juli: 27/07/2006

Moderators:Welcome, Annubis, Sigri, Moderators

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 27 apr 2006, 08:42

Tof dat alles goed is. Moet je nu om de 14 dagen gaan, omdat Milan te vroeg geboren is? Dan heb jij wel telkens spannende consultaties zeg :?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 27 apr 2006, 08:44

kan me best voorstellen dat je gyn nu wel voorzichtig is en je meer op controle laat komen.
Maar dat hoeft helemaal geen paniek te veroorzaken hé.
Het is gewoon om alles beter op te volgen...
Doe het idd maar rustig aan.
Nog 2 dagen!!! spannend!!!
Al zenuwachtig voor de verhuis?
Afbeelding
Afbeelding

Wendytje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 nov 2005, 20:27
Locatie:West-vlaanderen

Bericht door Wendytje » 27 apr 2006, 21:08

de controle wordt inderdaad verhoogd omdat Milan te vroeg werd geboren. maar het heeft ook zijn voordelen, nu ga ik om de 14 dagen mijn baby zien veranderen.

en ja morgen is de verhuisdag. moet eerst nog een ganse dag werken en dan verhuizen. mijn ventje en schoonvader, vader en vele mannelijke kennissen komen een handje toesteken. ik ga zaterdag lekker shoppen achter wat spulletjes voor ons nieuwe huis. mag er niet helpen, zou er in de weg lopen zeggen ze. mag wel helpen alles in de kasten te steken en dan in de namiddag wat spulletjes gaan halen. ga het er lekker aangenaam maken. wat kaarsjes en plantjes. begin te verlangen.

weet er toevallig niemand een tweedehands maxicosi te koop in het nieuwe model. heb wel ene maar is nog het oud model en zou graag het nieuwe model hebben. je mag het me anders alijd laten weten.

wendy
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 27 apr 2006, 21:57

Ja, het is wel leuk dat je nu je baby veel zal zien.
En morgen verhuizen, doe het maar op je gemakje. In jou toestand moet je vooral veel aanwijzingen geven :lol:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 03 mei 2006, 10:42

Hoe was de verhuis Wendytje????????
Afbeelding
Afbeelding


Wendytje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 nov 2005, 20:27
Locatie:West-vlaanderen

Bericht door Wendytje » 08 mei 2006, 21:17

het is een eindje geleden he; maar we kunnen pas terug op het internet. met de verhuis is alles goed verlopen, gelukkig verhuis je maar 1 keer anders is dat niet doenbaar. amai wat een werk en wat ik allemaal verzameld had in 4 jaar tijd, niet te geloven. er is veel van weggesmeten hoor, plaats voor nieuw gerief.

we zijn nu goed geïnstalleerd, ze zijn nu nog bezig met de terras te leggen zodat milan buiten kan spelen en wij gezellig een bbq kunnen geven.

met de baby is ook alles ok. wat minder actief aan het worden maar dat is normaal zeker, krijgt ook minder plaats.

ben vandaag de geboortekaartjes gaan bestellen en gaan zaterdag de doopsuiker bestellen. maar weet al wat het zal worden gewoon nog de toestemming van mijn ventje en dat is dan ook weer gedaan.

heb zopas ook eens gekeken wat ik al heb van kleertjes. voor maatje 62 heb ik reeds 6 tenutjes en voor 56 al 5 pakjes.
hoeveel hebben jullie er klaar liggen, ik weet dat niet meer zo goed van milan.
nu nog mijn gerief klaarzetten en dan rustig afwacthen

woensdag terug naar de gynae op controle, ben weer nieuwsgierig.

hoe verloopt alles met julie baby??
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 09 mei 2006, 00:47

Alé, goed dat jullie op jullie nieuwe stekje al een beetje de draai hebben gevonden.
Dan kunnen jullie rustig uitkijken naar de geboorte.
Dat van die kleertjes: ik had een pakje of 10 van elke maat. Dan kan je een paar dagen voort zonder elke dag te moeten wassen.
Want als er een geutje melk terugkomt, ruikt baby al zuur. Dus verse kleren heb je niet te veel op overschot.

Wat je verzameld in 4 jaar? Dat moet al de moeite zijn. Als ik zie met wat wij begonnen zijn, en moesten we nu moeten verhuizen, ik zou niet weten waar eerst beginnen.
Heb je makkelijk afstand kunnen doen van je spullen?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 09 mei 2006, 13:09

fijn dat je verhuis goed verlopen is!
't zal je enorm deugd doen, dat het achter de rug is :wink:
geniet er maar van!!!

en alles is OK met je kleintje, dat is ook goed nieuws!!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 10 mei 2006, 14:06

Wij zijn maandag ook nog eens naar de gyn geweest, hier is alles prima!!!! Kleintje ligt momenteel al met het hoofdje naar beneden, dus normaalgezien zit dat wel goed. Gewicht wordt geschat op 1120 gr, dus ook ok. Nog geen ontsluiting, ik heb zelfs nog geen harde buiken, dus ik hoef me niet echt zorgen te maken over vroeggeboorte ofzo. (ik maak me eerder zorgen over weer overtijd gaan :lol: , volgens mij zit dit kadetteke nog beter in de buik als amelie, toen had ik toch al eens een harde buik ofzo...)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wendytje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 nov 2005, 20:27
Locatie:West-vlaanderen

Bericht door Wendytje » 10 mei 2006, 21:33

vandaag terug naar de gynae geweest. alles terug ok. ons prutske weegt al 1370 gr en nog geen ontsluiting of iets die wijst of vroeggeboorte.
baby ligt ook met hoofdje naar beneden, dus dat is ook goed.

wel denkt de gyn dat ik vroeger zal bevallen, rond 37 weken of zo denkt hij. dus dat betekent nog 8 weken. het kort vlug in.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 10 mei 2006, 22:24

Alé dan, dan heb je goed nieuws gekregen!! Op hoeveel weken is Milan nu weer geboren?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 11 mei 2006, 09:46

@ Fozke
chance dat gij nog niets voelt buiten dat gestamp!!!

@Wendytje
op 37 weken zijn de kindjes goed levensvatbaar hé!
Dus daar hoef je je niet zo'n zorgen over te maken hé!!
nog 8 weken, dat kort af hé!!
Nog veel courage!
Afbeelding
Afbeelding

Wendytje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 nov 2005, 20:27
Locatie:West-vlaanderen

Bericht door Wendytje » 11 mei 2006, 13:32

milan was geboren op 30 weken; dus het is te hopen dat prutske het nog even volhoud bij mij.

vandaag wel last van kniezingen, net alsof je je maandstonden moet krijgen. zijn er nog die dat hebben en zoja op wat wijst het?
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 11 mei 2006, 20:29

je bedoelt vast dat je zo wat steken voelt in je buik????
dat noemde mijn gyn oefenweeen.
ik heb dat ook al een tijdje hoor.
De vorige keer had ik dat ook al heel vroeg.
Dat kan geen kwaad hoor.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 12 mei 2006, 22:08

op 30 weken? Ik hoop ook dat je het nog enkele weken kunt volhouden. Maar je mag niet doemdenken, en ze volgen je nu goed op, dus van de moment dat er iets is kunnen ze ingrijpen.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 13 mei 2006, 10:10

Kan geloven dat er nu spannende tijden voor je aanbreken.

Gisterenavond hier ook mijn eerste harde buik mogen verwelkomen... :roll:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 13 mei 2006, 22:18

Kan ik geloven, je bent ook bijna 30 weken!! Wat gaat dat hier vlug zeg! Vooral als je zelf niet zwanger hoeft te zijn... :wink:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 14 mei 2006, 13:20

Ja bij een ander gaat het altijd sneller he. Alhoewel ik het voor mezelf deze keer ook ontzettend snel vindt gaan. Al 30 weken bijna, ongelofelijk eigenlijk.

Gisteren een beetje in paniek geschoten, aangezien ik nog heel veel wil doen voor de' bevalling, en dus maar eens dringend in actie moet gaan schieten...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wendytje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 nov 2005, 20:27
Locatie:West-vlaanderen

Bericht door Wendytje » 14 mei 2006, 15:26

fozke: heb je nu pas je eerste harde buik gehad? Van mij is dat alweer een aantal weken dat ik harde buiken krijg. Moet nu zelfs adalat nemen, een soort weeënremmer iedere avond.

gisteren een nieuwe slaapkamer voor milan gaan bestellen, een jeugdkamer zodat de baby in de doorgroeikamer kan slapen. eveneens de doopsuiker gaan bestellen; amai dat kost ook al wat geld. vorige keer hebben we dat zelf gemaakt en nu hebben we ze besteld. het zijn toffe sleutelhangers en fotohoudertjes van Alessi en dan nog kaarsjes. wel leuk in grijs en turkoise.

heb hier dit weekend begonnen met mijn tas klaar te maken, mijn pyama's zitten erin en mijn wasgoed. Eveneens de eerste kleertjes voor de baby allemaal gewassen en klaar voor het ziekenhuis. Het zijn toch allemaal nieuwe kleertjes geworden. Milans waren allemaal eponge kleertjes , veel te warm voor deze zomer dus toch allemaal nieuw gekocht. ge ziet hé, een tweede dacht om veel door te dragen maar toch steek je dat terug in het nieuw.

volgende week 30 weken, eens zien of ik nu langer ga dragen of niet, maar ik ben er toch veel mee bezig. denk dat dit normaal is zeker die ongerustheid.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 14 mei 2006, 16:06

ja doopsuiker kost wat hé!!
ik ben net mijn wieg gaan halen en die staat strakjes op zijn plaats.
mijn koffer wilde ik vandaag ook maken
maar denk dat het iets voor morgen wordt.
nieuwe kleedjes heb ik ook al gekocht. Onze niels had winterjasjes enzo
en dat kan ik dat klein zomerkindje toch niet aandoen hé!

vandaag gaat het beter
maar gisteren had ik ook weer serieus last van harde buiken en die 'oefenweeen'. MAar ik was me weer aan het opboeien. Vrees dat dat er ook veel mee te maken heeft... :oops:

Prettige moederdag allemaal hé!
Afbeelding
Afbeelding

Wendytje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 nov 2005, 20:27
Locatie:West-vlaanderen

Bericht door Wendytje » 21 mei 2006, 11:04

Ik heb mijn record verbroken!!!!!

Milan was al geboren en ben nu reeds 30 weken gepasseerd. dus alle dagen die er nu bij komen is een feest, alhoewel ze soms ook lastig zijn.

ga vanmiddag mijn maxi cosi en parkbekleding wassen zodat alles er weer nieuw uitziet en ruikt, want na 2 jaar ligt er wel wat stof op.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 21 mei 2006, 13:44

Goed, hé? Elke dag is er weer één gewonnen.
Hopelijk loop je nog een week of 10 rond hé? :wink:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Vivie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 nov 2005, 21:32

Bericht door Vivie » 22 mei 2006, 20:51

Amai, ik had wat bij te lezen! Ik geraak tegenwoordig maar niet op onze site hoor, ik heb het zo druk gehad, gelukkig begint alles in orde te geraken nu. De doopsuiker is allemaal al klaargemaakt (enkel nog de kaartjes erop met naam en datum maar dat is voor het allerlaatste moment), de geboortekaartjes zijn besteld (deze week gaan we voor onze proefdruk nog naar de drukker), mijn ziekenhuiskoffer staat klaar, de babykamer staat klaar...

Zaterdag gaan we de geboortelijst leggen (tweede kindje dus enkel kleertjes en weinig spullen nog), het wiegje stilaan klaarzetten in de living en de ooievaar maken (om in de voortuin te zetten). Ook uit onze naam geraaken we nog steeds niet uit...

Amai, Wendytje, wat spannende tijden voor jou! Elke dag meer is veel waard dus doe het rustig aan hoor!

Ik ben op 30 weken geweest naar gyn en toen was de baby al gedraaid met het hoofdje naar beneden en de gyn verwachte niet meer dat het nog zou draaien dus dat zit perfect. Het woog al 1kg600 wat redelijk veel was, ze schat het geboortegewicht op 3kg600, mijn eerste kindje woog 3kg190 dus is dit een zwaargewichtje hoor!

Ik ben net 2 weken thuis geweest, zat er echt een beetje door: blaasonsteking gevolgd door keelontsteking en bronchitis en morgen moet ik alweer werken en ik voel me nog geen haar beter. Ik heb barstende hoofdpijn, rugpijn, zere keel en zware hoest, ik geraak er maar niet door. Het liefst van al zou ik nog thuis blijven (want vanaf 34 weken gaat zwangerschapsverlof in) maar wat moeten ze op mijn werk al dan niet van me denken???
Afbeelding
Afbeelding

Vivie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 nov 2005, 21:32

Bericht door Vivie » 22 mei 2006, 20:52

Amai, ik had wat bij te lezen! Ik geraak tegenwoordig maar niet op onze site hoor, ik heb het zo druk gehad, gelukkig begint alles in orde te geraken nu. De doopsuiker is allemaal al klaargemaakt (enkel nog de kaartjes erop met naam en datum maar dat is voor het allerlaatste moment), de geboortekaartjes zijn besteld (deze week gaan we voor onze proefdruk nog naar de drukker), mijn ziekenhuiskoffer staat klaar, de babykamer staat klaar...

Zaterdag gaan we de geboortelijst leggen (tweede kindje dus enkel kleertjes en weinig spullen nog), het wiegje stilaan klaarzetten in de living en de ooievaar maken (om in de voortuin te zetten). Ook uit onze naam geraaken we nog steeds niet uit...

Amai, Wendytje, wat spannende tijden voor jou! Elke dag meer is veel waard dus doe het rustig aan hoor!

Ik ben op 30 weken geweest naar gyn en toen was de baby al gedraaid met het hoofdje naar beneden en de gyn verwachte niet meer dat het nog zou draaien dus dat zit perfect. Het woog al 1kg600 wat redelijk veel was, ze schat het geboortegewicht op 3kg600, mijn eerste kindje woog 3kg190 dus is dit een zwaargewichtje hoor!

Ik ben net 2 weken thuis geweest, zat er echt een beetje door: blaasonsteking gevolgd door keelontsteking en bronchitis en morgen moet ik alweer werken en ik voel me nog geen haar beter. Ik heb barstende hoofdpijn, rugpijn, zere keel en zware hoest, ik geraak er maar niet door. Het liefst van al zou ik nog thuis blijven (want vanaf 34 weken gaat zwangerschapsverlof in) maar wat moeten ze op mijn werk al dan niet van me denken???
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 22 mei 2006, 21:00

Vivie schreef:Amai, ik had wat bij te lezen!
t'Ja, wat zullen we zeggen 8) 8)
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Wendytje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 nov 2005, 20:27
Locatie:West-vlaanderen

Bericht door Wendytje » 23 mei 2006, 17:22

Bij ons thuis staat ook alles klaar. het parkje houden we voor het laatste, maar alles is besteld en gewassen of staat klaar voor gebruiK;

kaartjes zijn besteld, proefdruk gekregen, doopsuiker besteld; kleertjes gewassen en valies staat klaar. dit weekend mijn maci cosy gewassen en parkbekleding ook. dus alles ruikt terug fris en is klaar.

weet er toevallig iemand of je nieuwe bekleding kan bestellen voor een maxi-cosi en een nieuwe zonnekapje of moet je dan direct een volledig nieuwe kopen. en zo ja wat is de prijs van zo'n bekleding?

gisteren een wat lastige dag gehad, veel harde buiken en soms wel pijn, maar vandaag terug alles in orde. morgen al 31 weken, dus we blijven volhouden, hopelijk nog minimum 5-6 weken. iedere dag is een extra dag.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 23 mei 2006, 18:46

dat is zo
elke dag is een gewonnen dag!
jij hebt alles dus al in orde
ikke bijna
en bij mij kort het nu echt af :oops:

ben je het in je nieuwe huis al goed gewoon?
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 24 mei 2006, 09:03

Ja goortjes, voor jou wordt het echt wel spannend.

Bij jou zitten de voorbereidingen er dan zo goed als op, wendytje. Dat van die bekleding van de maxi-cosi weet ik niet, kan ik je niet mee helpen.

Ik heb eigenlijk nog steeds niks van voorbereidingen gedaan :oops: , ik ga er ook van uit dat ik nog wel even tijd heb...Maar toch, vandaag 31 weken zwanger, nog 9 weekjes en het is zover.

We geraken niet uit de naam. We hadden een naam, maar we komen niet overeen over de schrijfwijze, en geen van beiden wil blijkbaar toegeven :? , dan nog maar eens nadenken zeker?

Aan de geboortekaartjes kunnen we niet beginnen zonder dat we een naam hebben. Het is een ontwerp waarbij je de naam echt wel nodig hebt.

Maar goed dat ons mama de suikerboontjes doet, dan is dat toch in orde. :lol:

Ik denk dat ik van juni maar eens een babymaand ga maken, alhoewel ik eerst de grote poets nog wil doen. Voorlopig nog steeds druk bezig met het leegmaken van het eerste verdiep (ne mens verzamelt nogal ne rommel he) en daarna kan ik aan de grote poets beginnen. En dan kan ik kleertjes beginnen sorteren ed. Het zal wel lukken...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 24 mei 2006, 17:24

moeten we helpen met de naam????? :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 26 mei 2006, 10:49

:P

We hebben ondertussen een lijstje van wat namen, nu er nog uit geraken he. Dju ons meningen verschillen deze keer echt wel hard... :?

Vandaag de kleur van suikerbonen gaan kiezen, daarin komen we dan wel meteen overeen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2006”