Saeori

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek
Saeori

Bericht door Saartje » 22 sep 2006, 14:28

Vandaag heb ik op vitaya naar kroostkoorts gekeken. En daar kwam een meisje in voor met de naam Saeori. Ik vind het een heel mooie naam, ik had hem nog niet gehoord.
Je kan m ook op verschillende manieren uitspreken blijkbaar. De moeder sprak m uit als: Sjori en de commentator als Séjori.


falderie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mei 2006, 16:21
Locatie:Heestert

Bericht door falderie » 22 sep 2006, 14:39

Ja, klinkt wel leuk, maar vind het wel een beetje vervelend als er verschillende uitspreekmogelijkheden zijn.

Ikzelf dacht dat dat bij Renate en Marith geen probleem zou zijn, maar toch hoor.

sommige mensen durven gelijk de "te" van Renate niet uit te spreken, dus zeggen ze maar Renaat (wat toch duidelijk een jongensnaam is :? )

En Marith, das nog een grotere ramp, oudere mensen proberen er meestal iets engels van te maken, en nogal velen leggen de klemtoon op de i, ipv op de aa. Wij willen dat het uitgesproken wordt met een open aa en een korte i, maar duidelijk hebben velen daar nog moeite mee. Nou ja, ik verbeter de mensen gewoon als ze het verkeerd zeggen, ze zullen het wel leren zeker.

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 22 sep 2006, 14:50

Daar hebben wij bij de naamkeuze wel goed over nagedacht. Yana en Milan kan je niet echt vervormen of afkorten.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 22 sep 2006, 14:53

dat was bij ons ook de reden voor de keuze van de namen
kort en krachtig én .... je kan het niet verkeerd uitspreken :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek

Bericht door Saartje » 22 sep 2006, 15:00

Toch vind ik de naam wel iets hebben. En tegenwoordig vinden ze altijd wel een andere manier om een naam uit te spreken. Sommige mensen doen precies alle moeite om de naam maar niet juist uit te spreken :roll:


Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 22 sep 2006, 15:02

Ik vind die naam die je gehoord hebt ook best oké. Maar vervormen? Niet met alle namen toch?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek

Bericht door Saartje » 22 sep 2006, 15:06

Nee, niet alle namen, maar toch vele. Mijn schoonmoeder slaagt daar meestal in. Elke naam die ik opnoemde dat ik mooi vond sprak zij anders uit. En soms ligt het maar in een klank of zo. Zoals Falderie aangaf: Renate. En zo zijjn er vele voorbeelden van namen die toch maar iets of wat kunnen vervormd worden.
Mijn broer heet Simon. Je ziet nochtans duidelijk aan hem dat hij een jongen is :lol: en toch zijn er die zijn naam uitspreken als Simonne. Dat is echt dwarsliggen he...

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 22 sep 2006, 15:09

Ach ja zo :roll: :lol: :lol: :lol: :lol: Ja, sommigen doen alles om dwars te liggen :lol:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 22 sep 2006, 15:17

hey saartje, ik dat toevallig ook gezien op vitaya, ik vond het ook een mooie naam.

We dachten dat Marie ook gemakkelijk uit te spreken was. Blijkt nu dat sommigen het op zijn engels uitspreken Mary :? :shock: en de ouderen leggen de nadruk -rie van marie zodat ze het als mrie uitspreken

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 22 sep 2006, 17:14

commentators "missen" wel eens ;) zenne maar k zou het bij deze schrijfwijze en zonder toelichting zelf gelezen hebben als Sa(a)jori denk ik. Tja, speciaal maar in dit gevaal toch niet helemaal mijn ding - ik heb geen wauw-gevoel ;) nu. Wat verkeerd uitspreken betreft: zie ook op de andere topic ... en ik ben al blij dat Jambers minder populair is want echt hè er waren er in 't begin die dachten dat wij Jelmer dus Jamber :shock: hadden genoemd en mijn mening daarover: stokdoof, blind en vooral veel te veel achter te TV hangend :roll: blijkbaar. Op den duur zou ik de naam zijn gaan overarticuleren opdat ze het toch eens zouden begrijpen :roll: :lol: maar tegenwoordig is dat dus beter, al zijn er nog die er Jellemer van maken.
Afbeelding
Afbeelding

Muisje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 apr 2006, 17:09

Bericht door Muisje » 22 sep 2006, 19:10

Bij mijn naam is dat ook zo.

Sommigen zeggen Kiem (vreeeeeeeeeeeselijk)
en anderen Kim

Eline Vere
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jul 2006, 21:44
Locatie:Turnhout

Bericht door Eline Vere » 22 sep 2006, 22:09

Ik vind het een beetje moeilijk met al die klinkers.
Ik zou er Saori van maken ? Of is dat te gek ?

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 22 sep 2006, 23:52

Eline Vere schreef:Ik vind het een beetje moeilijk met al die klinkers.
Ik zou er Saori van maken ? Of is dat te gek ?

idem hier
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek

Bericht door Saartje » 23 sep 2006, 11:37

Mieke schreef:hey saartje, ik dat toevallig ook gezien op vitaya
Ik had me altijd al afgevraagd hoe ouders van een drieling het doen om hun kinderen tegelijkertijd een flesje te geven als ze samen honger hebben...zo doen ze het dus :lol:
Ze sprongen er wel nogal nonchalant mee om he, zoals ze hen gewoon op dat bed lieten leggen. Daar lag er ene op zijne buik, klaar om eruit te vallen. Ma ja, ge kunt er moeilijk de hele dag mee op uwe arm rondlopen he. 1tje is al zo vermoeiend wa moet dat dan geven met 3?

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 23 sep 2006, 12:06

ik heb het zojuist ook gezien...

Ik was al uitgeput van Sete....en amai dan 4 kids. Als er eentje huilde volgden ze precies allemaal
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek

Bericht door Saartje » 23 sep 2006, 12:08

Ja, dat is echt ne vicieuze cirkel he. Ik denk dat je voortdurend met je baby's bezig bent. Maar die man liet ze soms gewoon huilen terwijl hij het huishouden deed, ik denk dat je bijna ni anders kan als je iets wil gedaan krijgen. Ik had al lang huishoudhulp ingeschakeld.

Gebruikersavatar
nath
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 sep 2006, 11:13

Bericht door nath » 23 sep 2006, 16:19

Dit vond ik op Wikipedia:
ae wordt altijd als [aai] uitgesproken (Caesar = Kaaisar)
Kerklatijn en in het middeleeuws latijn: [ee]

Dus je kan het als Saajori of Seejori uitspreken, denk ik.

Ik zou in de schrijfwijze de uitspraak toch iets duidelijker maken.
Nath, mama van Phebe

Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 23 sep 2006, 21:43

eerlijk gezegd heb ik direct saajori ervan gemaakt...
het lot van een latiniste zeker? :lol:

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 24 sep 2006, 11:49

ja ik had het ook zo gelezen met Latijnse ae-(voor)kennis ;)

meerling: lijkt me zwaar maar dan nog zou ik ze zoveel mogelijk pakken e eventueel met draagdoeken uizoeken hoe heet kan (2 voor, 1 achter? kon dat niet?? :lol:) en het huishouden is in mijn ogen nooit prioritair op de kinderen - en da's natuurlijk ook een goei excuus :p voor al wat blijft liggen ;) hihi.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek

Bericht door Saartje » 25 sep 2006, 11:55

Hier is het huishouden ook niet prioritair, maar je kan het niet blijven negeren he. Soms puilt mijn wasmand uit van de strijk, dan moet je er toch eens aan beginnen en je kindje even in het park of zo zetten.
Ik zou nu ook veel beter iets in 't huishouden doen terwijl ze slaapt, maar ben weer achter de pc verzeild geraakt... :roll:

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 25 sep 2006, 13:11

Saartje schreef:Ik zou nu ook veel beter iets in 't huishouden doen terwijl ze slaapt, maar ben weer achter de pc verzeild geraakt... :roll:
haha dat herken ik :lol: :roll: :oops: en da's ook zoveel plezanter ;) om te doen hè :p
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 25 sep 2006, 20:41

bioMam schreef: en het huishouden is in mijn ogen nooit prioritair op de kinderen -
Bij mij komt het ook niet op de allereerste plaats, maar ik vind het wel belangerijk dat mijn kinderen in een net huis kunnen wonen.
En de strijk werk ik vlug weg, want als er teveel zou liggen heb ik geen zin meer om eraan te beginnen.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Winter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 22:17
Locatie:West-Vlaanderen: Brugge

Bericht door Winter » 18 aug 2007, 19:14

Hey,

Wij hebben er vooral op gelet indien de mensen het afkorten of zijn vrienden later onder elkaar wat ze er konden van maken.
Dus Voor Nikolaj wordt dat waarschijnlijk Nick dat ze er zullen van maken. Ik ga er hem wel op wijzen dat het niet de bedoeling is om af te korten maar je moet er altijd rekening mee houden dat ze het toch doen onder elkaar. Dus vond ik Nick best wel schattig.

groetjes Winter

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 19 aug 2007, 15:13

Ik krijg daar dus wat van hé, mensen doen dat volgens mij expres, een naam verkeerd uitspreken :roll:
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 19 aug 2007, 15:31

Bij Amber hebben we dat nog niet voorgehad dat ze haar naam verkeerd uitspraken, ik vraag mij eigenlijk wel af of je dat wel verkeerd kan uitspreken. Wat we wel voorgehad hebben is dat er iemand dacht dat dat een jongensnaam was :? :shock: . Bij Caro zijn het ook vooral oudere mensen die haar naam verkeerd uitspreken. Wij spreken het uit als Caaaroo en die mensen zeggen dan Caroooo (gelijk een karoke (ruitje) :wink: ).
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 22 aug 2007, 12:45

och er zijn altijd mensen die het niet kunnen uitspreken (volgens mij doen ze het erom)
zo spreekt mijn grootmoeder Amy nog steeds als Eemy uit :shock: kzou er wat van krijgen, er zijn er nog die dat zo uitspreken :roll: ik kreeg eens de commentaar, a ja als ge wilt dat het dan `zó uitgesproken wordt had ge het maar als AImy moeten schrijven :roll: :shock:
alé zeg, waar halen ze het :evil: ale, die "ai" klopt dan toch ook nie :roll: :evil:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mieke1983
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jan 2007, 17:22
Locatie:poperinge
Contacteer:

Bericht door mieke1983 » 22 aug 2007, 15:52

mijn ma zegt ook nog soms jenever, ivp jennifer, en er zijn ook veel mensen die kaiby nog nooit gehoor hebn en ze zeggen hoe zeg je dat, keeby maar tis keibi eigenlijk uitgesproken, maar anders geschreven
nu met maxim zouden ze toch nie mogen missen e :lol:
Afbeelding

trotse mama van 3schatten

http://defluppe.spaces.live.com/

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 22 aug 2007, 16:31

Hie rnog geen problemen gehad met de uitspraak van hun namen :lol: :lol: :lol:

Alleen Sam, die zegt NIES ipv Niels :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 22 aug 2007, 17:44

Lena schreef:Alleen Sam, die zegt NIES ipv Niels :wink:
da's nu nog te verstaan he :wink:

en Kaiby, ik vind ge spreekt da toch uit gelijk ge t schrijft :roll: vind ik trouwens een hele mooie naam :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mieke1983
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jan 2007, 17:22
Locatie:poperinge
Contacteer:

Bericht door mieke1983 » 22 aug 2007, 18:41

Sabtje schreef:
Lena schreef:Alleen Sam, die zegt NIES ipv Niels :wink:
da's nu nog te verstaan he :wink:

en Kaiby, ik vind ge spreekt da toch uit gelijk ge t schrijft :roll: vind ik trouwens een hele mooie naam :wink:
en het past bij amy he :wink: als ik nog moest een meisje hadden gekocht , zat amy ook tussen de namen :wink:
Afbeelding

trotse mama van 3schatten

http://defluppe.spaces.live.com/


Plaats reactie

Terug naar “Voornaampjes”