juni-babietjes

Moderators:Welcome, Annubis, Sigri, Moderators

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 14 dec 2005, 08:20

Goeiemorgen!

en heeft de thee een beetje geholpen?
Amai seg, dans jij nu nog steeds? Word dat niet vermoeiender naarmate je vordert in je zwangerschap? Als ik nu de trappen oploop met een wasmand ben ik al serieus buiten adem. En nochtans zo onsportief ben ik niet. :)

Mijn heeft tot het einde van januari de vaste nacht. Ik hoop stilletjes dat die dan weer voor een tijdje word afgeschaft. Want als hij komt slapen, sa k op. Ik moet om 12u beginnen werken tot 20u. Dus als ik thuis kom, staat hij al klaar om te vetrekken. Echt prettig is dat niet, maar even volhouden. In januari ist gedaan. Gelukkig maar.

Khad vanmorgen tegen hem gezegd dat als het wc papier moest op zijn, het leeg rolletje niet weggooien. Kwou es even proberen of je zelf al niet het hartslagje kon horen? Volgende week moet ik terug naar de gyn, ik hoop echt dat we het dan kunnen horen. Ik zal dan 16 weken zijn. Heb jij het al gehoord?
Wil je weten wat het word? We hebben besloten om het niet te vragen maar moest ik het toevallig op het scherm zelf zien, dan hou ik het wel voor mezelf! Mijn man kan niet zo goed zwijgen, vandaar dus... :twisted:

Groetjes


Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 14 dec 2005, 09:58

hey

neen de thee heeft niet echt geholpen
is alleen nog maar erger geworden vanmorgen
Ben dan ook nog eens beginnen overgeven
tot een bloedneus toe!

echt dansen doe ik niet meer hoor
is assisteer de lessen nog, waarbij ik nog altijd wel iets moet dansen
en ik doe de bar in de dansschool (maar dat lange staan vergaat met ook niet zo goed meer!)
Als ik mijn zoontje op mijn arm moet nemen en daarmee een trap op of afmoet dan voel ik het ook wel hoor!
Al goed dat hij alleen op en af de trap kan!

Hopelijk is het voor jou inderdaad snel januari.
veel gezelliger als je samen thuis bent!

mag jij volgende week naar de gyn?
ik moet wachten tot 6 januari.
ik heb het hartje op de vorige echo al gehoord (11 weken en 3 dagen)
maar zo zelf horen, heb ik bij ons nielsje ook niet gedaan.

Nick wil weten wat het is, ik twijfel nog.
Maar hoogstwaarschijnlijk wil ik het wel weten.
Maar we verrtellen het wel niet verder
da's leuker voor de familie!

ik ben mijn laatste taken aan het afwerken hier zie,
en dan ga ik naar huis
ben veel te ziek.

ik laat je nog wel weten hoe mijn weekend was
Laat jij me weten hoe het bij de gyn was?

groetjes

wendy

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Marijke

Bericht door Marijke » 21 dec 2005, 17:28

Hallo,
We verwachten ons eerste kindje op 11 juni 2006. Blijkbaar rekent de gynecoloog dat op 40 weken? Ik dacht altijd op 38 weken en dan zou het einde mei zijn. Oh ja, we zien wel.

Alles verloopt tot hier toe goed. In het begin waren we wat ongerust over de nekplooi van 3.6mm, maar die was genomen op 10 weken wat dus nog veel te vroeg was om ons al ongerust te maken. Op 13 weken was dit nog maar 1.5mm, dus alles verloopt goed. Het is toch een wonder dat zoiets kan groeien in mij hé.

Groetjes, Marijke

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 21 dec 2005, 20:06

binnen een half uurtje vertrekken wij dus naar de gyneacoloog voor het 16-weken bezoek :)
de lege dvd ligt al klaar in de auto
spannend !! :)
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 21 dec 2005, 22:04

Major, hoe was de echo?

Marijke, een voldragen zwangerschap is toch 40 weken en geen 38 weken?? :wink:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 21 dec 2005, 22:23

sandy schreef:Major, hoe was de echo?
het was fantastisch ! behalve dat mijn dvd niet compatibel was :(, de dokter heeft dan alles maar op z'n harde schijf bewaard en hij zal alles de volgende keer op een nieuwe dvd schrijven :)
het kindje is nog altijd een jongen :) en hij weegt 158 gr en meet 16 cm
het ruggetje is mooi gesloten en we zitten blijkbaar goed op schema
we mogen terugkeren op 18 januari
tis ne toffe gyneacoloog, we krijgen elke keer een echo

sandy schreef: Marijke, een voldragen zwangerschap is toch 40 weken en geen 38 weken?? :wink:
een zwangerschap is volgens mij toch 38 weken, maar doordat de meeste berekeningen gedaan worden op basis van de laatste maandstonden omdat dit de enige zekere datum is, wordt er met 40 weken gerekend? of vergis ik me?
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 21 dec 2005, 22:30

k'Weet niet.
Maar eigenlijk ben je toch 10 mnd zwanger?
Da's iets heel raars die berekingen.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

TinaL
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2005, 21:47
Locatie:Kempen

Bericht door TinaL » 21 dec 2005, 22:31

Hoi toekomstige juni mama's,

mag ik er ook nog bij.
Ik zal me even voorstellen: ik ben mama van Lena 29/11/2004 en zij wordt dus eind juni (28ste) grote zus!!

Mijn zwangerschap verloopt prima, net als bij Lena merk ik amper dat ik zwanger ben. Maar ik voel echt mee met diegene die minder geluk hebben als ik hoor.
Ik kan alleen maar hopen dat ook de bevalling zo vlotjes gaat verlopen.
Om 1u binnen met 3cm en om 5u45 natuurlijk bevallen.
Lena heeft goed 6 maanden bv gekregen en dat ga ik deze keer ook zeker weer proberen.
Voor ons maakt het ook totaal niet uit of het een broertje of een zusje wordt. We hebben alleen een 'probleem' met het kiezen van een meisjes naam. (de jongensnaam hebben we nog van vorig jaar :lol: )
Alle suggesties zijn dus welkom!!

Groetjes
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 22 dec 2005, 21:39

Hallo!
Wij zijn vandaag terug naar de gyn geweest. Ons babietje was al 10cm groot! Morgen ben ik 16 weekjes. Ik vind dat zo'n baby enorm groeit, op 12 weken was hij nog maar 5 cm. Het geslacht weten we niet. Ik wil het trouwens niet weten, mijn man wel. De volgende echo is binnen 4weekjes, op 19 januari. Dan gaat de gyn alle organen controleren, het hart nakijken, kunnen eindelijk de harttoontjes horen. Ze zal dan een nieuwe echomachine hebben, vertelde ze. Ik kijk er al naar uit.
Zelf ben ik wonder boven wonder ,og maar 2,3 kg aangekomen. Enja, das een hele prestatie voor mij, ik eet nl heel graag. Natuurlijk zullen er meer kilo's aan het einde bij komen, maar ik probeer toch niet teveel uit de pan te swingen, als ik het zo mag verwoorden.

Hele vele groetjes!!!

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 23 dec 2005, 15:33

hey mieke,

ik mag 6 januari terug naar de gyn
Ben nog steeds heel mottig en moet nog veel overgeven
Mijn huisdokter gaf aan dat dat waarschijnlijk weer tot op het einde gaat zijn... pffff
Voel jij je kindje al?

welkom aan de nieuwe juni-mama's!
voelen jullie al enige beweging in jullie buik?
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 25 dec 2005, 13:30

Mieke, ja dat groeit zeer snel, hé?
Op negen maanden tijd van een miniscuul eicelletje en zaadcelletje naar een mooie ronde baby van 3.5kg met alles erop en eraan.
Als ik naar mijn twee kindjes kijk, dan sta ik telkens vol verwondering hoe goed de natuur (soms) in elkaar zit.
Geniet er maar van!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 25 dec 2005, 16:34

Mieke23 schreef:Hallo!
De volgende echo is binnen 4weekjes, op 19 januari. Dan gaat de gyn alle organen controleren, het hart nakijken, kunnen eindelijk de harttoontjes horen. Ze zal dan een nieuwe echomachine hebben, vertelde ze. Ik kijk er al naar uit.
Er gaat wat door je heen wanneer je het hartje hoort ! :) ongeloof en geluk
wij hebben het hartje wel al op 8 weken gehoord en iedere keer opnieuw sedertdien
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 26 dec 2005, 10:40

Goedemorgen en aan iedereen een vrolijk kerstfeest.

Goortjes, nog alrtijd zo ziek? Ik hoop voor jou dat het niet de hele zwangerschap gaat duren. En nu zeker niet met die vele feestjes en etentjes!

Kun je nu al zien of je naar voor draagt of niet? Ik ben 16,5 week. Naar mijn mening zit alles op de buik. Is wel fijn, kan iedereen al een mooi buikje zien. Maar ik had me toch ook wel nbeetje verschrokken toen ik laatst eens goed in de spiegel keek, zo dik! Maar dat hoort er nu eenmaal bij. :P

Vele groetjes,xxx :)

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 27 dec 2005, 13:11

Nog een late kerstgroet en alvast mijn beste wensen voor 2006
aan ieder van jullie!
hey mieke,

ik ben nog altijd vreselijk misselijk en geef nog altijd over
niet tegenstaande val ik niet af
maar ja ik neem dan ook nog pilletjes om toch iets binnen te houden!
ik ben vrijdag bij mijn huisarts geweest omdat ik dacht dat ik een stop in mijn oor had
Dit bleek vocht achter mijn trommelvlies te zijn
de dokter kon er niets voor geven omdat ik pilletjes tegen overgeven neem en dan mocht ze niets anders voorschrijven
(terwijl ik dit aan het typen ben; ben ik weeral naar het WC moeten rennen om over te geven)
dus ik heb nu een klotsend geluid in mijn oor dat niet wil stoppen
moet geleidelijk aan verdwijnen, maar je wordt er zot van!


ik weet niet hoe ik draag
er zit totaal geen model meer in mij
En dat had ik van ons nielsje ook
Maar alles komt wel goed!

sinds 4 weken voelde ik ons kindje al serieus bewegen
maar de afgelopen 2 dagen heb ik eigenlijk niets meer gevoeld
denk dat het moe van het kuisen en feesten is
ben namelijk met de grote kuis bezig en heb het ganse weekend naar feestjes gemoeten
ik ben eigenlijk teut op nu!

heb besloten om het deze namiddag maar even wat rustiger aan te doen
en een boek te gaan lezen terwijl ons nielsje zijn middagdutje doet!
er volgen nog genoeg dagen waarop ik kan werken!

voel je je kindje nu al mieke?
en de rest van de aanstaande moeders?
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 28 dec 2005, 20:56

Hallo

ik weet niet of ik iets heb gevoeld. Vandaag zo'n soort van "jeukende steekjes" opgemerkt. Ter hoogte van de navel. Ik weet niet waar je je babietje moet voelen op 16,5 week. Weet jij wat dit betekent?

Ik vroeg me af je niet wat teveel aant doen bent met die grote kuis? Ik bedoel maar, je bent al zo ellendig en dan nog de grote kuis? Hopelijk krijg je een beetje hulp?
Hoe ga jij de oudejaarsfeesten door brengen? We gaan naar mijn ouders, gourmet. Ik hoop dat het leuk gaat worden!

Moet je dit jaar nog werken gaan? Ppff ik wel, tot de zaterdag! Maar we zullen maar niet klagen...


Ik wens jullie allemaal een mooi einde en een spetterend begin van 2006!!!

Dikke kus
Mieke

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 02 jan 2006, 16:23

Hey Mieke,

beste wensen en veel babygeluk dit jaar!! Ook aan de andere zwangere mama's hé!!!!!!

Bij onze niels voelde ik op 16 weken kleine plofjes in mijn buik, maar zo heel ver weg
Nu op 12 weken voelde ik dat weer, maar niemand geloofde me.
Een week later kon ik zo voelen waar mijn kindje zat. Dat plaatsje op mijn buik werd gevoeliger.
Diezelfde week kreeg ik 1x per dag een serieuze sjot.
En sindsdien heb ik dat geregeld. Ook spant een bepaald deel van mijn buik soms wat op. Een teken dat mijn kindje aan het duwen is, of zich aan het draaien is...
Ik vermoed dat je nu lichtjes iets begint te voelen. Binnen de kortste keren voel je het beter hoor!

Mijn grote kuis heb ik helemaal alleen gedaan! Ben nog wel niet helemaal rond, maar ach, alles op zijn tijd is mijn nieuwe motto!
Mijn ventje moest altijd overwerken dus daar had ik geen hulp van
ik ben nu vandaag na 2 weken thuis zitten, terug beginnen werken.
Viel wel mee hoor, alleen nog wat moe van de feestdagen!

oudejaar hebben we bij een neef van ons gevierd tesamen met al onze andere neven. Heel leuk, en eens niet overgegeven!
Gisteren ook al niet. dus dacht ik: Joepie het is voorbij
Maar vergeet het hoor!
Vandaag liep ik alweer te pendelen tussen bureau en WC...
Nu vrijdag mag ik weer op controle
Ben benieuwd!


groetjes
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 04 jan 2006, 11:13

Hoi!

Weet je waar ik deze week "last" van heb? Van een spannende en jeukende buik. Soms als ik aan het wandelen ben is het precies alsof ik mijn buik voel groeien! En dan spant het zo. Heb jij dat ook?
Ik denk dat ik ons scheetje vorige nacht eentjes heb gevoeld. Ik ben totaal niet zeker. Ofwel heb ik het me ingebeeld omdat ik het zo graag wil voelen. Ben aant wachten op het volgende "schopje". :lol:

En hoe ist met jou? Nog steeds zo ziek?

Vele groetjes

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 04 jan 2006, 11:20

hey mieke,

dat jeuken ken ik ook ja!
mijn man moet dan altijd met mij lachen!
Was je eens zegt hij dan!
Ik hoop echt dat je je kindje gevoeld hebt!
Dat van ons is een kei in trappen geven!
en op de meest ambetante momenten!
Dat belooft!

de laatste 2 dagen heb ik me al wat beter gevoeld
en nog niet echt overgegeven
Alleen 's morgens een beetje
Misselijk ben ik nog wel de ganse dag door.
Maar ach, als het dat maar is
Zolang ik maar niet moet overgeven!

Gisteren weer al eens complimenten gekregen dat ons zoontje
zulk een lief ventje is. En fier dat ik dan ben! Hopelijk wordt ons volgende ook zo lief en braaf!

Ben wel tamelijk moe, maar denk dat door mijn nachtbrakerij komt!!!
mijn ventje is ook aan slaap toe! :wink:

Hoe voel jij je verder?
Afbeelding
Afbeelding

Vivie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 nov 2005, 21:32

Bericht door Vivie » 04 jan 2006, 22:08

Ik ben ook al met de grote kuis begonnen, grappig dat ik niet de enige ben!! Is dat al nestdrang??? Normaal doet dat toch niemand in januari, gewoonlijk beginnen de mensen er toch mee in maart, april?
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 04 jan 2006, 22:27

Hoi Vivie,

ik ben sinds vorige week ook al bezig. Eerst met een heel deel dingen de zolder op te zwieren en zaterdag gaat de kerstversiering eraan. De bovenverdieping is volledig in orde, voel me 100kg lichter! Dan kunnen we op ins gemak al eens rustig rondzien voor babyspulletjes.

Goortjes,
ik voel me fitter dan ooit!! En dat had ik nooit durven denken na die eerste 3 maanden! Precies alsof ik alles aankan! Ben daarom ook bezig met de grote kuis. Mijn ventje word er soms gek van. Alles moet proper zijn en liefst zo lang mogelijk blijven! Voorlopig niets meer echt goed gevoeld in de buik. Toch betrap ik me erop savonds in bed, dat ik mijn hele buik aant betasten ben. en wachten op enige reactie, maar tevergeefs....
ik kijk al uit naar 19 januari. Ik mag dan trug naar de gyn en dan gaat ze een uitgebreide echo doen! Eindelijk de harttoontjes horen. Mss het geslcht als em goed ligt. Maar ik wil het eigenlijk niet weten, mijn man wel. Maar ik weet dat hij niet kan zwijgen dus heb ik liever dat hij het ook niet weet. Niet dat het zo een ramp zou zijn als zich tegen mij verspreekt maar wel tegen al de rest!
Wat ik ook raar vind is het volgende. Int begin dacht ik heel sterk dat het een jongen zou zijn maar nu ik bijna in de helft zit denk ik meer en meer aan een meisje. Had jij dat ook? en was het bij jou uitgekomen?
Heb ik je eigenlijk al gevraagd naar de namen?

Ik denk dat ik nu maar es mijn bedje inkruip.
Vele groetjes
Mieke

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 05 jan 2006, 08:38

hehe ik heb mijn grote kuis al gedaan!!!! :wink:
nu moet ik zaterdag nog een kamer schilderen terwijl mijn man de plinten, afboordingslatjes-plafond, lampen,... plaatst
Dan misschien volgende week de douche betegelen ....
stilaan komt alles in orde!!!

ons nielsje in momenteel ook heel ziek
Hoge koorts, dubbele oorontsteking, keelontsteking, luchtweginfectie....
zielig hoor
En dan is mama redder in nood hé!
Dan komt hij flodderen!

eigenlijk wilde ik ook niet weten wat het wordt, maar mijn ventje wel.
Morgen heb ik terug een echo en hij kan er niet bij zijn. Neem wel een videoband mee! Als de dokter het dan kan zien, moet hij het maar zeggen, dan kan ik mijn ventje verrassen!!
Heb vermoedens, maar weet niet of dat gaat kloppen.
Vorige keer dacht ik een jongen, en verlangde ik ook naar een jongetje... en het is toen gelukt!!!

Namen hebben we nog niet echt.
Wel enkele namen van de vorige keer...maar als we 'weten' wat het is, gaan we er verder over nadenken!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 07 jan 2006, 21:49

de babykamer is bijna helemaal leeg nu (er moet nog een kapotte bureau naar het containerpark) en we zijn vandaag een afspraak gaan maken voor een babylijst
ze raadden ons daar ook aan om de kamer op de lijst te zetten, zo kunnen we die kopen met 10% korting, leuk meegenomen :)
in februari is de nieuwe catalogus uit en we gaan dan langs omdat we dan 6 maand ver zijn.
we hebben vandaag ook een kinderwagen overgekocht van een collega van mij.
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 07 jan 2006, 21:59

Stillaan krijgt het dan vaste vorm, hé?
Ik weet niet waar je je lijstje laat aanleggen?
Wij zijn voor Yana naar een babyspeciaalzaak geweest. Daar kregen we ook 10% korting op alles. Dus ook op een eventuele kinderkamer. Toch hebben we dat daar niet gekocht, omdat het in een gewonere winkel toch nog goedkoper uitkwam.
t'Is maar een tip, maar kijk goed uit!
Plus, in een speciaalzaak verkopen ze vooral babykamers. Het is misschien voordeliger als je een doorgroeikamer koopt.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 07 jan 2006, 22:18

awel ja, het is een babyspeciaalzaak van een grote keten waar we veel naartoe gaan
het is ook de bedoeling om de lijst op het internet te kunnen zetten, want de familie van mijn vrouw komt uit Brussel, wallonie, enkelen wonen in spanje en nog een paar zelfs in china.. en bij die speciaalzaak kan dat dus
dankje voor de tip
we hadden ook al in gedachten om een kinder-tienerkamer te kopen en gewoon een wiegje en een opplooibaar badje met kussen, omdat onze kamers thuis nogal klein zijn
maar in de zaak waar wij nu naartoe gaan, hebben we een aantal kamers gezien met een doorgroeibedje en we zullen daar een keuze uit maken
we zullen de commode niet kopen, maar wel een 3-deurskleerkast ipv een 2-deurs, zodat we die lang kunnen blijven gebruiken... zo hebben we al een goede kinderkamer voor de toekomst
we hebben er ook al zo'n opplooibaar badje gezien, we kunnen die ook al op de lijst zetten
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 08 jan 2006, 01:04

hoi iedereen,

Lijkt me wel leuk, zo een lijst leggen.
Ondanks zullen wij dat niet doen. Voor Sam hebben we dat ook niet gedaan. We hebben maar een kleine familie, en onze vriendengroep is ook al beperkt :(
Wij hadden toen redelijk veel in de solden gekocht (juli '04 - Sam is van november), zoals het kamertje, de buggy, maxi-cosi, ... eigenlijk alle duurdere stukken. Want zelfs met een lijst kun je niet vermijden dat de mensen afkomen met het zoveelste stukje kleding, of de zoveelste knuffel... Allé, mijn gedacht he.

Voor de rest gaat hier alles zijn gangetje. Ik begin zo stillekes aan van het overgeven vanaf te geraken... Joepie!!! Alleen zullen dan nu ook de kilootjes er bijvliegen :( da's minder, zeker als je weet dat ik er zo al een hele hoop op overschot heb ;)

Op 26/01 moet ik normaal terug naar gyne, maar ik denk dat ik die afspraak ga afzeggen, want op 06/02 moet ik naar GHB te Leuven voor een uitgebreide diepte-echo. Dat doen we omdat er wat afwijkingen voorkomen in de familie (spina bifida bij m'n schoonzus, een aangeboren hartafwijking bij Jo...). En dan zullen ze het geslacht ook wel kunnen zien. Alleen weet ik niet of ik het wel wil weten... Bij Sam wou ik het wel weten, en iedereen mocht het weten, maar nu wil ik het geheim houden voor de familie en zo, maar ik kan zelf heel moeilijk zwijgen, dus weet ik het zelf ook liever niet, nochthans ben ik heel curieus... :P
Iedereen zegt dat het een meisje wordt, omdat ik ziek ben geweest. Maar ik denk dat onze Sam er een broertje bij gaat krijgen... Och, ik weet het niet, maakt ook niet uit. Als 't een meisje zou zijn, hebben we wel een 4-geslacht. Da's natuurlijk wel tof voor m'n bomma, ze wordt 79 dit jaar en een volgend kindje zal ze misschien niet meer kunnen meemaken...

Zo, nu ga ik eens m'n beddeke in seh...
Slaapwel...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 08 jan 2006, 12:13

Major, wij hebben ook een doorgroeikamer gekocht voor allebei.
Het babybedje kunnen we zeer eenvoudig omtoveren tot een éénpersoonsbed. De wanden voor dat bed staan al op zolder :lol:
Hier ook een driedeurs kast, want die met twee deuren daar kan weinig in. Genoeg voor baby, maar eenmaal tiener is het te klein.
Je hebt zo al kosten genoeg, dat je beter maar een uitkijkt vooraleer je dure, onnodige kosten maakt.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 09 jan 2006, 12:21

wij hebben voor ons eerste kindje
gewoon meubeltjes gebruikt die in de familie in omloop zijn
dus een familiewieg voor de eerste weken
verder een kinderbedje met een neutrale kleur
dit hebben we aangevuld met nog wat kastjes die we hadden
Wij zijn echter vorig jaar verhuisd naar ons eigen huis
en zijn nu pas toe aan echte inrichtingen van kamers
Ons zoontje krijgt mijn man zijn oude kamer
En die is nog heel mooi en zo goed als nieuw!
We vullen dit aan met zelfgemaakte kastjes die we een kleurtje geven enz
voor ons volgende kindje gebruiken we ook weer eventjes het kinderbedje dat we al hadden en stilaan gaan we dan een echte kamer opbouwen.

Wij hadden een vrij basic lijst opgesteld
eigenlijk allemaal dingetjes die niet zo heel dringend waren
(soms komen mensen veel te laat op bezoek en je zult zien dat zij dan net die spullen gekocht hebben die je dringend nodig hebt)
verder hadden wij opgegeven dat ze ook een envelopje mochten schenken voor zijn eigen kamertje
Wij hebben niets gekregen wat we niet wilden of niet graag zagen ofzo.

Amaai Lena ook nog altijd aan het overgeven!
bij mij is het ook een beetje aan het beteren
Ik geef al niet meer elke dag over!
Hopelijk is het bij jou ook snel gedaan!
Afbeelding
Afbeelding

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 09 jan 2006, 16:04

Wij hebben zelf van de lijst het bedje gekocht (omvormbaar later tot eenslaper) en het nachtkastje. In de kamer was al een ingebouwde kast, die moet wel nog opgelapt worden.

Een wandelwagen, omvouwbaar tot charette hebben we 2dehands gekocht via mijn gebuur

Een parkwieg heb ik gratis gekregen van een vriendin, maar omdat ik dat niet wou heb ik haar toch iets cadeau gedaan: allemaal kleertjes voor haar dochtertje van 2 8)

Een eetstoel heb ik in bruikleen van een andere vriendin.

Dus de grote stukken heb ik al. De rest staat op de lijst, dat wordt dus afwachten hé.....
Afbeelding
Afbeelding

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 09 jan 2006, 16:06

Voor de rest heb ik ook al een verzorgingstas (van Kipling gekocht in de solden), een babygym, een Pooh knuffelbeer, Poohtapijt, Poohdekentjes, veel kleertjes (2de hands en sommige nieuw), knuffels, een opbergtrommel.

Mijn ma heeft thuis al een maxicosi, zo'n speciale pampervuilnisemmer en een potje (allemaal van een vriendin van haar)
Een reiswiegje is daar ook, tegen dat mijn lieverd daar eens gaat slapen....


Nu nog wachten op zijn komst :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 09 jan 2006, 16:12

wij hebben ook veel geerfd van vrienden en familie hoor
Kinderwagen hebben we gekregen van de peter
kinderstoel zelf gekocht
relaxstoel (op hoge poten) hebben we van mijn moeder (is altijd onthaalmoeder geweest)
verzorgingstafel hebben we van mijn schoonzusje
(dit is een kastje met lades en daaronder ook een badje dat je kunt uittrekken)
maxicosi, zelf gekocht
autostoel van de meter gekregen
Veel kleertjes van familie en vrienden
pamperemmer enz van vrienden
Dit kunnen we allemaal herbruiken voor ons 2de kindje
Alleen zetten we nu een 2de autostoel, 2de kinderstoel, 2de buggy op de lijst. en uiteraard nog hier en daar wat spulletjes....
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2006”