Doop Torben

Moderators:Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:
Doop Torben

Bericht door major » 20 jun 2006, 00:20

Wie het al heeft gemerkt, ik ben van overtuiging christelijk. Of dat nu katholiek is of iets anders, laat ik in het midden. Mijn vrouw, daarentegen is allesbehalve gelovig. We hebben een mooi compromis gevonden, wat voor beiden voor ons werkt en zelfs nog speciaal is ook :D. Gisteren hebben we thuis, in de tuin, een doopviering gehad. Dit was in familiale kring, dwz haar ouders, haar grootmoeder (andere grootmoeder ligt in het ziekenhuis en kon er daardoor niet bij zijn), mijn moeder, zus en haar zoon. Met acht personen zaten we dus in onze tuin gezellig een viering te houden. We hebben gebruik gemaakt van rent-a-priest. Dat is een beweging (niet een geloof of zo) onder leiding van een getrouwde priester en een homofiele priester. Ze zijn beiden uit hun ambt ontzet door het vaticaan, maar hebben hun hoedanigheid als priester voor het leven. We kunnen met deze doop dus alle kanten uit, het geldt maw ook als Torben later voor de kerk wenst te trouwen.
We hadden geluk met het mooie weer. We konden de hele dag buiten zitten :). De champagne vloeide rijkelijk en 's namiddags hadden we een taart met de foto van Torben als marsepein. Het was een gezellige dag van 10u tot 10u. En het was heel speciaal omdat het zo persoonlijk was :) Ik zou de dag van gisteren niet meer willen ruilen. :D
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


olli
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 feb 2006, 18:59
Locatie:de kempen

Bericht door olli » 20 jun 2006, 06:19

dat was idd een mooi compromis.
het is dan ook idd veel intiemer als in een kerk, hè.

fijn dat het zo'n leuke dag was!

Gebruikersavatar
beam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 apr 2006, 19:33
Locatie:Kuurne

Bericht door beam » 20 jun 2006, 08:39

Goed dat je het zo hebt kunnen oplossen, is de gouden middenweg :D .

Gaat alles goed anders met jullie ??
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 20 jun 2006, 08:44

Alles gaat fantastisch :) *houdt hout vast*
Vanmiddag komt er iemand langs van K&G. Ben benieuwd wat die te vertellen heeft :roll: . Voor de rest is de druk weg en kunnen we meer uitrusten van de, toch wel, lastige weken. De baby slaapt mooi door, wat we niet verwacht hadden met borstvoeding :). Het was vanmorgen half acht en we moesten Torben zelfs nog wakker maken :D. 's avonds blijft hij wel lang op.
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 20 jun 2006, 08:45

Amai, dat lijkt met heel goed gevonden van jullie!!
Het moet een hele mooie dag zijn geweest, samen met de meest intieme familie.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 20 jun 2006, 10:14

Wat leuk zo'n viering...
Wij hebben Anaïs ook nog niet gedoopt en zijn nu aan het plannen om dit in augustus te doen...rond haar 1ste verjaardag.
Maar we moeten alles nog regelen.

Anaïs slaapt ook altijd laat hoor...dat was soms 23/24 uur voor ze sliep...nu is dat al iets beter...het gebeurt zelfs dat ze om 21 uur al eens slaapt, maar heel uitzonderlijk...toen sliep ze ook langer in de voormiddag tot 10 of 11 uur.
Nu staan we samen tenlaatste om 9 uur op...ik maak haar dan wakker...en daarmee dat ze ook sneller moe is, en zeker als ze van heel de dag dan ook nog eens niet wilt slapen....
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 20 jun 2006, 12:57

vind ik een veel betere oplossing dan een kindje voor de kerk te laten dopen!
super idee!
proficiat!

Gebruikersavatar
haylee
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 jan 2006, 17:01
Locatie:Opwijk

Bericht door haylee » 20 jun 2006, 12:59

nu worden de babykes vroeger en vroeger gedoopt precies .
Wij gaan dat voor de kerk doen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 20 jun 2006, 13:25

@ Katia
dat is voor iedereen verschillend uiteraard!
ik vind het een hele leuke doop zo! En leuk voor jullie Major, dat het mooi weer was. Dan hebben jullie er echt van kunnen genieten!
Maar zelf kiezen we voor de kerk. Maar dat maakt ieder voor zich uit hé!
Vrienden van ons hebben ook beroep gedaan op rent-a-priest voor hun huwelijk en doop van hun zoontje in 1; Was wel heel origineel.

@ Haylee
ik ben vroeger nog in het moederhuis gedoopt!! toen was ik maar 3 dagen oud, dacht ik! Dat is pas snel hé!
Ons zoontje is op 8 weken gedoopt omdat dat beter uitkwam. 1 keer per maand worden er dopen gedaan in de parochie en de maand erop zat alles al vol!!!
Nu gaat het weer zoiets worden!
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 20 jun 2006, 13:30

tuurlijk kiest iedereen dat voor zich...
maar ik ben voor het idee dat je kinderen later zelf mogen kiezen :wink: (heb het mijn ouders tot nu toe altijd kwalijk genomen dat ze mij in het katholieke geloof gedoopt hebben, dat wil ik mijn kinderen later echt niet aandoen, vandaar dat we ze echt volledig zelf laten kiezen...)
Dus ook de reden waarom ik dit een leuke oplossing vind voor mensen die echt gelovig zijn en belang aan een geloof hechten en toch hun kinderen later de vrije keuze willen laten...
had er ook nog nooit van gehoord, dus was wel iets leuks...

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 20 jun 2006, 14:38

die rent a priest waar vind ik dat? dat lijkt me wel intressant :wink:
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 20 jun 2006, 14:57

haylee schreef:nu worden de babykes vroeger en vroeger gedoopt precies .
Wij gaan dat voor de kerk doen.
Mijn oudste was net 4 maand toen ze gedoopt werd.
De tweede was ook zo oud.
En de jongste was 5 maand toen hij gedoopt werd.
Hebben het in de kerk laten doen hier in de gemeente.
Mijn zus haar oudste is gedoopt 5 dagen na de geboorte in het ziekenhuis.
Maar bij ons in het ziekenhuis krijgen we een boekje mee van de materniteit,en daar stond in dat ze liever hebben dat de kindjes gedoopt worden in de kerk van de woonplaats van de ouders.
Ze doen wel nog doopvieringen,maar hebben dus liever van niet.
Daarom ook dat ik mijn kinderen dan laten dopen heb toen ze al wat ouder waren.
Dat van rent a priest ken ik al langer.
Heb altijd gezegd dat wij nog wel eens onze trouw gaan over doen,zijn enkel voor de wet getrouwd.
Maar dan doen we het niet in een kerk maar met rent a priest.
Gewoon om mijn schoonmoeder te chockeren.
Want ze vind dat absoluut niet kunnen,en kent één van die priesters nog van vroeger.
Ze is er echt niet over te spreken,dus,o ja,zie het wel zitten,en mijn man ook,want het is eigelijk zijn idee. :P

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 20 jun 2006, 16:56

mama van A&E schreef:die rent a priest waar vind ik dat? dat lijkt me wel intressant :wink:
http://www.rentapriest.be/
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 20 jun 2006, 18:31

Ikzelf ben gedoopt toen ik 1 jaar was...van Anaïs zal dat ook zoiets zijn...
Anaïs haar neef was zelfs 5 jaar toen hij gedoopt werd...dus die heeft dat wel heel bewust meegemaakt....
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 20 jun 2006, 19:05

chic, Vincent! Zoiets zou hier ook wel de beste oplossing zijn, hier ben ik de totaal niet gelovige :oops: , met alle respect voor wie dat wel is, natuurlijk.
Ik zit wel een zeer conservatieve familieleden die aan mijn oren aan het zagen zijn dat Timothy nog steeds niet gedoopt is..... :oops:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 20 jun 2006, 19:54

Mocht het ooit van pas komen, ik zou ook voor rent-a-priest opteren.

Mijn tante heeft vorig jaar een viering georganiseerd voor het zegenen van honden en daarvoor heeft ze ook iemand van rent-a-priest gevraagd (de man die nu getrouwd is :wink: )
Dat was echt heel leuk en precies zo veel losser van sfeer (de situatie was dat sowieso al :lol: )

Aan de ene kant krijg je toch de waarden die aan het geloof vasthangen en aan de andere kant in het minder 'formeel'.

Katia

Bericht door Katia » 20 jun 2006, 22:03

spotje schreef:Ik zit wel een zeer conservatieve familieleden die aan mijn oren aan het zagen zijn dat Timothy nog steeds niet gedoopt is..... :oops:
zou voor mij juist een reden zijn om het niet te doen :lol:

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 20 jun 2006, 22:34

Katia schreef:
spotje schreef:Ik zit wel een zeer conservatieve familieleden die aan mijn oren aan het zagen zijn dat Timothy nog steeds niet gedoopt is..... :oops:
zou voor mij juist een reden zijn om het niet te doen :lol:
:lol: zo kennen we je ;)
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 21 jun 2006, 09:42

Ben eens gaan kijken naar de site,en heb hem gevonden de man die mijn schoonmoeder niet erg mag.
Norbert Bethune ,hij was vroeger dus priester in Tielt.
Heb het nog eens gevraagd aan mijn man hoe hij noemde,want ik wist het niet zeker.
Dus moest ik het overwegen om nog te trouwen,is hij de man die ik moet hebben om de viering te leiden. :twisted: :P

Gebruikersavatar
wen
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 apr 2005, 15:54
Locatie:Ranst
Contacteer:

Bericht door wen » 21 jun 2006, 10:16

Glenn is ook nog in het moederhuis gedoopt.
De andere kids allemaal in de kerk,voor hun 4 maand.
Afbeelding

Yaro zijn banner klopt weer niet,hij is nu bijna 2jaar.


AfbeeldingAfbeelding

Glenn 2/6/1995
Jens 6/9/1997
jana 20/11/1998

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 21 jun 2006, 10:44

Ik zal daar toch ook nog eens over babbelen met bjorn, wat echt zo katholiek zijn wij nu ook niet....die rent a priest lijkt wel interessant....
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Re: Doop Torben

Bericht door Lena » 21 jun 2006, 13:45

major schreef:Wie het al heeft gemerkt, ik ben van overtuiging christelijk. Of dat nu katholiek is of iets anders, laat ik in het midden. Mijn vrouw, daarentegen is allesbehalve gelovig. We hebben een mooi compromis gevonden, wat voor beiden voor ons werkt en zelfs nog speciaal is ook :D. Gisteren hebben we thuis, in de tuin, een doopviering gehad. Dit was in familiale kring, dwz haar ouders, haar grootmoeder (andere grootmoeder ligt in het ziekenhuis en kon er daardoor niet bij zijn), mijn moeder, zus en haar zoon. Met acht personen zaten we dus in onze tuin gezellig een viering te houden. We hebben gebruik gemaakt van rent-a-priest. Dat is een beweging (niet een geloof of zo) onder leiding van een getrouwde priester en een homofiele priester. Ze zijn beiden uit hun ambt ontzet door het vaticaan, maar hebben hun hoedanigheid als priester voor het leven. We kunnen met deze doop dus alle kanten uit, het geldt maw ook als Torben later voor de kerk wenst te trouwen.
We hadden geluk met het mooie weer. We konden de hele dag buiten zitten :). De champagne vloeide rijkelijk en 's namiddags hadden we een taart met de foto van Torben als marsepein. Het was een gezellige dag van 10u tot 10u. En het was heel speciaal omdat het zo persoonlijk was :) Ik zou de dag van gisteren niet meer willen ruilen. :D
Wat leuk dat het zo'n toffe dag geworden is!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 21 jun 2006, 17:12

major schreef::lol: zo kennen we je ;)
:oops:

Sofie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 15:28
Locatie:Hasselt

Bericht door Sofie » 21 jun 2006, 20:02

Ik ben zelf ook absoluut niet gelovig (maar heb wel veel respect voor mensen die wel geloven). Mijn man is hetzelfde, dus onze kinderen zullen niet gedoopt worden. Ik ben zelf wel gedoopt en heb zelfs mijn plechtige communie gedaan. Maar ik heb dat mijn ouders nooit kwalijk genomen. Ik zat op een katholieke school en op die leeftijd stond ik er helemaal niet bij stil dat je kon kiezen om het niet te doen. En Katia; jij zegt wel dat je je kinderen zelf moet kunnen laten kiezen later, maar daar ga ik niet volledig mee akkoord. Als ouder geef je altijd bepaalde dingen mee. Bij sommige mensen is dat een geloof, bij anderen iets totaal anders. Om maar een voorbeeld te geven; wij gaan ons kindje vegetarisch opvoeden. Je zou dus kunnen zeggen dat wij ons kind een zekere visie gaan opdringen. We zouden ook kunnen zeggen; we wachten tot hij of zij volwassen is en dan kan hij/zij zelf kiezen. Maar zo werkt het niet. Als persoon vind je bepaalde waarden belangrijk en deze geef je dan ook graag mee aan je kinderen.

Waar ikzelf persoonlijk moeite mee heb, zijn mensen die trouwen en hun kind laten dopen voor de kerk enkel voor de 'show'. Als er een overtuiging achtersteekt, kan ik daar alleen maar respect voor opbrengen, anders niet.
Afbeelding

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 21 jun 2006, 20:03

Katia schreef:
spotje schreef:Ik zit wel een zeer conservatieve familieleden die aan mijn oren aan het zagen zijn dat Timothy nog steeds niet gedoopt is..... :oops:
zou voor mij juist een reden zijn om het niet te doen :lol:
dat dacht ik al :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 21 jun 2006, 20:27

Jutta is ook nog niet gedoopt. Die rent-a-priest lijkt me wel wat.
Bedankt voor de tip.

Magali

Katia

Bericht door Katia » 21 jun 2006, 22:53

barbarella schreef:Als ouder geef je altijd bepaalde dingen mee.
Inderdaad... bij ons is dat het feit dat ze zo'n belangrijke dingen zelf moeten kiezen :lol:

Gebruikersavatar
beam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 apr 2006, 19:33
Locatie:Kuurne

Bericht door beam » 21 jun 2006, 23:37

Vicky, Ewout en Stine zijn alledrie gedoopt, door dezelfde priester en telkens in dezelfde tijdspanne, binnen de maand dus :) . Waarom een priester ? Nou, het is degene die mij gehuwd heeft, mijn broer, doop gedaan van alle reeds geboren kleinkinderen, kortom we blijven graag bij "dezelfde". Hij is als familie voor ons, we zeggen er zelfs nonkel tegen (mijn kids zeggen soms "opa" ertegen en dan lacht ie es hartelijk!).
Ik hoop dat, als ik nog es zwanger ben en ons kindje is geboren, hij weer het doopsel doet. Momenteel verblijft hij in een rusthuis, is gekluisterd aan een rolstoel (wat hem niet tegen hield om de doop te doen van Stine), krijgt hij dialyse en soms bezorgt ie ons een hartaanval van verschot. Ik hoop dat ie er nog zal bij zijn voor ons volgende !!!
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 30 jun 2006, 13:48

Ik heb eens op de website gaan kijken van rent a priest en vind het toch wel heel interessant...zal alles nog een moeten bespreken met Björn qua kostprijs en zo....

Als we het dan toch zo beslissen dan kunnen we de viering en het feest in één keer doen (moet dat nog bespreken met mijn broer en Anneliefje, die hun tuin mss ter beschikking stellen :lol: )
Want anders zou het wel wat heen en weer gerij zijn van De panne naar lichtervelde...
Maar moet eerst mijn ventje nog overtuigen...en misschien nog een paar mensen om toe te leggen bij de financiele kant ervan...
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 05 jul 2006, 08:57

Ik ben niet gelovig. Ikzelf ben wel gedoopt en heb mijn eerste communie gedaan. Maar daarna heb ik een lentefeest gehad.
Vroeger durfden mijn oudrs niet nee zeggen tegen de familie , daarmee heb ik mijn eerste communie nog gedaan.

Jonas en Ilsa worden niet gedoopt. Familie van Frank had dat liever anders gezien maar ik vind dat de keuze bij ons ligt.

Groetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Ons gezinnetje”