zwaar aan het aftellen...

Moderators:Dagmar, Moderators

Gebruikersavatar
ericardtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 sep 2007, 18:25
Contacteer:
zwaar aan het aftellen...

Bericht door ericardtje » 06 dec 2007, 15:57

Nog minder dan twee weken nu en ik mag naar de eerste echo!! :lol:

Mensen wat ben ik daar toch naar aan t aftellen... Het kan er niet rap genoeg zijn! 19 dec... precies zo "ik weet niet wat een datum..."

Eindelijk kunnen we misschien ons babywondertje zien dan!
Voel me redelijk goed intussen. De ene dag heb ik absoluut geen honger en krijg ik geen hap binnen en de andere dag heb ik zowat rare goestingskes. Allez geen rare combinaties ofzo hoor, maar vandaag moest en zou ik een panosbroodje hebben met kip en worteltjes :lol:
Iets wat ik anders absoluut niet zo belangrijk vind.. Gisteren wou ik persé hotdogworstjes eten en heb ik zo een gans blik uitgesnoeperd met een vers broodje :lol:

Mijn vriend vraagt nu dagelijks: en heb je kunnen eten vandaag? En wat voor rare dingen heb je gegeten dan?

Heb ook mijn angelsounds doppler al in huis...weet wel dat het nog veeeeeel te vroeg is om ons babietje te horen maar tis toch al een prachtig ding hoor! Ik kan om te testen luisteren naar mijn eigen hartslag en dat vind ik al zo indrukwekkend...benieuwd dus naar ons babietje bij de gyne :D Hopelijk weten we binnen twee weken of ons wondertje gezond en wel is tot hiertoe!

Spannend!
Nog 13 dagen... :roll: :oops: :D
Afbeelding

Afbeelding
________________________________________

www.baby.vereecke.eu


Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 06 dec 2007, 15:59

Ik tel mee af! :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 06 dec 2007, 20:14

Ik tel ook met je af! Op 19/12 is het juist mijn verjaardag, ook een speciale dag dus voor mij (alhoewel een jaartje ouder?)

Hier ook rare goestingskes in eten: ik wil al een hele tijd vol-au-vent met kroketjes, maar ik krijgt ze niet omdat het er nooit van komt en daar kan ik me soms erg lastig in maken (ocharme mijn ventje). Mijn volgende afspraak is op 3/1 en ik heb al twee echo's (niet dat ik er fier op want zijn echo's wel zo onschadelijk al ze zeggen?) doordat ik er al zo vroeg bij was. Volgende keer hoor ik het hartje kloppen, nu heb ik het hartje wel al zien kloppen.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Snoezie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 sep 2007, 14:24

Bericht door Snoezie » 06 dec 2007, 20:38

oooh zo tof :D

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 06 dec 2007, 20:47

't zal er rapper zijn dan je denkt :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 06 dec 2007, 21:07

Veel succes!!!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
tati
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 okt 2007, 17:18
Locatie:Noorderkempen

Bericht door tati » 06 dec 2007, 21:08

Hey Ericardtje...
Ik volg je zwangerschap al van in 't begin omdat we ongeveer samen (op enkele weken na...) in 't topic 'zwanger worden' gestart zijn... intussen zit jij al een stapje verder dan ik... en 'k vind het dus wel tof om u te volgen... (als gij daar niks op tegen hebt natuurlijk!)
..... Dus.... ik tel mee af... !! Tof dat je toch nog voor de feestdagen kan gaan, dan ben je hopelijk een beetje gerust tijdens die feestperiode...
Op naar de 19de... !!! Veel succes!! :lol:
We blijven erin geloven!!!

Gebruikersavatar
EvytjeuH
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 jul 2007, 13:42
Locatie:St Job In't Goor

Bericht door EvytjeuH » 06 dec 2007, 22:20

Spannend :D
Ik tel ook mee af :lol:
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Fieke :-)
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 nov 2007, 14:44
Locatie:Zele

Bericht door Fieke :-) » 06 dec 2007, 23:20

Ik tel ook mee af! Dan is het voor mij bijna vakantie (en voor u ook zeker hé?) Dus dat is nog iets extra om naar uit te kijken. Ben benieuwd om het fotootje te zien :lol:
AfbeeldingAfbeelding
Tristan wil later graag krokodil worden (een trein is ook goed zegt hij hier)

18de ronde

Sylvie S
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 nov 2007, 10:20
Locatie:Oost-Vlaanderen

Bericht door Sylvie S » 07 dec 2007, 09:44

dag ericardje,

Ik kan me voorstellen dat je zit te popelen. Ik ben vorige week de eerste keer op controle geweest. Ik was toen nog maar 5 weken ver dus het enige dat men kon zien was één vruchtzakje met een heel klein stipje. Het zat wel al netjes in de baarmoeder genesteld wat mijn krampen van die dag kan verklaren. 13/12/07 moet ik terug op controle (zo vaak omdat ik een beetje een risicogeval ben...). Ik hoop dat ik dan ook het hartje zal kunnen horen.

Groetjes
Afbeelding

Anse
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 sep 2007, 17:34
Contacteer:

ben ook aan het aftellen

Bericht door Anse » 07 dec 2007, 17:45

hey Ericardtje,

ik ben ook zwaar aan het aftellen... 17 dec eerste echo, dus dat is ongeveer dezelfde periode...

wel al 2x bloed laten trekken, eerste maal ter bevestiging van zwangerschapstest (maar dat was al vrij vroeg: op 4w 2d) en deze week ook nog eens (5w 5d) om te controleren ofdat mijn HCG mooi gestegen was... en dat is zo (van 715 naar 21620), dus ben al beetje geruster want van dat wachten op de eerste echo word ik zotjes!!!

Maar we zijn er bijna, denk dat ik emo zal zijn... maar kijk er alvast naar uit, emo of niet...

groetjes, Anse
Afbeelding

Gebruikersavatar
babz
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 18:26
Locatie:8000

Bericht door babz » 07 dec 2007, 18:03

Nog heel ff, ericardtje. Tis niet meer zolang.
*Mee aan 't aftellen* :D.
Afbeelding

Gebruikersavatar
ericardtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 sep 2007, 18:25
Contacteer:

Bericht door ericardtje » 08 dec 2007, 16:18

jaja nu begint het te korten hé! Minder dan twee weekjes :D

Nu gaat het wel wat minder met me...gisteren voor de eerste keer echt zwaar ziek geweest: heel de dag zwaar misselijk en s avonds op de koop toe nog moeten overgeven (en dat terwijl ik niet meer gegeten had sinds smiddags...)
Ook vandaag lig ik al heel de dag strijk op de zetel...pfff. tGaat mij echt niet af! Toen ik naar ons mama belde om te zeggen dat ik zo ziek was reageerde ze wel heel onverwachts... :lol: Weet je wat ze zei? "Aaah das goed zenne dat ge zo ziek zijt...Dat wilt zeggen dat alles goed gaat met uw zwangerschap!"
Mja ik moest zeggen dat ik eerst wel wat raar vond dat ze dat zei maar misschien heeft ze wel gelijk hé :)

Hoop alleen dat nu voor mij de rest van de drie maanden geen misselijkheid volgt gelijk de laatste twee dagen hoor! Want dan ga ik niemeer kunnen gaan werken en dan ga ik het moeten vertellen opt werk en dat vind ik nog te vroeg! Enfin we zien wel zekers...

@ tati: tuurlijk mag je mij volgen hoor :wink: is leuk te weten dat mensen meesupporteren voor je! Ik volg jullie trouwens ook allemaal en duim hard voor jullie ook hoor :D

@ anse: ooh je hebt dezelfde week als ik je eerste echo! :D hou ons op de hoogte hé! :wink:

@ Sylvie S.: Mij hebben ze gezegd dat je het hartje rond een week of 9 kan horen kloppen...dus op hoop van zege voor jou ook hé volgende week!

@ Fieke :-): Jaja dan hebben we inderdaad bijna vakantie :lol: De fotootjes krijg je wel te zien dan en hopelijks (als dat kan bij de gyne) een videoke dervan :wink:

@ Marijke: jaartje ouder of niet, het zal wel een leuke verjaardag worden :wink: Ook aftellen dus voor jou :wink:
Afbeelding

Afbeelding
________________________________________

www.baby.vereecke.eu

Gebruikersavatar
Rampestamperke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 okt 2007, 09:52
Locatie:Oost vlaanderen Zulte
Contacteer:

Bericht door Rampestamperke » 08 dec 2007, 19:59

Hopelijk geniet je enorm van de eerste ontmoeting met dat klein spruitje ,als je daar bij de gene bent ,want dan is het weer een paar weekjes wachten tot de volgende visite...het zal er wel vlug zijn ...

en breng ons dan ook maar op de hoogte ,hoe het geweest is!!

Gebruikersavatar
Fieke :-)
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 nov 2007, 14:44
Locatie:Zele

Bericht door Fieke :-) » 08 dec 2007, 20:19

Hey Erie
Ik denk dat het niet zo een goed idee is dat je niet meer eet 's avonds. Ik denk dat daardoor de misselijkheid erger gaat worden. Ik kan er eerlijk gezegd (en gelukkig) persoonlijk niet van meespreken, maar dat heb ik toch ergens gelezen...
xxx
AfbeeldingAfbeelding
Tristan wil later graag krokodil worden (een trein is ook goed zegt hij hier)

18de ronde

Gebruikersavatar
EvytjeuH
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 jul 2007, 13:42
Locatie:St Job In't Goor

Bericht door EvytjeuH » 08 dec 2007, 21:03

ericardtje schreef: Toen ik naar ons mama belde om te zeggen dat ik zo ziek was reageerde ze wel heel onverwachts... :lol: Weet je wat ze zei? "Aaah das goed zenne dat ge zo ziek zijt...Dat wilt zeggen dat alles goed gaat met uw zwangerschap!
Ah zo, ik wist niet dat dat zo is :D

Ik ben 2.5 maand misselijk geweest, als ik er nu aan terug denk, word ik spontaan misselijk :roll: :lol:
Dag in dag uit...smorgens tot savonds
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
M.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 mar 2005, 09:38
Locatie:Merksem

Bericht door M. » 08 dec 2007, 22:49

WWWaaauuuw lekker spannend het aftellen naar de eerste echo, als het zover is geniet er dan maar dik van .... :D :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 09 dec 2007, 08:59

Nog maar 10 daagjes.. Hopelijk vliegen die voorbij! :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
ericardtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 sep 2007, 18:25
Contacteer:

Bericht door ericardtje » 09 dec 2007, 18:41

Fieke :-) schreef:Hey Erie
Ik denk dat het niet zo een goed idee is dat je niet meer eet 's avonds. Ik denk dat daardoor de misselijkheid erger gaat worden. Ik kan er eerlijk gezegd (en gelukkig) persoonlijk niet van meespreken, maar dat heb ik toch ergens gelezen...
xxx
mja kweet het...heb proberen eten, maar krijg het gewoon nie binnen...kreeg vrijdag zelfs niks van drinken binnen sinds smiddags... hopelijks duurt dit niet te lang op deze manier...(ben wel al een kilootje of 5 kwijt dus ja...kwaad zal da bij mij wel nie kunnen en tzal er binnen een maandje of twee toch wel allemaal terug bijkomen :wink: )
Afbeelding

Afbeelding
________________________________________

www.baby.vereecke.eu

Gebruikersavatar
ericardtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 sep 2007, 18:25
Contacteer:

Bericht door ericardtje » 09 dec 2007, 18:42

Dagmar schreef:Nog maar 10 daagjes.. Hopelijk vliegen die voorbij! :wink:
binnen 10 daagjes ben ik al terug van de eerste echo...ben eens benieuwd :D
Afbeelding

Afbeelding
________________________________________

www.baby.vereecke.eu

Gebruikersavatar
tati
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 okt 2007, 17:18
Locatie:Noorderkempen

Bericht door tati » 10 dec 2007, 09:47

Nu is 't al 'volgende week' hé.... goed hé...
Hoe is 't intussen met je?? Nog steeds zo ziek??
We blijven erin geloven!!!

Gebruikersavatar
ericardtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 sep 2007, 18:25
Contacteer:

Bericht door ericardtje » 10 dec 2007, 09:52

ja nu kan ik al zeggen: volgende week is mijn echo :)

Met mijn misselijkheid ist nog niet ferm...heb mij vandaag voor het eerst ziek gemeld opt werk...zag het echt niet zitten. Heb een heel weekend languit gelegen. Gisteren douchke proberen pakken en ben er rap onder geweest, tegen het einde moeten spurten naar de zetel om nie terug slecht te worden. Echt rot! Maar moet wel zeggen dat er lichte beterschap is. Heb gisteren wel al 3x een beetje kunnen eten en kunnen binnenhouden. Maar toch heeft mijn eten vannacht op mijn maagje gelegen. Enfin, ik hoop morgen terug te gaan werken, maar we zien wel. Ga strakjes zowieso toch maar eens langs de huisarts. Mijn primperan is er trouwens toch ver door dus zou toch moeten teruggaan om iets nieuws want dat is allemaal op voorschrift natuurlijk!
Ga nu proberen een klein boterhammeke binnen te spelen...op hoop van zege :wink:
Gelukkig weten we dat het voor het goede doel is hé! We houden vol!:wink:
Afbeelding

Afbeelding
________________________________________

www.baby.vereecke.eu

Gebruikersavatar
tori
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jun 2006, 20:03
Locatie:Kortrijk
Contacteer:

Bericht door tori » 10 dec 2007, 09:55

Hopelijk is die misselijkheid snel voorbij. En die eerste echo, geniet ervan. Ik vond dat zo een ontroerend moment, heb een traantje weggepinkt toen.
Trotse mama van Torben en Tarja
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
ericardtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 sep 2007, 18:25
Contacteer:

Bericht door ericardtje » 10 dec 2007, 10:01

ja ik ga er nog altijd van uit dat ik gewoon een paar slechte daagjes heb...hoop morgen terug wat fitter te zijn om te gaan werken. Ik ga wel zien wat de dokter mij adviseert strakjes. Ben wel erg moe dus ik plak al drie dagen fulltime aan mijn zetel en in mijn bedje...gelukkig ben ik zo goed verwend geweest al door mijn ventje! Hij verzorgt mijn konijntjes nu ik amper uit de voeten kan, brengt mij drinken en een (met liefde gemaakt) boterhammeke en alles wat ik hem maar vraag! tis een schatje! Dus daar trek ik mij wel aan op!

Voor de echo hoop ik wel echt dat onze gyne beschikt over apparatuur waarmee we het op video kunnen zetten! Dan kunnen we er thuis nog lang van nagenieten :D Ben echt benieuwd! Nog 9 daagjes! :lol:
Afbeelding

Afbeelding
________________________________________

www.baby.vereecke.eu

Gebruikersavatar
Fieke :-)
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 nov 2007, 14:44
Locatie:Zele

Bericht door Fieke :-) » 10 dec 2007, 11:35

Veel beterschap meiske! 't Is inderdaad voor een goed doel, maar toch niet leuk. Het gaat wel over, maar zolang je ziek bent is dat een schrale troost denk ik.

Je gyne zal het zeker wel op video kunnen zetten... ik denk dat ze dat wel allemaal kunnen? Niet? Allé dat is wat ik al gehoord heb natuurlijk. We tellen hier mee af! Nog 9 dagen... 't Zal er snel zijn. Deze maandag is al halverwege, dus dat is ook snel gegaan.

xxx
AfbeeldingAfbeelding
Tristan wil later graag krokodil worden (een trein is ook goed zegt hij hier)

18de ronde

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 10 dec 2007, 14:06

Ericardtje, mijn gyn raadde Primperan af :? Het is blijkbaar nog altijd niet bewezen dat het geen kwaad kon, dus voor alle zekerheid mocht ik dat niet meer nemen.
ik heb dan Postafene gekregen, en dat heeft onmiddellijk fantastisch goed geholpen! En het is zonder voorschrift :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
ericardtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 sep 2007, 18:25
Contacteer:

Bericht door ericardtje » 10 dec 2007, 14:11

ah oei...mja en heb juist een nieuwe doos primperan gekregen. Ga het volgende week eens aan mijne gyne vragen. Maar mijn huisdokter heeft het wel opgezocht in zijne boek nog eens om dubbel te checken en tstond daar bij de niet-schadelijke medicatie voor zwangere vrouwen...
Is altijd een beke moeilijk eh met die medicatie voor tijdens de zwangerschap! Maar ga het zeker eens vragen aan de gyne!

Bedankt voor de tip Sofie S.!
Afbeelding

Afbeelding
________________________________________

www.baby.vereecke.eu

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 10 dec 2007, 14:13

ericardtje schreef:ah oei...mja en heb juist een nieuwe doos primperan gekregen. Ga het volgende week eens aan mijne gyne vragen. Maar mijn huisdokter heeft het wel opgezocht in zijne boek nog eens om dubbel te checken en tstond daar bij de niet-schadelijke medicatie voor zwangere vrouwen...
Is altijd een beke moeilijk eh met die medicatie voor tijdens de zwangerschap! Maar ga het zeker eens vragen aan de gyne!

Bedankt voor de tip Sofie S.!
geen probleem :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
tori
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jun 2006, 20:03
Locatie:Kortrijk
Contacteer:

Bericht door tori » 10 dec 2007, 15:37

ericardtje schreef:Maar mijn huisdokter heeft het wel opgezocht in zijne boek nog eens om dubbel te checken en tstond daar bij de niet-schadelijke medicatie voor zwangere vrouwen..
Mijn huisarts heeft me zo een paar maand geleden ook iets voorgeschreven na te checken in een of ander boekje. Een geluk dat ik het nog eens vroeg bij de apotheek voor de zekerheid: het was met codeïne, wat absoluut niet mag tijdens de zwangerschap! Als je twijfelt: best eens navragen aan apotheek of eens bellen naar secretariaat van jouw gynaecoloog.
Trotse mama van Torben en Tarja
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
ericardtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 sep 2007, 18:25
Contacteer:

Bericht door ericardtje » 10 dec 2007, 17:17

ja maar mijn apotheker weet van de zwangerschap en die is er ook zeker van dat primperan mag...dus nu twijfel ik wel nog wat maar als en de apotheker en de dokter zeker zijn dat het mag zou het al moeten lukken zeker? ...
Zal het nog wel eens aan de gyne vragen ook! Weet wel da veel zwangere vrouwen primperan nemen...dus ja we zien wel hé!

We kunnen eigelijk allemaal vertrouwen op het oordeel van deze mensen hé! Zelf kennen we er niet veel van dus we moeten wel vertrouwen op de kennis van die mensen...niet altijd makkelijk maar soit...
Afbeelding

Afbeelding
________________________________________

www.baby.vereecke.eu


Plaats reactie

Terug naar “Countdown”