Filmtip: The girl with the pearl earring

Moderators:Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen
Filmtip: The girl with the pearl earring

Bericht door Dagmar » 31 okt 2006, 09:42

Woensdag 1 november 2006 om 20.50 op Canvas!

De zestienjarige Griet is meid in het huis van schilder Johannes Vermeer. Griet is een rustig en observatief iemand en dat trekt de aandacht van de heer des huizes.

Ondanks hun erg verschillende achtergronden, hebben Johannes en Griet eenzelfde manier van kijken en observeren. Johannes betrekt Griet steeds meer bij zijn werk.

Ondertussen probeert Griet haar plaats te zoeken in het drukke huishouden van Vermeer dat bestierd wordt door Johannes' opvliegende vrouw Catharina, zijn tirranieke schoonmoeder en hun trouwe meid Tanneke.

Griet, die op het punt staat een volwassen vrouw te worden, krijgt daarenboven de onverdeelde aandacht van een slagersjongen en van Johannes' opdrachtgever, de rijke heer Van Ruijven.

Wanneer Griet zelf het onderwerp wordt van één van de schilderijen van Johannes, barst een schandaal los.

Drama van Peter Webber gebaseerd op het gelijknamige boek van Tracy Chevalier.

Met Colin Firth, Scarlett Johansson, Tom Wilkinson, Judy Parfitt, Cillian Murphy, Essie Davis e.a. LUX/UK - 2003


Katia

Bericht door Katia » 31 okt 2006, 12:33

Ik HAAT Scarlett Johansson!

Sofie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 15:28
Locatie:Hasselt

Bericht door Sofie » 31 okt 2006, 13:19

Het boek vond ik in ieder geval al fantastisch, dus ik ga zeker kijken (of opnemen). Scarlett Johansson zag ik in ieder geval graag bezig in 'lost in translation', dus deze keer zal ik haar ook wel graag aan het werk zien, veronderstel ik :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 31 okt 2006, 21:49

Katia schreef:Ik HAAT Scarlett Johansson!
:lol: En de reden?
Maar echt, de film is een aanrader, heb die indertijd nog in de cinema gezien..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Katia

Bericht door Katia » 31 okt 2006, 22:05

gewoon... ik kan die hare kop niet zien... vind dat zoiets venijnig :oops:


Plaats reactie

Terug naar “ Film, tekenfilms, en tv programma's”