hoeveel jaar ertussen als je kan kiezen?

Moderators:Welcome, Moderators

hoeveel jaar ertussen voor jezelf?

Peiling eindigde op 11 dec 2008, 13:28

minder dan 1 jaar
0
Geen stemmen
1 jaar
1
3%
1,5 jaar
6
17%
2 jaar
10
28%
2,5 jaar
8
22%
3 jaar
5
14%
3,5 jaar
2
6%
4 jaar
3
8%
4,5 jaar
1
3%
 
Totaal aantal stemmen: 36

Gebruikersavatar
saardientje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 okt 2006, 23:25
hoeveel jaar ertussen als je kan kiezen?

Bericht door saardientje » 12 dec 2007, 13:28

ik zou graag weten hoeveel jaar je tussen je kindjes laat. uit de redenering van jezelf en niet vanuit de hoek vanuit je kinderen.

dus niet omdat ze dan "veel " aan elkaar gaan hebben ofzo, gewoon uit ervaring voor jezelf ...



ben eens benieuwd :)


Gebruikersavatar
M.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 mar 2005, 09:38
Locatie:Merksem

Bericht door M. » 12 dec 2007, 14:01

bij Joni en Steffi zit er 3j 4maanden tussen. Bij Steffi en Leni zit er 3j 11maanden tussen. Zelf vind ik dit ideaal, telkens er een naar school gaat kan ik al mijn tijd steken in het kleintje (begrijp je :lol: ). Tussen de oudste en de jongste zit er iets meer als zeven jaar maar toch zijn ze nog twee handen op een buik hoor, of dit gaat blijven is nog de vraag maar ja :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
jenny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 feb 2006, 13:00
Locatie:Brussel
Contacteer:

Bericht door jenny » 12 dec 2007, 14:02

ik heb 3 jaar gestemd, ik ben van mening om eerst van ons dochtertje te genieten, haar zien op te groeien haar alle aandacht te geven wanneer ze het meest nodig heeft, en dan pas aan een tweede te beginnen...zodra ze op het potje gaat en naar school, dan zie ik het zitten om nummer 2 en laatste te beginnen :)

Dan is ons meisje ook al groter, besteft ze meer van, kan ook meehelpen als ze dat wilt, is ze al zelfstandiger, kan ik van de kleinste en van de grootste genieten, er ook mee bezig zijn...kan ik ons meisje er gewoon meer bij betrekken en zo ook tijd met haar doorbrengen...uitleggen waarom het zo allemaal is, en haar niet het gevoel geven dat kleine broer of zus voorrang krijgt...

De tijden gaan zo snel voorbij, ze worden zo rap groot, ik denk als ze dicht bij elkaar zouden zijn, er minder van genoten kan worden, omdat er minder tijd is om aan hen te spenderen en nog zoveel te doen en te lerne valt...

Dus voor mij 3 jaar verschil is mooi :lol:

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 12 dec 2007, 14:08

1.5 jaar.
De mijne schelen nog zoveel niet en vind het prima zo.
Als je tweede geboren wordt, kan je eerste lopen.
Als ik Yana nu zie, ik zou geen zin meer hebben om nu nog met alles nieuw te beginnen....pfff
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
saardientje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 okt 2006, 23:25

Bericht door saardientje » 12 dec 2007, 14:10

ik heb gestemd op 3,5 jaar

zo tussen de 3 en 3,5 jaar mag er altijd een tweede zijn.

dan gaat de oudste idd al naar school en kan je bezig zijn met je jongste :D


Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 12 dec 2007, 14:43

ik heb 2.5j gestemd
toen milan in feb naar school ging en maité is dan geboren in mei ik vond dit ideaal :lol: je kon tenvolle genieten van de kleinste dan
nu ons derde is er onverwachts gekomen en heb ik het gevoel dat ze veel te vlug groot word en dat ik er niet genoeg van kan genieten
maar het lukt ons prima hoor
maar moest moeder natuur er anders over hebben beslist dan ging het zijn wanneer maité naar school ging dat num 3 zich mocht geboren laten worden maar we houden het bij ons 3 gezonde kids :lol:

Gebruikersavatar
tori
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jun 2006, 20:03
Locatie:Kortrijk
Contacteer:

Bericht door tori » 12 dec 2007, 15:03

Ik heb gekozen voor 1,5 jaar, wat het verschil ook zal zijn. Lijkt me gewoon ideaal maar ik moet het in de praktijk nog ondervinden natuurlijk :) Ik denk dat de kindjes dan veel aan mekaar hebben en dat het nog niet te zwaar is om terug te vallen op dutjes en flesjes en pampers enzo. Nu is Torben in bepaalde dingen al redelijk zelfstandig en ik denk dan bij mezelf soms ook van "weer helemaal van 0 herbeginnen". Wat moet dat dan niet zijn bij een kleine van 3 jaar of ouder hé ... Maar nogmaals: ik moet het nog ondervinden. Spreek me er binnen en paar maanden weer eens over aan zou'k zeggen :wink:
Trotse mama van Torben en Tarja
Afbeelding
Afbeelding

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 12 dec 2007, 15:15

2 jaar lijkt me wel wat :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
ericardtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 sep 2007, 18:25
Contacteer:

Bericht door ericardtje » 12 dec 2007, 16:25

heb anderhalf jaar gekozen...naar mijn gevoel gewoon want uiteindelijk ervaring heb ik er absoluut nog niet mee...nummertje één is nog maar net op komst :lol:
Afbeelding

Afbeelding
________________________________________

www.baby.vereecke.eu

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 12 dec 2007, 16:26

Toen Milan geboren werd, zat ik nog volop in de luiers met Yana, de flessen waren nog maar net weg van haar,....
Het park is kunnen blijven staan.
Dat vond en vind ik wel goede redenen om er niet teveel tussen te laten. Moest ik opnieuw kunnen beginnen en weten wat ik nu weet, ik doe het net zo.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 12 dec 2007, 16:32

Ik heb voor 2 jaar gekozen. Onze meisjes schelen juist geen 22 maanden en ik vind dat echt ideaal. Juist om dezelfde redenen zoals Sandy zegt. Ik zou het zo opnieuw doen. Ondertussen gaan ze allebei al naar school en zijn we uit de pampers. Die eerste jaren zijn wel iets drukker maar ik vond dat allemaal goed te doen.
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

G&F&S
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jul 2005, 13:57
Locatie:Berchem (Antwerpen)

Bericht door G&F&S » 12 dec 2007, 16:42

Ik heb voor 4,5 jaar gekozen, omdat ik zelf altijd gezegd heb dat ik 5 jaar tussen wou hebben. Ook al omdat de grootste dan al wat zelfstandiger is en meer begrijpt enz.

Nu zit er dus 5.5jaar tussen, maar dat extra half jaar was eender omdat ik een zomer kindje wou :lol: Hoewel Sitske ook wel een jaartje eender had mogen komen (maar dat was toen niet gelukt en ik deed maar één poging per jaar)

Ik vind het zo ook heel goed ze, ze krijgen elk hun aandacht, Femke heeft lang mij voor zich alleen gehad en nu kan ik Sitske ook wat meer aandacht geven als Femke op school is, iets aan het spelen is, uit spelen is of tv kijkt, zonder dat ze dan gevoel heeft dat ze geen aandacht meer krijgt.

DOei
G&F&S
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 12 dec 2007, 19:01

2,5.. Gewoon gevoelsmatig, maar kan het niet uitleggen.. :lol:
Tussen Mila en Karsten zit 2 jaar en 10 maanden.. Nu zal er tussen Karsten en de jongsten ongeveer 3 jaar en half zitten.. Wat mij betreft te lang, maar ja, je moet met twee zijn hé! :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
EvytjeuH
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 jul 2007, 13:42
Locatie:St Job In't Goor

Bericht door EvytjeuH » 12 dec 2007, 21:22

Ik zou graag tussen de 2 tot 2.5 jaar gaan, maximum 3 jaar :D
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
saardientje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 okt 2006, 23:25

Bericht door saardientje » 13 dec 2007, 08:25

Tamaravh schreef:Ik heb voor 2 jaar gekozen. Onze meisjes schelen juist geen 22 maanden en ik vind dat echt ideaal. Juist om dezelfde redenen zoals Sandy zegt. Ik zou het zo opnieuw doen. Ondertussen gaan ze allebei al naar school en zijn we uit de pampers. Die eerste jaren zijn wel iets drukker maar ik vond dat allemaal goed te doen.

en, als je dat naar later toe ziet? dan zijn ze toch zo direct allebei groot...
persoonlijk laat ik er liever wat meer leeftijd tussen want dan heb je al een grote meid en ook nog een kleine meid, begrijp je me? anders zijn ze zoo snel groot!! :P

Gebruikersavatar
saardientje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 okt 2006, 23:25

Bericht door saardientje » 13 dec 2007, 08:30

G&F&S schreef:Ik heb voor 4,5 jaar gekozen, omdat ik zelf altijd gezegd heb dat ik 5 jaar tussen wou hebben. Ook al omdat de grootste dan al wat zelfstandiger is en meer begrijpt enz.

Nu zit er dus 5.5jaar tussen, maar dat extra half jaar was eender omdat ik een zomer kindje wou :lol: Hoewel Sitske ook wel een jaartje eender had mogen komen (maar dat was toen niet gelukt en ik deed maar één poging per jaar)

Ik vind het zo ook heel goed ze, ze krijgen elk hun aandacht, Femke heeft lang mij voor zich alleen gehad en nu kan ik Sitske ook wat meer aandacht geven als Femke op school is, iets aan het spelen is, uit spelen is of tv kijkt, zonder dat ze dan gevoel heeft dat ze geen aandacht meer krijgt.

DOei
G&F&S
hey,

ik begrijp wat je bedoelt. voor mij persoonlijk vindt ik 5jaar erg veel (maar dat komt omdat ik wel 5 kindjes wil) :P

mijn broer is nl. 6 jaar jonger en dat is erg veel vindt ik.. maar ja, ieders zijn eigen keuze daar in, hé. :wink:

Gebruikersavatar
saardientje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 okt 2006, 23:25

Bericht door saardientje » 13 dec 2007, 08:31

Dagmar schreef:2,5.. Gewoon gevoelsmatig, maar kan het niet uitleggen.. :lol:
Tussen Mila en Karsten zit 2 jaar en 10 maanden.. Nu zal er tussen Karsten en de jongsten ongeveer 3 jaar en half zitten.. Wat mij betreft te lang, maar ja, je moet met twee zijn hé! :wink:

goh 3,5 jaar is perfect, voor mij dan hé :)

Gebruikersavatar
saardientje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 okt 2006, 23:25

Bericht door saardientje » 13 dec 2007, 08:34

ericardtje schreef:heb anderhalf jaar gekozen...naar mijn gevoel gewoon want uiteindelijk ervaring heb ik er absoluut nog niet mee...nummertje één is nog maar net op komst :lol:

:lol: :lol:

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 13 dec 2007, 08:53

Hier zullen ze 23 maand schelen en ik vind dit wel goed (kan ook niet anders hé :lol: ). Uiteindelijk zullen ze toch heel veel aan elkaar hebben hé .

Voor ons zelf ook. Nu zijn we het nog gewoon om 's middags te wachten op zijn middagdut. Als je dan terug die vrijheid hebt, om te gaan waar en wanneer je wil, dan denk ik dat het moeilijk is om daar terug aan te wennen.
Afbeelding

Afbeelding

G&F&S
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jul 2005, 13:57
Locatie:Berchem (Antwerpen)

Bericht door G&F&S » 13 dec 2007, 09:34

saardientje schreef:
G&F&S schreef:Ik heb voor 4,5 jaar gekozen, omdat ik zelf altijd gezegd heb dat ik 5 jaar tussen wou hebben. Ook al omdat de grootste dan al wat zelfstandiger is en meer begrijpt enz.

Nu zit er dus 5.5jaar tussen, maar dat extra half jaar was eender omdat ik een zomer kindje wou :lol: Hoewel Sitske ook wel een jaartje eender had mogen komen (maar dat was toen niet gelukt en ik deed maar één poging per jaar)

Ik vind het zo ook heel goed ze, ze krijgen elk hun aandacht, Femke heeft lang mij voor zich alleen gehad en nu kan ik Sitske ook wat meer aandacht geven als Femke op school is, iets aan het spelen is, uit spelen is of tv kijkt, zonder dat ze dan gevoel heeft dat ze geen aandacht meer krijgt.

DOei
G&F&S
hey,

ik begrijp wat je bedoelt. voor mij persoonlijk vindt ik 5jaar erg veel (maar dat komt omdat ik wel 5 kindjes wil) :P

mijn broer is nl. 6 jaar jonger en dat is erg veel vindt ik.. maar ja, ieders zijn eigen keuze daar in, hé. :wink:

Mss is 6 jaar ook veel, omdat je van verschillend geslacht bent? Want ons buurmeisje is er 10 en die vertoeft hier dagelijks om met Femke en Sitske te spelen, ok dat blijft niet duren, maar tegen dan kan Femke al wat meer met Sitske spelen.

Ja als m'n donor in 2005 zich beter aan z'n afspraken had gehouden, dan had er effectief maar 4.5jaar tussen gezeten (9 maand eender had ik het gevoel van ja nu zou dat echt wel gaan.

Vroeger wou ik ook 4 kindjes, maar ben nu alleen en dan is dat echt niet haalbaar (spijtig genoeg, maar zeg nooit nooit éh) maar moest er nog eentje komen, dan laat ik mss maar 4 jaar tussen, want dat is echt wel haalbaar.

Heb zelfs al nagedacht hoe het zou zijn om er 4 te hebben, ik zou er eentje hebben in elke seizoen :lol:

Doei
G&F&S
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
goele
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 aug 2006, 11:20
Locatie:bilzen

Bericht door goele » 13 dec 2007, 10:03

2,5
Hasse zal maar 19 maanden schelen met haar zusje. Als het van mij had afgelegen, had ik langer gewacht met zwanger worden. Maar mijn vriend kon niet wachten ...

Ik zou het puur voor mezelf uitstellen. Ik wil me terug een moeder en een vrouw voelen, voor ik me weer (alleen" zwanger voel. Maatr dat is misschien niet eerlijk, want ik vind het echt verschrikkelijk om zwanger te zijn.

Wij wilden er ook 5, maar dat gaat niet meer (keizersnede).
De afspraak met mijn vriend is nu wel: de derde komt pas als de jongste zeker geod naar school gaat!!!

Oh ja, mijn zus en ik schelen ook 5,5 jaar, en dat hebben wij ook altijd gevoeld, hoor. en niet in de positieve zin

Gebruikersavatar
tori
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jun 2006, 20:03
Locatie:Kortrijk
Contacteer:

Bericht door tori » 13 dec 2007, 10:09

goele schreef:Ik zou het puur voor mezelf uitstellen. Ik wil me terug een moeder en een vrouw voelen, voor ik me weer "alleen" zwanger voel.
Ik voel dat anders. Als de zwangerschappen voorbij zijn, kan je je weer focussen op jezelf en je lichaam weer tiptop in vorm krijgen enzo. Anders is het zo jojo en heel het lichaam dat zich weer moet aanpassen enzo ... enfin, zo ervaar ik het :wink:
Trotse mama van Torben en Tarja
Afbeelding
Afbeelding

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 13 dec 2007, 10:44

Twee jaar is perfect vind ik, ze kunnen dan nog met mekaar spelen, je kunt ze over meenemen want ze hebben dezelfde interesses....Tussen Naomi en haar broertje/zusje zal er 2j en 1m tussen zitten. We waren dat allang van plan en het is gelukt! Ik heb er natuurlijk nog geen ervaring mee, ik ben zelf enig kind, maar ik denk er zo over:)
Afbeelding

Afbeelding

G&F&S
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jul 2005, 13:57
Locatie:Berchem (Antwerpen)

Bericht door G&F&S » 13 dec 2007, 10:54

Tussen mij en mijn zus zat er 3 jaar en wij waren echt kat en hond niet te doen gewoon, dus het ligt volgens mij niet enkel aan het leeftijdsverschil, maar ook aan de persoonlijkheid van kinderen of ze al dan niet goed met elkaar overweg kunnen.

Nu moet ik wel zeggen dat ik een totaal andere ben dan mijn zus op alle vlakken gewoon. Opvoeding, leefwijze, schoolkeuze, en noem maar op.

DOei
G&F&S
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 13 dec 2007, 11:30

Ergens tussen 2 en 2,5 jaar voor mij. Als de eerste bijna naar school mag, mag nummertje twee voor mij wel komen. Liefst niet veel later.
Weet niet goed waarom. Langer wachten wil ik in elk geval niet :)
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

hoe lang

Bericht door Aicha » 13 dec 2007, 14:00

ons 2 oudste kindjes schelen 16 maanden en dat was precies wat ik wou! Heel snel op elkaar!
We vonden dat het makkelijkst. Wat ik ook een voordeel vind aan snel na elkaar 2 kindjes krijgen is dat ze veel dezelfde dingen kunnen doen(daarmee wil ik zeggen dat je niet constant tegen de jongste moet gaan zeggen van "nee, daar ben jij nog te klein voor"......);
Andrès was toen ook nog niet zindelijk want meestal hoor je dan dat als er een kleintje bijkomt als het oudste net zindelijk is dat die dan ook weer een stapje terug doet.
Van jaloezie tegenover zijn zusje hebben we ook bitter weinig gemerkt.

drie kindjes kort opeen vond ik dan wel weer een beetje van het goede teveel en trouwens mijn ventje was er niet direct voor te vinden ook.

Toen Andrès en Orphée allebei volledige dagen naar school gingen bego, het verlangen bij mij toch weer de kop opsteken. iets sneller dan verwacht kondigde ons pruts zich aan en nu moet ik eigenluijk wel toegeven dat ik meer kan genieten van Hélena dan dat ik destijds kon genieten van Orphée.
Nu hebben wij momentjes met ons twee terwijl broer en zus naar school zijn en dat was niet zo toen orphéeke baby was.

Klinkt misschien wat tegenstrijdig maar zo ervaar ik het! :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 13 dec 2007, 14:09

ik begrijp je volkomen aicha ant ik maak net hetzelfde nu mee alleen omgekeerd heb veel kunnen genieten van milan en maité dan nu met madise

Gebruikersavatar
Fieke :-)
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 nov 2007, 14:44
Locatie:Zele

Bericht door Fieke :-) » 13 dec 2007, 14:29

Moest ik kunnen kiezen had ik graag gehad dat mijn kindjes 2 jaar tot 2,5 jaar verschilden... Helaas zal dat niet lukken, want Tristan is al 3 en 't volgende is nog niet op komst... Och, ik denk dat meer ook wel leuk zal zijn hoor, want dan is hij al wat zelfstandiger, en kan hij wat meehelpen...
AfbeeldingAfbeelding
Tristan wil later graag krokodil worden (een trein is ook goed zegt hij hier)

18de ronde

jodocus
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 jul 2007, 14:49
Locatie:Hoogstraten

Bericht door jodocus » 13 dec 2007, 16:01

ik denk 3 jaar. Zal het binnen een aantal maanden bevestigen of niet. Dan is den eerste toch al wat zelfstandiger en gaat naar school. Dus ook momentjes alleen met de jongste.
groetjes

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
tati
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 okt 2007, 17:18
Locatie:Noorderkempen

Bericht door tati » 13 dec 2007, 17:36

Ik heb op twee jaar gestemd... hoewel ik nog aan de eerste moet beginnen!! :lol:
Maar twee jaar lijkt me ideaal... ik verschil 3 jaar met mijn zus en vind dat nét iets te veel...
Maar we zien wel hoe het zich aandient... eerst moet n° 1 nog komen... :wink:
We blijven erin geloven!!!


Plaats reactie

Terug naar “(Nog) een kindje...”