vraag van een vriendin/draagmoeder

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
swaas
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 sep 2005, 17:11
Locatie:Rotterdam
vraag van een vriendin/draagmoeder

Bericht door swaas » 26 sep 2005, 22:44

fff moeilijk hoor. Een tijdje geleden kwam een heel goede vriendin van me bij me. Ze wilde met me praten. Ze kan zelf geen kinderen krijgen omdat ze vervroegd in de overgang is. (ze is 32 en wil dolgraag een kindje) Met veel omwegen vroeg ze of ik eventueel draagmoeder zou willen zijn. We hebben er natuurlijk lang over gepraat en ik heb haar gezegd dat ik niet denk dat ik het doen maar ik zou er wel over nadenken. Ik ben voor mezelf tot de conclusie gekomen dat ik het op zich best zou kunnen , maar ik denk niet voor een vriendin. Ik zie haar zekers 2 keer per week. Mijn man staat er hetzelfde voor als ik dus we gaan haar vertellen dat we het niet gaan doen. Moeilijk hoor. Maar ik moet eerlijk blijven tegenover haar. Kent iemand zo'n situatie? Vind t heel moeilijk om te brengen trouwens.
Groetjes, Swaas


kimpie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:09 mei 2004, 13:46
Locatie:vilvoorde (België)

Bericht door kimpie » 26 sep 2005, 23:53

Ik ken de situatie niet.
Maar als jij vind dat je het niet doet dan is dat je recht.
Ik persoonlijk zou het niet doen.
Sterkte !!

swaas
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 sep 2005, 17:11
Locatie:Rotterdam

Bericht door swaas » 27 sep 2005, 09:17

Ik zou haar natuurlijk hartstikke graag willen helpen hoor, dat is het niet. Maar de gedachte dat ik dan het kindje heel erg vaak zie, denk niet dat dat goed is voor beide kanten.
Groetjes, Swaas

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 27 sep 2005, 09:28

Als je er niet 100 % achter staat, dan zou ik het niet doen! Ik zelf zou het ook niet kunnen.. Eiceldonatie daarentegen wel, maar zo een kindje 9 maanden dragen en het dan afgeven.. Niks voor mij!
Is eiceldonatie geen oplossing voor je vriendin? Of ben je daar ook niet voor te vinden?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

swaas
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 sep 2005, 17:11
Locatie:Rotterdam

Bericht door swaas » 27 sep 2005, 13:29

tja weet niet of eiceldonatie een optie voor haar kan zijn, heb me daar nooit in verdiept eigenlijk :oops: Haar vraag naar mij was echt specifiek draagmoeder en daar ben ik over gaan nadenken.

Opzich als ik het zou kunnen doen voor iemand die ik bv niet naast mijn deur heb wonen zou ik het waarschijlijk wel kunnen (al weet je natuurlijk nooit wat de gevoelens eenmaal zijn als het zover is). Ons gezin is voltooid en mijn man is geholpen, puur omdat we het echt bij 1 kind willen laten. Dat is voor ons zo overduidelijk dat ik in dat opzicht denk dat ik het wel aan zou kunnen. Ook is het natuurlijk een prachtig geschenk naar een ander want wat is nou mooier dan een kind....

Maar goed, ik denk dat ze verder moet zoeken naar iemand die het voor haar wil doen. Ze heeft het nu voorgelegd aan een nicht waar ze heel close mee is. Nog geen concrete vraag maar wel dat ze er mee bezig zijn.
Groetjes, Swaas


Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 20 okt 2005, 16:42

Ik zou het absoluut emotioneel niet aankunnen, maar jij moet de keuze maken natuurlijk. Voor mij is het niet weggelegd. Als er negen maanden iets in je groeit dan heb je daar toch een band mee.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
wen
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 apr 2005, 15:54
Locatie:Ranst
Contacteer:

Bericht door wen » 20 okt 2005, 16:47

Ik zou dat maar voor 1 persoon doen,en dat is mijn zus.
Voor niemand anders zou ik het kunnen!

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 20 okt 2005, 17:07

ik weet het niet....

Zou het ook moeilijk hebben en mag het ook niet teveel zwanger worden.

Moeilijke beslissing zoiets eigenlijk...maar tja als het voor een goed doel is.
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 20 okt 2005, 17:10

Goh,moeilijk hé.
Maar zoals hier al staat,als je er geen 100% achter staat zou ik het toch ook niet doen.
Ik zelf zou het niet doen,de emotionele band zou te groot zijn.
En als dat kindje dan begint te praten en mama zegt tegen die vriendin terwijl jij dat kind 9 maand gedragen hebt.
Neen,zou niet voor mij zijn.
Veel sterkte nog!

Katia

Bericht door Katia » 20 okt 2005, 18:35

ik zou het niet kunnen!!!
ik heb er niks op tegen, maar ik weet van mezelf dat ik het kind ga willen houden
en dat is natuurlijk niet de bedoeling he :wink:

kimpie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:09 mei 2004, 13:46
Locatie:vilvoorde (België)

Bericht door kimpie » 20 okt 2005, 21:00

Raoxshna schreef:ik zou het niet kunnen!!!
ik heb er niks op tegen, maar ik weet van mezelf dat ik het kind ga willen houden
en dat is natuurlijk niet de bedoeling he :wink:
ik dus ook en daarom zou ik er nooit aan beginnen.

Gebruikersavatar
Tatty
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 jul 2005, 17:48
Locatie:Zedelgem
Contacteer:

Bericht door Tatty » 20 okt 2005, 21:12

nee ik zou het ook niet kunnen. Een geboorte is zoiets moois en dan moet je het afgeven. eicel donatie wel. Als je toch niet weet waar je eitje naar toe is...
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
leen
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 okt 2005, 16:18
Locatie:Sint-Job-In-t-Goor

Bericht door leen » 02 nov 2005, 22:45

Mijn zus heeft ook erg veel probelemen gehad om zwanger te geraken terwijl ik al van mijn 2de zwanger was.
Erg frustrerend voor haar.
Ze heeft met mij ook veel over draagmoederschap gehad maar ik heb haar eerlijk duidelijk gemaalkt dat ik dat fisiek en mentaal niet zou aankunnen.
Daarna hadden we het over eiceldonatie, wat ik ook al ontzettend moeilijk zou vinden want dan zou ik constand het gevoel hebben dat het mijn kind is omdat het deels je eigen genen zijn die je afstaat.
Ik had het erg moeilijk om het haar te zeggen, maar ben blij dat ik het gedaan heb.
Eerlijk duurt het langst.

Gelukkig is het nooit zover moeten komen want ze is met veel geluk en hormonen toch zwanger geraakt :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 03 nov 2005, 21:29

Ik zou dat misschien wel zien zitten. Natuurlijk niet voor iedereen, maar voor close personen zou ik dat wel over hebben. Wat wel een voorwaarde zou zijn, dat is dat het geen eicel van mij zou mogen zijn. Want dan zou het een kindje van mij zijn, en daar zou ik niet mee kunnen leven.
Maar ja, natuurlijk moet je daar echt veel en goed over nadenken, want er komt wel wat meer bij kijken als je echt voor die vraag staat.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
barbara
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 feb 2005, 14:00

Bericht door barbara » 14 nov 2005, 20:34

ik denk dat ik het ook wel zou kunnen, maar dan wel als het geen eicel van mij is. ik weet niet goed hoe dat gaat, maar als de eicel en zaadcel van dat koppel is en dat zo bij mij word ingebracht, dan is het eigenlijk sowieso mijn kindje niet. ok, ik zou het wel lastig hebben na de bevalling om het af te staan, maar als ik dan de lach op hun gezicht zou zien, zou ik me goed voelen. maar dan wel zonder een eicel van mij.
eiceldonatie, dat zou ik niet kunnen, dat is dan eigenlijk een half kindje van mij.
maar jij moet doen waar je je goed bij voelt, sta je er niet 100% achter, doe het dan niet, ook al zijn het je vrienden.
groetjes en hou ons op de hoogte!
barbaraxxx
Afbeelding

Afbeelding

engeltje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 nov 2004, 21:31
Locatie:hemiksem
Contacteer:

Bericht door engeltje » 22 dec 2005, 15:00

hey,

en heb je het al verteld?

hoop op een positieve reactie!

eiceldonatie zou ik wel doen maar draagmoeder niet.
maar in mijn geval is beide zelfs uitgesloten omdat ik kanker heb gehad.

veel sterkte
Afbeelding

Het leven is niet zonder zorgen
Het leven is niet zonder pijn
Maar denk dan aan morgen
Dat die dag wel heel mooi zou kunnen zijn!


Plaats reactie

Terug naar “(Nog) een kindje...”