CD&V

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 nov 2005, 13:55
Locatie:Tienen
Contacteer:
CD&V

Bericht door Dina » 31 mei 2007, 20:24

CD&V wil de kinderbijslag welvaartsvast maken? Wat wil dit zeggen? Welke partij doet nu daadwerkelijk iets voor het gezin vraag ik me af? Voor welke partij zouden jullie stemmen?
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding


Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 31 mei 2007, 22:31

Ik heb meegedaan met de stemtest op 1.
Dan moest je zo een aantal stellingen beantwoorden.
Het kwam er op neer dat de partij SPA-Spirit het best met mijn ideeën overeenstemt.

Heb nochtans al héél mijn leven op een andere partij gestemd (CD&V) omdat mijn nonkel nog schepen in Gent is geweest voor de CD&V...
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 31 mei 2007, 23:00

de stemtest op 1 trok echt op niet veel, deze keer
Mijn eerste drie partijen lagen echt ver uit elkaar om betrouwbaar te zijn
ik heb dan de kieskompas van het nieuwsblad uitgeprobeerd en die betrouw ik beter
blijkbaar ligt mijn politieke gedachtengang dicht bij SPIRIT :) misschien wordt het eens tijd om te veranderen? veel zou er toch niet veranderen, want het is dezelfde lijst als mijn gewoonte
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 01 jun 2007, 07:41

waar vind ge dat kieskompas ? misschien moeten wij als babyforummers maar eens een partij oprichten ! met als naam De stem van het kind :wink: :D
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 01 jun 2007, 16:30

Annubis schreef:waar vind ge dat kieskompas ?
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... 052007_005
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

kieskompas

Bericht door Aicha » 01 jun 2007, 17:39

Ik denk dat ik daar ook eens naartoe zal zien en het begint lmij steeds meer te dagen: elke keer stem ik op dezelfde partij zonder daar eigenlijk veel bij na te denken :oops: :oops: .
Mijn principes zijn en prioriteiten zijn toch al wat veranderd zunne met de jaren! Tijd dus om eens te updaten :wink:

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Winter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 22:17
Locatie:West-Vlaanderen: Brugge

Bericht door Winter » 01 jun 2007, 19:05

Ik heb 2 stemtesten gedaan die van de vrt en één van de standaardnieuwsbrief die ik via internet kreeg.

Die van de vrt vond ik op het einde een beetje dom, ben natuurlijk wel stout geweest. Bij die test moet je ook de partijen aanduiden die er uiteindelijk naar jou mening mogen bijzitten. Heb gemerkt dat als je bv SPA zou uitkomen via de vragen en je vinkt SPA niet aan opt einde dat die partij er ook gewoon niet bijstaat bij je uitslag. :shock: Moet je echt es proberen!

Bij de peiling van de standaard heb ik gemerkt als je overal geen mening over hebt je uitkomt bij het Vlaams Belang. Is dit de bedoeling of een cynische uitslag?

En naar goeie gewoonte zal ik waarschijnlijk op de CD&V stemmen of op iemand van NVA, ik zie nog wel.


Liefs Winter ***

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 01 jun 2007, 20:04

Ik hou nu wel geen rekening met die stemtesten. Maar die van de VRT trekt effectief op niet veel. Die van de standaard klopte veel beter.

En op wie stemmen tegenwoordig ... 't Is niet meer gemakkelijk want ze zeggen ook niet alles he?! Ze zeggen maar wat de mensen willen horen en doen ... tja da's ook nog een ander paar mouwen.

Maar ik vind: vooral NIET stemmen op het Vlaams Belang!! :wink:

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 16 jun 2007, 22:41

Ik ben teleurgesteld dat de SPA zulke klappen heeft gekregen.

Ik heb zo veel als mogelijk debatten bekeken, ben naar ééntje geweest in het kursaal in Oostende, ....
Naar mijn mening was het programma van hen realistisch, maar er zaten weinig beloftes in die veel mensen willen horen hé :idea:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 16 jun 2007, 22:58

ook ik was enorm teleurgesteld, vooral omdat het zo'n grote klap was dat ik het niet verwacht had
de beloftes waren goed, maar eerlijk is eerlijk.. als je (van de media) moet opboksen tegen Verhofstadt en Leterme, is het achteraf gezien wel te verklaren. Verhofstadt is een betere verkoper dan Vandelanotte en Leterme werd al a priori uitgeroepen tot premier en al waanzinnig populair genoemd. Iedereen die ik ken met er echter niks van weten, maar zijn stemmenaantal zullen ook wel iets zeggen zeker? Tja, als het een gemediatiseerde verkiezing wordt, dan staat Vandelanotte al achter en daardoor verliest ook de hele partij... en spijtig genoeg ook zware klappen voor spirit
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 17 jun 2007, 08:48

Ik had ook voor Spirit gestemd. Jammer van de slechte uitslag.

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 17 jun 2007, 08:54

Hier ook gestemd op S.pa
Ik dacht dat zij het ouderschapsvelof ook wilde verlengen naar een jaar ipv 3 maanden

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 17 jun 2007, 13:09

iedereen vind dieje Leterme zo geweldig (vooral zo gemaakt door de media :roll:) Maar wacht nog maar, ben eens curieus of het ook effectief zo ne geweldige gaat worden....
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 17 jun 2007, 13:46

Ahwel Lena ik ben ook benieuwd. Want effectief iedereen vindt die zo geweldig ... Maar kijk hij houdt zijn eerste belofte al niet en da's blijven waar hij was. Dus wat gaat dat met de rest worden.

Och soms vraag ik mij af waarom wij nog moeten gaan kiezen 't is toch al allemaal beslist door die partijen zelf :roll:

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 18 jun 2007, 20:32

muppet schreef:Ik had ook voor Spirit gestemd. Jammer van de slechte uitslag.
Ik begrijp niet hoe sommige Oostendse politici aan zoveel stemmen gekomen zijn....

Mijn conclusie:

De mensen zijn veel meer op zichzelf gericht.
Een Letherme doet in een debat de uitspraak dat in coalitie gaan met de groenen een ramp zou zijn, wil geen einde maken aan de kernenergie, ..

Letherme wil 15 gevangenissen bouwen om de zogegegde straffeloosheid tegen te gaan. Er zijn nu al problemen met stakingen voor te weinig cipiers die niet opgelost (willen) worden.

Werk: er zijn veel werklozen, maar ook veel vacatures die niet opgevuld raken.

De andere partijen schreeuwen loonlast omlaag, premie hier premie daar.
Vandelanotte durft het aan om aan de bazen te zeggen dat een stuk verantwoordelijkheid ook bij hen ligt. Men moet investeren in opleidingen.
Wat ze nie graag willen : kost tijd en geld.

Nu komt Electrabel, dat 2 milj winst maakte het voorbije jaar, af met een prijsstijgingvoorstel van 20% voor het gas.

Eerst promoten en dan zakken vullen! Bah!
zij moeten niet alles aan de klant willen doorrekenen.

Ik ben van de hak op de tak bezig.
Ik wil maar zeggen, dat Letherme nu maar bewijst dat hij het beter kan..... :roll:
Afbeelding
Afbeelding

Bolleke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 mei 2007, 20:59

Bericht door Bolleke » 18 jun 2007, 21:07

Ik vind die prijsstijging ook echt totaal oneerlijk!

Maar da's bij elke verkiezing zo eh! Ze beloven vanalles, maar als het erop aan komt, dan doen ze er niks van...

Neem nu de staatshervorming, dat was 1 van de belangrijkste troeven van CD&V, en nu grabbelen ze al tarug, dat ze het niet nodig vonden voor 2009. Ik wil maar bedoelen das politiek!

Veel beloftes en woorden = weinig daden! :roll:

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 19 jun 2007, 23:06

Wie zijn gat verbrand.... :twisted:


Dedeker: Dat zijn tjevestreken: men wou het absoluut en nu stellen ze toch uit naar 2009


tjevestreken: oostends :lol:
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Politiek”