Auntie2B

Moderators:Dagmar, Moderators

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44
Auntie2B

Bericht door bioMam » 30 okt 2006, 13:08

Mijn schoonzusje weet het misschien niet eens want ik wil me niet te veel aan haar opdringen en haar de kans geven om zelf te zien wat en hoe maar ik kijk meer dan enorm uit naar de eerste keer dat ik tante ga worden en ik tel iverig af naar januari nu - al vliegt de tijd zeker rap genoeg, maar toch is dat kleintje echt iets waar ik me op verheug:

Afbeelding

Ze is nu 30 weken en nog amper 70 dagen te gaan tot haar uitgerekende datum ... ze willen niet weten (of zeggen?) wat het geslacht is. Het lijkt allemaal zo lang geleden bij ons alweer en ik zie haar niet zo vaak maar ik vind dat ze een prachtig zwanger buikje heeft en haar vorige echo was schitterend :D mooi.
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek

Bericht door Saartje » 30 okt 2006, 13:13

Leuk dat je er zo naar uitkijkt. Logisch he, want zo een klein babytje is het mooiste en liefste dat er bestaat :D

2 nichten van mij zijn ook zwanger, 1 voor december en 1 voor februari. Spijtig zie ik hen nooit. Die voor december is mij komen bezoeken toen Fleur al 3 maanden oud was en die voor februari woont in Frankrijk, ik heb haar al een jaar ni meer gezien. Waarschijnlijk zien we hare kleine bij de doop. Haar eerste kindje heb ik ook nog maar 1 keer gezien en dat was bij het doopfeest. Wel spijtig voor Fleur dat ze haar achternichtjes of neefjes dus nooit veel zal zien :?

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 30 okt 2006, 13:18

ja met de nichten was dat hier ook zo - ik ben eerlijk gezegd zelfs nog niet op kraambezoek geweest :oops: maar dat komt ook omdat ik in mijn uppie (zonder rijbewijs en met 2 kids) niet ver spring ;) maar het is ook zo dat we die mensen amper kennen nog ... dat is heel anders hè.

Jammer toch dat ik geen broer(s) of zus(sen) heb :roll: maar och mijn schoonzus is een heel fijne en ik heb nog een schoonbroer ook maar die zal eerst eens een nieuw vast lief moeten zoeken en toch weet ik zeker dat hij ook kindjes wil. Die was indertijd zelfs ontgoocheld dat wij hem voor waren :lol: maar 't is 'n zalige nonkel zenne.

Geweldig toch wat die klein(st)e ukjes met een mens kunnen doen hè.
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 30 okt 2006, 16:10

om in te pikken... mijn nicht (meter van Atlanta) en haar vriendin beginnen er ook aan te denken...
alleen zal het bij hen niet zo makkelijk natuurlijk gaan :lol:
ze zijn aan het twijfelen om zelf zwanger te geraken (mijn nicht dan, de "vrouw" in hun relatie... haar vriendin ziet dat niet zitten) of om te adopteren...
Ik hoop dat het vlug mag lukken voor hen!


oh bio, we moeten dringend dringend dringend afspreken zodat ik die kleren kan teruggeven he! Ze zal er genoeg mee kunnen doen nu denk ik!

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 30 okt 2006, 16:15

Katia schreef:oh bio, we moeten dringend dringend dringend afspreken zodat ik die kleren kan teruggeven he! Ze zal er genoeg mee kunnen doen nu denk ik!
ze vraagt er niet eens naar maar de babyspullen is ze wel al komen halen - ik vermeod dat ze liever eigen zwangerschapskleren kocht en deat ze mijn spullen niet zo hare stijl vond ;) :lol: maar afspreken is altijd OK natuurlijk ... maar zie maar eerst dat ge uitgerust en gezond zijt. We zien elkaar zaterdag in elk geval in de zoo hè - maar brneg die kleren nu niet mee naar daar hè want dan loop ik ermee te sleuren en ik zal al genoeg bij hebben :roll: :lol: en heb mijn vaste sterke armen niet mee hè (toeme toch dat Arvid net dan moet werken weeral hè) en ik was daarstraks bij het tokkelen van dat bericht hierboven nog aan 't denken da tik die kleine Atlanta ook al te lang ni meer gezien heb: straks kruipt dat kind al ;) dus ilk moet idd dringend nog eens langskomen. Zeg maar wanneer !! Gelukkig dat we de zoo-meet nog hebben :D in elk geval.
Afbeelding
Afbeelding


Katia

Bericht door Katia » 30 okt 2006, 16:24

ik ben toch thuis :lol:
kom maar af...

Katia

Bericht door Katia » 30 okt 2006, 16:25

haha laat maar gewoon weten de dagen dat je kan... dan verzinnen we wel iets!

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 31 okt 2006, 06:47

herkenbaar hé, mijn nicht leefde ook zo mee: zij is nu 20 ik 30. Ze wil zelf liever ook nog wachten en momenteel geniet ze nog vollop van haar vrijgezellenleven! :lol:

Als Timothy in haar buurt is, ben ik hem kwijt :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Snuffie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 sep 2006, 16:15
Locatie:Brugge

Bericht door Snuffie » 31 okt 2006, 08:11

Oh, ik zou ook graag eens tante worden, maar gaat nog even wachten zijn, want mijn broer en zussen zien kinderen nu nog niet zitten.
:cry: :cry:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 31 okt 2006, 11:18

spotje schreef:herkenbaar hé, mijn nicht leefde ook zo mee: zij is nu 20 ik 30. Ze wil zelf liever ook nog wachten en momenteel geniet ze nog vollop van haar vrijgezellenleven! :lol:

Als Timothy in haar buurt is, ben ik hem kwijt :lol:
hier omgekeerd: ik ben ouder dan zij en heb mijn kids al wel :lol: maar ik ben toch ook wel "in" om dat kleintje al eens in te pikken .. en ergens ben ik ookbenieuwd hoe zij alles gaat aanpakken: al die jaren van naïeve ;) reacties op mijn manier van opvoeden zouden nu wel eens heel sterk kunnen veranderen :lol: (en ik herken haar houding een beetje van oen ik de eerste keer zwanger was maar als ik zie hoe ik daarna nog veranderd ben :shock: dan kan ALLES nog :lol: dus)

wat ik wel minder plezant vond: Eerst effe de situatie schetsen => A is de oudste en zijn zus de jongste van de 3 en het enige meisje. Mijn schoonouders hebben een petekind uit de vriendenkring en dat meisje wordt bijna 12. Dat meisje had heel verrukt gereageerd toen ze hoorde dat mijn schoonzus zwangerwas en tegen mijn schoonma gezegd "dan wordt je oma" en die had een beetje beduusssss en eerlijkheidhalve gezegd "ja maa rik ben al 2 keer oma" (= van onze zonen dus hè) en toen had dat petemeisje gezegd "ja maar dit is van ene meisje da's toch anders" en ze was blijkbaar toch zo helemaal in de wolken en mijn schoonma schijnt da took heel anders te vinden een kind vn haar dochter (dan van haar zoon) want ze zei toen ze het verhaal vertelde "hoe zo'n kind van 11 dat al kan aanvoelen hè" :shock: :? en dat heb ik toen maar effe genegeerd omwille van het grote gezelschap schoonfamilie en vrienden van hun kant maar ik heb er een hele tijd later toch eens iets van tegen A gezegd en hij vond het toch ook wel straf ... Precies of onze kinderen zijn "minder" seg :roll: maar och ja ... 'k Kan anderzijds ook wel begrijpen dat de band met de docher op dat vlak anders is en dat ze dan meer kan meeleven en helpen doen en zo, hoewel mijn mama nooit kon meeleven (die is nooit zelf zwanger geweest) en niet echt iets in de pap te brokken had ;) en zelfs niet mee suikerbonen gekozen heeft of zo zenne: dat was allemaal ons eigen ding. Voor een stuk ook omda tik alles zelf in de hand wou hebben en daarom dat ik me ook niet wil opdringen bij een ander: mijn schoonzus ag het ook zelf uitzoeken maar als ze hulp of advies wil dan weet ze me te vinden - ik heb meermaal gehint dat ze mag afomen of gerief mag gebruiken. De babyuitzet is nu grotendeels naar daar aan 't verhuizen: ze heeft al een massa kleertjes mee en binnenkort ga ik de sterelisator en zo eens afwassen en meegeven. Op dat vlak was ik ook superkoppig en ik heb bijna alles nieuw aangeschaft en had de houding van 't beste kan amper (of zelfs niet) goed genoeg zijn => gevolg: alles is nog in prima staat. Ze kan er maar goed mee zijn ...
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 31 okt 2006, 12:40

Eerlijk?
volgens mij is een kind van je dochter idd helemaal anders dan van je zoon...
Niet om te zeggen dat je dat liever ziet ofzo, maar gewoon, een moeder zal altijd anders tegenover een dochter staan, vooral op dat vlak...
het is de vrouw die baart, dus ofwel de dochter baart ofwel de schoondochter... een zoon heeft daar "niet veel" mee te maken...
Moeilijk uit te leggen, maar ik ondervind dat met mijn schoonmoeder ook... alleen vindt zij dat echt verschrikkelijk dat dat zo is en zou ze liever willen dat ik mijn ouders links zou laten liggen zodat ze ook zo'n band met ons kindjes kan opkweken zoals met het zoontje van haar dochter...
1 verschil, ik dump mijn kinderen niet, haar dochter wel! (en dat is letterlijk dumpen, verschrikkelijk gewoon!)

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 31 okt 2006, 12:48

goh ik snap het wel dus hè ... mischien ook daarom dat ik het zo jammer vind dat ik nooit meer een dochter ga hebben ...

Mijn schoonzus wordt trouwens al onder druk gezet joh: het zou het eerste meisje kunnen zijn in die generatie ... dus als ze een dochter heeft dan gaat dat vonken geven. :lol:
Laatst gewijzigd door bioMam op 01 nov 2006, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 31 okt 2006, 12:52

oh echt?
dat speelt toch geen rol? :?

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 01 nov 2006, 16:38

ik vind uiteindelijk zelf dat gezondheid het belangrijkste is maar mensen gaan echt wel anders om met meisjes dan met jongens - al is het onbewust soms ... en toch: sommigen hopen volgens mij op een meisje (en stiekem kan ik het nog begrijpen ook :oops: :roll: :wink: )
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 22 nov 2006, 20:48

whein, waar is mijnen ticker voor tante-schap naartoe?? :cry:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 22 nov 2006, 20:53

Afbeelding


ik laat me niet kisten ;) en heb al een nieuwe gemaakt :P
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 24 nov 2006, 16:43

en nu staat de eerste banner er ook terug :roll: maar intussen heb ik gehoord dat de beeb nog in stuit ligt :?
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 24 nov 2006, 21:54

Het heeft toch nog de tijd om te draaien?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 02 dec 2006, 16:01

''t schijnt dat het nog kan maar de kans wordt kleiner hè ... volgende week moet ze naar de gyn
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 02 dec 2006, 16:10

Katia schreef:Eerlijk?
volgens mij is een kind van je dochter idd helemaal anders dan van je zoon...
Niet om te zeggen dat je dat liever ziet ofzo, maar gewoon, een moeder zal altijd anders tegenover een dochter staan, vooral op dat vlak...
het is de vrouw die baart, dus ofwel de dochter baart ofwel de schoondochter... een zoon heeft daar "niet veel" mee te maken...
...
Awel, een hele tijd geleden (kan zelfs al een jaar of 2 geleden geweest zijn) zag ik op tv eens één of andere documentaire dat het effectief zo is dat grootouders anders met de kinderen van hun dochter omgaan dan met die van hun zoon.. Omdat het onbewust meespeelt dat ze er zeker van zijn dat de kleinkinderen via hun dochter genetisch gezien echt hun kleinkinderen zijn (is het duidelijk?).. Natuurlijk zullen normaal denkende grootouders hun kleinkinderen gelijk behandelen (zelfde cadeautjes of zo), maar blijkbaar zou het zo toch zijn..

Maar om terug ontopic te gaan: het begint te korten hé.. Bijna tante!!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 04 dec 2006, 22:35

't is zelfs bewezen dat mensen een baby die gekleed is alsof die van het andere geslacht zou zijn totaal anders gaan benaderen en grotendeels onbewust wordt er met een meisje heel anders omgegaan dan met een jongen. In mijn cursus ontwikkelingspsych stond zelfs een voorbeeld dat mensen een zelfde gelaatsuitdrukking van een baby op foto bij de wetenscap van 't (zogezegde geslacht) totaal anders interpreteerden: bij de gedachte dat 't een jongen was maakten ze er eerder een beetje een viesgeziende grijns uit op en dij dezogenaamde wetenschap dat het een meisje was werd het geïnterpreteerd als een schattig lachje - juist ja ;) dat zegt genoeg hè. Och ik was gisteren nog aan 't denken da tik nooit echt moeder-dochter-dingen zal kennen in mijn leven: mijn eigen moeder is te vroeg verongelukt - en mijn "adoptie"moeder (die de zus is van mijn eigen moeder) daar heb ik toch niet echt een "normale" moeder-dochter-relatie mee al is de bloedband heel nauw - en mijn droom om een dochter te hebben die is niet uitgekomen en ik heb wel 2 prachtzonen maar ik zal er nooit eens mee om een jurk kunnen gaan shoppen hè. Enfin dat is te hopen toch dan :lol: want ander sg ik toch ogen trekken ;) als die daar om komen vragen :lol:

om terug ontopic te gaan: het begint te korten hé.. Bijna tante!!!
jep jep en 't is blijkbaar een dag vroeger uitgerekend dan volgens mijn bannere maar och 't is een eerste hè en 't zal toch afwachten zijn wanneer dat ukje zin heeft o te komen maar voorlopig zit het nog goed - en nee 't is nog niet gedraaid ...
Afbeelding
Afbeelding

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 05 dec 2006, 07:07

:wink: sommige baby's zouden zich nog vlak voor de bevalling draaien
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 06 dec 2006, 09:53

ze heeft niet het gevoel dat het kindje nog zal draaien zei ze :? afgelopen weekend
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 06 dec 2006, 22:26

Filip is een week voor zijn geboorte nog verkeerd gaan liggen (toen al een echte dwarsligger :lol: ), dus het omgekeerde zal ook wel kunnen zeker.. (Katia, Atlanta is toch ook redelijk laat gedraaid hé?!)
Biomam, als je zonen later met een leuk meisje thuiskomen, dan kan je die misschien mee winkelen nemen?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Katia

Bericht door Katia » 06 dec 2006, 22:41

een week voor de bevalling is die nog gedraaid ja (en 90% kans is gebleken dat er daardoor een heel kleine barst in mijn water is gekomen... heb van de week met Jo nog eens herinneringen zitten ophalen)

in theorie: zolang ze niet ingedaald zijn kunnen ze nog draaien... simpel!
Ik ken iemand waarvan het kindje goed lag en tijdens de bevalling nog helemaal omgedraaid is en daardoor is het een spoedkeizersnede geworden!

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 08 dec 2006, 12:08

de gyn heeft haar gezegd dat het er niet naar uitziet dat de baby nog gaat draaien en zoas het kind nu ligt zou het ook niet te doen zijn om het eens te proberen om dat te laten keren (er zijn gyns en vv's die dat kunnen hè) want het zit te krap :? en het is echt al groot (het is lang en smal) dus volgende week heeft ze een bekkenmeting en daar hang tnu alles vanaf: ze wil natuurlijke stuitbevalling proberen en de gyn is pro maar als het niet kan dan moet ze de keizersnede vroeg genoeg laten doen om te vermijden dat het kind te laag zakt en/of de weeën toch doorkomen dus dan zal 't misschien nog voor nieuwjaar gebeuren :shock: :?

de uitgerkeende datum bleek torouwens 7 (niet 8) januari te zijn maw mijn banner loopt 1 dag achter ;) maar zoals het er nu uitziet dan heeft ze niet eens meer haar volle 30 dagen te gaan - en ik dacht nog wel dat ze over haren datum zou gaan ... enfin 't kan nog altijd maar 't wordt wel spannend nu hè
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 08 dec 2006, 12:16

Zoals ze zeggen hé: de laatste maand is de laatste dag!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Katia

Bericht door Katia » 08 dec 2006, 23:58

amai, morgen was ik al bevallen dan (35w+6)

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 09 dec 2006, 20:15

:shock: :? 't lijkt ook zo ineens dat die lal zo ver is maar toch 't zou te rap zijn hè ... 'k denk trouwens a tik uw zwangerschap meer op de handjes en voetjes ;) heb kunnen volgen dan die van haar eigenlijk :oops: :roll: :P :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 09 dec 2006, 20:42

bioMam schreef::shock: :? 't lijkt ook zo ineens dat die lal zo ver is maar toch 't zou te rap zijn hè ... 'k denk trouwens a tik uw zwangerschap meer op de handjes en voetjes ;) heb kunnen volgen dan die van haar eigenlijk :oops: :roll: :P :lol:
ja, gij hebt er eigenlijk vrij dicht bijgestaan he :D


Plaats reactie

Terug naar “Countdown”