Kindjes geboren in 2002.

Moderators:Welcome, Keppebolle, Moderators

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen
Kindjes geboren in 2002.

Bericht door Dagmar » 12 feb 2005, 11:10

Mila is van 3 januari 2002. Ze gaat al van september naar 't school, eerst halve dagen, sinds de allerheiligenvakantie hele dagen. Ze gaat heel graag en doet het goed, ze maakt ook vlot vriendjes. Een tijd terug had ze heel veel last van peuterpuberteit (vooral in combinatie met jaloezie t.o.v. haar broertje), maar dat is nu aan het overgaan volgens mij.. (hout vasthouden dat het zo blijft). Het enige dat momenteel moeilijk gaat, is eten. Deze week is ze wel ziek, dus kan ik er niks over zeggen, maar anders eet ze bijna niks. Ik negeer het gewoon, ze zal wel eten als ze honger heeft, denk ik dan. Maar ik ben wel heel strikt tegen haar, niet eten = geen tussendoortjes zoals koekjes en snoepjes. Wat ze wel mag eten tussendoor is fruit en dat doet ze ook wel, dus voorlopig krijgt ze wel vitaminen genoeg binnen!!!

Hoe zit het met andere 2002-kindjes??? Gaat jullie kind al naar school? Zijn ze eerder verlegen of juist niet? Hebben ze er al een jongere broer of zus bijgekregen en hoe reageerden ze erop? ... (en alles wat je kwijt wilt!!!)
Laatst gewijzigd door Dagmar op 08 apr 2006, 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


Gebruikersavatar
Boke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2005, 12:59
Locatie:Binnen 6à7 maanden Molenstede

Bericht door Boke » 12 feb 2005, 20:11

Hoi, hoi, hoi

Mijn zoontje is van 23 augustus 2002. Dus dat scheelt eigenlijk bijna een jaar met jouw dochtertje. Hij gaat nog niet naar school omdat ik hem er nog niet klaar voor vind.
Hij heeft een jonger zusje van nu bijna 5 maanden die hij heel graag ziet. Hij wil ze constant pakken en knuffelen. in het begin van haar komst vroeg hij wel meer aandacht dan anders, maar dat is nu helemaal over. Nu helpt hij zelfs met vanalles, een badje geven, fruitpap geven wil hij dan ook doen, slabbetje aangeven, pampertje halen enzo. dat vindt hij geweldig.
momenteel gaat het nu niet ao goed met hem. Hij zit met de windpokken :( De dokter heeft ons al gezegd dat ons Rayanne binnen 2 weken ook wel de windpokken zal krijgen :(
Dat is natuurlijk minder pleznat, maar voor de rest is hij een heel actief, vrolijk kereltje. Net zoals zijn zusje :)
Groetjes
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 13 feb 2005, 07:57

Moest Mila er nog niet klaar voor geweest zijn, dan had ik ze ook zeker nog thuisgehouden :D , ze moeten immers nog zo lang naar school gaan hé!! Maar Mila was er dus wel klaar voor, de zomer voor 't school moest ik haar echt constant bezighouden en dan nog verveelde ze haar. 't Was net alsof ik haar geen "uitdagingen" meer kon bieden.. Wat ik wel vond, is dat een keer dat ze naar 't school ging, ze ineens zo groot is.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Boke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2005, 12:59
Locatie:Binnen 6à7 maanden Molenstede

Bericht door Boke » 13 feb 2005, 19:26

Ik verlang wel een beetje naar de moment dat hij naar school gaat. Dat is weer een nieuwe stap, een stap vooruit. Het enigste nadeel eraan zijn de vakanties hè. ik heb niet zoveel verlofdagen als er schoolvakanties zijn, dat is wel spjitig.
Groetjes
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 14 feb 2005, 00:52

Hey,

Maar Yari mag pas ten vroegste na de paasvakantie gaan zeker? Je kan hem dan misschien al een halve dag of twee halve dagen per week laten gaan.. En dan stilletjes meer en meer als het gaat.. Of ga je toch nog wachten tot september (of langer)?
Wat mij opviel, was dat ik ineens ook een zee van tijd had.. Karsten was er toen nog niet, jij hebt Rayanne al hé! Dus daar zal je je handen ook wel vol mee hebben!
Het geweldigste vind ik als Mila uit school komt met één of ander kunstwerk (dat zij mij dikwijls moet uitleggen :D ) of een liedje/versje (en dat dan 100 keer herhaald :roll: ).
Hoe is het ondertussen met Yari zijn windpokken? En ocharme als je dochtertje die ook gaat krijgen! Vertroetel hen maar lekker!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


Gebruikersavatar
Boke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2005, 12:59
Locatie:Binnen 6à7 maanden Molenstede

Bericht door Boke » 14 feb 2005, 08:53

Hij gaat zowieso pas in september gaan. Ik denk dat dat het beste is.
Met zijn windpokken gaat het al wat beter, maar hij heeft schrik van de eosine. Dan wijst hij ernaar en zegt hij auw. Hij is niet zo tuk op 'vuiligheid'. Als hij aan het eten is en er hangt een beetje aan zijn handje moet dat daar ook direct af. Dat is wel lastig natuurlijk. Voor de moment zijn er niet zoveel meer bijgekomen en die van op zijn hoofdje en buike:rug zijn al an het korsten. Maar nu zijn er 3 hele kleintjes op zijn beentje verschenen :? Gisteren had hij 39,1°C koorts. Maar voorlopig is hij nu koortsvrij. Deze ancht heeft hij ook geod geslapen.
Ja, ons Rayanneke zal het ook krijgen. Nu nog ongeveer een weekje volgens de dokter. Het heeft namelijk een incubatietijd van 2 weken. Een voordeel bij haar is wel dat zij niet lastig kan doen over het insmeren van de pokjes. Allé ze kan dat wel, maar das makkelijker in toom te houden.
Hopelijk is hij dan terug genezen dat hij naar de kribbe kan. Want zij zal wel lastiger zijn van de jeuk. Hij krijgt daar nu druppeltjes voor, maar zij is daar nog te klein voor. We zullen wel zien. Hoelang gaat Mila nu al naar school? Vond hij die overgang raar, of ging dat goed?
Groetjes
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 14 feb 2005, 13:49

Mila gaat al van september. Ik denk dat ik het er moeilijker mee had dan haar :D . 't Is eigenlijk vlot gegaan, de eerste week was het wennen, maar sindsdien wordt ze kwaad als ze niet mag/kan gaan (bv zaterdags of als ze ziek is). Deze morgen was het even een dubbel gevoel, ze wilde heel graag gaan, maar ze wilde ook bij mij blijven (en dan zegt ze dat zo lief :) ) Ik hoop maar dat het vlot gaat, want ze is net uitgeziekt, ze had de griep, gelukkig is ze er niet heel ziek van geweest!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Boke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2005, 12:59
Locatie:Binnen 6à7 maanden Molenstede

Bericht door Boke » 14 feb 2005, 14:21

Ik denk dat ik het ook moeilijk ga hebben als hij naar school mag gaan. Hij gaat nu al wel naar de kribbe, maar een school is toch iets heel anders.
Mijn zoontje is nu aan het slapen. Hij zal binnen een 20 minuutjes wakker worden denk ik. Meestal slaapt hij zi'n 2 uur 's middags.

Er zitten hier precies niet veel mama's of papa's met kindjes uit 2002 :?
Groetjes
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
barbara
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 feb 2005, 14:00

Bericht door barbara » 22 feb 2005, 14:47

hey allemaal!
ik ben hier nieuw dus en heb een zoontje van 09/11/02, fabio. 't is een echte deugniet, een beetje druk soms maar hij kan ook zo lief zijn :P
hij zal in september maar naar school gaan. dan zal hij 2j10mnd zijn. ik denk dat hij er nu wel klaar voor is, want hij zou zijn middagdutje gerust al achterwege kunnen laten. maar het potje wil dus niet lukken. ik laat het even zo, want binnen een weekje krijgt hij er een zusje bij, en dat zou een beetje teveel voor hem zijn. eens het weer wat warmer is, dan gaan we er eens goed aan werken. het moet ook nog leuk zijn, hé. hij doet altijd een plasje als je er hem op zet, maar daar blijft het bij. het is toch gemakkelijk om een plasje zo in de pamper te doen :roll:
groetjes!!

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 22 feb 2005, 14:52

Mila wilde nooit op het potje, ze wilde er zelfs niet op gaan zitten. Dan hebben we in de zomer, toen het lekker warm was, gewoon haar pamper uitgelaten en toen was ze ineens wel zindelijk, ze ging wel direct op de wc (met zo een verkleinbril).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
barbara
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 feb 2005, 14:00

Bericht door barbara » 22 feb 2005, 20:11

hey allemaal! dat ga ik ook proberen, maar nu nog wachten op het warmere weer.... :?

groetjes!

Gebruikersavatar
Isake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2005, 13:11
Locatie:Brakel (Sint-Maria-Oudenhove)
Contacteer:

Bericht door Isake » 22 feb 2005, 22:42

Hey,

Jens is van 2000 dus he en we konden hem maar nie leren om op het potje te gaan!!!
Ik vond da zo vervelend voor hem naar school te doen met pamper he, maar de juf zei dat het geen probleem was!
Wel hij ging 1 week naar school en hij was proper :-) !!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
barbara
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 feb 2005, 14:00

Bericht door barbara » 23 feb 2005, 08:13

bij ons mag je ook de kindjes nog met een pamper naar school laten gaan. dat vind ik wel goed, want anders moet je je kindje echt gaan forceren om toch op het potje te leren gaan. en dat kan niet goed zijn, op den duur zouden ze er een afkeer van krijgen.
en het is altijd het beste dat ze het zien van een ander leeftijdsgenootje. dan willen ze dat ook kunnen.
groetjes!

Gebruikersavatar
Boke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2005, 12:59
Locatie:Binnen 6à7 maanden Molenstede

Bericht door Boke » 02 mar 2005, 13:31

Mijn zoontje is ook nog niet zindelijk. In de kribe gat hij wel al op het toiletje, maar hij heeft geen vaste uren dat hij pipi of kaka doet op de wc. De ene keer doet hij wel iets, de andere keer niet. Hier thuis heeft hij een hele tijd een afkeer gehad van het potje. Warom weet ik niet. Nu begint hij er terug op te gaan, maar alleen als hij erachter vraagt. Meestal dus als we zelf ook naar wc moeten. Ik laat hem doen, want ik heb schrik dat als ik hem ga verplichten om op dat potje te zitten dat hij er dan helemaal niet meer op wil. En als hij nog niet zindelijk is als hij naar de kleuters gaat, dan zullen ze hem toch moeten toelaten met zijn pamper. Anders is dat discriminatie. Hij heeft zogezegd nog tijd tot 4jaar volgens de pediater. dan pas zouden zezindelijk MOETEN zijn. Ik hoop nu wel niet dat het zo lang gaat duren. dat zou ik zelf niet echt praktisch vinden. We zullen wel zien wat de tijd brengt.
Groetjes
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
barbara
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 feb 2005, 14:00

Bericht door barbara » 02 mar 2005, 15:32

ik weet soms niet of het dan makkelijker gaat zijn eens ze geen pamper meer dragen. je moet dan altijd zorgen dat ze naar het toilet kunnen gaan. heb je een lange autorit voor de boeg, dan kan er al eens een accidentje gebeuren. altijd extra kleertjes mee, je weet wel. niet dat ik dat niet wil doen hoor, zou het leuk vinden als we van die pampers af zijn, maar of het dan makkelijker gaat zijn? volgens mij in het begin niet. nu doen ze het waar en wanneer ze het maar willen, snapie?
groetjes!!
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 06 mar 2005, 10:57

Toen Mila pas droog was, hebben we haar toch nog een tijd een pamper aan gedaan als we een lange autorit voor de boeg hadden.. We lieten haar dan eerst naar het toilet gaan, dan kreeg ze een pamper en dan als we op onze bestemming waren, deden we haar pamper uit. En kleren hebben we altijd meegenomen en doe ik nu nog. Want toen ze nog pampers droeg, en als we dan eens uitzonderlijk geen extra kleertjes meenamen, dan kon je er zeker van zijn dat ze ineens diarree kreeg en volhing tot haar rug..

Nog een vraagje: babbelen jullie kindjes ook constant? Mila hare mond staat dus geen twee minuten stil als ze wakker is.. En dan vertelt ze nog 100 keer hetzelfde! Misschien zijn jullie kindjes nog net iets te jong (augustus.. scheelt 8 maanden met Mila hé), want ze doet het sinds 2 maanden of zo.. Maar echt hé, hare mond staat niet stil en soms krijg ik er horens van!!! :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
barbara
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 feb 2005, 14:00

Bericht door barbara » 06 mar 2005, 14:06

ik ken dat! fabio zijne kwebbel staat ook nooit stil. als je dan eens niet antwoord, blijft hij het herhalen totdat je 'ja' ofzo zegt. het is soms om zot van te worden. ik vind het wel leuk dat hij al zoveel zegt. hij kan zich verstaanbaar maken. hij zegt wat hij wil, waar hij pijn heeft, wat hij gedaan heeft en noem maar op. het worden ook al echte zinnen met werkwoorden (wel niet goed vervoegd, maar het is een begin, hé).
ach jong, ze worden toch zo rap groot! ik had echt niet gedacht dat het zo rap ging gaan. :cry:
groetjes
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
conny-jonas-jens-jelle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jun 2005, 22:54
Locatie:bredene

Bericht door conny-jonas-jens-jelle » 02 jul 2005, 22:06

Jonas is van 8 oktober 2002
hij mag in september naar de kleuterklas gaan halve dagen wel te verstaan, is nogal vermoeiend vind ik voor zo'n kleine en hij is ook nog niet zindelrijk de directrice zie dat dat geen probleem is ze leren dat aan op school

G&F&S
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jul 2005, 13:57
Locatie:Berchem (Antwerpen)

Bericht door G&F&S » 17 jul 2005, 23:20

Hey

Femke is van 19 januari 2002. Ze gaat van na de krokusvakantie naar school, ze was al wel 3 jaar. Maar ze gaat naat een Steinerschool, dus dat was toen nog de minimum leeftijd. Vanaf volgend schooljaar, hebben er terug een peuterklasje vanaf 2,5j.

Ze gaat ook halve dagen en dat zal nog zijn tot ze 4 of 5 jaar is, dat is zo in dat soort school, maar ik vind dat niet zo erg, ze moeten ten slotte al zo lang naar school gaan en ze heeft veel slaap nodig.

Ik had geluk dat Femke op 2 jaar zowel dag als nacht zindlijk was, en overdag eigenlijk al sinds haar 22maand, maar haar vader had dat toen doen mislukken en haar een schrik laten pakken van pot. Heb dan potje 2 maand opgeborgen en dag na haar verjaardag onderbroekje aan, en gezegd dat ze op potje moest, en voila... Maar besef wel dat ik daar enorm veel geluk mee heb gehad.

Ze is een kleine eter, maar dwing haar ook niet om te eten, kuren heeft ze de voorbije maanden af en toe wel gehad, maar daar is ze ook weer over.

Doei
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
conny-jonas-jens-jelle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jun 2005, 22:54
Locatie:bredene

Bericht door conny-jonas-jens-jelle » 18 jul 2005, 12:05

Hoi mama van femke,

ik ga jonas ook laten gaan halve dagen hoor hele dagen vind ik eigenlijk te lang en nadein moeten ze nog veel te lang alle dagen gaan, het is nu dat we ervan moeten profiteren he.

jonas is nog steeds niet zindelijk maar daar maak ik mij nu eens geen zorgen over want er zijn vele mensen die dan zeggen amai is de jouwe nog niet zindelijk tja ik probeer het maar als jonas niet wil forceer ik niets en tenslotte leren ze het op school ook niets forceren is de boodschap dus ik forceer niets.

hetzlefde met het praten jonas zegt nog geen zinnetjes, maar heb hem al eens eind juni naar de kleuterklas gedaan ter kennismaking en hij heeft hem daar zeer goed geamusseerd en sindsdien is hij volop aan het brabbelen geslaan. tja de ene is daar vroeg bij de andere later he, ik zie het al van de tweeling ze zijn nu al een jaar en die tatteren er maar op los zo zie je dat ze allemaal verschillend zijn; maar vanaf dat jonas naar school gaat zal het een waterval zijn denk ik hoor met praten want ik hoor nu al hoe hj nu bezig is aan het tatteren erg leuk om te horen

jonas gaat naar een gemeenschapschool namelijk de europaschool in bredene, zijn hele leive leerkrachten dat is voor mij het belangrijkste
tot gauw
conny

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 18 jul 2005, 15:10

Mila heeft er dus een jaar school op zitten (ze is van 3 januari '02).. Ze is tot de allerheiligenvakantie halve dagen gegaan, af en toe een heel dagje om te proberen, en erna hele dagen.. Nu mist ze toch af en toe 't school, maar ze is ook wel blij dat het vakantie is.
Hare mond staat nog altijd gene minuut stil, het liefst van al maakt ze vragenlijsten (zij vraagt en ik antwoord).. Bijv.: Waarom weent Karsten? Omdat die pijn heeft.. Waarom heeft die pijn? Omdat hem omgevallen is in zijn park. Waarom is Karsten omgevallen in zijn park? ... En zo maar verder... :D Ik lach er meestal mee, maar bij Filip werkt dat meestal serieus op de zenuwen..
Op het moment speelt ze graag doktertje en ze heeft zo'n doktersgerief, maar spuiten dat ik krijg.. Niet normaal! :D Daarstraks ging ze mij een spuit in mijn poep geven.. Zegt ze: "Hier mama, een dikke spuit want ge hebt een dikke poep." :( Tja..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

G&F&S
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jul 2005, 13:57
Locatie:Berchem (Antwerpen)

Bericht door G&F&S » 18 jul 2005, 16:03

Hey

Idd elk kind heeft z'n eigen tempo om vanalles te leren, je mag eigenlijk niet teveel vergelijken, elk kind is wel sneller in iets en trager in iets anders...

Femke praat ook een hele dag door, maar ondanks dat ik haar in zowat alles versta (er zijn momenten dat ik het niet versta en das heel frustrerend, voor ons beiden) ze heeft nog heel veel woorden in haar eigen taal of woorden die ze niet juist kan uitspreken. Zoals bvb wammel, ammel (warm en arm) de F en de G kan ze niet in een woord zetten, enkel bij haar naam, maar anders wordt fles ->sles, glas ->slash.

Maar ik maar me er niet te veel zorgen om, af en toe oefen ik met haar de woordjes die ze niet zo goed kan zeggen en soms lukt het daarna wel en soms niet, maar ze vindt dat dan wel een heel leuk spelletje...

Als ze echt te veel praat, zo dat ik er gek van word, dan zeg ik haar af en te wel eens dat ze even moet stil zijn ofzo... Maar ik sta er alleen voor, dus ik moet er wel altijd naar luisteren ook.
Afleiden helpt daar ook wel bij, haar bvb een opdrachtje geven of naar iets vragen wat haar aandacht dan trekt.

Doei
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Boke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2005, 12:59
Locatie:Binnen 6à7 maanden Molenstede

Bericht door Boke » 23 jul 2005, 16:51

Hier ben ik ook nog eens. Onze Yari gaat in september de eerste keer naar school (spannend). Hij is ook nog niet zindelijk en toont ook niet veel interesse daarvoor. Heb hem deze week ens 2 keer laten rondlopen in zijn blootje, maar ja... Dan kwam hij af; "voeten nat". Dan wist ik genoeg natuurlijk... Ach eens het terug warmer wordt kan hij buiten zo rondlopen.
Hij slaapt sinds gisteren in een groot bedje en dat vond hij heel plezant. We hebben dat bedje eerst een volledige dag in de living gezet zodat hij eraan kon wennen. En deze nacht met grote schrik hem erin gelegd. En jawe hoor, zonder te wenen ofzo heeft hij erin geslapen.

Groetjes
Groetjes
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
conny-jonas-jens-jelle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jun 2005, 22:54
Locatie:bredene

Bericht door conny-jonas-jens-jelle » 23 jul 2005, 21:33

ja ik heb jonas ook al eens in zijn blote poep buiten laten lopen ind e tuin en zijn potje daar gezet maar je moet niet denken dat jonas erop gaat zitten liep langs zijn benen, dus ja terug pamper aan he en als hijnaar de kleuterklas gaat gaan zal hij het wel zien van de nadere kindjes,

jonas slaapt nu ook nog niet zolang in een groot bed, had ook nogal schirk omdat hij zeer graag in zijn babybedje slaapt. maar hij heeft heel de nacht doorgeslapen. ik blij natuurlijk.maar 's middags was het een ramp voortdurend huilen en er terug uit komen, ik weer jonas in zijn bedje gelegd en ga zo maar door, eenuur aan een stuk uiteindleijk is hij blijven liggen en in slaap gevallen. dat was de ene keer dat het moeilijk ging maar voor de rest leg ik hem in zijn bed 's middags en 's aovnds en hij komt er niet meer uit tot de volgende ochtend. ja behlave 's middags dan he.

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 06 aug 2005, 22:48

Hoe houden jullie je kinderen bezig? De vakantie begint wel lang te duren voor Mila, zeker met het weer van de laatste dagen! De momenten dat de zon schijnt, is ze bij de kippen (die alleen van haar zijn volgens Mila :D ). Ze had daarstraks al een kip laten ontsnappen :D , ze wilde persé de eitjes gaan rapen..
Deze voormiddag hebben we dan samen haar kamer nog eens opgeruimd, ze heeft er een speelhoek en je kent dat wel, dat ligt meer overhoop dan iets anders. Dus we hebben alles weggedaan dat toch niet gebruikt wordt of een mankement aan zit. Af en toe werd ze wel kwaad dat er iets weg moest, maar tja, ik kan haar niet alles laten houden hé! De vorige keer toen ik opruimde (en vanalles wegdeed), was ze in school en die dingen miste ze ook niet.. Volgens mij is het gewoon het afscheid ervan nemen dat ze erg vindt!
We hebben ook alle pluchen dieren in zakken gestoken.. We hebben al twee pmd-zakken vol..
Mila had heel goed geholpen en ik haar altijd aan het zeggen dat ik het fijn vond dat ze zo goed hielp en ze glunderde helemaal.
De laatste tijd is ze ook heel knuffelachtig, dan komt ze mij zo ineens een knuffel geven en zegt ze: "Mama, ik zie je graag." Dat zijn dan de echt leuke momenten! :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 25 aug 2005, 07:12

En zijn jullie kindjes klaar om naar school te gaan? Mila kijkt er dus langs ene kant naar uit, want ze wil haar vriendjes en vriendinnetjes terugzien.. Maar langs de andere kant wil ze thuis blijven.. Ik ga er eerlijk gezegd ook een dubbel gevoel bij hebben.. Het gaat weer rustiger zijn thuis en dan kan Karsten meer slapen, maar langs de andere kant.. 't Is wel een fijne vakantie geweest en je bent toch relaxer 's morgens..
Ik ben benieuwd of ik 1 september weer last ga hebben van traantjes zoals vorig jaar!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
conny-jonas-jens-jelle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jun 2005, 22:54
Locatie:bredene

Bericht door conny-jonas-jens-jelle » 25 aug 2005, 21:09

jonas beseft het nog allemaal niet te goed hoor omnaar school te gaan hij gaat nu naar het eerste kleuter halve dagen, maar eerst gaan we nog even op weekend we vertrekken zaterdag tot en met dinsdag gaan we naar maasmechelen naar een vriendin gaan logeren die heeft ook twee kindjes meisje is dezelfde leeftijd van jonas en het jonagetje is dezelfde leeftijd van jens en jelle dus 3 jaar en 1 jaar

maar morgen vrijdag gaan we nog eens langs naar de school om jonas nog eens te laten zien he

Gebruikersavatar
barbara
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 feb 2005, 14:00

Bericht door barbara » 02 sep 2005, 10:48

hey allemaal!
en hoe waren de eerste dagjes op school? bij ons viel het redelijk goed mee. toen we donderdag aankwamen, deden de juffen een dansje en dat vond fabio wel leuk. dan gingen we naar de klas, maar toen moest mama blijven. ik gaf hem rap een kusje en ging voort, hij stond direct terug naast me en had zelfs zijn boekentasje al mee! een andere ouder heeft hem toen terug meegenomen en naar 't schijnt heeft hij daarna niet meer gehuild. vandaag waren de traantjes er terug, maar het ging makkelijker.
hij gaat ook al zonder pamper naar school, heel af en toe gebeurt er nog een accidentje. 's nachts draagt hij wel nog een pamper.
ben echt benieuwd naar jullie verhaaltjes...
groetjes
barbaraxxx
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 09 sep 2005, 21:58

Hier is het iedere ochtend hetzelfde verhaal.. Mila staat te springen om naar school te gaan, en eens we daar zijn: "Mama, je moet bij mij blijven." En dan wil ze niet loslaten.. Ik "drop" haar dan maar bij de juf die speelplaatstoezicht houdt.. Eens ik weg ben, is het gedaan.. En 's avonds is Mila kwaad omdat ze naar huis moet! :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 04 nov 2005, 09:52

Hebben jullie 3-jarigen ook last van het "ik-wil- of ik-moet-syndroom"? En als je dan weigert, dan wordt het: IK MOET DAT NU HEBBEN :evil: .. Mila heeft er tegenwoordig heel veel last van.. Als ik dan zeg dat ze het mooi moet vragen, dan gaat het gelukkig beter..
Ze is op dit moment een brief voor de sint aan het maken.. Is dit niet wat vroeg? Maarja, zij amuseert zich ermee, dus laat ik haar maar knippen en plakken.. :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


Plaats reactie

Terug naar “Geboren voor 2003”