het verschil tussen een zomerkindje en een winterkindje

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie

zomerkindje of winterkindje ??

Peiling eindigde op 11 nov 2005, 19:19

zomerkindje
6
55%
winterkindje
5
45%
 
Totaal aantal stemmen: 11

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:
het verschil tussen een zomerkindje en een winterkindje

Bericht door Annubis » 28 okt 2005, 20:19

ik heb twee zomerkindjes ale bij allebei was het heel warm. nu was mijn vraag hoe is het om een winterkindje te hebben .

ik zou als ik aan een volgende begin dat wel eens graag meemaken zo een winterkindje dat is eens iets anders he.

kwestie van kledij zou het wel leuk zijn dan kan je ze tenminste kleden mijn kindjes moesten in hun bodytjes liggen.

maar langs de andere kant worden ze dan niet vlugger ziek?

wat nog een reden voor mij zou zijn om een winterkindje is da ik dan niet hoogzwanger zou zijn in de zomer want dat vond ik niet echt prettig.
Laatst gewijzigd door Annubis op 23 dec 2005, 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)


Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 28 okt 2005, 20:33

Ik heb ze dus allebei :D
Met de kerstperiode liep ik hoogzwanger en da's wel leuk in die periode. Als het dan zomer werd en warm, dan was ze al wat groter en kon ze eens iets anders bijdrinken dan alleen maar melk. Het enige nadeel bij Yana was wel dat ik 4 weken moest binnenblijven vooraleer ik met haar mocht gaan wandelen.
Met Milan mocht ik na een week al buiten, maar het was dan ook warm in juni :)
Ik heb in je poll wel gestemd voor een winterkindje.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 28 okt 2005, 20:40

Hier een winterkindje (3 januari) en een herfstkindje (8 november).. Ik ben er wel blij mee, want ben zelf een wintermens.. Ik weet nog goed dat toen ik bij Karsten uit het ziekenhuis kwam het echt ijskoud was (nu bijna een jaar geleden, nu is het nog aan het nazomeren :shock: ).. Bij Mila ben ik veel gaan wandelen, alleen als het echt vroor, bleef ik binnen.. Bij Karsten ben ik minder geweest omdat die in het begin constant wilde eten (borstv.)..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 28 okt 2005, 21:23

Tja, ik heb een herfstkindje (ook 8/11/04), en 't volgende zal een zomerkindje worden (hopelijk - 11/06/06).
Ik heb gestemd voor een winterkindje. In de zomer vond ik het zalig om dan met m'n beginnende bolle buik te pronken terwijl ik er nog geen 'last' van had (ik was 5-6 maanden in juli-augustus).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 28 okt 2005, 21:43

lentekindje hier en vind dat perfect...
tegen de winter is ze al niet meer zo klein dat je ze in haar kleertjes moet gaan zoeken he (die jasjes zijn echt wel dik)


Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 29 okt 2005, 12:45

Anaïs is een zomerkindje, en dat was wel leuk want ik kon meteen buiten gaan wandelen met haar. En nu het kouder wordt is ze al iets groter en heeft ze meer weerstand.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Keppebolle
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:26 dec 2004, 16:09
Locatie:Sint-Andries (Brugge)
Contacteer:

Bericht door Keppebolle » 29 okt 2005, 17:42

Mijn dochtertje is ook een winterkindje.
Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tatty
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 jul 2005, 17:48
Locatie:Zedelgem
Contacteer:

Bericht door Tatty » 29 okt 2005, 20:14

mijn kindje is voor eind februari. denk wel dat dat ook ideaal zal zijn. de ergste koude is tegen dan gepasseerd (hopelijk) en ik ben heel de zomer thuis. zalig!!! 'k Vind het wel jammer dat ik nu minder met mijn buik kan pronken omdat het nu al iets frisser word en daarom een jas moet aantrekken. :D
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 29 okt 2005, 21:00

ik kan niet mee doen aan de poll want heb een lentekindje... :cry:

MAar in ieder geval een mooie periode om te bevallen in april. geen dikke buik in de volle warme zomer en nie tte hete dagen in het ziekenhuis...
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 29 okt 2005, 23:01

Ja het was wel tof dat ik een zomerkindje had, ik kon met mijn dikke buik zomerkleedjes dragen in stretshstof, vond ik wel gemakkelijk. En dan kan je natuurlijk goed met je buik pronken :oops:
Maar een winterkindje is misschien ook wel leuk, dan kan je warme pullovers aantrekken waar je buikje uitkomt.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 30 okt 2005, 01:18

Inderdaad, dat pronken is fantastisch he :lol: :lol: :lol: :P

Gebruikersavatar
leen
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 okt 2005, 16:18
Locatie:Sint-Job-In-t-Goor

Bericht door leen » 02 nov 2005, 22:39

Ik weet nog niet wat een winterkindje gaat zijn, dat weet ik maandag pas.
Mijn eerste was een zomerkindje dus veel kledij kan ik niet doorgeven :roll:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
annelies~chelsea~bryant
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2005, 23:41
Locatie:Maasmechelen
Contacteer:

Bericht door annelies~chelsea~bryant » 02 nov 2005, 22:42

Ik heb 1 zomer kindje en een lentekindje.

Maar ik wil nooi meer zwanger zijn in de zomer! Pfff en dan ook nog eens 6 dagen over tijd gaan. :?

Liever een lentekindje! Niet te koud en niet te warm. En hier zijn ze bijna nooit snel ziek
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Klik op onze banner om naar onze site te gaan!

Gebruikersavatar
leen
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 okt 2005, 16:18
Locatie:Sint-Job-In-t-Goor

Bericht door leen » 02 nov 2005, 22:46

annelies~chelsea~bryant schreef: En hier zijn ze bijna nooit snel ziek
pffft, ziek zijn.
Daar had ik nog niet over nagedacht.
Hopenlijk gaat dat meevallen bij ons.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 03 nov 2005, 09:59

Ons Lani is een winterkindje. Ik weet niet of er dan verschil zit in de kindjes zelf maar op vlak van buitenkomen, viel dat mee. Het was koud toen maar ik wou van haar geen kastplantje maken en pakte haar gewoon goed in en nam haar mee. We gingen soms uren wandelen in de vrieskou, maar ze heeft er nooit iets aan over gehouden.

lunae
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 dec 2005, 22:17
Locatie:Haasdonk (beveren)
Contacteer:

Bericht door lunae » 06 dec 2005, 13:42

hey!

Geef mij maar een winter-of herfstkindje!
groetjes
Marijke
Afbeelding

eigenlijk zouden we onze kinderen maar 2 dingen moeten geven. één is een thuis, het ander zijn vleugeltjes

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 13 dec 2005, 08:56

ik heb een winterkindje en ben dat zelf ook
Wij houden beiden van het gure winterweer (dik ingeduffeld uiteraard)
Mijn man is een lentekind en die vind de winter eigenlijk maar niets.
ik was enkele maanden zwanger in een kei hete zomer. Geen lachertje hoor, als je last hebt van hoge bloeddruk.
Bevallen tijdens de winter, vond ik heel leuk.
ik moest enkele dagen het bed houden wegens keizersnede en vond dat helemaal niet erg met slecht weer.
Ik kon wel niet onmiddellijk gaan wandelen, weer was te slecht, maar ach, wandelen kon ik later nog genoeg!

nu wordt het een bijna-zomerkindje.
hoop dat het niet te warm gaat zijn bij de bevalling!
Ik kan mijn zwangerschappen niet plannen, anders was het toch weer een winterkindje geweest!

Gebruikersavatar
Wendy B
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 apr 2004, 15:53
Locatie:Antwerpen
Contacteer:

Bericht door Wendy B » 23 dec 2005, 15:18

Ik heb 2 echte winterkindjes. Vroeger wilde ik altijd een lente- of zomerkindje, maar ik heb dus 2 winterkindjes.
Het is wel leuk omdat ze beginnen te zitten in de zomer, ze waren beide 7 maanden jong, en ze beginnen te stappen in de winter. Het is dan zo koud buiten, dat ze binnen lekker kunnen proberen te stappen.
Ze zijn 1,5 jaar in de zomer en dan kan je toch al wat verder op vakantie gaan. Een lange autorit naar Zuid-Frankrijk valt goed mee (allez, bij ons toch)
In ieder geval, ik heb er geen spijt van dat ik 2 winterkindjes heb, ook voor mijn zwangerschapskledij was dat gemakkelijk.

Groetjes,
Wendy B mama van
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Surf eens naar: www.jordenjade.tk

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 29 jun 2006, 13:40

nu weet ik nog altijd niet het verschil tussen een zomer en een winterkindje . want ons derde gaat een herfstkindje worden! misschien ooit dat er nog een vierde komt dat ik toch ga proberen van te bevallen in december of januari ofzo . je hebt het natuurlijk niet zelf te kiezen he :lol:
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

falderie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mei 2006, 16:21
Locatie:Heestert

Bericht door falderie » 31 jul 2006, 16:53

Ik heb een zomer-en een winterkindje. Eigenlijk is Renate nog een herfstkindje (8 december), maar voor mij voelt december toch aan als winter hoor.

Het leuke aan een winterkindje is dat je ze lekker veel kleertjes kunt aandoen, Marith ligt meestal in haar bodytje (ik had een megaleuk wit katoenen giletje gekocht voor haar, maar tis zodanig warm dat ze het waarschijnlijk nooit zal aangehad hebben).
Het opstaan s nachts om te voeden is wel minder leuk in de winter hoor, geef mij op dat vlak toch maar mijn zomerkindje.

Wat betreft het ziekzijn kan ik absoluut niet klagen, Renate is nog nooit erg ziek geweest. Hopelijk is een zomerkindje ook niet rap ziek he.

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 31 jul 2006, 16:58

ondertussen bevallen van mijn bijna-zomerkindje
en ik verkies eerlijk gezegd toch een winterkindje
Het is nu extreem warm geweest, en je kan ze hun kleedjes niet aandoen
alles wat je ze aandoet is te warm
Ons meisje at ook niet zo goed door de warmte
als je ze aan het pap geven bent, dan plak je helemaal van het zweten
en ga zo maar verder!!
Maar... ik zie mijn dochtertje graag hoor! :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 09 aug 2006, 10:46

Ik ben bevallen einde mei dit jaar, officieel nog lente, maar in juni was het voor mij toch al zomer hoor. De periode van de bevalling was die twee weken waar het niet anders deed dan regenen, ik heb me er eigenlijk niets van aan getrokken. Ik had teveel aandacht aan mijn kleintje die was geboren! En de week daarna was het prachtweer om een wandeling te maken, zoiets kan nauwelijks in de winter. Als ik een volgend kindje plan, zal het ook mei-juni zijn.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 09 aug 2006, 11:01

2 lentekids, maar eigenlijk toch een seizoen verschil want R is van begin april (dus pas lente) en toen was het nog bar koud vlak na de bevalling terwijl het bij J midden juni (en dus officieel nog net lente) al een hittegolf was ... 'k Kan het me niet anders meer inbeelden maar zal bij mijn schoonzusje binnekort eens zien hoe het is met zo'n winterbeebje :P hihi.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fredje & Fabke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 aug 2006, 23:08
Locatie:Leuven

Bericht door Fredje & Fabke » 10 sep 2006, 22:34

Denk dat een lentekindje leuk is,zo heb je niet teveel last van de hitte aan het einde van de zwangerschap, is hij ietsje groter als het te warm wordt en al steviger als het een koude winter is :) en wandelen is ook fijn zonder dat je telkens het regenscherm er moet overtrekken. Maar wij zijn alvast blij met onze zomerspruit :) Als er een volgend kindje moest komen zouden we misschien mikken op april :wink: Maar alle seizoenen hebben hun scharme hè :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 11 sep 2006, 14:32

Maaike was juist een lentekindje (eerste lentedag geboren)
en ik vond dat wel leuk. Ze zijn dan al wat ouder als de zomer begint en tegen dat de meeste feestdagen komen kunnen ze er tenminste al wat van genieten, ...

En ik moest dan tenminste niet thuiszitten door slecht weer (alhoewel het dit jaar nu net niet het ideale weer was voor een baby te hebben :lol: )

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 11 sep 2006, 15:42

Fredje & Fabke schreef:Denk dat een lentekindje leuk is,zo heb je niet teveel last van de hitte aan het einde van de zwangerschap, is hij ietsje groter als het te warm wordt en al steviger als het een koude winter is :) en wandelen is ook fijn zonder dat je telkens het regenscherm er moet overtrekken. Maar wij zijn alvast blij met onze zomerspruit :) Als er een volgend kindje moest komen zouden we misschien mikken op april :wink: Maar alle seizoenen hebben hun scharme hè :wink:
:lol: mikken is moeilijk zenne maar ik moet je (uit ervaring) waarschuwen dat die aprilkids stevige karakterkes zijn :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fredje & Fabke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 aug 2006, 23:08
Locatie:Leuven

Bericht door Fredje & Fabke » 11 sep 2006, 15:45

Hey Mell, mooie fototjes, mooi kindje :) Veel succes met de flinke dochter
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 12 sep 2006, 15:30

:oops: Merci!! :wink:


Plaats reactie

Terug naar “(Nog) een kindje...”