Oktober: ons tweede kindje

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 19 okt 2004, 21:39

Dan eerder een volleyballer (Filip volleybalt en ik doe daar normaal ook een poging toe)! Of rugbyspeler, dat heeft Filip ook nog een tijdje gedaan..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 19 okt 2004, 22:01

met wat je beschrijft denk ik dat hij aan rugby doet :D

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 19 okt 2004, 22:26

Ikke vingers tikken, flauw hoor, normaal gaa ik tekeer met een slaghamer...
Dit is niet goed voor mijn reputatie...

Dagmar,
Met Joeri had ik op het laatst nog veel plaats, hij heeft zich maar gekeerd de laatste week.
Mijn gyni had dan ook lieflijk laten weten dat mijn baarmoeder leek op een uitgerekte sportsok.... :oops: :cry:

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 20 okt 2004, 08:11

Karsten was gedraaid en al een beetje ingedaald, dus normaal zal hij zich toch niet meer in stuit leggen zeker? Hoewel het soms zo wel voelt.. Maja, meestal is het een voetje of zo dat ik echt voel en zie uitstulpen. Filip vindt het maar raar en Mila vertelt vanalles tegen mijne buik. Of ze geeft Karsten tegen zijn voeten (foei Karsten, je mag mama niet pijn doen). Dan leg ik altijd uit dat hij dat per ongeluk doet en niet expres. Echt komiek die interactie tussen Mila en Karsten, hij reageert dus ook als Mila weer iets vertelt of een liedje zingt!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Tine
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2004, 19:58

Bericht door Tine » 21 okt 2004, 17:19

39 weken, nog 7 dagen, lees ik :D
Bijna dus. Ik wens je veel geluk: dat alles goed mag gaan en dat je veel kunt genieten van je 2 kinderen :D


Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 21 okt 2004, 18:34

Dankjewel Tine.

Vandaag bij de gyn geweest, nog altijd 1 cm opening. Volgende week donderdag moet ik terug gaan om aan de monitor te liggen. En als Karsten er dan nog niet is, dan moet ik de 4de november nog eens terug gaan en aan de monitor gaan liggen. En als, indien, heel uitzonderlijk, Karsten er de 8ste november nog niet is, dan leiden ze het in. Maarja, hij zal toch wel uit zichzelf komen zeker?! Dus in het ergste geval duurt het nog tot de 8ste november! Ik hoop dat ik niet overtijd ga, want de gyn gaat de 29ste (vrijdag dus, 1dagje na mijn uitgerekende datum) op verlof. En je wilt toch altijd je eigen gyn bij de bevalling.. Maarja, het zal afwachten zijn wanneer Karsten zin heeft om te komen :D

Groetjes..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 21 okt 2004, 20:27

Ahja, en de gyn zei ook nog dat het pas de 28ste volle maan is, dus dat Karsten dan pas gaat komen. En ik vroeg zo: "Is dat geen fabeltje?" En hij zei toen dat bij een tweede kindje er meer vrouwen bij volle maan bevielen.. Dus tja.. Hij zal nog wel een weekje blijven zitten :( !!! Maar zo heel erg is het eigenlijk niet.. Lekker knusjes in mama hare buik, veilig voor de buitenwereld en het vreselijke onweer! :wink:

Ahja Bart, ik had gezegd dat ik Karsten nog heel veel voel bewegen (in tegenstelling tot Mila op het einde) en de gyn antwoordde dat de baby op het einde normaal niet meer zoveel beweegt wegens plaatsgebrek, maar dat het afhangt van de hoeveelheid vruchtwater die er nog is. Maar hij vermoedde dat ik nog wel veel vruchtwater heb (omvang van mijne buik zeker?) en dat ik hem daarmee nog veel voelde bewegen! Jaja, 't zal wel zijn dat hij nog een week of zo blijft zitten, nu heeft Karsten een privézwembad op aangename temperatuur! :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 21 okt 2004, 20:56

Dat privézwembad met veel water op ideale temperatuur lijkt mij ideaal :D
Ik begrijp dat Karsten nog niet wil komen :D
En :D met wat geluk komt hij in dezelfde maand als ons Bartje :D

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 25 okt 2004, 12:29

Deze voormiddag heb ik telefoon gehad ivm mijn sollicitatie.. En het is dus niks geworden :( .. Ik vind het wel jammer, want ik zag het echt zitten.. Ze gaven wel zelf meteen een reden, uit het gesprek bleek dat ik ambitieus ben en bij hen zijn er niet meteen doorgroeimogelijkheden. Dus tja, ambitie is niet altijd een goed iets.. Maarja, nu zijn we weer een ervaring rijker en als er nog eens een jobke is dat ik echt zie zitten, dan zal ik proberen minder ambitieus over te komen :? .. Nee, ik weet het niet.. Ik wil ook gewoon mezelf blijven en als ik dat doe, dan komt die job er wel op een keer. Ik blijf positief denken..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 25 okt 2004, 18:04

Spijtig :evil:
Karsten zal blij zijn met zijn mama thuis :D :roll: :wink:

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 25 okt 2004, 20:13

Dat is natuurlijk het voordeel.. Dan kan ik langer van hem genieten!!!

Gebruikersavatar
teacher
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2004, 22:49

Bericht door teacher » 25 okt 2004, 20:18

Inderdaad jammer, maar er zal ooit wel eens iets uit de bus komen waar ze jouw ambities kunnen gebruiken. En zoals Bart zegt nu heb je meer tijd voor Karsten en Mila.

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 25 okt 2004, 20:41

En ik hoop echt dat ik niet overtijd ga.. Maar zoals het er nu naar uitziet :( .. Maarja, het kan snel keren, bij Mila is het ook gewoon 's avonds om 20 uur begonnen en 't zat direct goed.. Liever zo dan dat het een paar dagen aansleept!!! Maar Filip zijn ouders vertrekken dus vrijdagochtend voor een weekendje Ardennen met een deel tantes en nonkels van Filip. Maar nu moeten we dus nog een oplossing zoeken voor als ik in 't weekend zou bevallen, vooral 's nachts dan! Voor overdag heb ik kandidaten genoeg die wel willen oppassen, maar ik weet niet aan wie ik mijn kleine meid kan toevertrouwen voor een nacht!! Ja, mijn zus, maar die werkt zaterdags en die woont in Antwerpen! We zullen wel een oplossing vinden.. Dan kan ik mijn aandacht daar op vestigen de volgende dagen, want het wachten duurt nu echt wel lang.. Ik ben echt ongeduldig om onze zoon (dat klinkt echt gek als ik dat zeg) te zien en te kunnen knuffelen..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 25 okt 2004, 21:53

:idea: Kan je je echt niet laten inleiden door je vriend :?:
en dan weet ik ineens ook of dat lukt :roll:

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 26 okt 2004, 08:07

Nee, hebben we geprobeerd :oops: (zo goed en zo kwaad als het ging met mijn enorme buik :oops: ) .. Maar dat lukt alleen maar als je lichaam en de baby er klaar voor zijn.. Dus ik moet gewoon geduld hebben.. Of straks nog eens proberen :oops: :wink: !!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 26 okt 2004, 09:13

fabeltjes, fabeltjes en nog eens fabeltjes..
En dat van die volle maan?
Vijf kinderen heb ik gebaard en geen ene die is komen opdagen door een bedgame of een volle maan....
Wandelen, dat is de oplossing, want als de baby is gekeerd duwt hij of zij op de baarmoedermond, wandelen, en Dagmar gaa winkelen....
De stad twee keer op en af..

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 26 okt 2004, 13:10

Ja, ik dacht ook dat dat van de volle maan een fabeltje was (zoals zoveel andere dingen).. Totdat de gyn anders beweerde. Hij zei dat het bij een tweede toch opviel dat het meestal rond volle maan was.. Dus als het klopt, dan is het toch voor donderdag, dan zou het nl. volle maan zijn!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 26 okt 2004, 18:28

Ik zal donderdag aan je denken :D

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 26 okt 2004, 20:14

Dank u wel Bart.. Kunt ge anders wa energie sturen (telepathisch of zo) zoda het toch nu sewes al begint??!! 't Zou welkom zijn!! Goh, ik ben echt aan het wachten nu hé.. Ik word stillekes aan gek, ik verveel me dood.. Gelukkig bezorgt Mila me nog afleiding! En gisteren heb ik de slaapkamers nog gekuist, maar dat was niet zo'n goed idee. Ik voel het nog in mijne rug. En toch wil ik morgen nog de rest van het huis kuisen.. Het is nodig en Filip is het al een week aan het doen (zegt altijd dat hij het wel zal doen), dus zal ik het zelf maar proberen, ik kan niet blijven wachten!!! Als het niet lukt, dan stop ik en moet hij het maar doen als hij thuiskomt, zonder uitvluchten deze keer!!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 27 okt 2004, 17:05

Hoe is het vandaag met je rug :?:
Moet ik toch niet eens een bericht naar je vriend sturen :?:
Probeer eens of een lekker warm en lang bad helpt en dan probeer ik al mijn mogelijke telepathische energie te sturen in de hoop dat dat je arbeid in gang zet :D
Veel succes :D Geniet vanavond nog heel even van de laatste bewegingen van Karsten, puf deze nacht weeën weg en geniet morgen van Karsten in je armen :D
Ik denk in ieder geval aan je :D

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Re: een goed idee

Bericht door bart » 27 okt 2004, 21:26

Dagmar schreef:Wij hebben bij ons dochtertje ook een babyborrel gegeven, gewoon bij het geboortekaartje een uitnodiging gestoken.. (ook grote familie en kennissenkring) Het voordeel is dat je niet constant met bezoek zit en je dus rustig aan je baby kan wennen.. Het nadeel vond ik dan weer dat je niet lang genoeg met iedereen kan babbelen omdat je je aandacht moet verdelen tussen de mensen. Maar wij doen het in ieder geval weer voor ons tweede kindje!
Wij gaan geen babyborrel houden. Na een tip van een vriend (iedereen-dus ook van het werk, elke hobby,...-komt met vrouw of man en kinderen) hebben we eens uitgeteld en daar gaan we dus niet aan beginnen 8)
En wij zijn heel fier dat we ons Bartje aan iedereen kunnen laten zien en dat al onze vrienden nog eens langskomen. De laatste maanden was het hier rustig. Iedereen wacht tot ons Bartje er is en wij zullen blij zijn met al dat bezoek :D

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 27 okt 2004, 21:55

Tja, voor ons is dat echt het gemakkelijkste.. En er zijn niet zoveel gezinnetjes bij.. De tantes en nonkels (die hun kinderen zijn al groter, hebben hun eigen gezin en komen niet mee), en dan vrienden van ons, maar die hebben ook nog geen kinderen.. Dus voor ons valt het mee als je het kostenplaatje bekijkt.. En we houden het ook maar simpel hoor!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 27 okt 2004, 22:01

Ahja, en onze vrienden die komen natuurlijk achteraf ook gewoon nog eens langs.. Maar het is wel gemakkelijk, ook omdat Filip in ploegen werkt en we beiden dan ook nog eens volleybal spelen (ik voorlopig wel niet meer), dus dan is het altijd zoeken naar een gepast tijdstip..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 27 okt 2004, 22:07

bart schreef:Hoe is het vandaag met je rug :?:
Moet ik toch niet eens een bericht naar je vriend sturen :?:
Probeer eens of een lekker warm en lang bad helpt en dan probeer ik al mijn mogelijke telepathische energie te sturen in de hoop dat dat je arbeid in gang zet :D
Veel succes :D Geniet vanavond nog heel even van de laatste bewegingen van Karsten, puf deze nacht weeën weg en geniet morgen van Karsten in je armen :D
Ik denk in ieder geval aan je :D
Mijn rug?? Ik lijk net een oud vrouwtje, ik kan amper rechtop lopen.. Ik vrees dat ik me toch wat geforceerd heb :( ! Maar alles is proper en dat maakt veel goed :D !!! En nu ga ik dat lekker warm, lang bad nemen en hopen dat het helpt!!
Ik was daarstraks nog aan het denken, stel dat Karsten inderdaad niet spontaan wilt komen en dat het nog tot 8 november duurt (dan wordt het ingeleid als hij er dan nog niet is), dan word ik gek! Nu is alles klaar, ik weet niet wat ik nog moet doen de volgende dagen.. Ja, morgen aan de monitor gaan liggen en op controle bij de vroedvrouw in het ziekenhuis (hopen dat het dan begonnen is, of juist begint, dan kan ik daar blijven :D ). Maar dan, vanaf vrijdag zal het echt afwachten zijn en niks anders.. Maarja, dat is allemaal nog af te wachten.. En vanaf vrijdag is Mila een weekje thuis (joepie, herfstvakantie!!), dus zij zal me ook wel bezighouden!!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 27 okt 2004, 22:21

We zijn met ongeveer 50 op mijn werk met bijna allemaal vrouwen en kinderen en bij mijn vrouwtje op het werk zijn er niet veel minder :roll:
De meeste vrienden hebben kinderen 8)
We zouden dus echt een voetbalveld nodig hebben en in november is dat veel te koud :roll:

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 27 okt 2004, 22:27

Dagmar schreef:
Mijn rug?? Ik lijk net een oud vrouwtje, ik kan amper rechtop lopen.. Ik vrees dat ik me toch wat geforceerd heb :( ! Maar alles is proper en dat maakt veel goed :D !!! En nu ga ik dat lekker warm, lang bad nemen en hopen dat het helpt!!
Ik was daarstraks nog aan het denken, stel dat Karsten inderdaad niet spontaan wilt komen en dat het nog tot 8 november duurt (dan wordt het ingeleid als hij er dan nog niet is), dan word ik gek! Nu is alles klaar, ik weet niet wat ik nog moet doen de volgende dagen.. Ja, morgen aan de monitor gaan liggen en op controle bij de vroedvrouw in het ziekenhuis (hopen dat het dan begonnen is, of juist begint, dan kan ik daar blijven :D ). Maar dan, vanaf vrijdag zal het echt afwachten zijn en niks anders.. Maarja, dat is allemaal nog af te wachten.. En vanaf vrijdag is Mila een weekje thuis (joepie, herfstvakantie!!), dus zij zal me ook wel bezighouden!!!
Neem je morgen de valies mee als je naar het ziekenhuis gaat :?:
Ik heb wel medelijden met je als ik je zo hoor :? Kan je echt niet proberen om je gynaecoloog of de vroedvrouw te beïnvloeden om morgen in het ziekenhuis te mogen blijven :?:

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 28 okt 2004, 08:06

Ik neem een mini-valiesje mee. Dus de hoogstnodige dingen, want stel.. Dan moet Filip de rest maar meebrengen! En hoewel ik enorm ongeduldig ben, ik ga toch wachten tot Karsten zelf beslist om te komen. Mijn rug is al weer wat beter (een warm bad doet wonderen), maar de volgende dagen ga ik het toch lekker rustig aan doen :D !! (Ik heb ook niks meer te doen, buiten eten maken en afwassen, maar dat is nu geen titanenwerk hé :wink: !!!) En natuurlijk wassen en strijken.. Maar dat kan ik allemaal op mijn gemak doen..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 28 okt 2004, 08:13

bart schreef: ...
Ik heb wel medelijden met je als ik je zo hoor :?...
Je moet dat allemaal wat relativeren (mijn geklaag).. Momenteel zie ik wel wat af, maar ik wil Filip er niet altijd mee lastig vallen, dus kom ik hier maar wat klagen. Klagen werkt therapeutisch, dus.. En dan doe ik iets, want ik weet echt niet meer hoe ik de tijd kan doden! En misschien zijn er hier wel mensen die tips hebben tegen bepaalde klachten van mij zoals die rugpijn.. (bv. niet zo stom zijn om nog eens een supergrote kuis te houden, zo slim ben ik al geworden :? ) Dus sorry mensen, als ik wat veel klaag, maar eens goed klagen kan deugd doen!!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 28 okt 2004, 11:21

Maar dagmar, wist je dat niet?
Zwanger zijn, en nood aan klagen zijn inbegrepen in de prijs van "ik ben op het einde" van de zwangerschaps periode.
Je moet komen klagen, anders slik je je emotie's in, en dan staa je van de regen in de drop..
Voor je rug heb ik geen remedie's, behalve medicatie, en dat is dus volledig taboe...
De volle maan is gekomen en gegaan...
Ik heb lopen loeien als een weerwolf, heb niet veel kunnen slapen en heb er een pracht van een hoofdpijn aan overgehouden..
Rusten is wat je nu best kan doen.
Voetjes op een kussen, verhaaltjes voorlezen aan je dochterje en ventje aan het koken zetten...
Dit week-end als het weer het wil, gaa dan wandelen...
Of beter kom schoppen naar Luik...
Braderie in Belle ille....

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 28 okt 2004, 14:17

Ik heb deze nacht ook vreselijk slecht geslapen met als gevolg enorme hoofdpijn.. Maar sewes als Mila uit school komt, zal ze wel weer moe zijn en dan kunnen we samen wat slapen.
De monitor dan.. Ik moest dus vandaag aan de monitor liggen en daaruit bleek dat ik wel regelmatig harde buiken krijg (gelukkig doen ze gene pijn), maar van de gyn mocht ik nog naar huis.. Ik zei al lachend: "Misschien tot straks of zo hé." Maar binnenin hoop ik het echt!! Ik kan niks anders doen dan wachten nu.. Het leukste aan de monitor is wel dat ik Karsten zijn hartslag een dik halfuur heb kunnen volgen.. En het leek echt een trein.. Sneller, trager, weer sneller.. De laagste hartslag per minuut was 113 (dus nog redelijk snel) en de hoogste maar liefst 176.. Ik denk dat hij toen aan het racen was. De vroedvrouw verschoot ervan dat het zo'n actieve baby is :D , tja, 't is een broertje van Mila hé :wink: ..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2004”