Wat ik erg vind...

Enquetes, polls, hoe werkt de maatschappij voor onze kinderen...

Moderators:Welcome, Moderators

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55
Wat ik erg vind...

Bericht door Sarah » 04 feb 2005, 23:00

Ik vind het erg dat kinderen tegenwoordig niet meer jong mogen zijn. Ze komen ook niet meer buiten, zitten voor hun computer of de tv. Ik klom vroeger nog in de bomen enzo en da's toch nie echt lang geleden.
Tegenwoordig zien je meisjes van 10 die er uitzien als 16 jarigen. Ik wil nu niet zeuren maar ik vind het gewoon spijtig voor die kinderen. Ik hoop dat ons Lani nog veel buiten gaat spelen en op kamp gaat!


Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 05 feb 2005, 08:32

Dat vind ik ook hoor!!
Mijn dochters zijn wel meisjes maar dat wil zeggen dat ze vlechtjes hebben, en een roze t-chirt met een jeansbroek om te ravotten.
Heb al een tienerdochter en die is eerder sportief.
Tijdens de winter spelen ze uiteraard meer met game cub of game boy, maar in de zomer word er gewoon buiten gespeeld.
Op de school worden kampen en zo genoeg georganiseerd!!
Maar je hebt wel gelijk!!
Kinderen zouden kinderen moeten blijven!!

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 10 feb 2005, 13:18

Ik kom veel 10 jarige meisjes tegen die eruit zien als 16 jarigen. Ik zie nu al gewaagde kleedjes voor meisjes vanaf 5 jaar. Ik denk niet dat ik zoiets koop voor Lani. Misschien ben ik wat ouderwets en saai maar ik ben me pas gewaagt beginnen kleden toen ik een jaar of 15 was.

Mijn moeder vind dat ik overdrijf maar da's ieder z'n mening, he. Zij heeft zelfs nu al een tschirtje gekocht voor Lani met een blote buik. Nu, da's wel schattig om een klein, bol buikje te zien maar ik denk niet dat ik heel haar garderobe nu ga aanpassen.

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 10 feb 2005, 18:00

Laat gewoon je dochter kiezen!!
Als ze je een schat van een t-chirl laat zien met een prinses of weet ik veel op, en een jurkje die je niet graag ziet, dan denk ik dat haar keuze
vlug zal gedaan zijn!!
Er is niks mis met een klassieke stijl van kleren!!

iedere mama heeft haar voorkeuren.
Mijn voorkeur gaat ook naar een klassieke garderobe.
Lekker warm tijdens de winter...
deftige korte broeken voor tijdens de zomer met een hele serie t-chirts die ze graag zien.

Gebruikersavatar
barbara
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 feb 2005, 14:00

Bericht door barbara » 22 feb 2005, 21:10

hey allemaal!
wat ik ook al gezien heb in een winkel (vraag me niet meer waar), zijn strings voor 6-jarigen??? komaan, dat gaat nu toch wel iets te ver, hé. ik weet dat daar nog iets op tv over geweest is.
ik verwacht deze week (of volgende week) een tweede kindje, een dochtertje. ik zou haar dat nooit laten kopen. dat vind ik toch nog een beetje vroeg...
ik weet een kindje in de lagere school en die draagt strings en die komen dan zo boven haar broek (op haar rug). ik vind dat dus echt geen zicht.
maar ja, het zal wel aan mij liggen zeker? misschien ben ik ouderwets ofzo? ik hoop van niet :lol:
vele groetjes!


Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 22 feb 2005, 21:15

barbara schreef:hey allemaal!
wat ik ook al gezien heb in een winkel (vraag me niet meer waar), zijn strings voor 6-jarigen??? komaan, dat gaat nu toch wel iets te ver, hé. ik weet dat daar nog iets op tv over geweest is.
ik verwacht deze week (of volgende week) een tweede kindje, een dochtertje. ik zou haar dat nooit laten kopen. dat vind ik toch nog een beetje vroeg...
ik weet een kindje in de lagere school en die draagt strings en die komen dan zo boven haar broek (op haar rug). ik vind dat dus echt geen zicht.
maar ja, het zal wel aan mij liggen zeker? misschien ben ik ouderwets ofzo? ik hoop van niet :lol:
vele groetjes!
Bij mij zou dat zo vroeg ook niet in huis komen. Ik droeg pas strings op mijn 16de en dan nog alleen maar als het echt niet anders kon. Geeft mij maar een comfortabele boxershort :lol:

Gebruikersavatar
barbara
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 feb 2005, 14:00

Bericht door barbara » 22 feb 2005, 21:28

16 is een mooie leeftijd om dat te beginnen dragen, maar 6?
gelukkig ben ik niet de enige die er zo over denkt.
groetjes!

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 24 feb 2005, 11:45

Kennen jullie veel zesjarigen die wel strings zouden dragen??
Ik weet zeker moest de mama een string laten kiezen of een vrolijk onderbroekje met een prinsesje erop die keuze vlug gemaakt zou zijn.
Bij mij thuis, kan dat ook niet!!
16 jaar natuurlijk kan wel...
Maar zelf ik, draag die dingen nooit!!

Vanessa
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 mei 2004, 15:57

Bericht door Vanessa » 24 feb 2005, 11:56

En weet je wat ik erg vind?
Dat de kinderen hier tegenwoordig op straat niet meer KUNNEN spelen.
Ik weet nog, toen wij kind waren, wij speelden op straat met vriendjes uit het gebuurte. In de zomer zelfs tot laat in de avond.
Maar nu kan dat gewoon niet meer.
Ten eerste: de meeste mensen kennen hun buren zelfs niet meer.
Ten tweede: het is veel te druk geworden op straat.
Ten derde: wat loopt er nu allemaal buiten van krapuul?

Wij wonen nochtans in een echt boerengat (sorry voor het woord :oops: ), hé, maar enkele weken terug is ons buurmeisje vn 18 jaar met hare fiets omver gereden om haar kunnen in de auto te sleuren.
Gelukkig heeft ze zich kunnen redden en was er snel iemand bij haar, maar voor 't zelfde geld.
Hier mogen ons kinderen buiten spelen zoveel ze willen, maar vanachter op ons gras, hoor. Niet op straat. Veel te gevaarlijk.

En dat vind ik eigenlijk wel erg. Als je de vergelijking maakt met toen wij kind waren, hé. Amai, is een enorm verschil hoor.

Groetjes.

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 24 feb 2005, 12:33

je hebt overschot van gelijk...
Ik als kind was vogelvrij...
Geen hond die er naar kraaiede dat je niet op tijd thuis was!!
Mijn fiets en ik, hebben samen veel km afgepedeld hoor!!
Naar de middelbaare school, 15 km heen en 15 km terug, samen in een enorme bende met jongeren.
Veel deden wij niet mis, maar de wereld behoorde ons toe...

Zonder overdrijven, het was schoon...

Nu met mijn eigen kids...
Ik woon niet zo ver af van Bierset..
En daar zijn niet zo ver af de kleine Julie en melissa ontvoerd...
Gevolg, ik zit met schrik in mijn hart om mijn twaalfjarige dochter achter een brood te zenden naar de bakker!!

Mijn oudste zoon mag wel samen met zijn zus gaan fietsen, voorzichtig en met een gsm om toch maar in contact te kunnen blijven.

Ik weet dat ik voor sommige overdrijf maar echt waar, ik ben bang..
Ik laat het niet te veel weten aan mijn kinderen, maar toch...
gelukkig zijn er altijd heel veel dingen te doen met de school.
Die gaan in groep kamperen en de school staat in het bos dat daar veilig bewaakt word.
Daar kunnen ze wel hun schaade inhalen!!

Maar ergens is het erg dat wij onze kinderen zo moeten opvoeden, uiteindelijk hebben wij geen keuze!!

Gebruikersavatar
barbara
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 feb 2005, 14:00

Bericht door barbara » 28 feb 2005, 21:51

hey allemaal!
op dat gebied ben ik dus ook overbezorgd...
als we aan het rood licht staan, moeten de deuren op slot, je weet maar nooit, hé. ze snijden zelf al ongeboren baby's uit de buik, komaan!!!!!
maar dat overbezorgd zijn, is ook soms wel lastig. mijn zoontje (28mnd) heeft nog nooit alleen in de tuin mogen spelen. ik ben gewoon bang! niet alleen voor kidnappers ofzo, maar ook opdat hij zich pijn zou kunnen doen. ooit zal ik hem toch eens moeten laten, maar ik durf gewoon niet.
eigenlijk wel overdreven, hé :oops:
groetjes!
Afbeelding

Afbeelding

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 28 feb 2005, 21:59

erg...
Dat zou ik zo zeker nog niet weten...
kinderen doen zich altijd pijn, net als je je omgekeerd hebt!!

Gebruikersavatar
barbara
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 feb 2005, 14:00

Bericht door barbara » 28 feb 2005, 22:04

dat is dus waar! je kijkt even niet, en dan vallen ze natuurlijk!
groetjes!!
Afbeelding

Afbeelding

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 08 mar 2005, 13:48

Ik word ook soms gek van bezorgdheid!
Elke dag weer hetzelfde...
pas op voor de tafel
pas op voor dit of dat
elke nacht krimp ik ineen als ons Lani een raar geluidje maakt. kan ze wel goed ademen? Ligt ze wel goed? Heeft ze een nachtmerrie?

En ook nog
Ben ik wel goed bezig?

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 08 mar 2005, 13:51

Zelfs een doorgewinterde al wat oudere mama met tieners als ik, kent dit gevoel..
Zelfs ik sluip nog s'avonds laat in de kamer van mijn tieners om daar
te luisteren of ze goed ademhelen!!
ik denk dat dit komt in het pakket van "mama zijn".
Daarbij, liever één keer te veel zorgen maken, dan één keer te weinig..
Kleine handjes kunnen zich flink pijn doen, en zeker eens je je omdraait!!

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 08 mar 2005, 13:54

Ja maar soms word het me wat te veel. ik verlies heel wat slaap door mijn zorgen. Misschien is dat nog gewoon "afleren", ik ben nog maar 15 maand mama he?
Misschien gaat het beter eens ze praat en me kan vertellen wat er juist pijn doet, zo kan ze me 's nachts ook roepen als er iets is. Ik kijk er al naar uit!

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 08 mar 2005, 13:56

kan ze niet op je eigen kamer slapen??
het is maar een vraag he!!
messchien een oplossing..
Volgens mij begint lani nachtmerrie's te onthouden, dat is daar nu haar leeftijd voor!!
Heeft ze geen klein lampje??

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 08 mar 2005, 14:04

janewaye schreef:kan ze niet op je eigen kamer slapen??
het is maar een vraag he!!
messchien een oplossing..
Volgens mij begint lani nachtmerrie's te onthouden, dat is daar nu haar leeftijd voor!!
Heeft ze geen klein lampje??


Lani heeft schrik van een lampje. haar neefje heeft er eentje en als hij die insteekt, begint ze te huilen. Ze slaapt het beste in een pikkedonkere kamer. ze heeft alleen het knipperlichtje van haar babyfoon. Als die niet opstaat, roept ze me wel terug. :)

Ze heeft niet altijd nachtmerrie's en als ze er wel een heeft, word ze uitgebreid getroost.
Ik zou niet weten hoe het komt. Misschien droomd ze wel van mij. ze is in haar puberteit nu en ik moet veel streng optreden. Misschien droomd ze daarover, dat mama niet meer van haar houd. (wat natuuuuuuuuurlijk niet zo is)

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 08 mar 2005, 14:07

ja maar als ze weer aan het peuter puberen is, dan zeker weten!!
Ze is weer een rondje "mama aan het testen"!
Doorzetten hoor sarah!!
Want je kleine meid is slim genoeg om je rond haar vingertjes te draaien!!

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 08 mar 2005, 14:12

janewaye schreef:ja maar als ze weer aan het peuter puberen is, dan zeker weten!!
Ze is weer een rondje "mama aan het testen"!
Doorzetten hoor sarah!!
Want je kleine meid is slim genoeg om je rond haar vingertjes te draaien!!


Ja, ja, dat hebben we al gemerkt, hoor!
maar ik ben strenger dan Guy. Guy roept veel vlugger maar er zijn geen gevolgen bij hem.
Bij mij is nee,nee. En als ze stout is, krijgt ze bv geen danoontje of haar boekje. Of mama negeerd haar gewoon tot ze stil en braaf is. Dat merk je wel. Bij mij is Lani veel vlugger braaf en stil. Bij Guy duurd het een uurtje en we zijn weer bezig.
Ik heb hem al gezegt dat hij het been stijf moet houden en soms eens van zijn hart een steen maken. Zo krijgt hij ook veel meer respect. Hij heeft vooral schrik om de boeman te zijn. :roll: tja, dan ben ik dat maar, he?

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Re: Wat ik erg vind...

Bericht door mell » 15 jul 2007, 20:59

Sarah schreef:Ik vind het erg dat kinderen tegenwoordig niet meer jong mogen zijn. Ze komen ook niet meer buiten, zitten voor hun computer of de tv. Ik klom vroeger nog in de bomen enzo en da's toch nie echt lang geleden.
Tegenwoordig zien je meisjes van 10 die er uitzien als 16 jarigen. Ik wil nu niet zeuren maar ik vind het gewoon spijtig voor die kinderen. Ik hoop dat ons Lani nog veel buiten gaat spelen en op kamp gaat!
eventjes terug onder de aandacht brengen

Ik vind dat ook erg dat kinderen tegenwoordig niet meer jong mogen zijn. Ouders verwachten dat hun kind van 1 jaar al mooi blijft stilzitten, speelt als het de ouders uitkomt, ...
Onlangs zagen we nog een baby in de winkel met een boudoirkoekje. Die kleine (met och god 1 tand) mocht niet sabbelen op het koekje maar moest er op bijten. En die ma zorgde daar dus voor :shock:
Zelfs Maaike die dan al veel tanden heeft en brokken eet, ... sabbelde op zo'n koekje. En waarom niet?

Ik merk ook dat meer en meer mensen niet meer kunnen spelen met hun kinderen. De kinderen moeten hun zelf bezig houden en liefst stil voor de tv, computer of spelconsole.

Ik hoop toch dat dat hier niet zo gaat zijn en dat madam genoeg buiten gaat ravotten!!

Bolleke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 mei 2007, 20:59

Bericht door Bolleke » 15 jul 2007, 22:15

Ik heb nu zelf nog geen kinderen, maar ik werk in een winkel!

Waar ik me soms in erger zijn die mensen die helemaal niet naar hun kinderen omkijken!
Vorige week nog liep er eentje zomaar het straat over, en die moeder kwaad op mij terwijl zij helemaal aan de andere kant van de winkel stond!

En dit weekend was er een mama met drie kindjes, het was super heet! Het kleinste was misschien drie weken oud! En in die warme winkel zat ze ergens op een stoeltje borstvoeding te geven! Sry maar blijf dan thuis op zo een hete dag!

Of van die kinderen die steendood moe zijn maar toch mee moeten winkel in en winkel uit! En dan 'slaag' krijgen als ze niet braaf zijn! Soms eh .... :roll:

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 15 jul 2007, 22:17

Nu van die borstvoeding ... Soms kan je niet anders dan buiten gaan he?! Warm of niet. En tja dan moet je wel eten geven he?!

Maar oh ja die kinderen die slaag krijgen of zo omdat ze niet luisteren. En eigenlijk zijn ze dan gewoon kind geweest.

Mijn vrouw vertelde hier nog dat er een papa en een kindje aan een tafeltje zaten. Kind had net drinken gekregen en de papa was aan het dollen door het af te nemen, ... Toen werd er gesmost en kreeg dat kind naar haar kop terwijl het wel de papa was die het afnam he?! :roll:

Bolleke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 mei 2007, 20:59

Bericht door Bolleke » 15 jul 2007, 22:20

Ja, maar zou jij midden in een winkel borstvoeding zitten geven! Het was bij ons binnen in de winkel zeker 40 graden want we hebben geen airco!

Ik had als verkoopster echt zoiets van, vraag of je dan even boven mag, in onze eetzaal waar het toch iets frisser is! Ik zeg het het was echt nog een heeel klein kindje, ik schat twee of drie weken!

Begrijp me niet verkeerd eh, ik vind niet dat je je als moeder moet opsluiten, maar als het echt zooooooooo heet is....

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 15 jul 2007, 22:52

Bolleke, als je kind honger heeft, dan moet het eten. Die baby zet het op een huilen waar je geen weg mee kan.
Dan zou ik ook om het even waar eten geven hoor!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 15 jul 2007, 23:01

Ik vind ook dat je overal je kind moet kunnen bv geven. Sommige bv-kinderen eten tot 12 keer per dag en dan kun je er echt niet onderuit. Ons kleintje is ook een aantal keren in een winkel gevoed geweest en ik vind dit toch wel de normaalste zaak van de wereld. bv-kindjes hebben ook niet echt een regelmaat van uur, dus kun je niet op voorhand weten wanneer je kindje honger zal hebben.
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bolleke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 mei 2007, 20:59

Bericht door Bolleke » 16 jul 2007, 20:15

Maar ik had eerder zoiets van, vraag dan gewoon even aan mij of een andere verkoopster of je niet even in ons dagverblijf mag! Ze zat daar met twee kleine peutertjes (ik denk een tweeling) die ze in de gaten moest houden en ondertussen op zo een kramiekelig krukje in een hoekje borstvoeding te geven!

Ik bood haar een stoel aan, en boven in ons dagverblijf is het een pak stiller en frisser! Maar ze verstond geen nederlands dus ja...

Ik ben niet van het principe dat ze zich moeten opsluiten, zeker niet hoor! Ik vind het zelfs vertederend! Het was gewoon een beetje de situatie... Je had er moeten bijzijn, en je zou me gelijk geven ;)

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 18 jul 2007, 23:18

Van die borstvoeding idd als je kind honger heeft moet het eten...En als moeder kan je dat volgens mij dan even niet schelen waar je zit op het moment dat je kind krijst om zijn eten...het enigste wat dan telt is hem eten geven...
Moest het nu een vrouw geweest zijn die op datzelfde krukje een flesje gaf aan haar baby zou het volgens mij nooit over gesproken zijn geweest...

Nu ja soit
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 19 jul 2007, 08:20

Katharina schreef: Moest het nu een vrouw geweest zijn die op datzelfde krukje een flesje gaf aan haar baby zou het volgens mij nooit over gesproken zijn geweest...
Dat zou waar zijn!!
Zijn we dan echt zo preuts?? Op tv zien we al andere dingen...
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 19 jul 2007, 13:50

Maar neen we zijn niet preuts.

Bolleke vond het niet erg dat dat mens borstvoeding aan het geven was maar ze vond het erg dat het net in de hitte was en dat die vrouw een andere plaats, waar het frisser was, niet aannam. :wink:


Plaats reactie

Terug naar “Kinderen in de maatschappij”