Vraagjes :)

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sfiedeltje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 sep 2006, 13:23
Locatie:Kapellen
Vraagjes :)

Bericht door Sfiedeltje » 14 okt 2006, 21:59

Hoi

Onze Nick is nu tien maanden .. En ik had altijd gedacht een tweede als hij naar school gaat, maar nu is't verlangen groot .. Is het haalbaar zo'n twee kleine prutsen of is het beter om te wachten .. Ben op zoek naar meningen :)

Vele groetjes en alvast bedankt!
xxx
AfbeeldingAfbeelding


Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 14 okt 2006, 22:03

De mijne schelen 16 mnd. Dat wil zeggen dat Yana 7 mnd was toen ik weer zwanger was.
Sinds sept gaat ze naar school, Milan loopt. Ik kan haar af gaan halen, zonder veel rekening te moeten houden met eten geven net ik moet vertrekken of zo. Een boreling kan niet wachten...
Twee kort op elkaar is druk, dat kan ik niet ontkennen, maar als ze niet veel schelen hebben ze erg veel aan elkaar.
Moest ik opnieuw mogen beginnen met wat ik nu weet, ik doe het net hetzelfde. De korte pijn :wink:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sfiedeltje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 sep 2006, 13:23
Locatie:Kapellen

Bericht door Sfiedeltje » 14 okt 2006, 22:30

Bedankt voor de snelle reactie .. Ja ik denk ook een beetje in die richting :) Goh, weet echt niet wat te doen .. Maar ik zie't zooo zitten he, nog een kleintje erbij .. :)
xxxxx
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek

Bericht door Saartje » 14 okt 2006, 22:37

Ik denk dat je best gewoon je eigen gevoel volgt en dan kan je zelf bepalen of het haalbaar is of niet he.
Ik wil ook zo snel mogelijk een 2e, maar we gaan nog een paar maand wachten. (mijn vriend wil nog even wachten)
Maar wie weet beslissen we ook wel om vroeger er aan te beginnen. Het lijkt me ideaal om ze kort op elkaar te hebben.

Gebruikersavatar
Sfiedeltje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 sep 2006, 13:23
Locatie:Kapellen

Bericht door Sfiedeltje » 14 okt 2006, 22:39

Jah .. ik en m'n vriend zijn er beide voor te vinden, financieel is het geen probleem .. we hebben nog een kamer die niet gebruikt word en dus makkelijk als slaapkamer kan dienen .. Maar ben bang da'k het erna te druk gaan vinden of dat'k het onderschat heb ..

xxxx
AfbeeldingAfbeelding


elke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 jan 2007, 10:05
Locatie:nijlen
Contacteer:

Bericht door elke » 01 mei 2007, 12:25

hallo

ik denk er ook aan om aan het tweede kindje te beginnen onze dochter is nu 18 maanden en zou graag een tweede kindje hebben mijn vriend ziet het wel niet echt zitten omdat hij het langst de financiele kant ziet we leven momenteel maar op 1 inkomen en graag zou ik bij een tweede thuisblijven tot ze beiden naar school kunnen en dan een halftijdse job zoeken.
soms weet ik echt niet wat te doen het verlangen naar een tweede kind wordt staads erger ik denk er elke minuut aan
en dat maakt het echt moeilijk omdat mijn vriend het nu nog niet zit zitten maar iik kan mijn gevoel echt niet veranderen of weg steken ik weet echt niet meer wat ik moet doen.
ik weet dat het in het begin zwaar zal zijn 2 kindjes maar als ik thuis ben kan ik ales goed verdelen he
en ik ben dan ook nog jong ben nu 22 jaar maar ik wil niet dat men kindjes teveel schelen ik en mijn broer schelen 8 jaar en dat is echt teveel wij hebben niets aan elkaar.
hopelijk kan iemand me raad geven

groetjes

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 01 mei 2007, 14:38

Elke, ik heb op het andere topic gereageerd, als er nog vragen zijn, vuur maar af!! :wink:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 01 mei 2007, 16:13

@ elke
qua werk valt het wel mee hoor
mijn zoontje was op een maand na 2,5 jaar toen mijn dochtertje geboren werd
Juist de eerste weken is het wat wennen en is het wat drukker
Maar verder loopt dat wel los
Bij dat leeftijdsverschil heb je een voordeel dat je oudste al een 'plantrekkertje' is hé, tov een kleinder leeftijdsverschil
Dat maakt uiteraard dat het wat makkelijker is.
Ons ventje is 3 maanden na de geboorte van ons meisje naar school gegaan en dat geeft je dan ook met momenten wel eens wat rust.
Financieel vind ik het ook heel goed meevallen. Je hebt uiteraard extra kosten, maar als het je wat meezit, dan is je oudste al uit de pampers terwijl de jongste pampers nodig heeft (zo was het hier toch)
dus dan zie je dat niet zo als extra kost.
Misschien kan je wel kleedjes herbruiken, wat uiteraard ook weer scheelt.

ik wens je heel veel succes bij het zwanger worden, moest je partner bijdraaien :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 01 mei 2007, 17:08

ik denk dat het ook afhangt van hoe graag je het zelf wilt. Het zal waarschijnlijk wel zwaar worden met momenten maar als jullie dat ziet zitten waarom niet ... Alles kan ...

elke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 jan 2007, 10:05
Locatie:nijlen
Contacteer:

Bericht door elke » 01 mei 2007, 19:43

ik zie het echt zitten maar men ventje ziet het niet echt zitten wegens de financiele kant.
ik heb er al aangedacht van als er een tweede kindje komt om dan iets te zoeken als thuiswerk dat ik een beetje kan bijverdienen.

langst de ene kant vindt ik dat onze kindjes niet teveel mogen schelen zo ben je nog niet ui alles uit als er lang tussen zit dan moet je echt van beging beginnen en dat zie ik niet echt goed zitten zo is mijn gevoel nu
maar langst de andere kant heb ik zoiets van een tweede kindje erbij is heel druk en je gaat is wandelen of winkelen hoe moet je alles organiseren maar zoals ik zoal kan lezen op het forum blijkt dit wel mee te vallen.

we zien wel wat er van komt ik hoop wel echt op een tweede kindje ik voel dat ik er zelf wel voor klaar ben

groeten

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 01 mei 2007, 23:33

ik zou zeggen: gewoon je gevoel volgen :wink:
waar een wil is is een weg!!!
maar... je moet natuurlijk wel alletwee zien zitten he...

hier komt er voorlopig nog geen 2de en dat is ook een bewuste keuze... voorlopig zeggen we van een jaar of 3-4te wachten voor er nog een kindje komt... maar als het verlangen vroeger groter moest worden, dan zouden wij ons gevoel ook volgen...

veel succes!!
grtjs
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
beerke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 jan 2006, 13:34
Locatie:Maldegem
Contacteer:

Bericht door beerke » 03 mei 2007, 20:51

zou ik ook zeggen gewoon je gevoel volgen das beste en automatisch vind je de oplossingen vanzelf succes.
Afbeelding

onze liefde is beloont met dit mooi engeltje!!!


Plaats reactie

Terug naar “(Nog) een kindje...”