Wie verwacht ook een kleintje in december?

Moderators:Welcome, Annubis, Sigri, Moderators

Gebruikersavatar
winniepooh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 feb 2005, 12:40
Locatie:Limburg-Maaseik
Contacteer:

Bericht door winniepooh » 24 sep 2006, 20:00

Hoi allemaal,

ik ben de opstartster, maar door omstandigheden ben ik hier niet meer kunnen komen tot nu.

Zo te lezen gaat het jullie goed. Hier is ook alles pico bello in orde.

Beebje groeit goed, we weten ook dat we een meisje gaan krijgen.
Ze ligt voor op schema, ofwel komt ze dus eerder, ofwel gaat ze een grote baby zijn. Ben benieuwd, ik hoop op het eerste natuurlijk.

Zijn jullie al met de geboortelijst bezig? Of met de uitzet?
En de doopsuiker?

Groetjes Kim
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding


Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 24 sep 2006, 21:21

Welkom terug dan! Blij dat je nog iets van je laat horen en dat het allemaal positief nieuws is! :wink:
Het begint stillaan te korten hé?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

deember

Bericht door Aicha » 25 sep 2006, 10:57

hey,

Leuk hier nog eens iemand te treffen!

Hier is ook alles ok. Wij weten het geslacht van ons prutske ook maar tblijft voorlopig ons geheimpje.

Vorige huebben we onze keuze gemaakt wat betreft geboortekaartjes en ook de doopsuiker is gekozen. Die ga ik wel zelf ineen frutselen. Doe graag zo'n dingen.

Je zegt dat jullie beebje voor is op schema. Heb je er een idee van hoeveel ze nu ongeveer weegt?

Ik ben vorige week op consultatie geweest en ons prutske zou een goeie 1800 gram wegen. Denk dat dit ook aan de grotere kant is, want volgens de echo zou ik dab uitgerekebd zijn op 27 november in plaats van op 6 december.

Groetjes Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
winniepooh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 feb 2005, 12:40
Locatie:Limburg-Maaseik
Contacteer:

Bericht door winniepooh » 25 sep 2006, 18:59

Ja, het begint inderdaad op te korten, gelukkig maar.
Ik vind het nog allemaal veel te lang duren :(

Ik weet niet echt hoeveel de baby weegt. Hij zei alleen dat hij voor op schema ligt. Ik weet niet of ze dat bij ons Genk meten. Hoe meten ze het gewicht eigenlijk als het kindje nog niet geboren is?

Gisteren voelde mijn ventje het beebje voor het eerst. En als ik een kommetje op mijn buik zet als ik op de zetel ligt gaat af en toe het kommetje op en neer. Heel grappig eigenlijk. 'k vind het geweldig!

Onze kaartjes zijn ook besteld. Ik hoop dat we volgende week onze proefdruk gaan krijgen. De geboortelijst zijn we ook vorige vrijdag gaan leggen. Welk merk kinderwagen gaan jullie nemen? Of hebben jullie in gebruik?

De doopsuiker ga ik ook zelf maken. Dat lijkt me inderdaad wel heel tof. Ik ga nu wel niet ik weet niet hoe uitgebreid knutselen, ik ga mooie potjes in de ikea kopen, en dan met van dat handgeschept papier en mooi gekleurde doopsuiker werken. Ik hoop dat het resultaat mooi gaat zijn. Zo gauw ik iets af heb laat ik eens een fotootje zien.
Maar ik ga er pas achter een week of 5 mee beginnen.

Groetjes Kim
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

Bericht door Aicha » 25 sep 2006, 21:11

Bij ons meet de gyn het buikje, de beentjes,... en op basis van die metingen geeft de computer dan een schatting van het gewicht.

Heb jij last van bepaalde kwaaltjes? Hier wat last van de rechterheup. Hopelijk wordt het niet erger en blijf ik mobiel tot op het einde. Indien niet, zal dat hier een serieus probleem worden. Ons papa is momenteel lange dagen aan het kloppen op zijn werk dus....

Voel jij ook verandering in de bewegingen van je kleintje? Hier zijn de schopjes meer op duwtjes gaan lijken. Echt rolleboolllen hierbinnen zit er hierbinnen voor ons kleintje precies niet meer in. Beetje krap aa n het orden zeker? 'T is raar maar maak mij om de minste verandering ongerust.

Groetjes AIcha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
winniepooh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 feb 2005, 12:40
Locatie:Limburg-Maaseik
Contacteer:

Bericht door winniepooh » 27 sep 2006, 19:49

Ik merk nog niet dadelijk verandering in de bewegingen.
Wel dat ze de ene dag heel actief is, en dan de andere dag weer vrij rustig. Dan maak ik me ook vrij snel zorgen.

Maar ik heb zo een babysound gekocht, en als ik me dan zorgen maak, dan luister ik naar haar hartje. Dan ben ik weer iets gerust gesteld als ik haar hartje luid hoor kloppen.

Heb jij ook al zo een enorme buik. Ik ga gillen als nog een iemand zegt, "amai wat een dikke buik, hoeveel zitten er daar in!" :roll:
Ik ben nochtans nog maar 5.5 kg bijgekomen.
En gij?

Groetjes Kim
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

beebjes

Bericht door Aicha » 28 sep 2006, 16:45

Hier is het net omgekeerd. Als ik zeg ik we nu 7 ongeveer zeven maand ver zijn dan zeggen ze dat mijn buik nog niet zo dik is. Alhoewel ik nu 10 kilo bijgekomen ben en van mezelf vind dat mijn rondingen nu toch wel serieuze proporties aannemen.

Zou anders ne keer een fotooke plaatsen maar zijn hier nog steeds niet geëquipeerd en heb er trouwens ook niet veel verstand van.

Zou zeggen: trek je niet teveel aan van wat de mensen zeggen . Is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan hé.

We hebben hier ook op het punt gestaan om ons zo'n angelsound aan te schaffen maar na verschillende meningen gehoord te hebben over het toestel hebben we toch maar geen gekocht. Ben jij er tevreden over?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
winniepooh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 feb 2005, 12:40
Locatie:Limburg-Maaseik
Contacteer:

Bericht door winniepooh » 28 sep 2006, 18:26

bwa, die angelsound is wel leuk om te hebben en eens af en toe te luisteren.
Maar als ik nog eens moest doen gaf ik er toch niet meer zo veel geld aan uit.
In het begin luisterde ik elke dag, nu alleen eens een keertje per week, als ik me weer eens ongerust maak.

Groetjes Kim
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

beweging

Bericht door Aicha » 29 sep 2006, 19:18

Heb er dus geen spijt van dat ik er geen geld aan uitgegeven heb. Zolang ik mijn prutske maar goed voel bewegen ben ik (redelijk) op mijn gemak. Er kan natuurlijk altijd iets mis zijn maar ik ben niet van plan om te veel te doemdenken.

Hier wordt het zeker ons laatste prutske en dus probeer ik er zoveel mogelijk van te genieten. Zou die bewegingsmomentjes willen vastprenten in mijn geheugen maar weet van mijn vorige kindjes dat het echte gevoel daarvan na de bevalling zo vlug vervaagt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 12 nov 2006, 11:10

ja, gek hé, hoe snel je dat allemaal vergeet
bij mij is het nog geen half jaar geleden
en het lijkt al een eeuwigheid en allemaal zo vaag... jammer!!

trek je niets aan van wat de mensen zeggen over je buik!!!
ik was 2x goed rond
de eerste keer was wel het verschrikkelijkste,
maar dat trekt vrij snel weg hoor
Het is jouw buik met jouw kindje!! en geniet er maar van!!! :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

de laatste loodjes

Bericht door Aicha » 18 nov 2006, 11:30

Inderdaad, niets van aantrekken van al die opmerkingen. Gewoon fier zijn op je buik en er van genieten!

Bij mijn eerste 2 zwangerschappen was mijn buik heel snel verwenen. Vraag me af of dat nu weer zo zal zijn. Al 3 keer goed gerokken... zou dat niet meer sporen achterlaten? We zien wel... en anders veel buikspieroefeningen achteraf hé.

Hier begint het allemaal wel zwaar door te wegen. Veel last van mijn bekken. Als ik bij momenten afzie dan wou ik dat ons prutske vandaag nog kwam maar als het dan even beter gaat denk ik "blijf nog maar eventjes zitten.

Vele groetjes, een voorspoedige bevalling en vooral een prachtige baby toegewenst!!!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 18 nov 2006, 13:46

Hier ook iedereen druk bezig met aftellen! Heel veel succes allemaal en geniet van jullie bevalling en jullie spruit achteraf!!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 18 nov 2006, 13:59

Een heel vlotte bevalling gewenst allemaal!!
Afbeelding

Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2006”