Namen

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Gebruikersavatar
Patricia
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 mei 2004, 23:00
Locatie:Neerpelt, Limburg ( Belgie)

Bericht door Patricia » 02 sep 2004, 19:13

Niet alle namen hebben een betekenis zeker moderne namen hebben het vaak niet maar het is het opzoeken waard he


http://www.meertens.nl/voornamen/



daar is wel wat op te vinden
Afbeelding
Afbeelding


bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 04 sep 2004, 10:56

HOI Dagmar :D HOI Patricia :D
Mijn vrouwtje is er gisterenavond vrij lang mee bezig geweest (en ik heb geantwoord dat het goed was op alles wat ze voorstelde)
En nu hebben we nog 78 namen over :D
Het begint al overzichtelijk te worden 8)

Gebruikersavatar
Patricia
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 mei 2004, 23:00
Locatie:Neerpelt, Limburg ( Belgie)

Bericht door Patricia » 04 sep 2004, 21:57

Bart ik had toen ik bij mijn zoontje begon 150 namen en nu is het nog een naam die er niet meteen bij stond hihi .



Daarom ben ik er nu ook al mee bezig al vind ik een meisjes naam weer veel makkelijker dan een jongensnaam .
Afbeelding
Afbeelding

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 05 sep 2004, 11:27

Na onze toffe ervaring van gisterennamiddag hebben we er heel veel werk van gemaakt. We hebben de lijst gelezen en gelezen en nog eens gelezen en hardop gelezen en situaties voorgesteld. We hebben met alle namen geroepen:...komen eten en we vinden 3-lettergreepnamen echt wel te lang, dus allemaal weg. Door met onze lijst van mooie namen bezig te zijn komen we er toch tegen die mooier en vlotter klinken, dus de andere...weg :D
en nu hebben we er nog 34. Mijn vrouwtje heeft er terug 1 lijst van gemaakt.
wordt vervolgd :D

Gebruikersavatar
bessy
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 16:25
Contacteer:

Bericht door bessy » 05 sep 2004, 16:58

Wij weten nog niet wat het gaat worden en we laten het ook een verrassing blijven. We hebben voor zowel een jongen als een meisje al een naam. We hadden van in het begin afgesproken dat het kort en bondig moest zijn dus maximum twee lettergrepen. Het heeft ook een tijd geduurd eer we overeen kwamen maar we zijn er dan toch uitgeraakt.


Gebruikersavatar
Patricia
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 mei 2004, 23:00
Locatie:Neerpelt, Limburg ( Belgie)

Bericht door Patricia » 05 sep 2004, 17:45

Bessy en op wat is de keuze gevallen of blijft dat ook geheim hihihi.


Ik weet nu bij ons 2de kindje niet waar beginnen 1 ding is zeker dat ik geen zelfde begin letter wil kwestie als de intale ergens op moeten komen en het toch nog uiteen te kunnen houden .

ach heb nog 8 maand als het goed is hihi.


( voor een meisje vind ik deze keer weer veel makkelijker dan voor een jonge )
Afbeelding
Afbeelding

Gast

Namen

Bericht door Gast » 06 sep 2004, 16:36

Er zijn toch baby-sites genoeg waar je namen kan kiezen, bij sommige zels op letter, of het aantal lettergrepen of het land van oorprong.
Onze tweelingzoontjes heten Azzedine en Kaelan, we hebben allebei de namen gekozen.

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Re: Namen

Bericht door Dagmar » 06 sep 2004, 18:38

Twister schreef:..Onze tweelingzoontjes heten Azzedine en Kaelan, we hebben allebei de namen gekozen.
En hoe kom je op die namen? Voor de betekenis of gewoon omdat je ze mooi vindt? Naamgenootjes zullen ze hier in België wel niet vlug tegenkomen zeker??
Laatst gewijzigd door Dagmar op 04 feb 2005, 08:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Patricia
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 mei 2004, 23:00
Locatie:Neerpelt, Limburg ( Belgie)

Bericht door Patricia » 06 sep 2004, 20:59

Ik heb zoiets voor speciale namen maar mijn vriend niet .


Ik vind Sybren , Milan , Yaro of Sybe(Siebe ) mooi voor een jongen
en Kyara(Kiara) Mirte of Luana voor een meisje


maar mijn vind niet dus het zal een lange moeilijke tocht zijn

Ps. wat vinden jullie van die namen
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 06 sep 2004, 22:12

Patricia schreef:Ik heb zoiets voor speciale namen maar mijn vriend niet .
Wij kwamen ook niet overeen. De enige naam die mijn vriend voorstelde en die ik ook wel iets vond hebben, was Karsten. En nu ben ik gewoon verliefd op die naam en wordt het dus zeker Karsten!!! Ik veronderstel dat ik er gewoon aan moest wennen en met hem veel te zeggen, is mijn gevoel ervoor gegroeid.

Patricia schreef:Ik vind Sybren , Milan , Yaro of Sybe(Siebe ) mooi voor een jongen
en Kyara(Kiara) Mirte of Luana voor een meisje
Ik vind het zeker mooie namen, maar als ik moest kiezen, dan zou ik Mirthe kiezen (met een h erbij) voor een meisje en Siebe voor een jongen. Siebe vond ik ook een mooie jongensnaam, maar toen ik hem voorstelde, zag ik direct aan de blik van mijn vriend dat die naam helemaal geen kans maakte!! :D
Laatst gewijzigd door Dagmar op 04 feb 2005, 08:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Patricia
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 mei 2004, 23:00
Locatie:Neerpelt, Limburg ( Belgie)

Bericht door Patricia » 06 sep 2004, 23:47

Tot mijn grote verbazing heeft hij toch enkele namen goed gekeurd
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wendy B
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 apr 2004, 15:53
Locatie:Antwerpen
Contacteer:

Bericht door Wendy B » 10 sep 2004, 16:06

Hello hello,

Bij ons 1ste kindje waren we er al uit nog voor ik zwanger was. Als het een jongen was, Jorden en voor een meisje Chloë. Het was een jongen geworden.
Nu hadden we al voor de 2de zwangerschap een naam voor een meisje, namelijk Jade. Voor een jongen was het veel moeilijker en sinds kort zijn we eruit. Het zal dan Robin heten.

Nu afwachten want zoals bij het 1ste blijft het voor iedereen, dus ook voor ons, een verrassing.

Groetjes,
Wendy B mama van
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Surf eens naar: www.jordenjade.tk

Gebruikersavatar
suzynatascha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 sep 2004, 15:37
Locatie:Lier

mooie namen

Bericht door suzynatascha » 10 sep 2004, 16:14

Ik hoor hier veel mooie namen zeg! Ik zag Milan ook ergens tussen staan, vind ik echt mooi. Wij weten het geslacht nog niet van ons kindje, maar de namen staan al lang vast: voor een meisje MILA en voor een jongen JOAQHIM (in de hoop dat niet iedereen de naam zal uitspreken op z'n belgisch zoals Joachim...).

Grtjs,
Natascha
Ik ben 24 jaar en ben in verwachting van mijn tweede kindje!

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Re: mooie namen

Bericht door Dagmar » 10 sep 2004, 16:34

suzynatascha schreef:... maar de namen staan al lang vast: voor een meisje MILA en voor een jongen JOAQHIM (in de hoop dat niet iedereen de naam zal uitspreken op z'n belgisch zoals Joachim...
Hoi Natascha,

Mila vind ik natuurlijk een hele mooie naam (ons dochtertje heet zo :wink: ), wat ik wel jammer vind, is dat hij zo populair aan het worden is, uiteindelijk wil je voor je kindje toch een "unieke" naam.. Ik had het eens opgezocht op een site (ik weet niet meer welke, niet kind&gezin, maar ene met tabellen) en daar merkte je dat de naam vooral in 2002 aan populariteit won, waarschijnlijk omdat Erik Goossens en Bieke Illegems hun dochtertje toen die naam kreeg (wel met een accent, maar kom).. Ons dochtertje was er voor dat van hun en toen ik dat in de krant las van hun dochtertje vreesde ik al voor de explosie aan Mila's.. Gelukkig is hij nog niet zo populair als Amber en Laura (wat ik ook mooie namen vind, dit even terzijde).. Maar het neemt niet weg dat ik Mila een mooie naam vind!!!
En Joaqhim (en Joachim ook) vind ik ook mooi.. Joachim nog wel net iets mooier.. Maar een "Jo"-naam is zowiezo niet in de running bij ons, mijn neefje en mijn broer hunne naam begint al met "Jo" (Joran en Jordi)

Dagmar..
Laatst gewijzigd door Dagmar op 04 feb 2005, 08:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
suzynatascha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 sep 2004, 15:37
Locatie:Lier

namen

Bericht door suzynatascha » 10 sep 2004, 17:27

Ik vond Joaqhim mooi passen bij de achternaam van mijn man. Hij is van Servische afkomst en het begint ook met JO, dus eigenlijk kunnen we hem al roepende JOJO noemen :lol:
Toch had ik nog mijn voorkeur voor de (volgens mij) volledig bijpassende naam NIKOLAJ, maar daar moest mijn man niets van weten, te russisch zei hij.

MILA heeft dan ook weer een achtergrond hoor. Nog vóór dat ik mijn man leerde kennen was ik een beetje fan van MILA JOVOVICH, zei is actrice (The Fifth Element, Joan of Arc, The Blue Lagoon, ...) en model (L'Oréal). Nu bleek dat die ook in BELGRADO de hoofdstad van Servië is geboren en getogen net zoals mijn man. Jammer toch dat ze elkaar toevallig niet kennen, maar langs de andere kant maar goed ook want ze is bloedmooi en dan zou hij nu niet bij mij zijn hé :lol:
En omdat dat één van onze eerste gesprekken waren in onze beginnende vriendschap hebben we al altijd gezegd dat we de naam MILA zouden nemen voor een meisje.

Grtjs,
Natascha
Ik ben 24 jaar en ben in verwachting van mijn tweede kindje!

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Re: namen

Bericht door Dagmar » 10 sep 2004, 18:07

suzynatascha schreef:..
MILA heeft dan ook weer een achtergrond hoor. Nog vóór dat ik mijn man leerde kennen was ik een beetje fan van MILA JOVOVICH, zei is actrice (The Fifth Element, Joan of Arc, The Blue Lagoon, ...) en model (L'Oréal). Nu bleek dat die ook in BELGRADO de hoofdstad van Servië is geboren en getogen net zoals mijn man....
Grappig dat je Milla Jovovich nu vermeldt :D .. Ik had de naam Mila ooit eens gelezen in één of ander boek (ik was vroeger een echte leesverslaafde) en ik vond hem meteen mooi.. Dus toen we wisten dat we een dochtertje gingen krijgen, lag de naam wat mij betreft meteen vast :D .. Gelukkig ging mijn vriend akkoord, maar hij wilde Milla, omdat hij verzot is op "The Fifth Element" en Milla Jovovich erin meespeelt.. Ik ben er niet mee akkoord gegaan, omdat de mensen dan zouden denken dat we die naam van haar hadden.. (Het is wel Milla J. met twee l'len). En toen heeft hij maar toegegeven, net zoals ik nu met Karsten (vind ik nu ook heel mooi, in het begin vond ik het wat hard klinken voor een kindje).. Maar dat moet ik hem straks toch vertellen dat jullie de naam Mila (of misschien nu toch Milla naar de actrice???) nemen voor de link met de actrice :D
Laatst gewijzigd door Dagmar op 04 feb 2005, 08:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 10 sep 2004, 18:08

Mijn vrouwtje is een lijst tegengekomen met de meestvoorkomende voornamen van vorig jaar. We vinden het maar niets dat als we later ergens in een speeltuin zijn en op ons Bartje roepen dat er 5 (of meer) kinderen opkijken. We hebben alles wat ook in de top 50 stond van ons lijstje verwijderd. Nu hebben we er nog 29 :D
Dit weekend schrappen we verder. We hebben het deze week elke dag minstens 1 keer gelezen :D

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 10 sep 2004, 18:20

Hoi Bart,

Nog maar 29 namen... Jullie gaan er nog geraken :wink: .. Ja, 't zou jammer zijn als je ergens bent en je roept je zoontje dat er dan 4 of 5 kinderen opkijken.. Op de site van Kind & Gezin kan je de topnamen ook opvragen, en je kan ook opvragen hoe dikwijls een naam voorkomt vanaf 1 januari 1996, denk ik.. Jammer dat ik die ene site niet meer weet, daar krijg je echt een grafiek van verschillende jaren en dan zie je echt wanneer er een piekjaar was voor die naam.. Zo weet ik dat 2002 een piekjaar was in de geschiedenis en het voorkomen van Mila.. Misschien dat iemand anders die site kent?? Je kan er ook je familienaam ingeven en dan zie je hoe verspreid je familienaam in België is..

Dagmar..
Laatst gewijzigd door Dagmar op 04 feb 2005, 08:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 10 sep 2004, 18:34

Ja Dagmar :D We gaan er nog geraken :D
Nu zijn het allemaal mooie namen. Ik ben er dus helemaal gerust in :D
Eigenlijk is dat nog vrij vlot gegaan. Ik mis mijn eerste keuze echt niet meer :D
Er is wel een probleem :evil: :? en jij mag het als eerste weten :D
Mijn vrouwtje wil niet dat ik de naam van ons Bartje hier geef :x , niet voor en niet na de bevalling. Ze wil niet dat kennissen en vrienden weten dat ik dat ben :?
Ik denk een beetje in de richting van eerst laten weten dat ons Bartje geboren is en dan weg te blijven als Bart en terug te komen onder een andere naam, met de echte naam van ons Bartje.

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 10 sep 2004, 18:42

Of je kan gewoon de mensen die je wilt inlichten over jullie naamkeuze een privébericht sturen?? En dan blijf je hem op het forum gewoon Bartje noemen of Junior of zo.. Is er een reden dat je vrouwtje niet wilt dat jullie vrienden en familie niet weten dat jij het hier bent??
Laatst gewijzigd door Dagmar op 04 feb 2005, 08:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 10 sep 2004, 18:49

ja, bepaalde dingen die ik hier al gezegd heb :roll: Na het eerste wat mijn vrouwtje niet graag had heb ik de keuze gekregen: of censureren of verder niets i.v.m. onze identiteit vermelden en ik heb toen voor het laatste gekozen. Ik vind het geweldig om zwangere papa te zijn en hier te schrijven wat ik denk :D

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 10 sep 2004, 18:55

Tja, daar kan ik niet veel aan toevoegen hé.. Ik vertel hier eigenlijk redelijk veel, maar ik ben er dan ook redelijk zeker van dat hier geen familie of vrienden komen.. Of tenminste, ik hoop dat, want niemand weet dat we een zoontje gaan krijgen en hem Karsten gaan noemen.. Behalve mijn zus en mijn vriend zijn broer dan, omdat zij meter en peter worden, krijgen ze toch dat voorrecht om het te weten!!! Maar echt persoonlijke dingen die niemand mag weten, vertel ik hier ook niet.. In het begin was ik voorzichtiger, vertelde ik zelfs de naam van ons dochtertje niet.. Maar nu, ik heb toch nog geen reacties van vrienden of familie gekregen, dus ben ik al veel opener!!! Maar het enige wat je kan doen, is je vrouwtje haar wens respecteren..
Laatst gewijzigd door Dagmar op 04 feb 2005, 08:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
bessy
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 16:25
Contacteer:

Bericht door bessy » 11 sep 2004, 20:08

Ik zou hem ook gewoon Bartje blijven noemen, we zijn dat nu gewoon :P :wink:

Gebruikersavatar
Patricia
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 mei 2004, 23:00
Locatie:Neerpelt, Limburg ( Belgie)

Bericht door Patricia » 11 sep 2004, 21:53

Bij ons staan de namen ook zo goed als vast en deze keer gaan wij ook voor de grote verassing :lol:


voor een jongen zal het Siebe worden en voor een meisje Kiara
Afbeelding
Afbeelding

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 12 sep 2004, 10:20

Dagmar schreef:Tja, daar kan ik niet veel aan toevoegen hé.. Ik vertel hier eigenlijk redelijk veel, maar ik ben er dan ook redelijk zeker van dat hier geen familie of vrienden komen.. Of tenminste, ik hoop dat, want niemand weet dat we een zoontje gaan krijgen en hem Karsten gaan noemen.. Behalve mijn zus en mijn vriend zijn broer dan, omdat zij meter en peter worden, krijgen ze toch dat voorrecht om het te weten!!! Maar echt persoonlijke dingen die niemand mag weten, vertel ik hier ook niet.. In het begin was ik voorzichtiger, vertelde ik zelfs de naam van ons dochtertje niet.. Maar nu, ik heb toch nog geen reacties van vrienden of familie gekregen, dus ben ik al veel opener!!! Maar het enige wat je kan doen, is je vrouwtje haar wens respecteren..
Ja Dagmar :D Ik ben heel open en praat heel vlot :D
Mijn vrouwtje heeft thuis altijd het grootste woord, met goede vrienden en in de familie valt dat nog mee, maar als we ergens komen dan zwijgt ze helemaal en mag ik het woord doen. En met een beetje afspraken komen we er wel uit :D

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 12 sep 2004, 10:22

bessy schreef:Ik zou hem ook gewoon Bartje blijven noemen, we zijn dat nu gewoon :P :wink:
DANK U Bessy voor je begrip :D Je leest me dus zonder tegen me te praten, maar vanaf vandaag gaat dat anders zijn :?: :idea:

Proficiat met jou kerstkado :D

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 12 sep 2004, 10:22

bessy schreef:Ik zou hem ook gewoon Bartje blijven noemen, we zijn dat nu gewoon :P :wink:

Bart,
Zie je, iedereen kent jullie zoontje nu als Bartje.. Misschien inderdaad gewoon zo houden?!
Laatst gewijzigd door Dagmar op 04 feb 2005, 08:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 12 sep 2004, 10:23

Patricia schreef:Bij ons staan de namen ook zo goed als vast en deze keer gaan wij ook voor de grote verassing :lol:


voor een jongen zal het Siebe worden en voor een meisje Kiara
Amai, jullie zijn snel :shock: Zou dat nog kunnen veranderen of is dat al heel zeker? :?:

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 12 sep 2004, 10:28

Gisteren dus het vervolg. :D Nu wordt het moeilijker voor mij. Mijn vrouwtje had eerst haar 5 namen doorgestreept en 1 daarvan had ik ook willen doorstrepen en ik had er maar 3. Ik vind ze nu allemaal mooi, dus alles is goed voor mij en ik wil dan vooral niet aan de hand hebben dat ik 1 van de voorkeuren van mijn vrouwtje wegneem. :?
Mijn vrouwtje heeft dan nog even doorgedaan...en nu hebben we er nog 16 :lol:
Vandaag krijg ik nog de kans om iets te doorstrepen als ik dat wil :roll:

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 12 sep 2004, 13:23

En hoe staat het met jullie lijst ?? Al ingekort ondertussen.

Frank had de naam voor een meisje gekozen en ik voor een jongen. Maar we hoorden elkaars namen wel graag. Gelukkig vond Frank ,Jonas een hele mooie naam.

Dus als het volgende keer een meisje is, hebben we al een naam. Als het een jongen wordt, hebben we een groot probleem.

Groetjes,
Sigri


Plaats reactie

Terug naar “Voornaampjes”