kindjes plannen

Moderators:Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
saardientje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 okt 2006, 23:25
kindjes plannen

Bericht door saardientje » 29 okt 2007, 14:10

als jullie een 2de kindje willen, letten jullie dan op de maand waarop hij/zij zal geboren worden? letten jullie erop dat het kindje niet in dezelfde maand worden geboren dan je eerste kindje? zijn jullie daar bewust mee bezig?

ikke dus wel. de simon verjaart in november dus ik vindt dat ons 2de kindje niet in november mag geboren worden. of in december bijv. ook niet. dan zijn er in de familie al vele die er verjaren en het isdan ook de sint en kerstmis enzo...

in augustus vindt ik het ook niet goed, want wij verjaren allebei in deze maand (ik en mijn vriend).. stom hé, maar toch wil ik daar rekening mee houden, ben nog niet terug zwanger ofzo he, maar volgend jaar wil ik er toch wel mee beginnen!

x


Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 29 okt 2007, 14:17

oh daar hebben we nooit op gelet en gaan we ook nooit doen.
Oké ik zou het niet leuk vinden moest de kleine op 1april of op kerstmis of zo geboren worden. Maar ja als dat zo is dan is het maar zo.

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 29 okt 2007, 14:24

Goh, ik moet eerlijk toegeven dat ik daar wel aan gedacht heb.
Ik was blij dat het nu van de eerste keer prijs was; moest het een maand later geweest zijn, zou dat just rond dezelfde datum als van Daan gelegen hebben en dat zou ik wel jammer gevonden hebben. Ik vind het leuker dat ze elk hun eigen verjaarperiode hebben :wink:

Maar ik kan me wel voorstellen dat je daar echt niet meer achter kijkt, als je al maanden aan het proberen bent. Dan maakt het gewoon niet uit wanneer!
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

plannen

Bericht door Aicha » 29 okt 2007, 14:29

Wij zijn daar echt niet mee bezig geweest en waren bij Andrès allang blij dat we eens zwanger geraakt waren!
Ook bij orphée was dat qua maand niet gepland maar ik vond begin juni toch wel een heel mooie periode om te bevallen (niet hoogzwanger tijdens de zomer, direct mooi weer.....)
Hélena was voorzien op 6 december en bij haar ben ik toach wel heel blij dat ze 9 dagen vroeger gekomen is!

liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Just me
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 jul 2007, 13:22
Locatie:Zoersel

Bericht door Just me » 29 okt 2007, 14:31

Ik zal al blij zijn dat we zwanger geraken... :roll:


Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 29 okt 2007, 14:49

Just me schreef:Ik zal al blij zijn dat we zwanger geraken... :roll:
Dat zijn de echte problemen :wink:


Nee maar, wij hebben daar ook niet op gelet, hoewel ik dat wel begrijp. Het is wel leuk als ze alletwee in verschillende periodes verjaren.
Maar meestal kan je dat niet plannen, dus dan ga je mss een beetje terleurgesteld zijn moest je dan bevallen in een maand die je liever niet had.
Toen we juist samen waren en we spraken zo eens over kindjes, toen hadden we wel graag een kerstbaby gehad en een kindje in mei. Vraag me niet waarom....
Maar toen we zwanger probeerden te raken, waren we daar totaal niet mee bezig; ben in mei gestopt met de pil, dus dat kon niet meer.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mel
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 jun 2007, 20:51
Locatie:waarschoot

Bericht door mel » 29 okt 2007, 15:46

Just me schreef:Ik zal al blij zijn dat we zwanger geraken... :roll:
ik ook :roll:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 29 okt 2007, 15:50

Ik was telkens van de eerste maand zwanger dus wij konden het eigenlijk wel een beetje plannen en hebben dan ook bewust voor het voorjaar gekozen (Amber april en Caro januari). Ikzelf verjaar in november en Angelo in december, ik heb dat nooit plezant gevonden om zo laat op het jaar te verjaren dus dacht ik altijd als het mogelijk was dat ik er zou voor zorgen dat mijn kindjes in het voorjaar geboren werden.
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 29 okt 2007, 15:57

nee
hier is het eerder
kan het niet wachten tot Timothy naar de kleuterklas gaat :roll: :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 29 okt 2007, 16:18

hier er ook totaal geen rekening mee gehouden

hier zijn er ook 3 jarigen in juli eerst madise 12 dan milan 25 en ikke 28
maar zeker niet espress gedaan want madise was ongepland :lol:

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 29 okt 2007, 16:48

hier ook niet echt naar gekeken, maar ik wou wel tussen maart en september bevallen... en dat is dan gelukt... en zal deze keer ook zo zijn, ondanks dat het niet gepland was deze keer, dus kheb geluk :D
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
choeke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 aug 2007, 11:12

Bericht door choeke » 29 okt 2007, 17:12

Was daar totaal niet mee bezig. Wou gewoon een kindje, wanneer maakt dan niet zoveel uit hé.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 29 okt 2007, 17:57

Hier ook niets gepland!
Onze kleine spruit is uiteindelijk geboren op 3 januari. Met Kerst en Nieuwjaar was het dus best wel spannend.
Wij zijn allebei jarig in december, dus dat worden drukke feestmaanden, maar dat maakt mij niet zoveel uit.
Ben blij met mijn gezinnetje zoals het is.
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Gebruikersavatar
EvytjeuH
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 jul 2007, 13:42
Locatie:St Job In't Goor

Bericht door EvytjeuH » 29 okt 2007, 18:03

Hier ook niks gepland.
Ons dochtertje is geboren op 8 september.

Mijn vriend is jarig in augustus, ons dochtertje in september, en ikzelf in oktober :lol:

Dus 3 maand na elkaar feest :D
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 29 okt 2007, 18:30

hier ook geen 'planning'op dat gebied.de oudste is van nov,3 dagen na zijne papa,de jongste is van oktober.vrij dicht bij elkaar,en dicht tegen de feestdagen aan,maar dat maakt totaal niets uit!
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 29 okt 2007, 18:56

Bij ons zijn de favorieten bevallingsmaanden: april, mei, juni en augustus. Dit omdat we mensen kennen die in deze maanden verjaren en waarmee we steeds uitstekend overeenkomen.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 29 okt 2007, 20:23

Om simpel te antwoorden.. Nee.. :lol:
Hier ligt ook alles kort op elkaar en we "sakkeren" er soms wel op, maar er zijn ergere dingen hé!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Spooky
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 mei 2007, 09:40
Locatie:Ninove

Bericht door Spooky » 29 okt 2007, 20:58

Goh ik wou graag een kindje rond september-oktober en da is gelukt!
Het volgend zou ik graag ergen tss april en augustus willen( om vd zomer te kunnen genieten), klikt stom maar ja... :oops:
Maar aangezien ikzelf niet met de auto rijd hou ik daar ook wat rekening mee om aan een volgend kindje te beginnen...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 29 okt 2007, 21:07

Spooky schreef:...
Maar aangezien ikzelf niet met de auto rijd hou ik daar ook wat rekening mee om aan een volgend kindje te beginnen...
??? 'k Ben niet mee???
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Spooky
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 mei 2007, 09:40
Locatie:Ninove

Bericht door Spooky » 29 okt 2007, 21:12

mja gewoon...als ik dan met 2 kindjes alleen op stap moet.Eens Yerko iets groter is kan hij opzo'n buggyboard of gemakkelijk aan het handje stappen hé :lol: ach ja ik heb nog wel een jaartje ofzo...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 29 okt 2007, 21:13

Ahzo.. Ik was echt niet mee! LOL!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
saardientje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 okt 2006, 23:25

Bericht door saardientje » 30 okt 2007, 08:00

oei ben ik de enige die er rekening mee houdt? :oops:

ik zou graag willen dat het volgende in october wordt geboren, dat is een maandje voor simon zijn 3de verjaardag. volgt mooi opeen... en in december is het dan de sint enzo... :P

Gebruikersavatar
saardientje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 okt 2006, 23:25

Bericht door saardientje » 30 okt 2007, 08:03

Mijn vriend is jarig in augustus, ons dochtertje in september, en ikzelf in oktober :lol:

Dus 3 maand na elkaar feest :D[/quote]



ooh dat is tof! :lol:

Gebruikersavatar
saardientje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 okt 2006, 23:25

Bericht door saardientje » 30 okt 2007, 08:09

weet je wat IK vroeger niet tof vond? ik verjaar in augustus en iedereen die int schooljaar verjaarde die mocht cadeautjes meebrengen naar de klas en die kreeg van iedereen een kroontje, die we die dag zelf mochten maken... en ikke?? :shock: ikke niet want ik verjaar in de grote vakantie!! ik was altijd teleurgesteld!!! daarmee dat ik niet wil dat mijn kindjes in de vakantie verjaren.

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 30 okt 2007, 08:49

als je in het onderwijs zit is het extra leuk om bijvoorbeeld in maart - april te bevallen: na 3mnd zwangerschaprust, heb je nog jul en aug bovenop 8)
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goele
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 aug 2006, 11:20
Locatie:bilzen

Bericht door goele » 30 okt 2007, 20:25

Oh nee, allesbehalve zijn we daarmee bezig!

Wij moesten ee njaar wachten, en hebben dat ook gedaan.
Maar veel mensen zeggen me wel dat ik het niet goed"geregeld" heb (terwijl er van regelen bij een kindje 'maken' weinig komt kijken bij ons).
Ik sta in het onderwijs, en omdat ik ben uitgerekend voor eind mei, valt de helft van mijn zwangerschapsverlof samen met de zomervakantie.
Die verdwijnen dus voor mij.

Maar ik krijg er wel een lentebabietje voor in de plaats!

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 30 okt 2007, 20:51

saardientje schreef:oei ben ik de enige die er rekening mee houdt? :oops:
Ik begrijp dat wel, maar zorg er voor dat je niet teveel teleurgesteld bent moest het niet lukken!! :wink:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
leen
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 okt 2005, 16:18
Locatie:Sint-Job-In-t-Goor

Bericht door leen » 31 okt 2007, 00:22

saardientje schreef:oei ben ik de enige die er rekening mee houdt? :oops:
Neen hoor wij waren/zijn er ook altijd mee bezig geweest... ik ben daar eerlijk in.
Nu ja als je de luxe hebt van snel en gemakkelijk zwanger te worden denk ik dat je er automatisch een beetje rekening mee houd.
Mijn zus bijvoorbeeld kon heel slecht zwanger worden en hield daar absoluut geen rekening mee, maar kon het perfect begrijpen dat ik het wel deed.

Voor onze eerste zwangerschap wilden we voor een april-kindje gaan omdat we dat echt een hele mooie maand vonden. Dat was ons gelukt met van de eerste keer raakt te zijn. Maar dat is een miskraam geworden.

De 2de zwangerschap was direct aansluitend met de MK en dus een mei-kindje = Onze Tibe. Hier heeft het lot een beetje meegespeeld want wij hadden niet verwacht dat het weer van de eerste keer raak ging zijn en zeker niet zo vlug na de MK. Grappig uiteindelijk omdat Mei nu net de maand was die we aanvankelijk niet wilden omdat bijna geen enkele datum nog vrij van verjaardagen is. (grote familie en allemaal verjaardagen in mei ook ik en de papa dus)

De 3 de zwangerschap wilden we eerst voor oktober gaan. Maar door misrekening van de mama = moi dus :lol: . (had verkeerd gerekend en hadden dus ons wat ingehouden op de moment dat we ervoor moesten gaan :lol:) Maar op zich was dat geen ramp want we wilden zeker het najaar 2005 en Tibe was uiteindelijk nog maar net 9 maand geworden.
Nomi is dus een November-kindje geworden.

De 4de zwangerschap (nu dus) wilden we eigenlijk voor april 2008 houden. Aangezien we dus telkens van de eerste keer zwanger waren wilden we nu toch echt die maand april eens zien te pakken krijgen. Maar de drang werd in mei 2007 te groot. Mijn zoontje werd toen 3 jaar en mijn dochter exact 1,5 jaar... en er volgde geen baby meer.
Toen hebben we nogal veel gemijmerd, met de nodige glaasjes witte wijn erna :wink: en diezelfde avond beslist van geen 2 maand of zo meer te wachten maar er gewoon voor te gaan. Resultaat wederom direct zwanger en deze keer nog net voor januari.

Dus eerlijkheidshalve keken wij er wel naar maar ondanks wij gezegend zijn door de natuur ... is het nooit gevallen op de maand dat we uiteindelijk voor ogen hadden.

En eigenlijk ... eigenlijk vind ik dat zo slecht nog niet achteraf gezien :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 31 okt 2007, 07:51

spotje schreef:als je in het onderwijs zit is het extra leuk om bijvoorbeeld in maart - april te bevallen: na 3mnd zwangerschaprust, heb je nog jul en aug bovenop 8)
uhu!!! :lol:
Afbeelding

Afbeelding

beefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 mar 2007, 10:27
Locatie:waarloos
Contacteer:

Bericht door beefje » 31 okt 2007, 08:15

ik ben daar ook wel een beetje mee bezig hoor
bij een volgend zou ik graag ergens in februari willen bevallen
omdat ik nu een jaar halftijds tijdskrediet opneem tot volgend jaar december en dat ik dan terug een maandje zou kunnen voltijds gaan werken en dan terug alle gewone voordelen heb (voltijds ziekte-uitkering, etc)
maar ja, als het echt niet lukt om zwanger te worden, dan maakt het mij niet uit
dan moet ik alleen zien of ik mijn halftijds tijdskrediet zal verlengen!!


Plaats reactie

Terug naar “(Nog) een kindje...”