mei babietjes

Moderators:Welcome, Annubis, Sigri, Moderators

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 08 mei 2006, 21:54

geef mij dan toch maar liever de zon hoor
ben die regen al meer dan beu, eens de zon gezien, steekt dat rap tegen zenne :cry:


Gebruikersavatar
voetballover
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2005, 10:36
Locatie:leuven (kessel-lo)

Bericht door voetballover » 09 mei 2006, 09:44

ik ben gisteren op controle geweest,alles was oke ,en alles zat nog potdicht spijtiggenoeg...
Bij mijn laatste controle werd tijdens het onderzoek een uitstrijkje genomen om te testen of er streptokokken aanwezig waren. Het blijkt nu dat die inderdaad aanwezig zijn. Welke gevolgen kan dit hebben? Zijn er nog mensen die dit herkennen?
want nu maak ik me wel echt ongerust...
ze zeiden iets van antibiotica te geven als ik aant bevallen ben,dan krijgt de baby dit via de placenta ook.
maar de placenta werkt niet optimaal meer,kan dit dan geen kwaad
trotse mama van XANTHE*28mei2006*3190g*51cm*

getrouwd op 28 april 2007
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 09 mei 2006, 10:22

Niet te veel zorgen maken!!
Ik heb dat ook gehad voor de geboorte van Yana.
Als je binnengaat met weeën zal je aan een baxter gelegd worden met antibiotica.
Ik dacht dat dit in de vagina zit en omdat daar je kindje moet passeren zou het anders kunnen dat je kindje daarmee in aanraking komt.
Maar met die antibiotica kan dit geen kwaad. Ik dacht dat dat voor een maand goed is, maar tegendan ben je al bevallen :D
Bij de geboorte van Milan had ik dat niet, maar erg is het niet!!!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 09 mei 2006, 15:52

voetballover schreef:ik ben gisteren op controle geweest,alles was oke ,en alles zat nog potdicht spijtiggenoeg...
hier nog niet veel beter :oops: , ongeveer 1 cm, met moeite
ah , heeft nog een weekje tijd, kan veel veranderen he
en wanneer ben jij weer juist uitgerekend voetballoverke ?

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 09 mei 2006, 15:56

ik had de dag voor dat ik uitgerekend had nog niets opening
de dag nadien 's nachts is het begonnen .
Dus het kan heel snel gaan hoor!!!
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 09 mei 2006, 16:29

voetballover schreef:ik ben gisteren op controle geweest,alles was oke ,en alles zat nog potdicht spijtiggenoeg...
hier nog niet veel beter :oops: , ongeveer 1 cm, met moeite
ah , heeft nog een weekje tijd, kan veel veranderen he
en wanneer ben jij weer juist uitgerekend voetballoverke ?

Gebruikersavatar
voetballover
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2005, 10:36
Locatie:leuven (kessel-lo)

Bericht door voetballover » 09 mei 2006, 17:53

20 mei is normaal DE datum bij mij...
dit weekend is het volle maan,wie weet he..

de oma van mijn vriend is ervan overtuigd dat het dan komt piepen...
trotse mama van XANTHE*28mei2006*3190g*51cm*

getrouwd op 28 april 2007
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 09 mei 2006, 19:41

voetballover schreef:20 mei is normaal DE datum bij mij...
dit weekend is het volle maan,wie weet he..

de oma van mijn vriend is ervan overtuigd dat het dan komt piepen...
ale, dus we kijken uit naar het weekend haha :P
trouwens, zondag is het moederdag, zou idd wel mooi zijn he

Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 09 mei 2006, 20:23

sandy schreef:Niet te veel zorgen maken!!
Ik heb dat ook gehad voor de geboorte van Yana.
Als je binnengaat met weeën zal je aan een baxter gelegd worden met antibiotica.
Ik dacht dat dit in de vagina zit en omdat daar je kindje moet passeren zou het anders kunnen dat je kindje daarmee in aanraking komt.
Maar met die antibiotica kan dit geen kwaad. Ik dacht dat dat voor een maand goed is, maar tegendan ben je al bevallen :D
Bij de geboorte van Milan had ik dat niet, maar erg is het niet!!!
Idd, bij Amber had ik dat ook en heb ik een baxter gekregen, bij Caro had ik het niet.
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 09 mei 2006, 21:10

Dat vind ik eigenlijk wel raar.
Ik dacht dat de gyn me verteld heeft voor de geboorte van Yana dat je dat dus na een maand terugkrijgt. Blijkbaar dus niet, want bij mij en bij jou was dat niet het geval.
Weet zelfs niet hoe je dat krijgt... :roll:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 11 mei 2006, 09:51

hoe gaat het hier met de mei-mama's?????
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek

Bericht door Saartje » 11 mei 2006, 11:19

Hallo allemaal,

Ik ben dinsdag ook nog eens op controle geweest. Ik heb nu al 1cm à 1,5 cm. Voor de rest alles in orde. Wel veel harde buiken, maar ze doen geen pijn. Ik zou eigenlijk wel wat meer moeten rusten, maar ik heb er de tijd en de zin niet voor. Vandaag zijn mijn oma en opa 50 jaar getrouwd. Dus vannacht gaan versieren en nu vanavond gaan we er iets drinken en een hapje eten. En dan zondag is het feest bij hen thuis. Tot nu toe weten ze daar nog niet van. Dus wel leuk, zo een verassing. Het nadeel eraan is dat ik veel te doen heb en veel rondloop dus. Deze namiddag ga ik hapjes en drank kopen samen met een nicht van mij.
En aan de andere kant is het ook positief, want nu krijg ik mijn tijd wel goed door.
Hoe het met de verhuis staat, zal ik dadelijk even in het praathoekje zetten.

Gisteren was ik met mama even gaan shoppen en toen ik aan 't stappen was had ik onderaan een stekende pijn. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Wat die antibiotica betreft, ik zal die dus ook moeten krijgen als ik binnen ga om te bevallen. De test was ook bij mij positief. Maar kwaad kan het alleszins niet, die antibiotica. Je kindje en jij zelf kunnen er enkel beter van worden.

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 11 mei 2006, 20:14

hey saartje... die steken... dat kunnen al oefenweeen zijn.
ik heb dat ook.
en ik herken dat van de vorige keer en toen noemde mijn gyn dat zo.
Niet te veel hooi op je vork nemen hé!!!
anders krijg je je klop nog wel.
ik voel dat nu ook. De afgelopen weken heb ik iets te veel gedaan... en echt waar... de fut is eruit hoor. gelukkig moet ik nog maar 2,5 dag werken!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 12 mei 2006, 22:17

Sarah, doe het maar rustig aan! Als je baby er is, dan moet je ook niet rusten hoor!! Ik begrijp je wel, maar je moet je lichaam laten kracht opdoen om te bevallen hoor. Wat jij nog allemaal doet, ik zou het niet zien zitten... :wink:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 17 mei 2006, 11:48

Dag mei-mamaatjes, alles nog goed? Nog niemand aan het bevallen?
Ik denk toch dat het hier niet zo lang meer zal duren. Maandag nog op controle geweest en toen al 3 cm opening, baby al flink ingedaald en al 3kg 300. De gyne gaf ook indruk dat het elk moment in gang kon schieten, maar ondertussen zijn we weer twee dagen verder é.
Ik zal wel blij zijn als alles gepasseerd is; niet dat het zwaar is of dat het lastig is, maar iedereen stalkt mij. Moeder, schoonzussen, vriendinnen bellen en sms'en voortdurend en zijn dan ontgoocheld als ik opneem :roll:
Aan iedereen die eerstdaags moet bevallen: heel veel succes, een vlotte bevalling gewenst en geniet met volle teugen van dat kleine wondertje!!!
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 17 mei 2006, 18:29

dat sms'n en gebel ken ik! :lol:
dat was de vorige keer ook zo bij ons!!
tot het irritante toe zelfs!
maar ach... dan weet je dat ze met je meeleven hé! :wink:

3 cm al.. goed zo... nog effekes dus
succes hé!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 22 mei 2006, 21:30

Ewel, daar had ik geen last van. Het kan ook aan mij liggen :?
Telkens als ze mij zagen was het wel van: loop jij hier nu nog?
Maar voor de rest ben ik aangenaam gezelschap 8) 8)

Aan alle toekomstige mama's: doe het goed, scheld je gyn maar de huid vol als je daar zin in hebt en geniet van je kleintje!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 25 mei 2006, 13:58

Proficiat aan schorpioentje
nu is het uitkijken naar saartje en Voetballover
Nog niets bij jullie?
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
voetballover
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2005, 10:36
Locatie:leuven (kessel-lo)

Bericht door voetballover » 25 mei 2006, 14:30

nee helemaal niks,nog altijd hetzelfde hier...
denk da beebje aant wachten is op goed weer :D
trotse mama van XANTHE*28mei2006*3190g*51cm*

getrouwd op 28 april 2007
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 25 mei 2006, 14:36

't is te hopen dat het dan snel goed weer wordt hé!!! :wink:
hoe voel je je nu?
voel je niks veranderen in je lichaam
weeen... ofzo???
Afbeelding
Afbeelding

Henk
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 aug 2006, 20:02

Bericht door Henk » 09 sep 2006, 14:21

Schorpioentje73 schreef:
breezer schreef:bedankt voor de tip.
amaai, ik ben blij dat ik niet bij laverge zit. normaal zou ik ook bij haar gaan, maar moest te lang wachten op afspraak. wat een geluk!
prijs u idd gelukkig, heb al veel klachten gehoord, maar natuurlijk zijn er altijd die tevreden zijn ook he :roll:
Inderdaad wij zijn héél tevreden over Dr Laveirge.
Wij hebben (mijn vrouw) onlangs een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad. En de steun de we kregen van Dr Laveirge was opperbest. En ook van onze buren horen we enkel maar positief nieuws. Ze leeft echt met je mee, en bij negatief nieuws is dat het beste wat wij kunnen denken en wensen. Want volgens mij haal je de goeie gyne eruit bij problemen en niet als alles volgens het boekje loopt.
En van de verpleegsters in het stedelijke zijn wij ook héél tevreden.

Dan vind ik het hier maar zwakjes als ik lees: een trut en duurde te lang voor afspraak. Dan zegt dat volgens mij meer over jezelf dan over Dr Laveirge. Iemand met veel werk is volgens mij iemand die zijn beroep uitoefent met kenneis en gevoel.

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 09 sep 2006, 17:11

ik kan daar niet op antwoorden, omdat ik van een hele andere streek ben
en omdat ik die gyn ook niet ken
MAar mijn gyn is ook zo drukbezet. Daar kom je als nieuweling niet zomaar meer bij wegens anders overbezetting. En dat is idd een dokter die kennis van zaken heeft en ook heel 'sociaalvoelend' met zijn patienten omgaat.

Maar anderzijds zul je altijd hebben dat anderen jouw dokter bijvoorbeeld niet zo graag hebben.
Dokters zijn ook maar gewone mensen. En niet elke mens kan met elkaar even goed opschieten. Als er dan miscommunicaties ontstaan.... dan wringt het tussen dokter-patient ook.
Zo ben ik niet tevreden over de gyn die mijn eerste bevalling gedaan heeft, niet over haar vakkennis, want dat is perfect. MAar als persoon kan ik het niet met haar vinden. Terwijl ze toch heel veel patienten heeft.... dus die kunnen het wel met haar vinden.
Ik had gewoon de pech dat mijn gyn mijn eerste bevalling niet kon afwerken en dat ik die andere gyn kreeg.... jammer, maar ja, eigenlijk was ik wel blij dat ze er was, dan werd ik tenminste geholpen :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 10 sep 2006, 10:13

Henk schreef:
Schorpioentje73 schreef:
breezer schreef:Dan zegt dat volgens mij meer over jezelf dan over Dr Laveirge.
ale bedankt om mij al onderuit te halen terwijl je me niet eens kent
je zou beter moeten weten om dan geen zo een uitspraken te doen
ik voelde me er echt "slecht" bij, en ben zeker niet de enige
misschien dat jullie goeie ervarging hebben, maar zoals Goortjes zei, zijn er altijd die er goed bij varen en anderen slecht
wel ik hoorde bij de laatste groep
van de eerste keer dat ik er binnenging werd ik afgesnauwd omdat mijn bloeddruk te hoog was
tja, ik schommel nu eenmaal makkelijk en als ik nerveus ben schiet die de hoogte in, kan ik er aan doen ?
ieder keer hetzelfde gezaag, en nee, ik zeg niet dat ze haar vak slecht kent, maar ze wil het "te" goed doen volgens de boekskes, maar de ene mens is de andere niet
mijn huisarts schreef brieven, belde zelfs, dat ik nu iemand ben die makkelijk hoge bloeddruk heeft bij het nerveus zijn
maar niks willen geloven he :?
ze heeft me de daver op het lijf gejaagd, dat ik een prematuur zou hebben, zwangerschapsvergiftiging zou hebben enz, van de eerste stap dat ik er binnenging, tot de laatste keer dat ik ging, ze maakte zich kwaad (kon ik er iets aan doen ? ) en telkens kreeg ik vanalles naar mijn hoofd geslingerd dat ZOU KUNNEN misgaan
ja amaai, zo stel je mensen op hun gemak, tot ik een laatste keer al wenend ben weggegaan en een ander gyn zocht
die zei me dat ze te hard uit de hoek kan komen en problemen zou willen aanpakken voor ze er zijn, dus dat is ook niet goed, mensen schrik aanjagen als er niks is
die andere gyn was gewoon een verademing voor mij, die was vriendelijk, behulpzaam, wees ook op dingen, maar op een "normale" manier zonder mensen de stuipen op het lijf te jagen
maar dat ik 1 moment van mijn zwangerschap heb genoten, vergeet het, had de daver op het lijf, mijn nieuwe gyn heeft vanalles geprobeerd om mij gerust te stellen, maar het kalf was verdronken hoor :cry:
dus tot zover mijn "goeie" ervaring
en die zwangerschapsvergiftiging en prematuur ???? de kleine is zelfs overtijd geboren na een inleiding en keizersnede, zo prematuur was hij :shock:

Henk
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 aug 2006, 20:02

Bericht door Henk » 10 sep 2006, 14:09

Ik wil gerust aanvaarden dat je slechte ervaring gehad hebt met haar, etc, etc...

Maar iemand een trut noemen op een forum.

Heeft direct een verkeerd beeld van iemand.

En vind ik vooral grof, men kan het ook op andere manieren zeggen/uitleggen.

Wij hebben liever iemand die vooraf zegt wat er kan misgaan bij eventuele 'gebreken', zoals bv reuma, lage bloeddruk, etc...

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 10 sep 2006, 16:40

Henk schreef:Ik wil gerust aanvaarden dat je slechte ervaring gehad hebt met haar, etc, etc...

Maar iemand een trut noemen op een forum.

Heeft direct een verkeerd beeld van iemand.

En vind ik vooral grof, men kan het ook op andere manieren zeggen/uitleggen.

Wij hebben liever iemand die vooraf zegt wat er kan misgaan bij eventuele 'gebreken', zoals bv reuma, lage bloeddruk, etc...
awel dat ik dat zo zei komt misschien omdat ik gewoon razend kwaad ben op dat mens voor wat ze me heeft aangedaan ?
iemand de stuipen op het lijf jagen dat ze gene second van hun zwangerschap kunnen genieten en afblaffen gelijk nen hond, wel sorry, dat verdient dan van mij ook geen mooier woordt hoor, ik was veel te kwaad en vergeef haar dat NOOIT
en trouwens, voor iemand die een eerste posting doet, ben je zeker niet minder grof door mij hier al direct persoonlijk te komen aanvallen en verwijten terwijl je me nog niet eens kent :roll:
over wie zegt dit hier dan het meest, ik ben hier nooit eerder met iemand in aanvaring gekomen hoor ; maar jij komt blijkbaar enkel om ruzie te stoken :? :cry: (einde discussie :!: )


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2006”