Over leven..

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen
Over leven..

Bericht door Dagmar » 15 feb 2006, 19:55

... zoekt een zwangere vrouw die momenteel tussen twee en drie maanden zwanger is..

Wil je samen met je man/vriend meewerken aan een Over leven-docu en ben je tussen de twee en drie maand zwanger? Geef hen dan snel een seintje!
http://www.canvas.be/canvas_master/canv ... ndex.shtml

Het programma zelf:
'Over leven' is een nieuw wetenschappelijk programma met een vertrouwde naam. Het programma brengt wekelijks een actualiteitenreportage en een sterke documentaire over de wetenschappelijke achtergrond van onderwerpen of kwesties.

Over leven brengt onderwerpen die dicht bij de leefwereld en de dagdagelijkse ervaringen van de kijker liggen. Niet de wetenschapper speelt een hoofdrol, maar de mannen of vrouwen die direct betrokken zijn bij de onderwerpen die aan bod komen.

Zo probeert 'Over leven' onze wereld wetenschappelijk te verhelderen aan de hand van herkenbare verhalen. Zo ontdekken we hoe onze gsm's en pc's werken, maar krijgen we ook een wetenschappelijke verklaring voor de chemie van het verliefd worden.

Over wetenschap en uw dagelijks leven.


Ik weet niet of dat iemand interesseert om daar aan mee te doen, maar het leek mij wel interessant om dit even te melden..
Laatst gewijzigd door Dagmar op 10 apr 2006, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.


Katia

Bericht door Katia » 15 feb 2006, 20:15

heb er ook al van gehoord...

niet vergeten: het moet een eerste kindje zijn!

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 15 feb 2006, 22:58

Ah, dat stond er niet bij.. Heb de tekst rechtstreeks van de site gekopieerd.. Ging je anders meedoen?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Katia

Bericht door Katia » 16 feb 2006, 17:19

nee :lol:

maar op een ander forum stond net hetzelfde...

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 10 apr 2006, 22:58

Nog eens iets over "over leven".. Heeft er iemand dat vorige week gezien? Het ging erom of genen een geheugen hebben of niet.. Ik had het opgenomen en er daarstraks eindelijk naar gekeken..
Het was de moeite.. :shock: Het ging erom dat genen dus bepaalde eigenschappen kunnen krijgen door iets dat de moeder of vader meemaakt.. 't Is natuurlijk iets ingewikkelder dan dat, maar ik weet niet hoe ik het anders heel kort moet vertellen..
't Komt erop neer dat als een vrouw bijv. rookt er een bepaalde chromosoom kan veranderen (dominant of ondergeschikt worden) en dat dat zich doorzet bij haar kleinkinderen.. Of in geval van stress.. Zo hadden ze een 200-tal vrouwen onderzocht die ten tijde van 9/11 zwanger waren en daar veel stress door ondervonden.. Bij die in hun derde trimester waren, die hun kinderen hadden ook een hoger stresshormoon.. Of in geval van hongersnood of zo.. Ook ontdekten de wetenschappers dat eenzelfde defect voor een verschillende afwijking kon zorgen als het kind het doorkreeg van de moeder of van de vader..
Ik vind dat eigenlijk wel een goed programma, zo leren we nog eens wat bij..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


Katia

Bericht door Katia » 11 apr 2006, 00:17

Ik heb dat dus allemaal met biologie gezien in het laatste trimester...
(had op mijn eindexamen al die vragen juist zelfs, maar toch een buis gehad :( uitleg: ik wist dat ik alles juist had, zij wist dat, maar iemand anders niet, en ik kon het niet bewijzen :evil: )
En idd, een ingewikkeld maar heeeeeeeeeeeel interessant proces!
Waren zelfs de plezantste lessen die ik ooit gehad heb bij vakken die niet Latijn of Geschiedenis waren :lol:
Allez ja, is een enorm boeiend onderwerp.

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 17 jul 2006, 11:50

En gisteren ging het over een supervulkaan.. Er wordt verwacht dat er een supereruptie komt in Yellowstone en Filip direct zo van: "Dat zal die Amerikanen leren" :shock:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 17 jul 2006, 12:23

dat wilden we dus gisterenzien
maar we zijn het vergeten :roll:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 17 jul 2006, 12:37

't Komt er op neer dat ze er ieder moment één verwachten, maar het kan net zo goed pas over 100 jaar zijn..
Maar de gevolgen zouden wel serieus zijn.. Ons klimaat zou veranderen, 10 tot 15 graden minder.. Sommige delen van de aarde zouden constant onder de sneeuw liggen tot alle zwavel verdwenen is.. Vulkaanas zou de meeste slachtoffers eisen doordat er heel veel huizen onder het gewicht zullen bezwijken (vooral Amerikaanse houten huizen), en de mensen het constant zouden inademen..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 17 jul 2006, 12:40

:shock:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 17 jul 2006, 12:56

mijn ventje gaat straks vloeken als ik vertel dat dat dus gisteren was :roll:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 17 jul 2006, 12:58

En wij waren juist op tijd thuis en ik heb de video afgezet en rechtstreeks gekeken..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
jenniferv
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 dec 2004, 13:05
Locatie:Schelle

Bericht door jenniferv » 17 jul 2006, 13:03

Dat interesseert men ventje dus allemaal. Die kijkt er elke keer naar, ik kijk af en toe mee.......heb de aflevering gezien van gisteren maar lag half inslaap :lol:

Katia

Bericht door Katia » 17 jul 2006, 14:17

oh die wou ik zien dan...
oh ja, wel niet vergeten: dat hebben ze ondertussen al van elke levende vulkaan voorspeld hoor!
de ergst gevreesde vulkaan is zelfs die in yellowstone niet, maar simpelweg de vesuvius
(tja, dingen die mij interesseren he...)
Het schijnt dat de vesuvius in het midden staat van een "kring" vulkanen...
elke vulkaan is al uitgebarsten geweest ondertussen en de golven gaan door de aarde heen allemaal richting vesuvius...
wat dus alleen kan betekenen dat de vesuvius zich klaar maakt...
wanneer? hoe? waar? geen idee allemaal...
het kan nog duizenden jaren zijn, maar het kan morgen gebeuren ook.
En hoe langer het nog duurt hoe krachtiger de uitbarsting aangezien de vesuvius die golven allemaal aan het opstapelen is...

Wat ook bekend is en bijna een feit: stel dat Yellowstone uitbarst, dan barst de vesuvius ook...
yellowstone is ook een krachtige vulkaan die telkens heeeel krachtige golven wegstuurt waarop de vesuvius reageert.
Zo zijn er een 5-tal vulkanen op de wereld met de vesuvius op kop...
als 1 van die 5 uitbarst, dan barst de vesuvius 99% ook uit, met de grootste gevolgen vandien en die gevolgen zijn groter dan die van yellowstone :?

Om een klein gevolg te noemen: een uitbarsting van de vesuvius zou de helft van de polen kunnen laten smelten :?


Plaats reactie

Terug naar “ Film, tekenfilms, en tv programma's”