Wie verwacht ook een kleintje in december?

Moderators:Welcome, Annubis, Sigri, Moderators

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)
keanu site

Bericht door Aicha » 05 jul 2006, 07:33

Hey Nathje,

Mooie site! ben al vlug eens gaan piepen. Het bevallingsverhaal al gelezen. Je hebt blijkbaar ook serieus afgezien.

Ik had bij mijn zoontje een zware bevalling. Binnen op woensdagavond, pilletje opgestoken om middernacht. 'S morgens nog steeds niets. Daarna infuus gekregen, pas om 18u naar verloskamer en dan bevalllen om 19u03.
Bij Orphée ging het heel wat sneller en was het ook draaglijker. Om 7u binnen en om 14u40 bevallen. Was nog geen 10 minuten in de verloskamer toen ze geboren werd.

groetjes


Gebruikersavatar
Nathje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 jan 2006, 09:20
Locatie:Zwevegem

Bericht door Nathje » 05 jul 2006, 21:08

Aicha,

Ben je van beiden natuurlijk bevallen?

Bedankt voor je berichtje in het gastenboek. Maar Keanu heeft blauwe ogen, geen bruine :D . Op sommige foto's is het net of hij bruine heeft, nochtans heeft papa donkerbruine en ik groene.

nathje.
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

oogjes

Bericht door Aicha » 05 jul 2006, 22:37

Nathje,


Ik zou echt denken dat het bruine ogen waren. T blijft een knoddig ventje!

Ik ben 2 keer ingeleid ( baarmoederhals wel steeds verstreken). Bij andres was dat na een onregelmatige monitoring en bij Orphée kon gewoon niet meer van de warmte en was toch al overtijd met 3 cm opening. Heb van beide geen epidurale gehad.
Ik hoop dat ik ook deze keer de kracht vind om het uit te houden zonder epidurale. Enfin, we zien wel als het zover is. Elke bevalling is anders hé.

Aan alle andere decembermama's,

Waar blijven jullie? Allebei verdwenen van dit gezellige forum?

Groetjes Aicha

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

echo

Bericht door Aicha » 06 jul 2006, 17:13

Hallo allemaal,

Wij zijn vandaag weer op controle geweest bij de gyn en hebben weer een echo gehad. Ons prutske heeft flink zijn best gedaan.
Normaal ben ik uitgerekend voor 6 december maar volgens de echo op 30 november.
Als ik deze keer overtijd ga(zoals bij mijn andere 2 kindjes) dan zal het waarschijnlijk een ferm babietje worden. Maar ja, beter groot dan te klein!
Moest dit even kwijt. Jammer dat we hier niets meer horen van de andere decembermama's!


Groetjes Aicha

Gebruikersavatar
Nathje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 jan 2006, 09:20
Locatie:Zwevegem

Bericht door Nathje » 06 jul 2006, 20:45

Aicha,

Kzal ekik u anders nog een beetje gezelschap houden, ist goe? :D

nathje.
Afbeelding


Afbeelding


Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

gezelschap

Bericht door Aicha » 07 jul 2006, 07:45

Hey Nathje,

Merci wi! Had het al van in het begin ondervonden dat je ook een gezelschapsmensje bent. Hihihi! Leuk

Groetjes Aicha

Gebruikersavatar
Nathje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 jan 2006, 09:20
Locatie:Zwevegem

Re: gezelschap

Bericht door Nathje » 07 jul 2006, 22:18

Aicha schreef:Hey Nathje,

Merci wi! Had het al van in het begin ondervonden dat je ook een gezelschapsmensje bent. Hihihi! Leuk

Groetjes Aicha
Jaja, gelijk hebt ge... :lol:

nathje.
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 07 jul 2006, 22:24

@ aicha
geen sinterklaaskindje dus!!
van ons ventje werd ook gezegd dat dat ne flinke ging zijn
maar dat viel goed mee hoor toen die geboren werd
en idd liever een flinke dan een kleintje dat mss in de couveuse moet
Nog veel succes hé!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

vroeger of niet

Bericht door Aicha » 08 jul 2006, 09:10

merci!

'Tis eigenlijk wel gevaarlijk als de gyn steeds een vroegere datum uitspreekt. Je hebt altijd de neiging om je op die datum te baseren en de ontgoocheling is dan eens zo groot als je na die datum nog steeds je kleintje niet in je armen hebt.
Dat zal bij mij wel weer het geval zijn. Ik behoor tot de categorie van zwangeren die systematisch overtijd gaan (met een inleiding inclus)

K zou zo graag eens hebben dat alles vanzelf begint, zodat ik nog eerst thuis wat kan blijven rondlopen, in plaats van uren aan het infuus vastgekoppeld te liggen. We zien wel en blijven hopen!

Groetjes Aicha

Gebruikersavatar
Nathje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 jan 2006, 09:20
Locatie:Zwevegem

Bericht door Nathje » 08 jul 2006, 22:22

Aicha,

als ik mijn zwangerschap uitrekende bij Keanu, kwam ik uit op 25 januari.
Op controle bij de gyn zei hij dat het voor de 19de zou zijn. En ikke, Joepie! 6 dagen vroeger.
En ik begon te zeveren tegen de gyn dat het beter toch 3 dagen langer zou blijven zitten, het zou dan tenslotte geboren worden op papa zijn verjaardag.
En de gyn begon te lachen en zei dat ik het dan maar 3 dagen langer moest proberen op te houden. En Meneerke is dan toch gekomen op de verjaardag van papa: 22 januari.
3 dagen vroeger volgens mijn berekening en 3 dagen later volgens de gyn zijn berekening :shock: .
Theeft de gulden middenweg gekozen :lol: .

nathje.
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

data

Bericht door Aicha » 09 jul 2006, 20:29

K doe mijn best om me bij de eerste datum te houden maar eigenlijk zou dat wel niet zo leuk zijn voor ons kindje! Verjaardag en sinterklaas samen.
Maar ik denk dat ik niet veel in de pap te brokken zal hebben. Ons boeleke zal zelf wel uitmaken wanneer het klaar is om te komen.

groetjes Aicha

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 09 jul 2006, 22:44

Wees daar maar zeker van :lol: :lol:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

beginnen aftellen

Bericht door Aicha » 23 jul 2006, 19:34

Iedereen (we waren al dun gezaaid) is hier precies verdwenen. t zou wel euker zijn om samen te beginnen aftellen. Allée, ben misschien al vroeg aan het aftellen maar bij mij is het opwaarts tot 20 weken en nu kan ik beginnen aftellen. Joepie!

Krijg ik echt geen gezelschap?

Sniksnik....

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

beginnen aftellen

Bericht door Aicha » 23 jul 2006, 19:34

Iedereen (we waren al dun gezaaid) is hier precies verdwenen. t zou wel euker zijn om samen te beginnen aftellen. Allée, ben misschien al vroeg aan het aftellen maar bij mij is het opwaarts tot 20 weken en nu kan ik beginnen aftellen. Joepie!

Krijg ik echt geen gezelschap?

Sniksnik....

Gebruikersavatar
patrice
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2004, 10:53
Locatie:beerse

Bericht door patrice » 23 aug 2006, 11:14

hallo allemaal

kan ik er ook nog bij?
ik zie nog maar juist dat er hier ook een forum is voor decembermama's , dus daarmaa dat ik zo laat ben.
ik zal me eens ff voorstellen,
ik ben patrice, 26 jaar en zwanger van ons eerste kindje, ik ben uitegeteld op 11 dec, wat tegelijkertijd ook mijn verjaardag is, wel leuk hoor!
wij gaan bevallen in turnhout, heb altijd een droomzwangerschap gehad tot een week terug zijn mijn bekken beginnen pijn doen, vrijdag naar de gyn dus ben eens benieuwd wat hij gaat zeggen.

groetjes
Afbeelding

Gebruikersavatar
patrice
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2004, 10:53
Locatie:beerse

Bericht door patrice » 23 aug 2006, 11:15

hallo allemaal

kan ik er ook nog bij?
ik zie nog maar juist dat er hier ook een forum is voor decembermama's , dus daarmaa dat ik zo laat ben.
ik zal me eens ff voorstellen,
ik ben patrice, 26 jaar en zwanger van ons eerste kindje, ik ben uitegeteld op 11 dec, wat tegelijkertijd ook mijn verjaardag is, wel leuk hoor!
wij gaan bevallen in turnhout, heb altijd een droomzwangerschap gehad tot een week terug zijn mijn bekken beginnen pijn doen, vrijdag naar de gyn dus ben eens benieuwd wat hij gaat zeggen.

groetjes
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

Welkom

Bericht door Aicha » 23 aug 2006, 17:42

Hé Patrice,

Welkom hier! Ben blij dat er weer wat leven in de brouwerij komt. Ik was hier precies alleen achtergebleven.

Wat last van bekkeninstabiliteit zeker? Komt nogal veel voor en ik had op het laatste van mijn vorige zwangerschap ook wat last van. Hopelijk wordt het voor jou niet te erg.

Wij zijn vandaag bij de gyn. geweest en alles was ok. Ons prutske weegt bijna 1 kilo en ligt momenteel nog dwars. Hopelijk draait ze nog maar ja, ... dat zal wel zeker. Ons Orphée heeft ook een tijdje zo gelegen .

Weten jullie het geslacht al en vertellen jullie dat al?
Hier ligt het telkens op het puntje van mijn tong als iemand er naar vraagt. Al moet ik eerlijk toegeven dat er al enkele mensen zijn die het weten.
Laatst gewijzigd door Aicha op 23 aug 2006, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Re: Welkom

Bericht door sandy » 23 aug 2006, 20:33

Aicha schreef:Weten jullie het geslacht al en vertellen jullie dat al?
Hier ligt het telkens op het puntje van mijn tong als iemand er naar vraagt. Al moet ik eerlijk toegeven dat er al enkele mensen zijn die het weten.
Moeten wij ook eens ons best doen? :lol:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
patrice
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2004, 10:53
Locatie:beerse

Bericht door patrice » 24 aug 2006, 08:53

hey aïsha,

super zeg dat alles goed was bij de gyn!! Wij moeten morgen gaan en ben elke keer weer benieuwd hoeveel hij weegt en meet , jij niet?
Ja wij weten het geslacht al wel ff, eigenlijk, ik vind het ook heel moeilijk om te zwijgen hoor, vooral mijn vriend heeft het er zwaar mee eigenlijk hahaha
En dan krijgt ons kleintje een meter die elke keer als ik ze zie me probeert in de luren te leggen zodat ik het zou verklappen, maar het pakt niet hoor hahaha

Hoever staan jullie met de uitzet en het kamertje?
Het kamertje is bij ons af, we hebben het lichtblauw geschilderd en er komen witte meubeltjes in.

groetjes
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

hij of zij

Bericht door Aicha » 24 aug 2006, 16:22

Zal alvast duimen dat bij jullie ook alles goed is! Vlug iets laten weten hé als je terug bent.

Ik heb het meeste (grote) gerief al van mijn andere 2 kindjes maar iets nieuws blijft toch altijd leuk en trouwens ... de seizoenen moeten ook nog kloppen hé.
Wat ik nog tekort heb zal ik op de geboortelijst zetten.

Naar het kamertje toe is er hier nog werk aan de winkel. Onze 2 pagaddertjes slapen nu samen in 1 hele grote kamer en deze zal in 2 verdeeld worden en dan krijgen zij een stapelbed.
De 2é kamer wordt voor ons prutske. Niet direct hoor , want ik heb ze graag dicht bij me. Als ons kindjes dan iets ouder zijn kunnen ze zelf kiezen wie bij wie slaapt.

In uitspraak van het geslacht wissel ik soms af, want als je 3 keer tegen dezelfde persoon over een "hij" spreekt dan zijn ze overtuigd dat het een jongen is ....
Als je je geroepen voelt mag je ons natuurlijk altijd dat geheimpje onthullen hoor. En .... wie weet laat ik ook wel iets los!

Groetjes Aicha

ps: Heb bijde voortstelling gezien dat we nog gezelschap krijgen. 't wordt hier leuk!!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
patrice
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2004, 10:53
Locatie:beerse

Bericht door patrice » 25 aug 2006, 11:41

heyhey

Juist terug van de gyn, helaas was mijn vaste weggeroepen voor een bevalling ( ik hoop stiekem die van mijn zus want zij is overtijd en heeft dezelfde gyn als ik)
dus kreeg een andere ,jah en das dan weer totaal anders,he!! ik ben nog nooit zo vlug terug buiten geweest.
Nu, alles was perfect op schema zei hij, hij weegt 750 gr en lengte wist hij niet.
Dus kan er weer voor een maandje tegen!!

groetjes
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

goed zo

Bericht door Aicha » 25 aug 2006, 15:11

Allée, iedereen weer gerustgesteld! Het is toch telkens weer een opluchting hé.
En... is het je zus die bevallen is terwijl jij op consultatie moest?

De gyn zei dat ons prutske 1kilo weegt en ik vond dat nogal veel maar zie nu dat jij 1 week vroeger op 750 gram zit, dus tzal toch kloppen.

Zeg, een blauw kamertje , wil dat iets zeggen naar het geslacht toe?

Groetjes Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
patrice
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2004, 10:53
Locatie:beerse

Bericht door patrice » 25 aug 2006, 15:59

haha ja je kan het al raden dan,he hahaha

en idd het was mijn zus, ik kom er net vandaan, ik ben de trotste meter geworden van een meisje Maureen, 3.600kg en 52 cm groot!!
Afbeelding

falderie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mei 2006, 16:21
Locatie:Heestert

Bericht door falderie » 25 aug 2006, 16:18

Gefeliciteerd met het meterschap, en gefeliciteerd aan de toekomstige decembermama's.

Ikzelf ben al een decembermama (mijn eerste dochtertje wordt er 3 op 8 december), vandaar dat ik hier ook efkes kwam lezen.
Ikzelf ben ook van december (de 14de) en vond da ook niet zo leuk eigenlijk. Sinterklaas, mijn verjaardag, kerst en nieuw en daarna voor de rest van het jaar, geen cadeaus meer...

En nu bij Renate heb ik dat ook wel wat hoor, in december wordt ze overdonderd door cadeaus, ze besefte tot nu toe eigenlijk nog niet goed wat haar overkwam. En ik vind ook niet dat de sint veel gerief kan brengen waar ze eigenlijk nog te klein voor zijn, maar waarvan je weet dat ze er over een half jaar wel mee zullen kunnen spelen. (je kan ze moeilijk een zwembadje geven midden december he :roll: )

Maar voor de rest is het ook heel knus hoor, lekker in de warmte met je kleine babytje, de kerstboom versieren, sfeervolle periode om lekker te genieten van het gezinnetje.

Geniet van jullie zwangerschap he, dames!!

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

Bericht door Aicha » 25 aug 2006, 19:22

Patrice,

Proficiat met geboorte van je metekindje! Je kunt beginnen oefenen. Leuk hé en jou kindje heeft alvast een speelkameraadje!
Mochten we het geslacht al weten of was dat de bedoeling niet?

Falderie,

In het begin vond ik het ook wat jammer dat ons kindje uitgerekend is voor december. Er valt dan sowieso al veel te vieren met de nodige cadeautjes. Verjaardagen vallen daartussen minder op hé! Ik hoop alleen dat ons prutske niet stipt komt want dan is het echt wel sinterklaas. Maarja, tzou moeten lukken hé!
Nu bekeken is het inderdaad wel een hel gezellige periode en kzal zeker niet zo zweten als de julimama's. Er zijn overal voo-en nadelen aan hé.
Nog een vraagje. Je dochtertje is ook van december. Ondervind je een groot verschil tussen haar en haar klasgenootjes qua ontwikkeling, voel je het leeftijdsverschil aan?

groetjes
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

falderie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mei 2006, 16:21
Locatie:Heestert

Bericht door falderie » 25 aug 2006, 22:30

Renate vertrekt op 1 september voor het eerst naar de klas, ze werd pas 2.5 jaar op 8 juni dus dan mocht ze niet meer vertrekken he.

Ze zal nu starten in het peuterklasje, en blijft het hele schooljaar bij dezelfde juf zitten, maar de jongere kindjes (dus van 2004) gaan dan overgaan naar een ander peuterklasje, zodat Renate tegen het eind van het schooljaar toch ook niveau einde 1ste kleuterklasje haalt.

Ik denk dat dat van kind tot kind afhangt, Renate is eigenlijk een redelijk rappe, vooral in haar babbelen en zo, motorisch iets minder. Ik maak mij daar niet zoveel zorgen over, tis bij mij altijd gelukt, tzal bij haar ook wel lukken.

Tzou inderdaad moeten lukken dat je kindje echt op sinterklaas zelf geboren wordt he. En ik vind dat je er zelf ook veel aan kan doen, om je kindje toch een leuke verjaardag te bezorgen. Ik wil dit altijd goed gescheiden houden, nu sinterklaas, en toevallig 2 dagen erna haar verjaardag. Aparte feestjes dus. Lekker druk hoor, de maand december.

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

einde van het jaar

Bericht door Aicha » 27 aug 2006, 20:01

Sommige mensen zeiden hier zo van:"oei, voor december. Dat zal moeilijk zijn op school. Zouden jullie je kindje niet laten meegaan met 2007?" Vond dat eigenlijk allemaal wel wat voorbarig.

We zullen er hier zeker voor zorgen dat ons prutske volwaardige verjaardagsfeestjes krijgt! Trouwens, sinterklaas komt hier altijd in het weekend langs, ook al valt 6 december tijdens de week. Het zou dus maar 1 keer om de zoveel jaar zijn dat Sinterklaas en de verjaardag van ons prutske samenvallen!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

falderie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mei 2006, 16:21
Locatie:Heestert

Bericht door falderie » 28 aug 2006, 14:46

Aja, das een goed idee, van sinterklaas in het weekend en de verjaardag echt op den dag zelf.

Ja da vind ik toch ook voorbarig zunne, om dat nu al te zeggen terwijl je babytje nog niet eens geboren is :shock: Je zal dat zelf wel merken aan je kindje of het aan de rappe of aan de trage kant is he. Het is dan nog tijd genoeg om daar een beslissing over te nemen. Ik ben er van Renate van overtuigd dat da wel zal loslopen.

Ik heb trouwens mezelf als voorbeeld, ik ben op 14 december geboren, en heb altijd meegekunnen, kwas nog maar 20 toen ik al afstudeerde(A1), dus het kan wel he.

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

hallo

Bericht door Aicha » 05 sep 2006, 18:52

Hey, dacht nu eindelijk wat gezelschap te krijgen bij het aftellen maar t' is hier precies weer stilgevallen. Kwam ook bij de voorstelling iemand tegen die voor december uitgerekend is, maar hier.... noppes,niemand.

Falderie,

Hoe is het schooljaar gestart? Heeft jou dochtertje een goede start gemaakt? Niet te veel traantjes, hoop ik.

Mijn dochtertje zit nu in het eerste kleuterklasje en heb vandaag vernomen dat daar een nieuwkomertje is. Eentje geboren in december dus en direct naar eerste kleuter. Die stap vind ik toch wel groot.
Zou toch eerder opteren voor een instapmomentje en dan doorschuiven. Wat denk jij?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

falderie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mei 2006, 16:21
Locatie:Heestert

Bericht door falderie » 05 sep 2006, 19:06

Hallo,

de start naar school verloopt redelijk vlot, telkens als ik ze s morgens afzet, zijn er wel even traantjes, maar als ik ze ga afhalen is ze altijd heel enthousiast aan het vertellen over wat ze allemaal heeft gedaan, dus dat zit wel goed. Toch vind ik het lastig hoor om ze zo te moeten achterlaten, hopelijk betert het snel.

Renate zit in het peuterklasje (met drie kindjes die nog van 2003 zijn) en de rest is van 2004. Ze zal wel heel het schooljaar bij die juf blijven zitten (omdat de 2 eerste kleuterklassen nu al overvol zitten), de juf zorgt ervoor dat ze tegen het eind van het schooljaar ook het niveau van einde eerste kleuter halen. Naarmate er meer jongere kindjes bijkomen, gaan ze de peuterklas opsplitsen in 2 klasjes.
Renate zit nu wel in een redelijk grote school, veel scholen starten in september nog niet met een peuterklasje, maar vb pas na de kerstvakantie. Dan heb je natuurlijk niet te kiezen.

Voor Renate (en dus de meeste decemberkindjes denk ik) kon ze pas starten op 1 september omdat ze pas op 8 juni 2.5 jaar geworden is, en dan is er geen instapmoment meer. Ik denk dus dat het afhankelijk is van school tot school hoe dit aangepakt wordt.


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2006”