Oktober: ons tweede kindje

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen
Oktober: ons tweede kindje

Bericht door Dagmar » 09 mar 2004, 09:58

Hoi,

Wij verwachten ons tweede kindje in oktober. We weten het al vrij snel, hopelijk blijft alles goed gaan. We hebben al een dochtertje van 2 jaar en 2 maanden.. Maar eentje is geentje, dus is er nog eentje op komst.. Het is wel heel anders nu, de vorige keer wisten we het vrij laat en nu dus heel vroeg.. En ja, nu hebben we meer zenuwen.. Zal alles goed blijven gaan, want de eerste 3 maanden zijn toch kritiek.. Gaan we het wel kunnen om zo twee kinderen op te voeden? Wat als de dochter stikjaloers is? Maar ja, we slaan ons er wel door..

Dagmar
Laatst gewijzigd door Dagmar op 31 jul 2004, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar
kim
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 feb 2004, 19:55
Locatie:Roeselare
Contacteer:

Bericht door kim » 09 mar 2004, 10:58

Hey,
Eerst en vooral proficiat he :D
mijn man en ik wisten het ook al vroeg dat ik in verwachting was.
Ze hadden mij gezegt dat je daar niet te veel mag aan denken dat er iets mis kan lopen. En dat heb ik dan gedaan ook.
Ik denk ook dat dat het beste is hoor.
het enige dat ik wel ambetant vind is dat het dan zo lang duurd voor dat je iets ziet :oops:
Maar ja ik heb er ook zo naar uitgekeken.
op de rest kan ik niet antwoorden hoor :(
al zou ik dat wel graag kunnen :)
maar ja he
alle ik wens je veel geluk toe :lol:
groetjes

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 09 mar 2004, 13:38

Bedankt! En voor jullie natuurlijk ook een hele dikke proficiat!!

Ik probeer natuurlijk van me niet teveel zorgen te maken.. Maar ja, het is zo heel anders nu..

Dagmar..
Laatst gewijzigd door Dagmar op 31 jul 2004, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

eerste bezoek aan gynaecoloog

Bericht door Dagmar » 22 mar 2004, 20:04

Vandaag ben ik de eerste keer naar de gynaecoloog geweest en alles is ok. De echografie toonde een mini-mensje.. Ik vind het geweldig.. De vorige keer wist ik het heel laat en nu besef ik wat ik toen allemaal niet gezien heb.. Maar toen moest ik niet zo lang wachten op mijn mini-mensje :cry: Nu gaat het lang duren, volgens mij!!!

Dagmar..
Laatst gewijzigd door Dagmar op 31 jul 2004, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.

linda
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 mar 2004, 10:55

Bericht door linda » 23 mar 2004, 10:48

Proficiat Dagmar. :D
Geniet toch maar van je zwangerschap want je zal dit niet vaak
meer meemaken. :roll:


Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

normaal niet, nee..

Bericht door Dagmar » 23 mar 2004, 16:08

Hoi Linda,

Ik geniet er volop van (behalve dat ik nu meer misselijk ben dan de eerste keer, maar dat nemen we erbij hé).. Tenzij we natuurlijk voor een voetbalploeg gaan, dan ga ik het nog dikwijls meemaken, maar dat zijn onze plannen niet :) .. Nee, hooguit nog ééntje (na dit) en dan zijn we compleet.. Tenzij we na dit kindje al het gevoel hebben dat we compleet zijn!!

Dagmar..
Laatst gewijzigd door Dagmar op 31 jul 2004, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

misselijk, niet te schatten..

Bericht door Dagmar » 04 apr 2004, 10:08

Ik ben een tijdje afwezig geweest omdat ik vreselijk moe en vreselijk misselijk ben.. Als we de fabeltjes geloven, dan zou het nu dus een jongetje zijn (we zullen zien, 50 % kans dat het klopt).. Mijn dochtertje is helemaal in de war met de uursverandering en slaapt pas rond half 11, 11 uur en is al om ten laatste 6 uur wakker (meestal 5 uur).. Gelukkig kan ik overdag gelijk met haar een middagdutje doen :wink: .. Voor de rest gaat alles goed, ik ben soms al aan het denken wat we met de doopsuiker gaan doen (deze keer maak ik zelf iets, alle tips zijn welkom), soms denk ik al na over namen.. Maar daar nog iets over in een andere topic..

Dagmar
Laatst gewijzigd door Dagmar op 31 jul 2004, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

tweede controle

Bericht door Dagmar » 27 apr 2004, 09:33

Gisteren voor de tweede keer naar de gynaecoloog geweest.. Ons spruitje is al 7,3 cm groot.. Alles is ok, dus ik ben gelukkig.. Ik kijk iedere keer uit naar het bezoek aan de gynaecoloog en toch is er telkens die ongerustheid of alles wel in orde zal zijn.. Ik had mijn dochtertje meegenomen en zij vond het ook geweldig! Ze bleef maar naar het tv'tje kijken, ook toen ik niet meer op de tafel lag :D .. Achteraf kon ze niet over het baby'tje in mama haar buik zwijgen.. Het was zo schattig om haar bezig te horen!!!

Vorige week zondag waren we naar een babyborrel geweest en ze was gefascineerd door de baby.. Daar spreekt ze nu nog over! Ik weet nu al dat ze heel jaloers gaat zijn, want als de hond of de kat eventjes komen fletsen bij mij, dan duwt ze die weg en is het van "da's mijn mama".. Maar ja, dat zullen alle kindjes wel hebben in het begin zeker?

nathalie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 mar 2004, 17:54

babyborrel

Bericht door nathalie » 21 mei 2004, 12:39

Dagmar, wat vind jij van een babyborrel? Wij hebben veel familie en kennissen dus ik denk daar ook aan maar ik heb er alleen maar van gehoord, ik ken het nog niet goed.
Heeft er iemand anders positieve of negatieve ervaringen mee? Hoe wordt dat gedaan?

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

een goed idee

Bericht door Dagmar » 21 mei 2004, 16:02

Wij hebben bij ons dochtertje ook een babyborrel gegeven, gewoon bij het geboortekaartje een uitnodiging gestoken.. (ook grote familie en kennissenkring) Het voordeel is dat je niet constant met bezoek zit en je dus rustig aan je baby kan wennen.. Het nadeel vond ik dan weer dat je niet lang genoeg met iedereen kan babbelen omdat je je aandacht moet verdelen tussen de mensen. Maar wij doen het in ieder geval weer voor ons tweede kindje!

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 26 mei 2004, 16:11

Dagmar,
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
JABEDABEDOEOEOE! :!: :idea: :arrow:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
:twisted: :twisted: :twisted:

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 26 mei 2004, 16:13

euh...gewoon om te zeggen dat Bartje een jongetje is en dat ik daar héééééééééééééééééééél blij mee ben.
Over een paar jaar is een zusje voor Bartje welkom en nu ben ik blij met een zoontje.

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

proficiat!!!

Bericht door Dagmar » 26 mei 2004, 16:28

Bart,

Ne hele dikke proficiat met je zoontje (ook aan je vrouwtje natuurlijk!!).. Ik weet het nog niet, hopelijk kan de gynaecoloog het dinsdag zien!

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 26 mei 2004, 16:36

Jij bent snel om te reageren. Ik ben nog hier.
Veel succes dinsdag. Wat had jij graag gehad?

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

als het maar gezond is..

Bericht door Dagmar » 27 mei 2004, 13:26

Een cliché-antwoord: het maakt niet uit, als hij of zij maar gezond is.. Misschien heb ik deze keer wel een lichte voorkeur voor een jongetje omdat we al een dochtertje hebben, maar ik ga er niet rouwig om zijn als het een tweede dochtertje wordt.. (Praktisch gezien misschien zelfs beter, kunnen we nog veel kleertjes hergebruiken) Nee, het maakt echt niet uit voor mij. Voor mijn vriend mag het ook nog eens een dochtertje zijn, maar hij heeft schrik voor 3 vrouwen in huis (vooral ene keer dat de puberteit eraan komt :wink: )..

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

buikpijn..

Bericht door Dagmar » 29 mei 2004, 12:02

Hoe verschillend kunnen twee zwangerschappen zijn?? Bij ons dochtertje heb ik geen last gehad van misselijkheid, enkel ijzertekort gehad en voor de rest ging alles goed.. Tot op het einde wreed actief geweest.. En nu is het het omgekeerde: mijn misselijkheid is deze week eindelijk min of meer weg (alleen tegen vieze geuren kan ik nog niet) en ik ben nog redelijk moe, maar nu heb ik al enkele dagen last van stekende buikpijn.. Ik probeer momenteel om niet van het ergste uit te gaan en te zien wat de gynaecoloog dinsdag zegt.. Maar het is soms moeilijk om positief te blijven denken, zeker als je al die verhalen over miskramen hoort (en leest).. Ik hoop dat het gewoon mijn darmen zijn, want ik heb ook wel last van lucht :oops: :oops: .. En ik voelde ons kindje al, maar nu weet ik het niet meer met het gerommel in mijn darmen.. Hmm, ik zal me maar niet te veel zorgen maken en dinsdag weet ik of alles goed gaat.. Op zo'n momenten vind ik het wel enorm erg dat er altijd enkele weken tussen de controles zit..

nathalie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 mar 2004, 17:54

Bericht door nathalie » 29 mei 2004, 14:17

Dag Dagmar,
Je moet inderdaad niet van het ergste uitgaan, maar toch...je hebt niet om het even wat in je buik zitten. Naast je darmen zit er ook een baby-in-wording waar je heel veel van houdt.
Kan je niet naar je gynaecoloog of huisarts telefoneren of naar de huisarts van wacht gaan of naar spoedopname voor de gynaecoloog van wacht?
Alleen maar om gerust gesteld te worden. Die zullen dat wel begrijpen.
Ik wens je het allerbeste.

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Re: buikpijn..

Bericht door bart » 29 mei 2004, 14:52

Dagmar schreef:Hoe verschillend kunnen twee zwangerschappen zijn?? Bij ons dochtertje heb ik geen last gehad van misselijkheid, enkel ijzertekort gehad en voor de rest ging alles goed.. Tot op het einde wreed actief geweest.. En nu is het het omgekeerde: mijn misselijkheid is deze week eindelijk min of meer weg (alleen tegen vieze geuren kan ik nog niet) en ik ben nog redelijk moe, maar nu heb ik al enkele dagen last van stekende buikpijn.. Ik probeer momenteel om niet van het ergste uit te gaan en te zien wat de gynaecoloog dinsdag zegt.. Maar het is soms moeilijk om positief te blijven denken, zeker als je al die verhalen over miskramen hoort (en leest).. Ik hoop dat het gewoon mijn darmen zijn, want ik heb ook wel last van lucht :oops: :oops: .. En ik voelde ons kindje al, maar nu weet ik het niet meer met het gerommel in mijn darmen.. Hmm, ik zal me maar niet te veel zorgen maken en dinsdag weet ik of alles goed gaat.. Op zo'n momenten vind ik het wel enorm erg dat er altijd enkele weken tussen de controles zit..
Oei Dagmar, wat lees ik nu?
Wij hadden deze week alleen maar goesting om ons kindje nog eens te zien en vooral om het geslacht te weten en wij hebben 'buikpijn' uitgevonden. :oops: We hebben naar de gynaecoloog getelefoneerd en we mochten gaan. Hij was heel vriendelijk, heel sympathiek, vol begrip en hij heeft ons helemaal gerust gesteld. We waren dan wel heel erg gegeneerd :oops: en we hebben dan maar eerlijk opgebiecht :oops: maar ook daar had hij begrip voor. :D
en ...wij hebben ons kindje dus nog eens gezien en we kennen nu het geslacht. :D
Tot dinsdag is nog een eeuwigheid. Kan je de goede raad van Nathalie niet volgen?
Het schijnt dat als er echt iets mis is dat dat gewoonlijk geen pijn doet.
Laat je ons iets weten?

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

alles ok met ons..

Bericht door Dagmar » 01 jun 2004, 14:15

En gelukkig is alles ok met onze boelie.. De dokter stelde me al gerust (toch maar langsgeweest) en de gynaecoloog zei deze voormiddag ook dat het bandenpijn is. Dit wordt veroorzaakt doordat de baarmoeder bij een tweede zwangerschap losser zit en als ge dan veel inspanningen doet, kunt ge da krijgen (en ons dochtertje wilt veel opgepakt worden tegenwoordig).. En dat ik ons kindje niet meer voelde, is gewoon doordat hij of zij gedraaid was en nog plaats heeft.. Wat een opluchting :) !!! Maar nu weten we nog niet wat het gaat worden.. De gynaecoloog denkt een jongetje, maar hij durft er geen geld op te zetten.. Hij (of zij) zit "verkeerd", met het stuitje naar beneden.. 't Is wel een actief kindje, hij/zij was buitelingen aan het doen dat het een lieve lust was.. Ma ik ben dus dolgelukkig (kunnen jullie je vast wel inbeelden!)!!!

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 01 jun 2004, 18:06

JABEDABEDOEEE!
Ik ben heel blij voor jou. :D
En als die boelie nog veel buitelingen maakt dan heb jij nog veel pijn maar dan weet je dat alles supergoed is. :D
(mag ik jou nog veel pijn wensen?)

nathalie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 mar 2004, 17:54

Bericht door nathalie » 01 jun 2004, 20:18

en ik ben ook blij voor jou. Ik heb de vorige dagen aan jou gedacht.
Hopelijk verloopt de rest van je zwangerschap zonder problemen. :D

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

bedankt!!

Bericht door Dagmar » 03 jun 2004, 15:39

Hey,

Bedankt om aan me te denken! Kinderen.. nog voor ze er zijn, geven ze ons al grijze haren :wink: :wink: :wink: Nee, ik ben echt blij dat ons kindje ok is.. En Bart, hoewel het goed bedoeld is, de pijn mag je toch houden.. Want ik denk dat ik nu toch nog iedere keer een beetje ongerust ga zijn.. ('t Zit 'm in de aard van 't beestje hé..)

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 03 jun 2004, 17:49

Liefste Dagmar :D
Mijn vrouwtje had ook al gezegd dat ik dat zo niet mag zeggen. :? :shock: :oops:
:idea: dus...ik wens jou nog een heel fijne zwangerschap zonder zorgen en zonder pijn en met veel heerlijke bewegingen van je kindje...en daarna wens ik je een bevalling zonder pijn en zonder problemen en een pracht van een baby. :D

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 03 jun 2004, 18:09

en Dagmar... :D
ik wens jou een jongetje :D
dan heb jij de 2 geslachten en dan kan je zien hoe fijn een jongetje is...
en dan kunnen wij over enkele jaren aan elkaar vertellen wat onze zoontjes hebben uitgespookt. :D

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

aan bart..

Bericht door Dagmar » 04 jun 2004, 19:27

:D :D :D
't Is je vergeven..

Ja, een zoontje.. Tja, als dit kindje de aard naar ons dochtertje heeft, dan ga ik je nog verhalen kunnen vertellen.. Ons dochtertje is een echte waaghals, al van jongs af aan.. Dus ik hoop nu op een rustig kindje :D ..

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 05 jun 2004, 12:31

Dag Dagmar,
Ik heb mijn vrouwtje geroepen om dat te bekijken: een bericht voor mij alleen. (was ik fier op en blij mee)
en weet je wat ze zei? :?: :!: :roll: :shock: :x :? 8) :evil:
dat ze met mij als papa zich totaal geen illusies maakt, het wordt geen rustig kind. :shock: :roll:

maar met de buitelingen die jou boulie maakt heb ik de indruk dat jij ook geen rustig kind hebt, dus kunnen we elkaar nog veel vertellen. :D

Veronique
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 apr 2004, 21:16

bandenpijn

Bericht door Veronique » 23 jun 2004, 10:52

Dagmar,
Ik had bij mijn tweede kindje ook last van bandenpijn. Ik heb de goede raad gekregen om een zwangerschapsgaine :shock: :? te dragen. Ik voelde me wel een oud moeke, zeker omdat je dat moet kopen in een winkel vol gerief voor oude mensen. Maar het helpt echt, het geeft steun en de pijn is weg.
Hopelijk helpt het jou ook. :D

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 27 jun 2004, 10:43

Veronique,
bedankt voor je goeie raad!! Moest het nodig blijken, dan volg ik hem zeker op.. Ik heb niet meer echt last van de pijn, ik hef ons dochtertje niet meer zo op.. Ze vraagt er nog dikwijls om, maar ik zeg dan dat ze twee beentjes heeft om te stappen.. En soms als ik ze nog wel ophef, dan wilt ze zelf terug op de grond en dan zegt ze: "mama heeft pijn hé, ik ga zelf stappen.." (lief hé)

Voor de rest is alles ok met ons. En over een weekje gaan we verhuizen!! We huurden een huis van een neef van mijn vriend, maar die ging dat nu verbouwen om er zelf in te trekken, dus moesten we op zoek naar een huis.. We hebben nog even bij mijn vriend zijn ouders ingewoond (doe ik nooit meer!!! Ze roken enorm veel en houden geen rekening met ons dochtertje en met mijn zwangerschap :evil: ), maar zaterdag a.s. gaan we verhuizen.. We trekken naar Loksbergen (Halen, vlakbij Diest) en we gaan er heel afgelegen wonen.. Ik kijk er enorm naar uit!! Maar het kan dus zijn dat ik hier vanaf die zaterdag even niet kom, ik weet niet hoelang het gaat duren voor we ginds internetaansluiting hebben.. Maar normaal gaat dat wel snel, niet?

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

verhuisd!!!

Bericht door Dagmar » 06 jul 2004, 22:20

Oef!!! De verhuis zit erop en we zijn geïnstalleerd.. Het weekend was dus razenddruk en ik ben blij dat we er van af zijn..

Deze voormiddag op controle geweest bij de gynaecoloog en deze keer kon hij met zekerheid zeggen dat het een jongetje gaat zijn!!! Ik ben wel blij, want dan kunnen we ons concentreren op namen voor jongetjes.. Hij wist me ook te vertellen dat de moederkoek aan mijn buikzijde zit, dus mijn vriend zal niet zoveel bewegingen voelen omdat de baby dan eerst door de moederkoek moet duwen vooraleer we het langs buitenaf gewaar worden.. Dat is dan weer wel een beetje jammer!! Maar het belangrijkste is dat ons zoontje goed groeit en gezond is!!!

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

wreed actief..

Bericht door Dagmar » 15 jul 2004, 10:23

Ons zoontje is sinds een week enorm actief en dan vooral 's nachts.. Ik denk dat de gynaecoloog hem wakker gemaakt heeft :wink: .. En ook al zit de moederkoek in de weg, mijn vriend voelt hem nu toch enorm goed, zo actief is hij!! Ons dochtertje voelt ook af en toe, maar zij heeft meestal het geduld niet om te blijven voelen tot ze effectief iets voelt..


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2004”