wanneer dochtertje inlichten?

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen
wanneer dochtertje inlichten?

Bericht door Dagmar » 09 mar 2004, 09:51

Hoi allemaal,

Ik vroeg me af wanneer ik mijn dochtertje van 2 jaar het best inlicht dat er een broertje of een zusje op komst is. Ik heb eens gelezen dat je dat het beste doet als je een buikje krijgt.. Wat moet je doen als je kindje jaloers reageert op het nieuwe kindje? Alle tips zijn welkom!!

Dagmar
Laatst gewijzigd door Dagmar op 15 feb 2006, 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


Nienke007
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:09 mei 2004, 20:27
Locatie:Daarlerveen

Inlichten!

Bericht door Nienke007 » 09 mei 2004, 20:37

Hoi hoi,

Ik heb mijn oudste nu 2 jaar nooit ingelicht over de komst van een zusje! Ik werd dikker dus toen zei ik wel dat de baby daarin zat. Heb haar ook een ppaar keer meegenomen naar de verloskundige. Daar zag ze dat mijn buik werd opgemeten en sinds die tijd deed zij met haar meetlint hetzelfde! Ook aaide ze de buik en gaf ze er kusjes op.

Nu is Esmée 3 1/2 maand, maar Anne-Fleru is stapelgek met Esmée en niets jaloers!

Veel liefs Nienke

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

min of meer opgelost

Bericht door Dagmar » 10 mei 2004, 10:23

Het wanneer-te-vertellenprobleem is opgelost.. Mijn dochtertje is de vorige keer meegeweest naar de gynaecoloog en nu weet ze het.. Maar ze weet het, maar ik denk niet dat ze al beseft dat ze mij en hare papa gaat moeten delen..
Alleen heb ik vorige week iets genants meegemaakt (nu kan ik er mee lachen, maar toen..).. Mijn dochtertje kijkt nogal graag naar alle bevallingsprogramma's.. en nu waren we te vrijdag in de winkel en ze ging op haar hurkje zitten.. begon ze te persen (ik dacht dat ze een grote boodschap aan het doen was), ik vroeg: "wa zijt gij aan het doen?" Antwoordt ze heel parmantig: "Komt een kindje uit." Mijn hoofd werd
knalrood.. Nu kan ik ermee lachen, maar toen..

Gast

Bericht door Gast » 10 mei 2004, 13:07

Hihihihihi snap ik!!!! Wel geinig hoor!

Het is trouwens Anne-Fleur. Zag dat ik een typefout had gemaakt Hihihihi

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 02 jan 2006, 14:22

wat een geinig verhaal van Mila!

Zo intens meeleven.

hihi en nu vind ze het wel goed zeker een broertje hebben
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)


Gebruikersavatar
barbara
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 feb 2005, 14:00

Bericht door barbara » 02 jan 2006, 19:48

hihihi! ik zie het al voor me!
fabio hebben we ook een paar keer meegenomen naar de echo. we hebben het hem al vroeg verteld. hij gaf altijd kusjes en aaikes over de dikke buik. toen isaura geboren werd, wou hij haar direct pakken, knuffelen en kusjes geven. nu nog altijd, zijn het de beste maatjes en ze kunnen niet zonder elkaar. daar ben ik echt blij voor.
hij zal haar ook zeggen wat mag en wat niet. zelfs speelgoed waar ze nog te klein voor is, neemt hij af. het rare is, dat ze dan niet huilt, terwijl ze bij ons direct haar keel openzet als we iets afnemen. ze kunnen echt veel van elkaar verdragen en zijn niet jaloers op elkaar. maar ja, dat kan nog veranderen hé.
barbaraxxx
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 03 jan 2006, 10:45

Ohnee, hier is het jaloezie ten top hoor.. Niet altijd natuurlijk, maar bij momenten zegt Mila zo heel zielig: "Karsten wilt altijd bij mama zijn." En als Mila dan bij mij zit, dan komt Karsten heel klagerig af.. Als ik er niet op in ga, dan laat hij zich express vallen of bonkt hij zijn hoofd ergens tegen (echt express hé).. Maarja, ik heb dat dan door en negeer hem dan maar.. En andere momenten spelen ze dan fijn samen.. (alleen heeft Karsten het bijten in zich en dat zorgt voor problemen)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 03 jan 2006, 11:00

ben eens benieuwd hoe het bij ons gaat verlopen....
Niels wordt binnen 3 weken 2 jaar.
Als je vraagt: wat gaat mama kopen
Dan antwoordt hij heel snel: BABY!
en dan doet hij mijn trui omhoog en mijn broek met hoge taille naar beneden. Dan vraagt hij of hij zoentjes mag geven en begint hij te aaien.
Echt beseffen doet hij het niet, denk ik, maar toch...
Alleen is hij het niet gewoon om andere kindjes rond hem te hebben.
Hij is wel heel lief met andere kindjes, maar een ander kindje in het huis waar hij woont......
Ach het zal wel meevallen, hij helpt mama en papa altijd graag
en aangezien ik een keizersnede zal hebben, kan hij me heel goed helpen
met bv pampers aan te geven, weg te doen, handdoek te pakken, enz...
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
natasja
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 sep 2004, 09:45
Locatie:Nijlen
Contacteer:

Bericht door natasja » 04 jan 2006, 10:17

daar hebben wij veelg eluk mee gehad. Jamie is nooit jaloers geweest op zijn kleine broertje. ik denk dat hij zelfs niet meer zonder Alexi zou kunnen. ik heb ook veel hulp aan Jamie. als ik vraag of hij een pampertje wil nemen doet hij dat direct. hij komt ook altijd mee helpen als ik in de keuken bezig ben. dan zegt hij altijd "Jamie helpen". ik heb echt veel aan mijn ventje. nu ish et nog afwachten hoe Alexi gaat reageren als de baby er is.
ik ben mama van Jamie (30/08/03), Alexi (21/12/04) en Nicky (11/01/06)

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 04 jan 2006, 20:30

Hier ook geen jaloers dochtertje!
Yana was nog veel te klein om haar te vertellen wat er precies aan de hand was en hebben we haar gewoon verteld dat broertje in mama's buik zat. Wist zij veel wat een broertje is... :lol:
Nu ook, ze ligt soms helemaal op hem te knuffelen, echt mooi!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “(Nog) een kindje...”