Kinderen stil?

Enquetes, polls, hoe werkt de maatschappij voor onze kinderen...

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55
Kinderen stil?

Bericht door Sarah » 22 jan 2006, 12:59

naar aanleiding van de pleintje dat gesloten moest worden, heb ik me een paar bedenkingen gedaan. (Ik heb dit weekend veel tijd gehad om na te denken :wink: )

Ik heb ooit in een rijhuis gewoond, omgeven door gezinnen met kleine kindjes. Die waren al van 's morgens vroeg lawaai aan het maken als ze buiten speelden. Maar weet je waar ik wakker van werd? Van de duivenmelker, 2 huizen verder die zijn duiven riep met een arbitterfluitje :shock:

Toen we verhuisde, woonden we niet veraf van een speelplein, naast mijn woonde terug een jong gezin en heel de straat was bewoond door gezinnen tieners, kinderen,... Het was een drukte van jewelste. Maar weet je wat mij stoorde? Die vrachtwagens die door de straten raasden en heel het huis deed beven.

Ik wil gewoon maar zeggen dat het belachelijk is om kinderdrukte af te doen als lawaai, terwijl dat een teken van leven is, snap je? Wat is sneeuw, bijvoorbeeld, zonder kinderen die een sneeuwpop maken, een rumoerig sneeuwballengevecht houden?

Wat is regen en overgelopen poeltjes zonder kindjes die met hun bottekes :D eens op onderzoek uitgaan en, onder luide aanmoedigingen er zelf eens inspringt?

Allé ik bedoel maar, de wereld is toch niks zonder kinderdrukte?


Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 22 jan 2006, 13:36

ik zit hier in dezelfde situatie als die mensen in Lauwe
voor onze deur is er geen straat, enkel een enorm plein met speeltuigen, een voetbalveldje, enz..
nu zijn ze in de buurt (vooral mijn buren die overdag thuis zijn) aan het reclameren over de "herrie" en "bendevorming" op het plein voor de deur.
In de winter is het nu niks, maar ik zie het weer afkomen wanneer het weer zomervakantie zal zijn.
Je hoort dan inderdaad kinderen spelen. Ik persoonlijk vind het één van de leukste geluiden die er zijn, ikzelf word er vrolijk van. Maar de buren klagen dat er teveel lawaai is van de kinderen en dat ze dus niet met de ramen open kunnen slapen. Nu is er soms inderdaad lawaai tot 11u of zo, maar ik bleef toen ik klein was ook zo lang op toen het grote vakantie was en ik ravotte ook altijd in de buurt.
Als je niet tegen kinderen kan, moet je dan ook niet aan een plein gaan wonen, vind ik.
Dan zijn ze bang van de tieners die graag "hangen" zoals dat heet. ze staan aan de carports of hangen rond op het plein of verzamelen rond een bankje. De buurt vindt dat bendevorming en ze willen alle bankjes rond het plein weg, want ze maken er zelf geen gebruik van. Van egoïsme gesproken :roll:
Ikzelf ben geheugd met het pleintje, zo zullen mijn kinderen in de toekomst voor de deur kunnen spelen, zonder voorbij zoevende autos. We zullen ook altijd weten waar ze zijn en dat ze het er goed stellen.
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 22 jan 2006, 13:55

Ik heb mijn moeder aan de lijn gehad die nog in Lauwe woont. Blijkbaar staat heel de gemeente op zn kop .... en hangen de zwarte vlaggen uit. Mijn zus en ma hebben er ook 1 uitgehangen.

Gisteren zijn ze komen filmen van Ketnet voor het programma Karrewiet.

Volgende zondag is er daar een betoging ofzoiets.
Ik zal proberen om ook te gaan want ben zelf nog monitrice geweest op het speelplein.

één tegen allen, allen tegen één!! En garde!! :wink:

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 22 jan 2006, 14:00

hier, in kortrijk, hangen er ook zwarte vlaggen aan jeugdcentra :)
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
greet mama van yoran
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 okt 2005, 12:42
Locatie:Beerse, Turnhout, Antwerpen
Contacteer:

Bericht door greet mama van yoran » 22 jan 2006, 15:09

awel hier wil ik nu ook wel is op reageren.

ik vind het erg voor die kinderen dat ze dat verbieden.

en kzal zeggen ik woon vlak naast een kleuterschool dus ik zou eiegnelijk ook wel klacht kunnen neerleggen he voor dat lawaai smorgens dat ze de kinderen naar school brengen en weer afhalen smiddags en savonds. en tijdens de speeltijden.

maar i doe dat niet want kinderen hebben een uitlaatklep nodig.op school moeten ze sowieso al stil zijn tijdens de lessen dus waarom zouden ze da thuis ook moeten doen en op het speelplein. en zoals major zegt: ik word daar ook vrolijk van, van die roepende kinderstemmen.


en zoals sarah ik erger me ook meer aan het verkeer met hun lawaai dan aan de kinderen.

en kmoet zeggen dit voelt aan als een herhaling. heb ooit op recht van antwoord ook zoiets gezien maar dan met een school.


er is nu wel ni veel zinnigs uitgekomen maar ja ik hoop dat je er aan uit kunt.


grtz greet
fiere mama van yoran & Ylian & Ylenia & ?? Afbeelding
fiere meter van dieuwke

http://www.babyforum.be/phpforum_NL/alb ... ser_id=630


Katia

Bericht door Katia » 22 jan 2006, 15:38

ik weet nog toen ik in het middelbaar examens had!
mijn moeder is onthaalmoeder en zat dus ook tijdens de examens met een hele resem kids...
mijn slaapkamer was dus vlak onder de kindjes die speelden!
Weet je dat ik in het weekend veel minder goed kon studeren omdat ik die kinderen niet hoorde spelen!!!
Ik kon mij veel beter concentreren met wat van dat lawaai boven mij!
Als het mogelijk was dan ging ik er zelfs middenin zitten (maar dat was niet te doen aangezien ze dan altijd rond mijne nek kwamen hangen)

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 22 jan 2006, 16:44

Ik heb naar de zevende dag gekeken en mij kapot liggen ergeren aan die advocate van de klagers "de zure buren". Die mocht heel de tijd uitspreken in het debat, ze hadden er zelfs nog een vrederechter van het Antwerpse bijgezet.
De burgemeester van Menen stond er alleen voor en werd telkens onderbroken zowel door die stomme advocate, die rechter en de presentatoren :roll: :roll: :roll:
En dan oude koeien uit de gracht liggen halen om toch maar hun gelijk te halen....


Mensen klagen altijd dat kinderen niet meer spelen en thuis voor de tv, pc of playstation zitten. Spelen ze dan wel, is het ook weer niet goed.

Nu wil ik wel toegeveven dat 250 kinderen veel lawaai kunnen maken, maar het speelplein verbieden en sluiten is niet de oplossing.
Ze moeten maar verspreiden. Kinderen gaan graag met leiding op stap ook hoor. Ik ben zelf ook monitrice geweest, en als ik nu zie hoe het speelplein ligt te verkommeren in Gistel breekt mijn hart. :cry:
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 22 jan 2006, 17:03

och het is een onozeliteit!

Gebruikersavatar
barbara
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 feb 2005, 14:00

Bericht door barbara » 22 jan 2006, 20:45

dat vind ik dus ook hé. laat een kind een kind zijn, tegenwoordig mogen ze niet meer spelen! ik heb nog niemand geweten die speelt zonder lawaai te maken.
barbaraxxx
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 23 jan 2006, 09:02

Inderdaad!
Ze klagen dat de jeugd van tegenwoordig enkel nog achter hun pc of tv zitten.
Niet genoeg lichaamsbeweging nemen en te dik zijn.
Maar sturen we die naar buiten om daar te ravotten of te sporten,dan is het ook weer niet goed.
Wat moeten we dan wel doen?????
Geen kinderen meer laten geboren worden?
Denk het niet hé,want dan klagen ze weer over de vergrijzing en de pensioenen.
Weet je,tegenwoordig kunnen de mensen gewoon niks meer verdragen.
Dat ze dan in versterkte bunkers gaan leven hé zeg,zodat ze niks of niemand meer horen en zien.
En laat onze kinderen toch gewoon kind zijn!!!!!!!!

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 23 jan 2006, 09:26

ach tegenwoordig klagen de mensen nog maar over het minste geluid dat er hoorbaar is...
zelf heb ik van spelende kinderen helemaal geen last!!!!
wel van die tieners die niets anders te doen hebben dan 's avonds om 23u met hun opgefokte brommertjes door de straten te scheuren en daarbij dan nog eens brievenbussen omverduwen...
Daar heb ik wel een hekel aan
ze komen gewoon boven de TV bovenuit
en als je in bed ligt, schrik je wakker

Verder heb ik nergens last van
in het weekend zijn ze hier op de verkaveling al vroeg aan het timmeren en slijpen enz... er worden steeds nieuwe huizen gebouwd
maar zelfs dat stoort met niet
Ben een hele gemakkelijke, alleen die brommertjes is soms best wel irritant...
Maar ach...
Afbeelding
Afbeelding

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 24 jan 2006, 11:18

Bij ons waren het ook de tieners die met hun sportbakjes wat show kwamen verkopen aan ons deur, met hun muziekinstallatie pronken enzo :roll:
En waar ik hiervoor woonde, was het ELK WEEKEND een fuif wat verderop, dus elk weekend weer die sportbakjes en muziek, zatte koppeltjes die kwamen ruzie maken voor ons deur,...
Verschrikkelijk vind ik dat! :x

Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek

Bericht door Saartje » 24 jan 2006, 15:32

Spelende kinderen vind ik wel iets helemaal anders dan zo die sportbakskes. Daar zou ik persoonlijk ook ni tegenkunnen en die zatte mensen na een fuif ook ni. Hier vlakbij ons deur is er 1 keer op een jaar 2 weekends 'kermis' met een spiegeltent. Dan parkeren ze ook hier voor de deur, afval tegen de gevel gooien, ne keer tegen spuwen, lekker veel lawaai maken. :roll: Ik hoop dat we dit jaar het ni meer moeten meemaken, dat we tegen dan verhuisd zijn. De kinderkamer is tegen 't straat, dus dan ga ik mij wel kwaad maken als ze dan zitten lawaai te maken.
Kinderen die spelen maken sowieso lawaai, maar volwassenen zouden toch wel beter moeten weten.


Plaats reactie

Terug naar “Kinderen in de maatschappij”