dagboek van de zwangeren onder ons (oktober)

Moderators:Welcome, Annubis, Sigri, Moderators

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:
dagboek van de zwangeren onder ons (oktober)

Bericht door Annubis » 29 mar 2006, 12:05

de bedoeling is dat je hier dagelijks of wekelijks eens komt schrijven hoe de zwangerschap verloopt, of je last hebt van bepaalde kwaaltjes , en wat zijn je tips om ze te verhelpen.

ook indien je een echootje hebt mag je het hier plaatsen.
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)


Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 07 apr 2006, 13:38

het is nu al een week dat ik s middags parrovita eet met olijven en fetakaas . het is zoals een verslaving en op heel de dag drink uit 2l water met versgeperst citroensap in . heb er rare eetgewoontes van gekregen van zwanger te zijn. wel veel gezondere.

vandaag heb ik ook weeral heel de dag koud ik krijg het precies maar niet warm. ik zit altijd maar naar het echootje te kijken en vind het echt een wonder dat er weer zo een klein mensje in mijn buik groeit.

je bent misschien wel mijn derde spruitje maar het is toch nog allemaal heel bijzonder . ik kan niet wachten tot ik je serieus voel bewegen. bomma is ook heel blij met haar dertiende kleinkind . en je broertje begint nu ook te beseffen dat er een beebje in mama's buikje zit .
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 28 jul 2006, 19:35

een paar maanden later nu :

ik heb nog altijd last van veel weeen . ik hoop bij mijn volgend bezoek aan de gyne dat ik nog geen opening heb. ik zou toch eigenlijk nog een tijdje moeten volhouden . ik heb met momenten enorm veel pijn maar met momenten kan ik dan heel de wereld weer aan. gisteravond (nacht heb ik heel de benedenverdieping gekuist . ik weet dat dat met vuur spelen is , maar iedereen belooft me van te komen helpen maar ik moet toch nog het meeste zelf doen. vanf volgende week is mijn mama er terug ik zal blij zijn. het is wel leuk dat jurgen thuis is maar hij maakt nog meer rommel en kuist niets op. hij heeft medelijden met mij en helpt wel maar hij maakt nog meer rommel :?
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
smurfin27
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:13

Bericht door smurfin27 » 28 jul 2006, 19:47

Ik heb sinds deze week toch wat meer last van zwangerschapskwaaltjes.
Heb sinds begin deze week iedere avond last van rugpijnen en 's nachts kan ik ook moeilijker mijn draai vinden.
Maar ja, ik ben ook heel de week alleen geweest op het werk (wat toch wat extra druk en stress heeft meegebracht, vooral de eerste dagen) en ik heb een bureaujob (heel de dag zitten dus). Het warme weer zal er ook wel niet veel goed aan gedaan hebben.
Enfin, nu ben ik in verlof en ze beloven iets frisser weer....dus ik leef op goede hoop :wink: .
Woensdag moeten we terug naar de gyneacoloog. Jullie zullen dan wel horen hoe het gaat!!!

Mama van A&E ik hoop met jou mee dat je niet veel te vroeg moet bevallen en probeer toch maar van je rustig te houden he.
Ik kan het zelf ook moeilijk maar af en toe moet je naar je lichaam luisteren en eens iets laten liggen he. Jij hebt natuurlijk ook al 2 kindjes rondlopen he (dat zal ook wel nog iets anders zijn).

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 28 jul 2006, 19:53

ik hoop het ook dat ik niet te vroeg beval maar ja we laten de natuur zijn gang gaan ! ik luister inderdaad naar mij lichaam anders gaat het helemaal niet goedkomen! we zullen zien wat de toekomst brengt he hopelijk gaat de tijd wat snel vooruit!
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)


Gebruikersavatar
petrake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 09:23
Locatie:Ruisbroek
Contacteer:

Bericht door petrake » 29 jul 2006, 08:20

Kan me het voorstellen met 2 kindjes die daar ook nog rondlopen. Hier juist hetzelfde. Naar je lichaam luisteren is de boodschap.
Wij moeten binnen 3 weken naar de gyn.,momenteel weegt onze volgende spruit al 1kg480. Vindt dit al tamelijk zwaar, bij de vorige zwangerschappen dacht ik niet dat ze al zo zwaar waren.
Ook vindt ik dat ik al tamelijk snel terug mag komen ben deze week nog maar pas geweest. We zullen wel zien, heb zo het gevoel dat deze zwangerschap voorbij vliegt. Is misschien omdat er hier nog 2 andere kapoenen rond lopen.

Groetjes petrake
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 29 jul 2006, 08:22

van mij mag de tijd nu wel effe stilstaan...Het is niet meer zo lang,eh..en ik wil nog eventjes genieten van het zwanger zijn...met koeler weer :wink: :wink:

doopsuikertjes zijn besteld,kaartjes bijna allemaal klaar,kleertjes gesorteerd,bedje staat klaar om ineengezet te worden.Moet enkel nog een nieuw matraske gaan kopen.

augustus naar de gyn,en hier geeft de weegschaal weer -3kg aan..
deze keer moet ik gaan voor de glucotest,en een grote echo...
Na deze controle ga ik ook om de drie weken op controle moeten,ipv om de 5.(kwestie dat die nog wat verdienen aan mij,he :wink: )


vrvr is gecontacteerd voor postnatale begeleiding(als alles goed is,kom ik na de bevalling,en een tas koffie naar huis).
Kraamhulp is in orde...

dus ja,ik kan nu wel een beetje op het gemak naar oktober toeleven...
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
smurfin27
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:13

Bericht door smurfin27 » 29 jul 2006, 10:31

Goh Petrake gij zegt dat ge de indruk hebt dat uw zwangerschap voorbij vliegt!!!!

Wel ik heb soms net het omgekeerde gevoel. :wink: Maar voor mij is het dan wel mijn 1ste he, dat zal er ook wel mee te maken hebben.

Enfin, we gaan dan aan de kinderkamer gaan beginnen zie. Van't weekend moet alles wat er nog staat eruit gehaald worden. Het meeste moet naar de garage en de grote meubelstukken die er terug in moeten komen (oa een groot zetel-bed voor logé's) moeten maar even in onze slaapkamer een plaatsje vinden.

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 29 jul 2006, 11:03

ja bij mijn eerste stond de tijd precies ook stil ! nu vliegen de dagen voorbij . ik ben er niet rouwig om . maar ergens voel ik ook een beetje pijn in mijn hart dat dit mijn laatste zwangerschap is . ondanks de moeilijkheden die ik nu heb geniet ik toch wel van het zwanger zijn. en dan die kleine stampjes het gevoel dat er iets leeft in mij , dat doet me telkens de problemen vergeten.
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
petrake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 09:23
Locatie:Ruisbroek
Contacteer:

Bericht door petrake » 29 jul 2006, 13:42

Bij mijn eerste kon het ook niet rap genoeg voorbij zijn, ik bedoel dat ik niet snel genoeg die kleine spruit in mijn armen wou nemen.
Nu wil ik zoveel mogelijk van de zwangerschap genieten en nu vliegt het voorbij. Waarschijnlijk is dit omdat het de laatste zwangerschap is (misschien). Hier moet alles nog in orde gebracht worden.
We moeten nog gaan kijken voor doopsuiker en het geboortekaartje begint stilaan in orde te geraken, we ontwerpen het zelf en gaan daarmee naar een drukker. Het bedje zet mijn man pas ineen als de baby is geboren, hebben we bij de twee vorige ook zo gedaan, je weet nooit of er eventueel iets mis moest gaan. De wieg, gemaakt door vrienden van ons bij de geboorte van ons Luna (de wieg is in de vorm van een maan) die moet terug geschilderd worden. Bij ons Luna was ze geel, bij ons Isis had ze een zand kleur met cartouches (egyptische tekeningen) erop, nu weten we het nog niet heel zeker, want we zijn er nog niet helemaal uit welke naam we gaan kiezen. We proberen de kleur of eventueel de tekening van de wieg altijd te linken aan de naam van de baby.
Ook voor de kledij moet ik wachten, want alleen wij weten het geslacht van de baby. Durf nog niets laten zien van de kledij want mijn oudste dochter is zo slim en praatvaardig dat ze het wel eens zou kunnen verraden.
Je ziet dus, het is hier niet simpel om alles in orde te brengen, maar we slaan er ons wel door.

Groetjes petrake
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
smurfin27
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:13

Bericht door smurfin27 » 30 jul 2006, 18:19

Onze kinderkamer schiet goed op!!!!! Gisteren hebben we hem volledig leeggehaald en vandaag heeft mijn ventje de tapijt eruit gehaald.
Morgen gaan we op zoek naar behang (soort tasso), verf en parket.

Ik zit hier ondertussen beneden en ik mag niet te veel helpen :cry: . Gisteren heb ik een beetje geholpen met het leeghalen van de kamer, maar met die zwangere buik is het toch niet zo evident om constant met dozen gerief naar beneden te lopen (telkens 2 verdiepingen).
Trouwens mijn ventje zegt dat ik nu in de eerste plaats voor ons babytje moet zorgen. Dus ik probeer maar wat huishoudelijk werk gedaan te kijrgen en aan mijn stagedagboek en scriptie te werken (dat moet ook nog gedaan worden he).
Iedere dag een beetje he, zo hebben we een kraaknet huis tegen dat ik weer moet beginnen werken en zal al het andere ook gedaan zijn.

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 30 jul 2006, 18:44

Fijn,zo prullen aan de babykamer,he!!!!
Vandaag nog wat kleding gekocht voor baby..Onderhand kan ik weer heel de straat voorzien van babykledij..

Met mezelf gaat het niet zo goed..een bovenste luchtweginfectie,met de nodige gevolgen van hoest,slijm(sorryyy),koorts,en vervelend worden van het snotteren..
Het enige wat ik mag nemen van de dokter van wacht is een homeopatisch middel voor de borsthoest...en als de koorts te hoog is,een dafalganneke..
Morgen moet ik dan contact opnemen met mijn gyn,om te zien welke medicatie ik voorgeschrevven mag krijgen...
Ik ben geen flauw bees,maar loop er nu al een tijdje mee rond,en het gaat er gewoon niet op vooruit..
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
smurfin27
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:13

Bericht door smurfin27 » 30 jul 2006, 19:05

oei Sterretje, da's niet plezant. Verzorg jezelf maar goed!!!!

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 30 jul 2006, 19:17

smurfin27 schreef:oei Sterretje, da's niet plezant. Verzorg jezelf maar goed!!!!
Ik laat me verzorgen :wink:
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 30 jul 2006, 21:06

Afbeelding

vandaag gemaakt
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 30 jul 2006, 22:09

Mooi buikje!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
smurfin27
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:13

Bericht door smurfin27 » 02 aug 2006, 11:53

Wij moesten vanmorgen weer naar de gyneacoloog. Alles is prima in orde met ons Ukkie. Hij/zij weegt 1 kg 800 waarmee hij/zij een beetje voor is op schema, ligt al met zijn hoofdje naar beneden en krijgt voldoende voeding via de navelstreng.
Wat mijn rugklachten betreft van vorige week (iedere avond pijn na een hele dag aan mijn bureau te zitten op het werk): da's ook volkomen normaal en aangezien het nu beter is (nu ik in verlof ben) moet ik me nergens zorgen over maken. De dokter kon mij eventueel al zwangerschapsverlof voorschrijven als het te lastig zou zijn. Maar dat zie ik niet zo goed zitten: da's allemaal tijd dat ik niet kan thuiszijn met ons Ukkie. Ik zal het toch nog eerst eens zo proberen.
Verder heeft hij me ook nog prenatale kine voorgeschreven. Nu eens kijken welke kinesist er hier in de buurt is waar ik die oefeningen kan doen.

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 02 aug 2006, 11:57

leuk dat alles zo goed gaat met je ukje! hier gaat het weer minder en alessio heeft het echt te druk niet te doen ! hij word met momenten echt hysterisch zo heb ik hem nog nooit meegemaakt. het is echt zwaar voor mij op de moment. ik heb overdreven veel last van de weeen ook . ik hoop dat ik nog even kan volhouden maar voor de moment zie ik het even niet meer zitten ik heb echt weer een dipje :cry: :?
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
smurfin27
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:13

Bericht door smurfin27 » 02 aug 2006, 12:07

Oei, da's minder leuk nieuws.
Ik hoop voor jou dat je je straks weer wat beter zal voelen en dat je toch nog voldoende kan rusten.
Het moet inderdaad niet makkelijk zijn als je al 2 kindjes rondlopen hebt.

Veel sterkte!!!!

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 02 aug 2006, 12:10

ik hoop het ook... ik ga ze sebiet in hun bedke leggen en dan kan ik even uitblazen.
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
petrake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 09:23
Locatie:Ruisbroek
Contacteer:

Bericht door petrake » 02 aug 2006, 12:42

Ik kan alleen maar zeggen tegen mama van a&e, hou vol. Hier is het juist hetzelfde. Luna (die is bijna even oud als Alessio) is hier de laatste tijd ook verschrikkelijk druk en hysterisch soms. Ik denk dat het aandacht vragen is, ze ondervind ook dat er iets aan het gebeuren is.
Ze weet dat als ze jarig is geweest, ze dan naar school gaat en dat daarna de baby wordt geboren. Volgens mij is dit allemaal een beetje teveel voor aan te wennen en probeert ze nu alle aandacht op te eisen.
Haar kleine zus ondervind dit ook en probeert daar met mee te doen. Zij is ook een beetje 'lastiger' dan anders. Ze zitten nu soms ruzie te maken om mij :) Ze komen dan aan mijn rok hangen en zeggen tegen elkaar altijd: mijn mama.
Ik leg hun dan uit dat ik de mama ben van alle twee en binnekort de mama van alledrie. Ook als ik de een durf op mijn schoot nemen, dan is de andere daar direct en wil die bij mij komen. Nu kan ik dit nog oplossen door elk op 1 bil te zetten, maar ik ga als ik bevallen ben aan de gyn vragen voor een derde bil :D
Maar al bij al valt alles wel op te lossen, probeer ze nu elkeen wat meer aandacht te geven en betrek ze bij alles wat met de baby te maken heeft.
En als ze dan allebei hun middag dutje doen, probeer ik mij ook te ontspannen.


Groetjes petrake
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 02 aug 2006, 18:00

terug van de gyn..glucosetest is achter de rug,en daar ben ik niet kwaad van...bha,zo lelijk dat dat smaakt..

baby zou nu 1,200kg wegen,en volgens de de gyn zou dan het geboortegwicht uitkomen op 3,600kg....bij tjorven zaten ze een een halve kilo langs(hij woog 500 gr meer),dus als deze baby ook een halve kilo scheelt

verder was alles in orde,we kunnen er weer even tegen...


betty,rustig aan doen,he,meiske!!!!
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
smurfin27
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:13

Bericht door smurfin27 » 04 aug 2006, 14:06

Aangezien ons vliesbehang pas dinsdag toekomt (ferme tegenslag) :cry: en mijn ventje dus niet veel geen werk meer heeft voor de komende dagen (er moeten wel nog een paar dingen worden geschilderd, maar geen werk meer voor 5 dagen) zijn we gisteren achter onze benodigdheden voor de doopsuiker geweest en daar ben ik nu mee bezig (terwijl mijn ventje de bak boven de ramen en de kast schildert).
Ammaai, da's ook nog een ambetant werkje zulle die doopsuiker. Maar 't zal schoon worden. 8) 8) 8)

Gebruikersavatar
smurfin27
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:13

Bericht door smurfin27 » 04 aug 2006, 14:10

Zeg sterretje, wat is die glucosetest eigenlijk? Ik moet daarvoor naar mijn huisarts gaan (een dezer dagen). Maar ik dacht eigenlijk dat dat gewoon een bloedafname was!!!
Waarom doet de gyne dat eigenlijk niet? Mag hij geen bloed afnemen? Of hangt dat van gynecoloog tot gynecoloog af?

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 04 aug 2006, 14:54

geen idee,het is gewoon standaard dat je dat hier bij de bloedafname in het ziekenhuis doet..
je gaat binnen,ze trekken bloed,je drinkt ieets suikerwaterachtig,en na een uur trekken ze opnieuw bloed....
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 04 aug 2006, 22:05

Dat is toch niet standaard? Ik heb dat nooit moeten doen..
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 04 aug 2006, 22:08

bij sommige gyne wel tschijnt...
ikke ook nooit gedaan.

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 05 aug 2006, 08:21

hier dus echt wel standaard,zunne..
Word hier samen gepland met de 2de grote echo...
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
petrake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 09:23
Locatie:Ruisbroek
Contacteer:

Bericht door petrake » 05 aug 2006, 11:36

Heb dit ook nog nooit moeten doen, bij geen een van de 3 zwangerschappen. Denk dat dit te maken heeft bij welke gyn je gaat.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 05 aug 2006, 20:15

Afbeelding


buikje van vandaag :wink:
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2006”