Twijfels

Moderators:Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
beagle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2005, 13:02
Locatie:Limburg
Twijfels

Bericht door beagle » 13 feb 2006, 11:04

Hallo allemaal

zit eigenlijk met een knoop die ik niet meer los krijg :-)

19-12-05 heb ik na 12 weken zws een miskraam gehad.
Hierna zeiden we dat we wel terug wilden proberen, maar dat we er geen druk achter zouden zetten.

Ondertussen zijn we bijna 2 maanden verder en mijn 'kinderwens' lijkt af te zwakken. 't Is te zeggen: ik twijfel zo hard. Kan ik het wel aan? Neem dat het terug misloopt?

Langs de andere kant wil ik doodgraag opnieuw het zwangere gevoel terug en wil ik een kind van ons, in mijn armen houden.

Iemand die dit begrijpt? Of misschien met dezelfde vragen zit?

Groetjes
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins


Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 13 feb 2006, 11:13

Begrijpen kan ik je niet echt, want ik heb nog nooit een misval gehad...maar wat twijfels betreft begrijp ik je wel...
Ik twijfel ook zo of we er zouden voor gaan voor ons 2de of niet???

Ik hoop dat iemand anders je beter kan helpen, ik hoop dat je eruit geraakt....veel succes
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 13 feb 2006, 12:42

Een miskraam heb ik ook nooit gehad.
Ik zou toch doorzetten en niet luisteren naar je verstand, maar naar je hart :wink:
Ik weet zeker, eenmaal je terug zwanger bent en de 12 weken gepasseerd dan denk je er helemaal anders over.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek

Bericht door Saartje » 13 feb 2006, 12:50

Ik begrijp je helemaal! Nadat ik een miskraam had was mijn kinderwens opeens ook minder sterk aanwezig, ik was zelfs van plan om terug de pil te nemen, maar dan toch onverwacht weer zwanger geworden 2 maanden na die miskraam.
En ja, je blijft ongerust en bij mij was dat niet alleen de eerste 12 weken. Ik wist het pas toen ik al 7 weken ver was en dus al vrij ver, maar die overige 5 weken leken héél lang te duren, gewoon omdat ik me altijd zo ongerust voelde. Die eerste keer de hartslag horen, het kindje zien, ... deed me niet veel, omdat ik toch dacht dat het nog mis zou gaan. :roll:
En nu nog steeds, ook al ben ik 25 weken ver, maak ik me nog zorgen, denk ik elke dag dat er nog iets mis kan gaan. Erg he.
Ik ga pas gerust zijn als ik ons kleintje in mijn armen heb. En echt waar, ik kijk er enorm erg naar uit!!!

Maar dat je met zulke vragen zit is dus volkomen normaal denk ik. Een vriendin van mij had 2 maanden voor mij ook een miskraam gehad en ook zij is nu opnieuw zwanger en moet bevallen eind maart. Maar ze heeft zich ook voortdurend zorgen gemaakt en zal ook pas gerust zijn als haar kleintje er is!

Ik zou zeggen: volg gewoon je hart! Het lukt je wel hoor!
Groetjes

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 13 feb 2006, 12:52

Ik heb het omgekeerde voor.. Ik krijg af en toe een opflakkering van een wens naar een derde kindje.. Maar we houden het (voorlopig) bij twee..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 13 feb 2006, 12:56

Dagmar, in een vorig topic betrapte ik jou er ook op!!
Zijn jullie aan het denken om een derde??
Sorry hoor, maar het is nu al de tweede keer dat het mij opvalt :wink:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
beagle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2005, 13:02
Locatie:Limburg

Bericht door beagle » 13 feb 2006, 12:58

Bedankt allemaal voor de snelle reacties!

Het is allemaal zo dubbel. Zoals Saartje zegt, ik ben er ook over na aan het denken om terug de pil te nemen. Maar langs de andere kant wil ik dan weer niet, omdat ik dan 'zeker' ben dat er geen kindje zal komen.

En dan die reacties van mensen die het 'goed bedoelen': je bent nog jong, wacht nog maar eventjes, volgende keer beter...

Misschien voelt het allemaal zo negatief, omdat we ons de eerste keer volledig in de zws gestort hadden?

Ben vandaag heel erg in de war... ik zal het maar op mijn hormonen steken hé
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins


Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 13 feb 2006, 12:58

Ik heb heel hard getwijfeld (een tijdje terug), maar we houden het bij twee en dan zouden we graag over een jaar of 5 adopteren..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


Plaats reactie

Terug naar “(Nog) een kindje...”