partijen

Moderators:Welcome, Moderators

Voor welke partij kiest het babyforum?

Groen!
4
11%
SPA
10
26%
Spirit
2
5%
VLD
4
11%
CD&V
5
13%
NVA
0
Geen stemmen
Vlaams Belang
13
34%
andere...
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 38

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 06 sep 2006, 22:36

meestal word je opgeroepen in het jaar dat je 30 zal worden/zijn

grote kans voor mij dus,dit jaar :D
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 06 sep 2006, 22:41

Ah, is dat zo? Dan heb ik nog een paar jaartjes de tijd.. :lol: (En weer iets te weten gekomen seh!)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek

Bericht door Saartje » 06 sep 2006, 22:53

Ben ik abnormaal als ik zeg dat ik eigenlijk niets afweet van politiek? :oops:
Ik heb daar helemaal geen interesse in, ik weet totaal ni voor welke partij ik moet stemmen of voor wie...
Mijn keuze is gebaseerd op diegene wie zijn kop mij het meeste aanstaat... :?
Erg he. Eigenlijk zou ik me daar beter eens mee bezig houden, zodat ik ook wat op de hoogte ben.
Zitten er hier nog zo een leken?

olli
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 feb 2006, 18:59
Locatie:de kempen

Bericht door olli » 06 sep 2006, 23:03

ikk!!!!! :lol: :lol:

ik weet alleen dat ik nooit op vb zou stemmen...

voor de rest, volg ik het eigenlijk niet!
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 11 sep 2006, 15:27

Amai ik verschiet ervan dat zoveel mensen hier voor Vlaams Belang gaan stemmen.
Persoonlijk zou ik gek zijn om op die partij te stemmen want dan doe ik mijn eigen ik en mijn eigen gezin geen goed mee. (buiten het feit dat ze willen dat vreemdelingen goed integreren komt het bij hun er ook op neer dat holebi's vooral geen kinderen mogen hebben. ze waren ontzettend gekant tegen de wet voor de adoptie)

Ikzelf heb voor spa gekozen. Vroeger stemde ik op "groen" maar tegenwoordig hoor ik daar niet veel meer van. Enkel met de verkiezingen krijg je een beetje uitleg over hun en dan weet je nog niets. :roll:


Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 11 sep 2006, 16:21

sterretje schreef:meestal word je opgeroepen in het jaar dat je 30 zal worden/zijn

grote kans voor mij dus,dit jaar :D
jaja en de jaren erna :( en als ze dan 2 jaar na elkaar moeten verkiezen voor verschillende dingen dan kan je er dik aan hangen hè - maar nu is er wat meer tijdtussen geweest dus ik hoop dat ze me ineens negeren ;) maar ze beginnen idd bij dertigers en als ze er daar niet genoeg van hebben dan breiden ze dat uit: ze mogen iederen oproepen, maar er zijn een aantal geldige redenen om te laten weten dat je niet komt en borstvoeding is daar eentje van dacht ik :mrgreen: dius ik geef door, ik geef door :p hahahaha.

Onlangs een papierke van ene in de bus gehad die er nog redelijk ok uit kwam met zijn programmapunten - maar wat zijn vage beloftes en at is waarheid hè? - en 't was niet echt mijn voorkeurspartij maar tenminste al niet de partij die niet meer dan mijn afgrijzen krijgt ;) en toch denk ik dat 't nog een ander gaat worden, maar ik weet nog altijd niet wie, pfffffff. We zullen dat binnenkort maar eens nalezen om te kiezen weer. 'k Geloof dat je vanaf volgende week op een verkiezingssite meer details kon vinden - ah ja, ik heb het: zie http://www.vlaanderenkiest.be/ ...
Afbeelding
Afbeelding

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 11 sep 2006, 23:28

Ik heb gestemd, zonder rood geen brood zeg ik!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 11 sep 2006, 23:29

spotje schreef:Ik heb gestemd, zonder rood geen brood zeg ik!
:)
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 14 sep 2006, 14:29

moet er iemand gaan "zitten"??
ik heb net de stembrief gehad maar (nog) geen oproep om te zitten ... ik heb geen idee meer hoe lang ik die de vorige keren kreeg maar las elders dit:
de brieven worden verzonden tot 3 weken voor de kiezing :evil:
ze mogen rap zijn want ik wil nu niet gaan en 'k wens tijd om bezwaar aan te tekenen ;) tenzij ze me nu ineens overslagen natuurlijk - dan ben ik wel akkoord :lol: hè - want ik heb mijn plicht al (genoeg) gedaan.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 14 sep 2006, 15:00

vandaag de kiesbrieven gekregen,maar geen oproepingsbericht om tye gaan zitten....ik weet niet als ik er nog op moet'hopen'(en,ja,dat is sarcastisch bedoelt)

Nu,als ik opgeroepen word,eis ik een vv in de buurt,een bad,een kraampakket,en een ambulance stand by....

zou ik moeten gaan zitten,dan???? :wink:
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

olli
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 feb 2006, 18:59
Locatie:de kempen

Bericht door olli » 14 sep 2006, 15:04

volgens mij nie, sterretje :wink:

hier nog niks in de bus. maar het bestuur is aan een verkiezingsstunt begonnen, de volgende:
we zitten al een hele tijd te zagen voor riolering! ging nie, geen geld allez ja altijd maar uitvluchten om het niet te moeten doen.
den dinsdag brief in de bus: vandaag is er begonnen met de riolering :shock: niemand (buren) wist hier van iets. allez, ik ga niet te hard klagen, maar tis weer ne schone stunt! :roll:

ze moeten nie hopen op een stem van mij :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 14 sep 2006, 17:06

hier gaan ze eind van maand ook werken aan riolering...

Verde rnog niks voor stemmen in bus

wanneer had je kans om te moetne gaan zitten? was dat rond bepaalde leeftijd dat ze iemand opriepen dan?
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 14 sep 2006, 17:08

jong moederke schreef:wanneer had je kans om te moetne gaan zitten? was dat rond bepaalde leeftijd dat ze iemand opriepen dan?
als je op tram 3 ;) zit (rond de 30 dus) heb je meer kans, maar als er daar weinig van in voorraad ;) zijn dan breiden ze 't uit naar andere groepen ...
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 14 sep 2006, 19:33

Zwanger zijn is geen excuus zeker om niet te moeten gaan zitten?? :lol: :lol: Ik heb nog niets gekregen zunne, maar ge weet maar nooit hé :roll: Ik wordt volgend jaar 30 :? :?
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 14 sep 2006, 20:00

flupke,ik heb er geen idee van....maar eerlijk??ik denk niet,als ze me oproepen,en me zien met mijn op ontploffen staande buik,ze me dat gaan aandoen om me daar op een stoeltje te zetten.trouwens,met mijn'verplichte rust'zou ik toch een brief van de gyn meekrijgen...
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 14 sep 2006, 20:44

Mijn broer (33 jaar) is opgeroepen om te gaan zitten. Om half acht moet hij daar al zijn en de dag ervoor is het hier juist jaarmarkt en organiseren ze met hun mini voetbalploeg een fuif. Ik denk dat ze best een bedje voor hem klaarzetten :wink:
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 14 sep 2006, 20:47

ik heb ook ongeveer de juiste leeftijd om te gaan zitten.. gelukkig is hier nog niks toegekomen .. ik hou mijn vingers gekruist
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 15 sep 2006, 15:01

flupke schreef:Zwanger zijn is geen excuus zeker om niet te moeten gaan zitten?? :lol: :lol: Ik heb nog niets gekregen zunne, maar ge weet maar nooit hé :roll: Ik wordt volgend jaar 30 :? :?
ik dacht van wel zenne ... uw dr overtuigen dat ge wat last hebt van buikpijnen of zo n ge zijt zeker gevrijwaard volgens mij ... en sterretje met haar eisen zeeeeker !! :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 15 sep 2006, 18:18

Wij hebben vandaag onze oproepingsbrief gekregen om te gaan stemmen.
Gelukkig hier in de gemeente!! Ik was al bang dat we terug naar Veurne gingen mogen gaan omdat we hier nog niet zo heel lang wonen (4 maanden) ...

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 15 sep 2006, 21:29

Nog geen oproepingsbrief gezien, maar ze zullen ons wel niet vergeten zijn zekerst... :?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

olli
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 feb 2006, 18:59
Locatie:de kempen

Bericht door olli » 15 sep 2006, 23:51

onze oproepingsbrieven vandaag aangekomen :twisted:

damn :!:

ik weet echt niet voor wie ik moet stemmen... :oops: :roll:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 19 sep 2006, 11:47

mell schreef:... komt het bij hun er ook op neer dat holebi's vooral geen kinderen mogen hebben. ze waren ontzettend gekant tegen de wet voor de adoptie)
...
In ieder geval "bedankt om mij daar nog eens op te wijzen".. Goed dat ik eraan herinnerd werd dat zij daar zo tegen zijn, is een goed argument om Filip zijn "foute" keuze te doen inzien.. Ik weet wel nog niet of ik al tot hem doorgedrongen ben..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Sofie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 15:28
Locatie:Hasselt

Bericht door Sofie » 19 sep 2006, 12:01

Ik ben in ieder geval links (valt het op?). Ik zweef zowat tussen Spa en Groen en dit keer hebben ze het mij gemakkelijk gemaakt. In Hasselt heb je prohasselt; Spa, groen en spirit samen. Ik ga voor de burgemeester stemmen en ook voor een paar mensen van groen (voor spirit geef ik geen voorkeursstemmen, want ik ga niet akkoord met hun stelling dat Vlaanderen en Wallonië veel aparte bevoegdheden moeten krijgen).

Dan nog even over het cordon sanitair; iemand zegt hier dat het ongrondwettelijk is, maar racistische opmerkingen spuien is dat ook! Dus lijkt het mij logisch dat zo'n partij niet mag mee regeren.

PeeBee
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 aug 2006, 18:56

Bericht door PeeBee » 25 sep 2006, 20:48

mell schreef:Amai ik verschiet ervan dat zoveel mensen hier voor Vlaams Belang gaan stemmen.
Persoonlijk zou ik gek zijn om op die partij te stemmen want dan doe ik mijn eigen ik en mijn eigen gezin geen goed mee. (buiten het feit dat ze willen dat vreemdelingen goed integreren komt het bij hun er ook op neer dat holebi's vooral geen kinderen mogen hebben. ze waren ontzettend gekant tegen de wet voor de adoptie)
Inderdaad Mell!! Vandaar dat ik ook nooit Flemish Cube (zoals we vroeger eens voor een Amerikaan de naam hebben vertaald :lol: ) stem. Ze zijn niet enkel tegen vreemdelingen. Ik schaam me soms om Antwaarpener te zijn eerlijk gezegd...

De laatste tijd ben ik eigenlijk heel open en vriendelijk tegen 'den vreemden mensch' in deze stad. k Moet zeggen, het geeft toffe momenten! Al leuke gesprekken gehad. Trouwens wat zou ik zijn zonder vreemdelingen op de bus? Ze helpen mij altijd op en af als ik een buggy bij heb!

groetjes,
mama van een guitige zoon en een meisjesspook...

PeeBee
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 aug 2006, 18:56

Bericht door PeeBee » 25 sep 2006, 20:51

Saartje schreef: Zitten er hier nog zo een leken?
Wij hebben in t middelbaar elke partij besproken en geanalyseerd. Heel handig achteraf gezien!!

groetjes,
mama van een guitige zoon en een meisjesspook...

Katia

Bericht door Katia » 25 sep 2006, 21:17

Sofie schreef:Dan nog even over het cordon sanitair; iemand zegt hier dat het ongrondwettelijk is, maar racistische opmerkingen spuien is dat ook! Dus lijkt het mij logisch dat zo'n partij niet mag mee regeren.
yep vind ik er ook van...
alleen wordt er aan dat laatste minder gedaan dan aan dat eerste :?

hier ook grondig de partijen besproken tijdens geschiedenis, hoewel ik er nog steeds zeker van ben dat de eerste geschiedenis daarvan er niets toe doet en ik mij afvroeg waarom we dat moesten kennen... niettegenstaande was geschiedenis mijn 2e favoriete vak... enkel Latijn vond ik nog toffer!

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 25 sep 2006, 22:18

het zou voor me ook niet logisch zijn om voor het vb te stemmen, we hebben het huis gekocht van een homo-koppel, mijn ene gebuur is een iranier, getrouwd met een vlaamse moslima, langs de andere kant woont het eerste getrouwd koppel in belgie
voor de rest wonen we ook in een buurt dat vroeger een communistische buurt was ;)
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 26 sep 2006, 10:58

ahaa hier zijn die bollekes om te kleuren :P
major schreef:langs de andere kant woont het eerste getrouwd koppel in belgie
stokoude oudjes? :shock: of gewoon een woordje vergeten ;) :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Frieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 jul 2005, 11:22
Locatie:Ieper

Bericht door Frieke » 26 sep 2006, 13:35

Ik stem ..........





NIET!!!!!


hihi, ik moet werken en kan daardoor niet gaan stemmen. Ik krijg een afwezigheidsbrief van mijn werk en geef de volmacht aan mijn vriend.

Moest Vlaams Belang niet zo tegen holebi's gekant zijn zou ik op ze stemmen. Maar omdat ik vind dat holebi's evenwaardig zijn als iedereen kan ik niet op ze stemmen. Wat vreemdelingen betreft ga ik op sommige punten wel akkoord, te is te!
Ik stem op CD&V (allez, via mijn vriend dan). Das de partij die nog het meest overeenkomt met mijn gedachtengang.
Afbeelding
Afbeelding

Hele fiere mama van Febe en Ferre

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 26 sep 2006, 17:59

bioMam schreef:ahaa hier zijn die bollekes om te kleuren :P
major schreef:langs de andere kant woont het eerste getrouwd koppel in belgie
stokoude oudjes? :shock: of gewoon een woordje vergeten ;) :lol:
die mensen zijn al een paar duizend jaar oud, jaja :lol:
... gewoon een woordje vergeten :lol: :D
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Politiek”