gelukkig is het hier nu gekeerd.
Ik zou de pap niet veel verhogen hoor. Dat gaat niet per leeftijd, maar volgens het gewicht. En als je teveel gaat verhogen, ga je haar maagje overbelasten. Dus hou het voorlopig maar zo hoor.
Ze zal wel aangeven als ze meer nodig heeft. :wink:
dat ze bij de OM geen groentepap eet is misschien omdat die niet genoeg tijd ervoor maakt... er lopen daar vast nog andere kindjes rond en als je dochtertje dan nog wat sukkelt, geeft ze misschien veel te snel op...
en dan is de makkelijkheidsoplossing een flesje hé
Maar dat komt ook wel goed hoor!
nog heel veel succes :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 12 okt 2006, 11:38

klopt Goortjes, het ene kindje is al wat zwaarder dan het ander, en dat heeft niet altijd met eten te maken he
die van mij zit op de voorlaatste curve en eet zeker meer dan genoeg
en ge moet u idd niet blind staren op voeding per leeftijd, het ene loopt wat voor, het andere kindje wat achter
hier was het voorlopen, maar ik keek niet op de doos van, ge moogt maar zoveel dus .. :?
nee, als de fles telkens leeg was, tot de laatste druppel, dan verhoogde ik met 30ml + 1 schepje
moet je zelf beetje aanvoelen vind ik en niet enkel toespitsen op wat K&G zegt of wat op de doos staat
zolang Xanthe zich goed voelt en dat je ziet dat ze het goed doet, zou ik me niet al te veel zorgen maken

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 13 okt 2006, 08:33

Gisteren opnieuw naar K&G geweest. Daan weegt 7kg880 en is 66 cm groot. Zijn gewicht is een beetje aan het stabiliseren nu.
Zijn voorlopig laatste prevenar gehad en ocheere dat ventje... vanmorgen om 5u30 wakker geworden met bijna 39° koorts. Hij zag er echt ellendig uit, lag een beetje te kreunen. Dan breekt je hart toch hé als je dat zo ziet :cry: . Al een geluk dat ik vanmiddag thuis ben, zodat ik mijn ventje beetje kan troosten
Afbeelding

Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 14 okt 2006, 21:05

Nu is Daan toch echt ziek :cry: Ik had nog zo gezegd tegen de dokteres van K&G dat hij een diepe hoest had, maar madam kon niks horen. Dus heeft ze maar zijn prikjes gegeven. Ik ben eigenlijk vooral verontwaardigd over die dokteres. Doordat hij zijn vaccinaties gekregen heeft, moest hij zich gisteren zien te verzetten tegen zijn verkoudheid én tegen zijn spuitjes. Hij was er echt lamlendig van.
Gistermiddag kwam ik thuis toen mijn ma zei dat hij echt wel veel moest hoesten en dat ik toch beter naar de dokter zou gaan. Ik heb onmiddellijk een afspraak kunnen maken met de kinderarts. Blijkt dat hij het begin heeft van de valse kroep :shock: Als je hem hoort hoesten, zou je echt denken dat dat heel veel pijn moet doen. Zijn neusje zit ook goed verstopt, dus moet ik vooral zien vrij te krijgen; wat hij dus echt niet graag heeft (met fysiologische zoutoplossing in zijn neusje spuiten). Hij jammert ook bij het minste; hij is echt niet in zijn gewone doen.
Hopelijk betert het vlug, want ocharme dat ventje.

Normaal zouden we vanavond weg gaan en zou hij bij oma slapen, maar ik kreeg het echt niet over mijn hart om hem zo achter te laten. Op zo'n momenten hebben ze toch vooral hun mama nodig, niet?
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 15 okt 2006, 10:38

ik begrijp dat je hem zo niet graag achterlaat, zou ik ook niet willen hoor
anderzijds , bij oma zal hij wel goed zijn zeker
begrijp niet dat die dokteren die spuit heeft gegeven, waar ga je naar K&G, naar Roeselare, of bij jullie zelf ?
ik weet dat onze huisarts in Roeselare ook K&G doet, is een vrouwelijke, blijkbaar mogen ze dat niet in hun eigen gemeente doen dan :roll:

en dat neusje spoelen, hebben ze waarschijnlijk allemaal niet graag, hier dus ook niet :? , moet hem nogal vasthouden :P

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 16 okt 2006, 08:25

ik ga naar K&G in Hooglede. Vrijdag naar Dr. De Bie geweest in Roeselare. Dat is echt een supervriendelijke, legt alles heel goed uit. Ik heb weer veel bijgeleerd!

ik weet wel dat hij bij oma ook in goede handen is, maar de KA had gezegd dat het in het weekend kon verergeren en dat het waarschijnlijk lastige nachtjes zouden worden. Als hij dan niet wil/kan slapen, heb je toch liever dat oma niet met hem moet opzitten he. Hij was ook bij niemand goed dit weekend, wou alleen door mij getroost worden

Vandaag was het al wat beter. Zijn neusje is nu zo goed als vrij, en zijn hoest komt ook goed los.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 16 okt 2006, 15:08

blij dat hij aan de beterhand is
en idd , oma wakker houden is ook niet de bedoeling :wink:

Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek

Bericht door Saartje » 21 okt 2006, 12:37

Ik ben maandag begonnen met de fruitpap te introduceren. De eerste dagen kwam het er terug uit, ze wilde het ni opeten. Maar nu sinds een dag of 2 eet ze het zelfs graag. Ze doet zelf haar mondje open en het gaat vlot binnen. Heel leuk dat het zo goed gaat. Ik geef nu geraspte appel met geraspte koek, rijstvlokken en appelsiensap. Banaan wacht ik liever bij, omdat dat niet bevorderend is voor de stoelgang en we hebben pas zo problemen gehad...
Misschien dat ik vandaag eens kiwi erbij doe. Moet dat dan gewoon ontveld worden en geraspt? Of moeten de pitjes er ook uit?

't Is toch ongelooflijk hoe snel ze groot worden he. Gisteren heb ik de foto's van bij haar geboorte nog eens bekeken. Dat is alweer bijna 5 maand geleden. Ik mis die periode wel. Maar nu is 't ook wel fijn, ze ontdekt zoveel en 't is echt genieten nu. Ze lacht voortdurend en op iedereen. Zelfs op vreemde mensen in de winkel.
7 november ga ik terug naar k&g om haar te laten wegen en meten. 2 weken geleden woog ze 5kg900 en was ze 63,5 cm groot. Het is dus helemaal geen dikke. Ben benieuwd of ze veel gaat bijgekomen zijn, maar ik denk het ni met zo ziek te zijn vorige week.

Volgend weekend gaan we eens proberen te gaan zwemmen met haar. Ben curieus wat da gaat geven!

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 23 okt 2006, 09:07

Saartje, leuk dat Fleur de fruitpap nu wel lust hé. Kiwi pel ik gewoon, het hart er uit en dan gewoon raspen met zaadjes en al.

Ze groeien idd zo vlug hé. Dat boreling zijn is er echt uit hé, maar ik vind dat nu wel een heel leuke leeftijd. Ze vanalles zien ontdekken, die schaterlachjes, ...

Bij ons is gisteren het tandjesleed aangebroken. Gisteren ietske meer dan 38° koorts en nu en dan een welgemeende schreeuw van de pijn. Vannacht om 2u30 wakker geworden met 39,5° ! Twas weer zielig om hem zo te zien. Gelukkig werken die suppo's redelijk vlug en sliep hij na een half uurke terug tot 6u. Dat die tandjes er maar vlug doorzitten zenne, want dat moet toch geen deugd doen hé voor die kleintjes. En ze weten niet wat er met hen aan het gebeuren is, ocharme...
Afbeelding

Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2006”