juni: K&G

Moderators:Welcome, Annubis, Sigri, Moderators

falderie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mei 2006, 16:21
Locatie:Heestert

Bericht door falderie » 16 aug 2006, 21:01

da hij gaat goe vooruit zunne. Ocharme da ventje, hij heeft het al zo lastig, en dan nog eens die spuitjes erbij.
Je hebt inderdaad een sterk vrouwke zunne, ik denk niet dat ik het zou kunnen, maar ja, als je er voor staat...

Wa zou dat nu voor verschil maken met flesvoeding, Torben gaat toch niet plots stoppen met wenen omdat hij flesvoeding krijgt zeker??? :? En jij bent waarschijnlijk ook nie hele dagen thuis om het van je vrouwtje over te pakken denk ik?

Aan sommige opmerkingen heb je toch nie veel he.

Hopelijk zijn het enkel krampjes, hou ondertussen de moed erin he.


Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 17 aug 2006, 09:12

Wa zou dat nu voor verschil maken met flesvoeding, Torben gaat toch niet plots stoppen met wenen omdat hij flesvoeding krijgt zeker???
Dat was bij ons wel het geval, maar dat was een andere situatie....
maar ons meisje stopte wel met huilen en werd een rustige baby...zalig
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 17 aug 2006, 14:13

major schreef:de verpleegster zei zelfs dat torben er beter bij gebaat is met een frisse mama die de fles geeft, dan aan bv-mama die in slaap valt
:?: :?: Wablieft?? En die zijn niet beschaamd? Ze zouden het juist moeten stimuleren ipv afbreken...Vind ik echt een rotopmerking!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 17 aug 2006, 15:13

sandy schreef:
major schreef:de verpleegster zei zelfs dat torben er beter bij gebaat is met een frisse mama die de fles geeft, dan aan bv-mama die in slaap valt
:?: :?: Wablieft?? En die zijn niet beschaamd? Ze zouden het juist moeten stimuleren ipv afbreken...Vind ik echt een rotopmerking!
de dr van K&G suggereerde tegen mij ook zoiets: ze heeft me sindsdien niet meer gezien en ik geef nu (meer dan 6M later) nog altijd bv, nèh ! Moe of ni. 'k Zou niweten wat er mis is met slapend voeden ;) trouwens.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 17 aug 2006, 20:38

Er is niets mis met een slapende mama! Ik schrik daar wel van. Ze zouden de mama moeten bijstaan en hun helpen met het WEL doen slagen. Hoe moet een moeder zich dan voelen die geen antwoord durft teruggeven??
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 17 aug 2006, 22:30

goh ja, die mensen willen ook maar helpen, hé ;)
en ik zou ook al content zijn met een niet slapende mama ... maar ik besef dat het maar tijdelijk is... terwijl linda al hardop aan het afvragen is hoe ze er op het werk zal uitzien, gelijk ne zombie
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 18 aug 2006, 12:21

Das idd wel een rotopmerking van die van K&G!
Ben gisteren op consulatie moeten gaan ter kennismaking van. Maar ik denk dat dat gewoon is om niet meer te moeten langskomen. Ze zijn maar 1 keer geweest, maar soit.
Hadden een afspraak om 15u. Wij mooi op tijd daar en bleek dat ze al hopeloos achter op schema zaten. We moesten Marie eerst helemaal uitkleden om haar te wegen, dan alleen een pamper aan voor te meten. Daarna mocht ik haar niet aankleden want ze moest nog naar de dokter. Ik zei, van als dat hier lang gaat duren, ga ik mijn kind wel even terug aankleden. Nee, dat mag niet zeiden die vrijwilligers wat daar zaten want ze moest nog naar de dokter! :evil: Ik haar dus maar in een handdoek gewikkeld. En natuurlijk zoals ze altijd snamiddags doet, eet ze de ganse tijd. Toen was ze in slaap gevallen en net voor het onze beurt was, twas al kwart voor 4, moest ze terug eten. En toen lieten die vrijwilligers gewoon de mensen na ons voor omdat Marie terug aant eten was!!??? :x Ik kwaad natuurlijk, ik zeg, dan moet ik als laatste komen of wat want ze eet altijd de ganse namiddag? Ze zeiden niet veel meer en maar goed ook! Ze weegt 5140 g en 60,5 cm groot. Op 4 september krijgt ze haar spuitjes.
Toen ik de vorige keer naar K&G moest gaan, kreeg ik het verwijt dat ik Marie veel te veel eten gaf?? Ze mag maar om de 3 uur eten, volgens die van K&G. Ik heb maar braafjes geknikt toen en het mijne ervan gedacht. Ik geef ze eten wanneer ze erom vraagt!!
Wat ne zever toch altijd, ne mens zou er grijs haren van krijgen! :lol:

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 18 aug 2006, 13:35

heb nooit problemen gehad met K&G
't zal ervan afhangen waar je gaat zeker...
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 18 aug 2006, 14:12

hier ook nooit geen probs gehad met K&G...
Als ze Nielske gewogen en gemeten hebben (het wegen zonder pamper, het meten mét - kwestie van ongelukjes tegen te gaan :wink: ), dan doe ik hem terug een bodieke aan... Je moet toch ook nog bij de verpleegster langsgaan, zodus... Ik doe die niet toe vanonder, maar dat hij toch iets aan zijn lijfke heeft :arrow: nooit iets van gezegd.
Bij de dokter doe ik het dan wel even terug uit als ze die onderzoeken doen, en dan mag het terug aan, nog voor hij zijn spuitjes krijgt... Want als je dat terug moet aandoen nà de spuitjes... :? Succes :lol:

Tja, 't zal idd afhangen vanwaar je gaat....
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
tori
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jun 2006, 20:03
Locatie:Kortrijk
Contacteer:

Bericht door tori » 05 sep 2006, 15:17

Hier is K&G voor de laatste keer thuis langsgekomen. Torben meet nu 62,5 cm en weegt 5,2 kg. Op 16 augustus woog hij 5 kg. Hij is dus in bijna één maand tijd slechts 200 gram bijgekomen :? Hij is een curve gezakt op de grafiek. Binnen twee weken krijg hij weer spuitjes bij K&G en zal hij nogmaals gewogen worden. Hopelijk is hij tegen dan weer wat bijgekomen want ik begin me echt af te vragen of er iets mis is met mijn melk.
Trotse mama van Torben en Tarja
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 05 sep 2006, 15:48

niet teveel zorgen maken Linda! De ene keer 'profiteren' ze wat meer dan de volgende keer... Heb dat hier met Sam ook meegemaakt. De ene maand kwam die maar heel weinig bij, om dan de volgende maand zijn schade dubbel en dik in te halen :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 05 sep 2006, 18:58

met je melk KAN echt niets mis zijn hoor :wink:
wees gerust... :wink:
is Torben ondervoed? ziet hij er slap en lusteloos uit?
Zolang dat allemaal niet is moet je niet naar de grafieken van k&g kijken... die grafieken zijn er voor flesvoedingskindjes...
je moet anders op het internet eens zoeken naar grafieken voor borstvoedingkindjes en daar eens op vergelijken... volgens mij is het al veel minder erg dan! :wink:

Gebruikersavatar
tori
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jun 2006, 20:03
Locatie:Kortrijk
Contacteer:

Bericht door tori » 05 sep 2006, 19:44

Katia schreef:is Torben ondervoed? ziet hij er slap en lusteloos uit?
Neen, hij ziet er goed uit. Wel groot en smal maar ja, ik vergelijk waarschijnlijk ook met flessenkindjes. Ik zal eens zo'n curve opzoeken ja, goed idee. Misschien dat dat me wat gerust zal stellen.
Trotse mama van Torben en Tarja
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 05 sep 2006, 19:55

niet te druk in maken hoor
doe ik met ons meisje ook niet
alhoewel ik vermoed dat ze nu toch wel stevig bijgekomen is
donderdag ga ik het weten, want dan moet ik terug op controle
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 05 sep 2006, 21:03

makkelijker gedaan dan gezegd he om je geen zorgen te maken :wink:
maar ik denk echt dat zolang hij er goed uitziet en geen tekenen vertoont van lusteloosheid of slapheid ofzo dat alles ok is hoor :wink:
Troia heeft zo eens 4 maand aan een stuk gehad dat die niets was bijgekomen (amper 50 gram ofzo) en ik maakte mij toen ook wel zorgen... na die 4 maand is ze ineens meer dan een kilo op een week of 3 bijgekomen, dus dat gaat echt met poses bij die klein gasten zenne...

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 05 sep 2006, 23:35

Katia schreef: je moet anders op het internet eens zoeken naar grafieken voor borstvoedingkindjes en daar eens op vergelijken... volgens mij is het al veel minder erg dan! :wink:
tja, op 3 maand 5200 gr voor een jongen is op deze grafieken toch wel helemaal onderaan, terwijl hij met zijn 3630gr bij de geboorte niet van de magerste was
Afbeelding
we wachten af en zien of hij nog goed verzwaart
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 06 sep 2006, 08:50

bij een eerste maak je je altijd wel meer zorgen dan bij een tweede hoor
dat merk ik hier ook genoeg
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
tori
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jun 2006, 20:03
Locatie:Kortrijk
Contacteer:

Bericht door tori » 06 sep 2006, 10:38

"Op zich" maakte ik me zo geen zorgen want hij blijft wel bijkomen hé, maar die van K&G begon van "je gaat dat in het oog moeten houden en dan gaan we moeten kijken voor de voeding etc etc" en toen begon ik me zorgen te maken :?
Trotse mama van Torben en Tarja
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 06 sep 2006, 10:49

oh typisch :roll:
hebben ze een keer bij mij gezegd en ik heb toen vlakaf geantwoord dat ze niet moeten proberen van te beweren dat borstvoeding minder goed is dan eenders wat... ze heeft toen "pro-bv" op mijn dossier geschreven :lol: en sindsdien heeft ze dat niet meer gezegd...
soms is dat echt op je strepen staan...
Gewoon eens een goede huisarts (die pro-bv is) of lactatiedeskundige een oordeel laten doen...

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 07 sep 2006, 17:28

ons brittje is 660 gram aangekomen op 1 maand en 12 dagen
volgens de dokter is ze een lichtgewichtje, maar het mocht zo zijn
5,430 kg en ze meet 60 cm
verder meer dan perfect in orde
de dokter vroeg of ze haar hoofdje al kon optillen als je haar op haar buikje legde, waarop ik: doe maar!
Ze legde brittje op haar buikje en voilà, zo mooi, zo hoog en zo lang ze kon hield ze haar hoofdje op
De dokter schrok er wel van, dit op 13 weken
ze heeft ook getoond dat ze op haar beentjes wil staan
dat ze naar dingetjes grijpt en dat ze omrolt!!
Dik in orde dus hé
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 07 sep 2006, 17:44

Flinke dochter en een fiere mama!!! :wink:
Goed gedaan, Britt!!

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 07 sep 2006, 17:46

idd mama is fier :wink:
Afbeelding
Afbeelding

falderie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mei 2006, 16:21
Locatie:Heestert

Bericht door falderie » 07 sep 2006, 20:08

Leuk he, flink hoor van Brittje.

Bij ons was het net omgekeerd, Marith was een beetje koppige trien toen we bij de dokter waren, de dokter zocht oogcontact, maar ze wilde dus absoluut niet he, en terwijl ze anders haar hoofdje wel al opheft, nu koppig weigeren. De dokter heeft me dus maar moeten op mijn woord geloven dat ze het kan.

Nog een leuke anekdote van Renate ooit bij K en G, de dokter vroeg om vormpjes in het doosje te steken, en ipv van de juiste gaatjes te zoeken deed Renate het klepje open en stak ze al de blokjes er zo in, :lol: heb me toen toch ook een breuk gelachen hoor.

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 07 sep 2006, 20:16

amai, idd da's flink, ik kan het geloven dat je fier bent :)
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 07 sep 2006, 21:14

Nog een leuke anekdote van Renate ooit bij K en G, de dokter vroeg om vormpjes in het doosje te steken, en ipv van de juiste gaatjes te zoeken deed Renate het klepje open en stak ze al de blokjes er zo in, heb me toen toch ook een breuk gelachen hoor.
heel goed gevonden hoor!!! :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 08 sep 2006, 15:13

Katia schreef:hebben ze een keer bij mij gezegd en ik heb toen vlakaf geantwoord dat ze niet moeten proberen van te beweren dat borstvoeding minder goed is dan eenders wat... ze heeft toen "pro-bv" op mijn dossier geschreven :lol: en sindsdien heeft ze dat niet meer gezegd...
soms is dat echt op je strepen staan...
Gewoon eens een goede huisarts (die pro-bv is) of lactatiedeskundige een oordeel laten doen...
misschien moetne wij eens stickers uitdelen met onze ;) slogan :p ("breast is best" hè) en die op onze dossiers bij K&G laten plakken ook :lol: hahaha.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 08 sep 2006, 15:14

falderie schreef:Nog een leuke anekdote van Renate ooit bij K en G, de dokter vroeg om vormpjes in het doosje te steken, en ipv van de juiste gaatjes te zoeken deed Renate het klepje open en stak ze al de blokjes er zo in, :lol: heb me toen toch ook een breuk gelachen hoor.
hahaha GEWELDIG - tja dan hadden ze maar duidelijkmoeten zeggen door de gaatjes hè, want in het doosje is een opdracht die open stond voor haar interpretatie ook :P dus wat mij betreft krijgt die 10/10 :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 11 sep 2006, 11:48

Vandaag zou Marie haar eerste spuitjes krijgen. Om 10 na 11 moest ik daar zijn. Ik er dus naar toe. Onderweg maar hopen dat het allemaal zou meevallen en dat het niet zo zou uitlopen zoals de vorige keer! Toen ik wou binnengaan, was de deur op slot. %Ik dus terug in mijn boekske gekeken en daar stond 12 september om 11u 10!! :oops:
Kzal me wss vergist hebben met het uur en gedacht hebben dat ik den elfde moest gaan. :lol:

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 11 sep 2006, 13:34

Mieke toch, voor een gesloten deur staan zeg... :lol: :lol:
Morgen beter.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 11 sep 2006, 14:35

:lol:


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2006”