juni: K&G

Moderators:Welcome, Annubis, Sigri, Moderators

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 08 jul 2006, 12:57

wendy, bedankt, kga zeker eens horen de maandag.
Major, dat gaat ook goed vooruit bij jullie hé? Heeft Torben regelmatige uren om te drinken?
Marie drinkt gewoonlijk smorgens rond 8u, dan smiddag pas rond 13u en dan vanaf 5 a 6 uur begint ze eigenlijk te drinken tot middernacht. En slaapt ze door tot een uur of 7 - 8 smorgens. Zolang ze bijkomt, was er geen probleem zei de vroedvrouw. Ben nu eens curieus wat die van K&G daarop gaan zeggen!


Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 08 jul 2006, 13:39

Mieke schreef: Major, dat gaat ook goed vooruit bij jullie hé? Heeft Torben regelmatige uren om te drinken?
dat gaat zeker goed vooruit :) maar regelmatig drinkt hij enkel 's nachts... da's één keer rond middernacht, dan een keer rond 3:30 en dan een keer rond 7:00. Voor de rest drinkt hij de hele tijd door en als hij niet drinkt, dan weent hij. We tellen de aantal keren dat hij aan de borst ligt en dat ligt dagelijks tussen 10 en 15 keer.
Vroeger (:lol:) dronk hij net als Marie enkel goed door vanaf de vooravond tot rond middernacht. Maar dat is dus frequenter geworden. Volgens de dokter is dat normaal en zal dat wel weer verminderen.
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 09 jul 2006, 23:15

@ Mieke
je moet zelf maar zien wat je aanneemt van K&G
soms hebben ze gelijk, maar soms moet je gewoon je eigen instinct volgen hoor
Ik heb met mijn oud-verpleegkundige altijd op dezelfde lijn gelegen
Die nieuwe van die nieuwe regio, lag me niet!!
en nu ik terug op mijnoude plek ga, heb ik een nieuwke, en die is ook super!
Als jouw kindje goed bijkomt en zeer gelukkig is, dan doe je gewoon verder hé!! :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 11 jul 2006, 13:03

gisteren naar de KA gewees. En Marie was al ferm bijgekomen, ze weegt nu 4kg250 en 57 cm. Ik verschoot ervan hoe snel dat groeit, zo'n beebje!! :shock: Maar dat betekende dus ook dat de BV heel goed was, dus gewoon blijven doordoen op vraag en aanbod.
Die van K&G nog steeds niet gehoord. Gisteren tegen de Ka verteld en heb nu een nummer gekregen waarop ik morgen voormiddag moet bellen. Vandaag werken die niet, 11 juli. Khoop dat ze dan snel gaan langskomen...

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 11 jul 2006, 13:06

't is precies een soepke van K&G!!
jouw meisje is echt een flinkske zeg!!
57 cm!! Knap hoor!
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 11 jul 2006, 17:15

amai, echt een goeike die Marie!! En jij ook natuurlijk Mieke, want zonder jou zou ze zo niet groeien he...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

falderie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mei 2006, 16:21
Locatie:Heestert

Bericht door falderie » 11 jul 2006, 19:42

Amai zeg, ja die kleine prutsen groeien nogal he. Marie doet da goe, je mag trots zijn op je kleine meisje, en op jezelf!!

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 12 jul 2006, 10:20

Heb zojuist nog maar eens gebeld naar K&G, ben eens benieuwd wanneer ik telefoon ga krijgen....

falderie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mei 2006, 16:21
Locatie:Heestert

Bericht door falderie » 12 jul 2006, 14:24

Ze zijn blijkbaar echt niet gehaast he?

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 12 jul 2006, 16:07

idd :wink:

falderie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mei 2006, 16:21
Locatie:Heestert

Bericht door falderie » 14 jul 2006, 11:25

Ben deze voormiddag naar K&G geweest voor de gehoortest van Marith.
Alles was prima in orde, en ze heeft zich voorbeeldig gedragen. Ik was speciaal vroeg vertrokken, zodat ik nog wa kon rondrijden met de auto, in de hoop dat ze in slaap ging vallen, en dat was ook gelukt. Maar tegen dat ze daar op tafel stond was ze weer klaarwakker. Gelukkig was ze wel rustig, dus de test is toch gelukt.

Ze hebben ze daarna nog gewogen ook, en ze weegt nu al 4kg200, ze is 400g bijgekomen in 11d tijd. Ze gaat dus echt snel vooruit, ze zal groot zijn voor ik het besef :D Of een echt dikkertje :lol:

Daar maak ik me geen zorgen in hoor, Renate was ook een echt mollige baby (al de mensen zeiden, amai wa een dikske, en ik kon da nie verdragen, maar als ik nu naar foto's terugkijk hebben ze wel een beetje gelijk hoor). Nu is Renate haar babyvet al allemaal kwijt hoor, moet zelfs altijd checken of ik de rekker van de broekjes kan aanpassen, anders vallen die gewoon van haar poepke.

Ze wilde persé nog een afspraak maken voor een thuisbezoek, maar wij gaan een weekje naar zee, en op een andere periode waren er veel van K&G op verlof dus twas allemaal een beetje krap.
Heb dan maar gezegd dat een tweede thuisbezoek voor mij niet hoeft, alles gaat goed, dus... Kheb haar serieus moeten overtuigen dat het echt niet hoefde, en dat ik wel ging bellen als er iets was en uiteindelijk heeft ze dan toch toegestemd :roll:

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 14 jul 2006, 11:36

ik kreeg nog geeneens een 2de huisbezoek hoor
hier is het veel te druk
Maar ik heb het ook niet nodig. Ons meisje doet het goed
en bij een 2de ben je zelf al veel geruster hé :wink:

Marith doet het echt wel goed hé! 400 gram op 11 dagen, heel knap!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 14 jul 2006, 12:40

Marith is een flinke! :wink:
Daarstraks telefoon gehad van K&G, ze komen donderdagnamiddag langs, uiteindelijk. Het was Olga en ze zei dat jij , Lena, der voor hebt gezorgd, dus heel fel bedankt!
Met Marie hier ook alles prima. Woensdag zag ik het even niet meer zitten. Ze was al aant drinken van 2uur in de namiddag tot 2u snachts, kwas doodop. Toen dacht ik er heel even aan om te stoppen met BV. Maar kheb toen naar de vv gebeld en vertelde me dat het volkomen normaal was. Het clusteren noemen ze dat. Khad het toch even moeilijk toen, maarja, das gelukkig weer voorbij en geef ik graag BV.
Werner is deze week terug werken maar ik merk het toch. Twas veel plezanter als hij hier was. Hij doet van die kleine dingetjes die je pas merkt wanneer em der niet is om ze te doen. Maar gelukkig na volgende week heeft em 2 weekjes vrij, kunnen we weer met ons drietjes genieten...

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 14 jul 2006, 13:24

Zo te lezen gaat alles goed met alle juni-kindjes. Ze komen allemaal goed bij en ze eten allemaal goed. Zo horen we 't graag he... :wink:

@ mieke
allé vooruit, ze is dan toch niet vergeten te bellen deze keer :wink:

Voormiddag is ze nog hier geweest (was ook het tweede huisbezoek, volgende keer is op 't consultatiebureau). Niels weegt nu 4.620kg. En ik kan 'm nu iedere dag wegen als 'k wil want Olga is haar babyweegschaal vergeten hier :lol: En ze komt 'm pas eind van deze maand halen want ze had verlof nu.

De volgende keer is 8 augustus. Dan moet ik ook de Prevenar-spuit meenemen. Ik ga die deze keer wel in Maastricht halen. Naar 't schijnt zijn ze daar tot €10 goedkoper en je krijgt evenveel terug van de ziekenkas. En vermits het er 4 zijn in totaal...
De melkpoeder is er ook veel beterkoop. Die van Niels kost €5 per pak minder dan hier.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 14 jul 2006, 14:08

van onze niels haalden we ook pap in nederland
en dat scheelde idd wel een pak!
Afbeelding
Afbeelding

falderie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mei 2006, 16:21
Locatie:Heestert

Bericht door falderie » 14 jul 2006, 17:15

Ja, da wist ik niet dat da in nederland goedkoper is.

Lena, die prevenar, is da tegen pneumokokken? Kheb dat aan renate ook gegeven, die prevenar maar weet nie meer tegen wat dat was? Kheb nu bij K&G een blaadje meegekregen over pneumokokken en vroeg me af of da over hetzelfde ging.

Goed hoor Mieke dat je volgehouden hebt, je mag terecht trots zijn op jezelf.
Mijn ventje ging telkens halve dagen werken, volgende week moet hij drie volle dagen werken, 1 halve dag en dan heeft hij 3 weken verlof, kijk er ook al naar uit hoor, tis inderdaad veel leuker als mijn ventje ook thuis is. En we gaan een weekje met zijn allen naar zee, kijk eenbeetje op tegen "de verhuis", want 2 kleine spruiten, da heeft nogal wa nodig, maar eens we daar zijn zal t wel leuk zijn. Duimen nu dat het mooi weer blijft!

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 15 jul 2006, 09:20

Amai Lena, nielsje gaat ook goed vooruit hé!! Das wel plezant dat je hem nu zelf kan wegen.
Ik heb nog al eens gehoord dat het in Nederland veel goedkoper zou zijn. Werner zijn tante gaat altijd in Maastricht winkelen. Een fles cola van 2 liter zou daar ook een heel pak minder zijn.

Gistren heeft Marie sinds we thuis zijn nog eens 3 uurtjes geslapen in de late namiddag. Kwas het niet meer gewoon. En dan savonds nog goed gedronken eer we gingen slapen. En dan vanmorgen om half 8 was ze pas daar. Khad zeker gedacht dat ze deze nacht zou komen vragen, niet dus.
Die juni kindjes zijn toch braaf kindjes hé :lol: :wink:

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 15 jul 2006, 09:45

:) da's leuk dat ze al goed doorslaapt :D wat een flinke meid !
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 15 jul 2006, 12:21

Prevenar is die spuit tegen pneumokokken. Ze kost rond de €70, en je krijgt de helft terug van de ziekenkas. Sam heeft die indertijd ook gehad (toen werd er nog niets van terugbetaald, juist de laatste 2). Ze is niet verplicht, maar ik zou het m'n eigen niet vergeven moesten ze ooit iets krijgen wat had kunnen verholpen worden door die spuit :?

Goed zo voor de doorslaperkes :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

falderie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mei 2006, 16:21
Locatie:Heestert

Bericht door falderie » 15 jul 2006, 17:42

Spijtig dat ons kleintjes nog nie kunnen computeren hé? :wink: Kzou ze anders wel eens laten mailen naar Marie hoor, ze mag er een voorbeeld aan pakken, zo flink doorslapen zeg. Daar kunnen we nog van dromen.

Ze heeft nu al enkele nachten heel wat tijd nodig om weer in te slapen na het eten, en dan is het wel heel vlig tijd voor de volgende voeding, maar ja, hoop doet leven!

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 15 jul 2006, 17:59

falderie schreef:Spijtig dat ons kleintjes nog nie kunnen computeren hé? :wink: Kzou ze anders wel eens laten mailen naar Marie hoor, ze mag er een voorbeeld aan pakken, zo flink doorslapen zeg. Daar kunnen we nog van dromen.
inderdaad :) ben hier al blij als hij overdag wat slaapt (zoals vandaag)
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 15 jul 2006, 22:15

hier slaapt ons meisje nog niet door
maar de slaapbeurten worden wel al langer
De eetbeurten duren wel even omdat ze slecht boert :?
maar eens in bed, is ze onmiddellijk weg
of ze ligt nog eventjes met de oogjes open
maar ze geeft geen kick
En dat maakt dat wakkere uurtje van mama dan weer goed hé :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 02 aug 2006, 12:55

vandaag terug naar K&G geweest voor de gehoortest. Marie sliep niet hoor maar tis toch gelukt. Kmoest ze terwijl aan de borst leggen en na vee geduld is het dan toch gelukt! En alles was prima. Ze hebben haar nog es gewogen en ze al 4 kg 900! Met nklein 4 weekjes moet ze al haar spuitjes krijgen, kdenk dak da met haar ga meehuilen... :wink:

falderie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mei 2006, 16:21
Locatie:Heestert

Bericht door falderie » 02 aug 2006, 13:23

Ja, Mieke, dat dacht ik van Renate ook. Zo een kleine prutskes en dan moeten die al pijnlijke spuitjes krijgen.

Maar je kan ook aangenaam verrast zijn hoor, Renate heeft nooit een kik gegeven, da was best grappig. :D
Andere mamas kwamen buiten bij de dr met een tierend kleintje, en ik met een vrolijk lachend meisje. Daar stonden andere mamas wel van te kijken :shock:

Ze heeft de hoge pijngrens van mijn ventje denk ik. Hopelijk Marith ook he. We zullen zien.

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 02 aug 2006, 13:27

onze niels heeft ook nooit geweend
laatst met zijn spuitje voor pneumococcen, heeft hij een beetje gezeurd (maar blijkbaar is dat een vrij venijnig spuitje, het voelt branderig aan)
ons brittje heeft voor haar eerste spuitje ook niet geweend
maar voor dat spuitje voor pneumococcen... jongens toch zo hard geweend!! maar het was ook weer heel snel terug over
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
haylee
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 jan 2006, 17:01
Locatie:Opwijk

Bericht door haylee » 02 aug 2006, 14:44

Wij moeten morgen naar de KA achter zijn 2 spuitjes
kmoet al wenen als ik er aan denk
hopelijk heeft em er niet te veel last van
maar we zien wel he
Afbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 02 aug 2006, 20:37

Torben mag volgende week zijn spuitjes krijgen ;) hij weegt ondertussen ook al 4800gr :)
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 02 aug 2006, 23:33

major schreef:Torben mag volgende week zijn spuitjes krijgen ;) hij weegt ondertussen ook al 4800gr :)
Amaai das een schoon gewicht he zeg :wink:
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

falderie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mei 2006, 16:21
Locatie:Heestert

Bericht door falderie » 03 aug 2006, 10:04

Ik heb toch nog een tweede huisbezoek gekregen (ook al had ik gezegd dat het niet nodig was, ze hadden blijkbaar tijd over).

Ons Marithje gaat nogal vooruit hoor, ze weegt al 5kg nu. Ben benieuwd hoe groot ze al is, ik merk alleszins aan haar kleertjes dat ze al flink gegroeid is, de eerste pyamatjes en hemdjes zitten alweer in de doos.

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 16 aug 2006, 19:29

ons kleintje heeft zijn spuitjes gekregen en werd meteen gewogen en gemeten
hij meet 59,5 cm en weegt 5000 gr. 't wordt een flink bazeken :D
hij heeft wel heel k&g bij elkaar geschreeuwd. De dokter riep dat hij meer kon huilen dan normaal (wat niet echt mogelijk is, maar enfin...) of in slaap kon vallen. Hij is dus niet in slaap gevallen maar heeft de hele namiddag gehuild, maar da's dus niks anders dan normaal
ze gaven er ook een aantal tips om hem te kalmeren, maar die kenden we allemaal al, zoals de draagdoek, op z'n buikje houden, letten op wat de mama eet ( :roll: duuh) ...
de verpleegster zei zelfs dat torben er beter bij gebaat is met een frisse mama die de fles geeft, dan aan bv-mama die in slaap valt
Ik heb toch een sterk vrouwtje, hé? ze zei meteen dat ze nog liever in slaap valt :D
Als het enkel krampen zijn (en geen reflux) mogen we binnen een maand beterschap verwachten :D
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2006”